Bootcentrum Odesláno 24. Červen 2015 Sdílet Odesláno 24. Červen 2015 Jak mnozí jistě pochopili, nedal jsem se odradit řečmi těch, kteří to nezkusili a přesto říkají, že to nelze. Kyvné ložisko už mám koupený dlouho, jen jsem čekal, než mi vyrobí vložku mezi ložisko a transom. Stačilo líznout původní ocelovou vložku o pár desetin. Konečně se zadařilo a dneska to mam doma. O víkendu to složim a jestli počasí dovolí, tak to i vyzkoušim. Konzultoval jsem to s několika konstruktéry i strojaři. Všichni se shodli, že kyvný ložisko je lepší řešení, než ten americkej paskvil. Nikdo nevěděl, proč to tak hloupě udělali. Prý to vypadá, jako by v tu dobu neznali víceřadý kyvný ložiska. Raději jsem koupil ložisko, který je stavěný jak na radiální, tak i axiální namáhání.Jediný, co není podle mých představ. Americký ložisko je provrtaný, aby se dalo domazávat. Já jsem sice koupil oboustranně prachotěsný s doživotní tukovou náplní, ale ..... snad to bude OK. :) Když nevydrží, tak jsem vyhodil 150,- kaček z okna. :D To snad ustojim. :D P.S. např. u Imry zkoušeli pevný ložisko a prej to mlátilo jak vylágrovanej motor. Kyvný ložisko prej nezkoušeli, ale říkali, že není důvod, aby to s nim nešlo.Promin mi,ale musím ti říct,že mne již těmi tvými vitězoslavnými názory dost sereš!!Normálně jsem dost slušnej,ale tyto tvoje zcestné názory se již nedají vydržet!Co je to za umělce ty "tvoji konstruktéři",kteří tomuto řešení říkaljí "americkej paskvil"?? A na co ložisko pro axialní namáhání-další zcela zbytečná,ba naopak vadná věc,nedošlo ti,že se v tomto ložisku při každém kormidlování a zejmena trimování nohy,kardan axialně posouvá!Dále při seriové výrobě je jistá výrobní tolerance a ta je právě eliminovaná uložením vlastního vnějšího pouzdra za pomocí dalšího "pružného"pouzdra lisovaného z anticoro plechu.Ale tobě zřejmně nejde o nic jiného a jsi štastný,že jsi si koupil čínské ložisko za 150,- a že jsi si "ušetřil" za koupi toho originálu který tam patří,ale kdyby jsi byl doopravdy chytrý najdeš jinou "čínu",která bude pasovat do původního obalu taky za 150,- ale životnost bude taky asi velmi krátká!Doporučuji ti aby jsi nemátl hlavy ostatním ,kutilům,lodařům a ty svoje nesmyslné výmysli si nechal jen pro sebe!!Ale na druhou stranu tě uklidním,již nebudu nijak reagovat na ty tvoje články"jak vítěziš nad americkými kostruktéry" Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 24. Červen 2015 Sdílet Odesláno 24. Červen 2015 Bylo by opravdu lepší, kdybys na moje dotazy a příspěvky vůbec nereagoval. Ani tak ne proto, že při svý aroganci nedokážeš napsat větu bez minimálně jednoho vykřičníku. Většinou jich raději napíšeš víc. Zatím jsi mi poradil 3x. V prvních dvou případech se ukázalo, že jsi byl vedle jak jedle. (resp. tlačil jsi mě do koupě u tebe něčeho co jsem nepotřeboval, holt komerční rady). Jestli budeš vedle i teď se teprve ukáže. :DSpíš ale nereaguj proto, že jsi tu sám psal nesmysly, jak se ukázalo výš. Nejen, že nemáš koule na to přiznat to, ale ještě kolem sebe kopeš.Ložisko od tebe jsem nakonec nekoupil taky proto, že jsem byl varován. Prý na tom ložisku od tebe bylo napsáno made in china. :D. Ostatně negativních zkušeností s tebou jsem zaznamenal od víc lidí. Povídaji si o tobě s úsměvem i někteří dodavatelé od kterých bereš. :DNo já jsem rozhodně čínský ložisko nekoupil. Mimochodem odolnost proti axiálnímu namáhání není nic proti ničemu. Je to prostě víceřadý ložisko, který je sice dražší, ale odolnější. No a že v axiálnim směru nebude namáhaný? To ho určitě nezničí. :DMimochodem, asi jsi přehlédl, že jsem zatím nenapsal nic o tom, jestli to funguje, nebo ne. Popsal jsem pouze názory moje, řady konstruktérů a současně jsem napsal, že to budu o víkendu skládat a pak to snad i zkusim. Nikdo, kdo by to zkoušel, nebo byl osobně u toho, když to někdo zkoušel se tu neozval. Názory typu jedna pani povídala neberu vážně. Nejblíž byli chlapi u Imry, kteří ale zkoušeli