Tom2082 Zveřejněno 23. Červenec 2012 Sdílet Zveřejněno 23. Červenec 2012 Tak jsem chtěl zkontrolovat a doplnit olej v převodovce na noze. Když jsem viděl olej co z toho teče radši jsem ho vypustil uplně nebyl vůbec hezký. Dotaz zní lze plnit horem? Jde mi op to že při plnění spodem toho v olejový tubě hodně zůstane a krom toho jedna tuba vůbec nestačila...... takže jsem přiobědnal a další tubu chci nalít horem a pak teprva provést manévr doplnění spodem. Prostě horem mi to přijde praktičtější..................... Co vy na to na to? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 23. Červenec 2012 Sdílet Odesláno 23. Červenec 2012 já na to: protože výrobci náhonů a přívěsů nařizují plnění spodem, je potřeba v česku vymyslet způsob, jak naplnit horem a ještě polovinu oleje ušetřit.hodně zdaru Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
taurus Odesláno 23. Červenec 2012 Sdílet Odesláno 23. Červenec 2012 david - hezky napsáno. To plnění spodem má svoji logiku. Olej je dost hustý, dírka malá, tvoří se bublina a tak to horem nejde nic moc. Ale protože i já jsem lakotný tak to řeším plněním velkou stříkačkou nebo šprickou (podle množství). Ta tuba je fakt opruz. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tom2082 Odesláno 23. Červenec 2012 Autor Sdílet Odesláno 23. Červenec 2012 já na to: protože výrobci náhonů a přívěsů nařizují plnění spodem, je potřeba v česku vymyslet způsob, jak naplnit horem a ještě polovinu oleje ušetřit. hodně zdaruJsi asi nepochopil že nechci olej ušetřit ale nalívat všechen olej spodem je opruz, kdybys sis to přečetl tak myšlenka byla co půjde naplnit horem a zbytek doplnit spodem! Ne něco vymyslet a ušetřit......... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 23. Červenec 2012 Sdílet Odesláno 23. Červenec 2012 naopak jsem pochopil úplně všechno, na rozdíl od tebe. při plnění horem se snadno stane, že se udělá vzduchová kapsa a olej nesteče kam mám. když potom doplňuješ spodem, začne olej vytékat vrchem a převodovka se tváří, jako by byla plná i když není. následně ji vylágruješ.udělat si udělátko – redukci – tak, aby tuba v závitu těsnila, tubu ohřát, aby olej lépe tekl a není co řešit Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tom2082 Odesláno 23. Červenec 2012 Autor Sdílet Odesláno 23. Červenec 2012 naopak jsem pochopil úplně všechno, na rozdíl od tebe. při plnění horem se snadno stane, že se udělá vzduchová kapsa a olej nesteče kam mám. když potom doplňuješ spodem, začne olej vytékat vrchem a převodovka se tváří, jako by byla plná i když není. následně ji vylágruješ. udělat si udělátko – redukci – tak, aby tuba v závitu těsnila, tubu ohřát, aby olej lépe tekl a není co řešitTohle má logiku, jedině plnit s časovým odstupem a otevřeným horním šroubem. Nevím kolik toho oleje tam má být, při vypouštění toho vyteklo tak cca 0,3-0,5 litru. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maxik1958 Odesláno 23. Červenec 2012 Sdílet Odesláno 23. Červenec 2012 No, po ten horní otvor! Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 23. Červenec 2012 Sdílet Odesláno 23. Červenec 2012 K tomu fakt není co dodat, jinak se tento problém tady již několikrát přetřásal, takže pro Tom2082 chce to jen trochu projí témata a odpovědi by jsi našel :) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie Odesláno 23. Červenec 2012 Sdílet Odesláno 23. Červenec 2012 Já si udělal trubičku se závitem, na ní mam nasazenou hadičku a do ní trychtýř. Trubičku našroubuju místo spodního šroubu, hadičku ohnu aby byl trychtýř nad vrchním šroubem a v klidu nalévám olej, až začne vrchní dírou vytékat, zašroubuju šroub a pak v klidu odšroubuju trubičku zespoda a dám šroub. Práce cca na 5minut a mám jistotu že je převodovka plná. Olej neberu tedy v tubě, ale v plastový litrovce. viz: http://www.marinesport.cz/store/goods-ND_YAO45-0-prevodovy-olej-yamalube.html Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tom2082 Odesláno 23. Červenec 2012 Autor Sdílet Odesláno 23. Červenec 2012 Já si udělal trubičku se závitem, na ní mam nasazenou hadičku a do ní trychtýř. Trubičku našroubuju místo spodního šroubu, hadičku ohnu aby byl trychtýř nad vrchním šroubem a v klidu nalévám olej, až začne vrchní dírou vytékat, zašroubuju šroub a pak v klidu odšroubuju trubičku zespoda a dám šroub. Práce cca na 5minut a mám jistotu že je převodovka plná. Olej neberu tedy v tubě, ale v plastový litrovce. viz: http://www.marinesport.cz/store/goods-ND_YAO45-0-prevodovy-olej-yamalube.htmlMám lod teprve krátce, tak si takovýhle udělátka musím teprve ošahat a vyrobit. Díky za nápady. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 23. Červenec 2012 Sdílet Odesláno 23. Červenec 2012 Originál plnící pumpička, jde to našroubovat na origo flašku s olejem -viz odkaz výše nebo na jakoukoliv "petku" http://www.ebay.de/itm/1-Getriebeol-Pumpe-fur-Mercruiser-Alpha-one-gen-1-MR-/110829626870?pt=Bootsteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item19cdf5e5f6#ht_3243wt_1163http://www.ebay.de/itm/Olpumpe-Oleinfullpumpe-fur-Mercruiser-Alpha-One-Bravo-Z-Antriebe-/221043478198?pt=Bootsteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item337737ceb6#ht_2220wt_1163 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomas80 Odesláno 23. Červenec 2012 Sdílet Odesláno 23. Červenec 2012 Chtel jsem reagovat drive, ale tukat prispevek z klasickeho mobilniho telefonu je stejne opruz, jako doplnovat olej injekcni strikackou hornim sroubem :lol:No, nicmene jak psal Anachy, toto se tu jiz hodne resilo, treba zrovna zde je obsahle vlakno http://www.plavidla.cz/forum/viewtopic.php?id=3&p=2 , prosim pouzivajte funkci hledani, na tomto foru funguje spolehlive.Jinak k plneni se priklanim k nazoru, ze plnit vrchem je blbost, jednou jsem take zkousel a jak jiz bylo zminovano nemas jistotu, jestli ti to nezavre bublinu a mas olej v prevodovce. Pokud jsi trochu manuelne zrucnej, sezen si nejakou kloudnou pumpicku treba od mydla, pridelej na ni hadicku co strcis dole do diry pro sroub a nejakou nadobku odkud budes sat olej a nemas o cem premejslet. Stejne se ti vyplati koupit vetsi baleni oleje, nez jsou ty tuby a v horsim pripade jednou za dva roky ten olej zkontrolovat.Pokud zrucnost neni tvoji silnou strankou, kup si plnicku z odkazu Anachyho, za patnact ecek si myslim neni co resit a mas to stokrat lepsi, nez se s necim doma bastlit.. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se