Přejít na obsah
Plavidla.cz

Plnění oleje převodovky na noze motoru


Doporučené příspěvky

Tak jsem chtěl zkontrolovat a doplnit olej v převodovce na noze. Když jsem viděl olej co z toho teče radši jsem ho vypustil uplně nebyl vůbec hezký. Dotaz zní lze plnit horem? Jde mi op to že při plnění spodem toho v olejový tubě hodně zůstane a krom toho jedna tuba vůbec nestačila...... takže jsem přiobědnal a další tubu chci nalít horem a pak teprva provést manévr doplnění spodem. Prostě horem mi to přijde praktičtější..................... Co vy na to na to?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

david - hezky napsáno.

To plnění spodem má svoji logiku. Olej je dost hustý, dírka malá, tvoří se bublina a tak to horem nejde nic moc. Ale protože i já jsem lakotný tak to řeším plněním velkou stříkačkou nebo šprickou (podle množství). Ta tuba je fakt opruz.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já na to:

protože výrobci náhonů a přívěsů nařizují plnění spodem, je potřeba v česku vymyslet způsob, jak naplnit horem a ještě polovinu oleje ušetřit.

 

hodně zdaru

Jsi asi nepochopil že nechci olej ušetřit ale nalívat všechen olej spodem je opruz, kdybys sis to přečetl tak myšlenka byla co půjde naplnit horem a zbytek doplnit spodem! Ne něco vymyslet a ušetřit.........

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

naopak jsem pochopil úplně všechno, na rozdíl od tebe.


při plnění horem se snadno stane, že se udělá vzduchová kapsa a olej nesteče kam mám. když potom doplňuješ spodem, začne olej vytékat vrchem a převodovka se tváří, jako by byla plná i když není. následně ji vylágruješ.


udělat si udělátko – redukci – tak, aby tuba v závitu těsnila, tubu ohřát, aby olej lépe tekl a není co řešit

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

naopak jsem pochopil úplně všechno, na rozdíl od tebe.

 

při plnění horem se snadno stane, že se udělá vzduchová kapsa a olej nesteče kam mám. když potom doplňuješ spodem, začne olej vytékat vrchem a převodovka se tváří, jako by byla plná i když není. následně ji vylágruješ.

 

udělat si udělátko – redukci – tak, aby tuba v závitu těsnila, tubu ohřát, aby olej lépe tekl a není co řešit

Tohle má logiku, jedině plnit s časovým odstupem a otevřeným horním šroubem. Nevím kolik toho oleje tam má být, při vypouštění toho vyteklo tak cca 0,3-0,5 litru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si udělal trubičku se závitem, na ní mam nasazenou hadičku a do ní trychtýř. Trubičku našroubuju místo spodního šroubu, hadičku ohnu aby byl trychtýř nad vrchním šroubem a v klidu nalévám olej, až začne vrchní dírou vytékat, zašroubuju šroub a pak v klidu odšroubuju trubičku zespoda a dám šroub. Práce cca na 5minut a mám jistotu že je převodovka plná. Olej neberu tedy v tubě, ale v plastový litrovce. viz: http://www.marinesport.cz/store/goods-ND_YAO45-0-prevodovy-olej-yamalube.html
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si udělal trubičku se závitem, na ní mam nasazenou hadičku a do ní trychtýř. Trubičku našroubuju místo spodního šroubu, hadičku ohnu aby byl trychtýř nad vrchním šroubem a v klidu nalévám olej, až začne vrchní dírou vytékat, zašroubuju šroub a pak v klidu odšroubuju trubičku zespoda a dám šroub. Práce cca na 5minut a mám jistotu že je převodovka plná. Olej neberu tedy v tubě, ale v plastový litrovce. viz: http://www.marinesport.cz/store/goods-ND_YAO45-0-prevodovy-olej-yamalube.html

Mám lod teprve krátce, tak si takovýhle udělátka musím teprve ošahat a vyrobit. Díky za nápady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chtel jsem reagovat drive, ale tukat prispevek z klasickeho mobilniho telefonu je stejne opruz, jako doplnovat olej injekcni strikackou hornim sroubem :lol:

No, nicmene jak psal Anachy, toto se tu jiz hodne resilo, treba zrovna zde je obsahle vlakno http://www.plavidla.cz/forum/viewtopic.php?id=3&p=2 , prosim pouzivajte funkci hledani, na tomto foru funguje spolehlive.

Jinak k plneni se priklanim k nazoru, ze plnit vrchem je blbost, jednou jsem take zkousel a jak jiz bylo zminovano nemas jistotu, jestli ti to nezavre bublinu a mas olej v prevodovce. Pokud jsi trochu manuelne zrucnej, sezen si nejakou kloudnou pumpicku treba od mydla, pridelej na ni hadicku co strcis dole do diry pro sroub a nejakou nadobku odkud budes sat olej a nemas o cem premejslet. Stejne se ti vyplati koupit vetsi baleni oleje, nez jsou ty tuby a v horsim pripade jednou za dva roky ten olej zkontrolovat.

Pokud zrucnost neni tvoji silnou strankou, kup si plnicku z odkazu Anachyho, za patnact ecek si myslim neni co resit a mas to stokrat lepsi, nez se s necim doma bastlit..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...