jen pevný ložisko. To samozřejmě fungovat nemohlo. Představ si tu hromadu chytrých lidí, kteří tu mlčky čekají jak to u mě dopadne. Jsou rádi, že to zkusim a je to nic nestojí. Nemaji co ztratit. Buď to bude fungovat a oni budou vědět, že místo za 3 tis. lze dát ložisko za 150 kaček. No a když to nebude fungovat, tak si ušetřili vlastní čas a peníze. :) Prodělat na tom můžou jen "obchodníci" co prodávaji předražený díly. Že by to byl ten důvod proč se tak vztekáš? :D Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomas80 Odesláno 24. Červen 2015 Sdílet Odesláno 24. Červen 2015 Zdendo, vyzkousej a uvidis jak to bude chodit. Kdyz sem tedko ustavoval motor do lodi, tak sem zjistil, ze to lozisko na pevno je fakt picovina a uz sem zjistil k cemu je dobrej ten vlnovec okolo original loziska :-). Sam sem zvedavej, jak s tim dopadnes.Nicmene s tim mazanim neves hlavu, protoze vse se vylepsuje v zajmu servisniho byznysu, takze mimo jine takove sklamani s novejsim transomem je to, ze samozrejme i original lozisko uz nema tu mazaci drazku, ale chvastaj se dozivotni mazaci naplni v lozisku, takze sem maznici z boku transomu zadelal. No a za druhe sem si vsimnul, ze horizontalni cepy na prirube z-nahonu, co jsou pod trimsnimacema, sem na starem transomu mel take mazane maznicema, takze kazdej podzim pekne maznici a promaznout. Mno tak to uz tedko taky neudelam, protoze na novem transomu uz maznice nejsou. Cili co na to rict. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 24. Červen 2015 Sdílet Odesláno 24. Červen 2015 Ten vlnovec po obvodu pouzdra jsem samozřejmě zachoval. Obávám se, že bez něj by to opravdu nešlo, přesně jak píšeš. Přecejen různý tepelný roztažnosti kovů a bídná konstrukce amíků si žádaji svý. :) Zvažoval jsem nechat to udělat třeba ze čtyřky hliníku. V tý už je dost manganu, aby to vydrželo. Jenomže už by to pak nejspíš nikdy nikdo nerozebral. :D Hliník s hliníkem se ve slanym prostředí chemicky "svaří".Možná jsem to někdy někde blbě popsal. To speciální ložisko se skládá z pevnýho ložiska, který je kyvně uložený ve speciálním pouzdru (s vlnovcem po obvodu). Z pouzdra jsem vyndal to původní ložisko a samotný pouzdro jsem zachoval (i s tim vlnovcem). Jen jsem nechal na soustruhu upravit vnitřní průměr tak, aby tam páslo to nový ložisko. Vyšlo to akorát, že se půlkulatej tvar srovnal. Uložení je pevný, sestavený za tepla. V původním pouzdru jsem nechal osazení, který jistí ložisko ve směru k motoru. Na druhý straně ho jistí ta ségrovka. Ta by asi potřeba nebyla, protože kardan by to ložisko nikam nepustil, ale když už tam je, tak jsem jí využil. :) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bootcentrum Odesláno 24. Červen 2015 Sdílet Odesláno 24. Červen 2015 Bylo by opravdu lepší, kdybys na moje dotazy a příspěvky vůbec nereagoval. Ani tak ne proto, že při svý aroganci nedokážeš napsat větu bez minimálně jednoho vykřičníku. Většinou jich raději napíšeš víc. Zatím jsi mi poradil 3x. V prvních dvou případech se ukázalo, že jsi byl vedle jak jedle. (resp. tlačil jsi mě do koupě u tebe něčeho co jsem nepotřeboval, holt komerční rady). Jestli budeš vedle i teď se teprve ukáže. :DSpíš ale nereaguj proto, že jsi tu sám psal nesmysly, jak se ukázalo výš. Nejen, že nemáš koule na to přiznat to, ale ještě kolem sebe kopeš.Ložisko od tebe jsem nakonec nekoupil taky proto, že jsem byl varován. Prý na tom ložisku od tebe bylo napsáno made in china. :D. Ostatně negativních zkušeností s tebou jsem zaznamenal od víc lidí. Povídaji si o tobě s úsměvem i někteří dodavatelé od kterých bereš. :DNo já jsem rozhodně čínský ložisko nekoupil. Mimochodem odolnost proti axiálnímu namáhání není nic proti ničemu. Je to prostě víceřadý ložisko, který je sice dražší, ale odolnější. No a že v axiálnim směru nebude namáhaný? To ho určitě nezničí. :D Mimochodem, asi jsi přehlédl, že jsem zatím nenapsal nic o tom, jestli to funguje, nebo ne. Popsal jsem pouze názory