Přejít na obsah
Plavidla.cz

Baterie do Mercruiser 3.0l


Doporučené příspěvky

Zdravím všechny, potřeboval bych poradit s baterií do Mercruiser 3.0l. Minulý týden jsem startoval a testoval loď na cestu do Chorvatska a nenastartoval. Vybitá baterie. Tak jsem ji nabil a již nastartoval. Baterii jsem celý rok dobíjel tak jsem se trochu divil, že to nešlo nastartovat. Dneska jsem ji nechal přeměřit a měla jen 10.3V a měření hlásilo, že baterii je nutno již vyměnit.

Je na ní napsané SRM-24 550 CCA 690 MCA SRP


V úterý odjíždíme a docela to spěchá. Mám koupit nějakou baterii do auta a s tou vyrazit, nebo sehnat přímo do lodě, ale jakou? Je pátek, tak mě už tlačí čas.

Děkuji za pomoc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle jsem řešil na jaře, mám motor OMC 4,3. Dopadlo to tak , že jsem koupil normální autobaterii, Ne nějakou čínu, ale značku s malinko něco větším startovacím proudem a jsem spokojen. Byla levnější než do lodě a mám 3 roky záruku.... stějně ji u typu téhle lodě používáš jen na startování, maximálně rádio když někde kotvíš a na to stačí bohatě.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ta co tam je origo je rozhodně jiná než do auta, ale tady v čR se za baterku do lodě nedoplatíš, takže ti asi nezbyde nic jiného než koupit obyč do auta. Jinak ty origo do lodí by měly vadržet 10let což autobaterie rozhodně nevydrží. Upraveno uživatelem skodavrs
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mam na lodi uz asi 4 roky klasickou autobaterii VARTA Silver dynamic - bezudrzbova, 2x100 Ah. Jednu mam vzdy jako zalozni, protoze jsou na ni napojeny Bilgepumpy, tak z ni nechci moc tahat a ta druha ja aktivni. Jelikoz jsme celej vikend vetsinou bez proudu a vse vcetne lednice jede na 12V, tak i kdyz to pro ni neni nic idealniho, funguje system nabyti a prakticky za ten vikend uplneho vybiti. No a za ty 4 roky je uz trochu znat, ze kapacita ubejva, ale stale to jeste zvlada. Dalsi vyhodou je to, ze to nabijes klasickou nabijeckou a nemusi mit specialni jako treba u gelove baterky. Takze podle mne zajdi do Kelly, kup nejakou normalni baterku a nemas se ceho bat.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

vůbec bych to nekomplikoval. Je to přeci jen starej Ford. Já mám taky 3.0 Mercruiser. Mám tam 65Ah použitou autobaterii a nikdy jsem nepozoroval sebemenší zaváhání, nebo pomalejší roztočení. Uvědomme si, že auto musíš nastartovat i v -30. To na lodi nehrozí! Tedy ta kapacita stačí bohatě. Původní majitel mé lodě v ní měl 45 Ah.

Na lodi používám rádio a LED osvětlení.

Jinak autobaterie klidně vydrží 12 a více let. Záleží na stylu používání. To už je ale teorie o způsobu nabíjení a vybíjení.


Shrnu to. Mám stejný motor jako ty, mám tam no name čínu 65 Ah už asi 4 roky a OK (celkem jí je 6 let). O baterku se nijak nestarám. Jen na zimu jí dám do kotelny a cca v půlce zimy a na jaře jí dobiju.


Jestli používáš rádio, lednici a podobný žrouty tak bych to zohlednil.


pozn. Původní baterku (45 Ah) jsem nahradil zbytečně...... chtělo to jen opravit kontakt na kabelu. Poznal jsem to až když ta silnější točila stejně blbě jako ta stará a kontakt se strašně hřál.


šťastnou plavbu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

SkodaVRS: nevim co to je balík, na netu vycházej od 2200,- s DPH netušim kolik stojí obyč, takže cena mi přijde normální. Netuším taky co má v manuálu 3.0 Mercruiser ale nidy jsem neměl se 74 Ah co máme sebemenší trabl. Až klekne, jdu do týhle zas.


Add čína: jo většinou se vše dělá v číně, ale i tam ti vyrobí to, co si zadáš, respektive jako klalitu si zaplatíš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už dva roky používám trakční baterie od Varty . Jednu 100 a druhou 80 jako zálohu . Ta kterou momentálně provozuji vždy běží všechny spotřebiče na lodi a zatím se mi ještě nestalo že bych musel ráno přepínat kvuli startování na tu druhou záložní. Přes zimu samozřejmě dobít a do tepla.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar,


taky se svou troškou do mlýna - motor uveden v podpisu - benzínovej 4 válec cca 1,8 L - baterka 75 Ah BANNER, třetí sezónu bez jakéhokoliv problému, stejnou druhou mám pro spotřebiče, na které už je znát že je častěji vybitější.

Jinak důležité udržovat kontakty a vůbec vodiče v čistotě a pořádku, pak se dá jezdit i v kluzu jenom na startér :-)))))))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Sullaco:

jo máš pravdu také jsem našel kolem 3tis. což je rozumná cena. Origo baterie je trakční, takže přecejenom vydrží hrubší zacházení. Pokud budeš mít vždy baterii ideálně nabitou tak samozřejmě stačí i menší kapacita. V krizovejch situacích bude ta trakční baterka výrazně lepší. Jak je to s rozměry dostaneš tu autobaterii do origo kastliku na baterku?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...