moje, řady konstruktérů a současně jsem napsal, že to budu o víkendu skládat a pak to snad i zkusim. Nikdo, kdo by to zkoušel, nebo byl osobně u toho, když to někdo zkoušel se tu neozval. Názory typu jedna pani povídala neberu vážně. Nejblíž byli chlapi u Imry, kteří ale zkoušeli jen pevný ložisko. To samozřejmě fungovat nemohlo. Představ si tu hromadu chytrých lidí, kteří tu mlčky čekají jak to u mě dopadne. Jsou rádi, že to zkusim a je to nic nestojí. Nemaji co ztratit. Buď to bude fungovat a oni budou vědět, že místo za 3 tis. lze dát ložisko za 150 kaček. No a když to nebude fungovat, tak si ušetřili vlastní čas a peníze. :) Prodělat na tom můžou jen "obchodníci" co prodávaji předražený díly. Že by to byl ten důvod proč se tak vztekáš? :DVidím,že jsi doopravdy ubožák a laskavě o mne nešiř nepravdivé pomluvy!! A ty jen těžko můžeš přijít do styku s mými zahraničními dodavateli,tudíž další tvoje lež.Ale což,"blahoslaveni budiž chudí duchem" bootcentrum Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 24. Červen 2015 Sdílet Odesláno 24. Červen 2015 Jo ještě jedna praktická.... Až bude někdo měnit to ložisko, tak jestli ho nemá zatuhlý v pouzdru, tak to nemusí nutně rvát ven i s tim pouzdrem. Prostě ho pootočí o 90 stupňů a rukou ho vyndá ven. V tom pouzdru je naproti sobě vybrání, kterym se to ložisko dá po správnym natočení vyndat. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 24. Červen 2015 Sdílet Odesláno 24. Červen 2015 Ty ale přece nemáš jen zahraniční dodavatele. :D Nebudu tě urážet, jako ty mě. Ptoro ti nenapíšu, jak ti říkaji. :D Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 26. Červen 2015 Sdílet Odesláno 26. Červen 2015 Nevydržel jsem a dneska jsem to sestavil. šlo to hladce. Bylo to na půl hodinky práce. Nejvíc mě potrápila ta ségrovka.... holt když člověk nemá ten správnej vercajk....Na zahradě to bublá pěkně. Jsem spokojenej, jak se to ztišilo. To původní ložisko už bylo fakt dost vymlácený. Stydim se, že jsem si toho nevšiml dřív. :(Teď ještě zkusit co to udělá pod zatížením na vodě a hlavně v zatáčkách. No a pak jestli to vydrží. Předpokládám, že až tak na konci sezóny budu moct uvažovat, že bych řekl "hop". :) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 28. Červen 2015 Sdílet Odesláno 28. Červen 2015 Držím palce ať to vyjde. :) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 28. Červen 2015 Sdílet Odesláno 28. Červen 2015 Dík, ale musel jsem zkoušku odložit. Bolí mě v krku a mam teploty. :( Doufam, že se k tomu dostanu ještě před dovolenou. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 4. Červenec 2015 Sdílet Odesláno 4. Červenec 2015 (upraveno) Dneska první zkouška. řazení pořád zlobí, protože díly ze zámoří ještě nedorazily. Z ložiska jsem ale zatím nadšenej. Je neuvěřitelný, jak se to celý ztišilo a zklidnilo. :) Jestli vydrží sezónu, tak je to dobrý řešení. Teda dobrý pro majitele lodí. :Dedit.: ještě mě bude čekat kardan. Nahlodali jste mě, tak než jsem to sestavil, jsem za něj vzal rukou. Je v něm vůle axiální i radiální. :( Teď, když je ložisko transomu tichý, tak už je ten kardan v zatáčkách i slyšet.Někdo tu doporučoval kardan servis. Zkusim poptat cenu. Nebo kdyby někdo věděl rámcovou cenu, tak jí sem prosím hoďte. Upraveno 4. Červenec 2015 uživatelem Zdenda Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maxik1958 Odesláno 6. Červenec 2015 Sdílet Odesláno 6. Červenec 2015 Ceny rozumné, mně dělali kardan na SYNCRO, zlomek ceny co u VW Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 6. Červenec 2015 Sdílet Odesláno 6. Červenec 2015 dík, zítra jim zavolám. Doufám, že to jsou ti z Běchovic. :) abych nevolal někomu jinýmu.Mimochodem, dneska třetí den na lodi. Je to paráda, jak je to tichý. Slyšim jen tichý bublání motoru a pak jen vodu za lodí. Div co udělá jedno ložisko. :) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 7. Červenec 2015 Sdílet Odesláno 7. Červenec 2015 Mimochodem, dneska třetí den na lodi. Je to paráda, jak je to tichý. Slyšim jen tichý bublání motoru a pak jen vodu za lodí. Div co udělá jedno ložisko. :)Tak hlavně ať to vydrží :) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maxik1958 Odesláno 7. Červenec 2015 Sdílet Odesláno 7. Červenec 2015 (upraveno) JJ, jsou to ti z Běchovic.....Nejlepší dovézt ukázat. Upraveno 7. Červenec 2015 uživatelem maxik1958 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 7. Červenec 2015 Sdílet Odesláno 7. Červenec 2015 (upraveno) Dík, už jsem s nima v kontaktu. Ceny mají dobrý.Anachy: ta životnost je teď to hlavní. Trochu jsem se bál, aby to ložisko nepoškodili, protože když mi to poprvé přivezli, tak se s tim ložiskem skoro nedalo otočit jak to bylo utažený. Prostě chlapci neznaji míry pro uložení ložisek. Takže to museli zase rozlisovat a ještě nějakou tu stovku ubrat. Zatím se ale zdá, že ložisko to přežilo. :)Má to tak pěknej zvuk, že jsem si poprvé dovolil trochu víc přidat plyn. Vytočil jsem to na 4 tis. Je neskutečný, jak to letí po vodě.Taky jsem zjistil, že nejúspornější provoz je na 2200 ot./min. To už je loď bezpečně v kluzu. Zkoušel jsem i třeba 1200 ot. ve výtlaku, ale to to žere cca o 1/3 víc. To sem ale úplně nepatří.Trvalá plavba na volnoběh se tomu motoru nelíbí. Nejdřív škytal a kolísaly otáčky. To zmizelo samo po natankování novýho benzínu (OMV v Kolíně už nikdy - ani motorka to nevzala, musel jsem to z ní vylejt). Stejně to ale na ten volnoběh není to pravý ořechový. Třeba po půl hodině plavby najednou prudce klesnou otáčky a motor zdechne. Ani nepomůže pomalý přidání plynu. Přitom na škrtnutí zase nastartuje a běží dál..... Budu muset zajet do servisu na "doseřízení" na vodě. Motor je po generálce, tak si všechno sedá. Upraveno 7. Červenec 2015 uživatelem Zdenda Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 7. Červenec 2015 Sdílet Odesláno 7. Červenec 2015 No jo, tomu mému taky nedělá dobře když se sním jen "žbrblá" občas to chce vyhnat pavouky z vejfuku. Ale konečně se mi podařilo doladit svíčky aby měly ucházející barvu jak při jízdě výtlak tak při kluzu, osadil jsem od středu ke kraji od teplých po studenější a vypadá to OK. Před tím byla ty krajní na šestém válci vždy černá při žbrblání tak jsem to zkusil proházet :) a ono to funguje :)"sorry of topic" Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jahoďák Odesláno 8. Červenec 2015 Sdílet Odesláno 8. Červenec 2015 Ahoj Anachy, s těma barvama svíček mám obdobnej problém a nenapadla mě teda taklováhle alchymie. Jaký svíčky přesně tam máš? Napsal by jsi mi prosím to označení, taky bych to zkusil.Motor mám relativně nedávno po GO, tak to nechci svádět na špatný tlaky a většinu toho taky najezdim ve výtlaku.Díky Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 8. Červenec 2015 Sdílet Odesláno 8. Červenec 2015 No experimentoval jsem skoro celou loňskou sezonu s teplotami a vyzkoušel jsem od tříbodových BRISKu k osvědčeným NGK, měl sjem od 2 do 7 (teplotní značení) nakonec mám osazené NGK BPR2,5,7ES a to jelikož mám řadový šestiválec tak uprostřed dvě 2 dále 5 a nakonec 7, správně by tam měli být 6 dle konfigurátoru a manuálu. Teď si ještě nejsem jist zda místo 5 tam nemá 4, ale o víkendu mrknu a doplním. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jahoďák Odesláno 8. Červenec 2015 Sdílet Odesláno 8. Červenec 2015 Super, toto jsem potřeboval vědět. Až dám loď na vodu, zkusím to taky. Mám si myslím tam asi moc teplé a tim jak jezdim většinou na brbláka se rády očouděj.A Iridiový jsi nezkoušel? NGK BPR7HIX ? Nebo nějaká zkušenost?jsou tam uvedený jako ekvivalent k těm "standardním za 60,- (ty iridiový stojej 1 přes 400,-) :-( Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 8. Červenec 2015 Sdílet Odesláno 8. Červenec 2015 No nezkoušel, to raději koupím ty levný a po sezoně dám nový :) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 8. Červenec 2015 Sdílet Odesláno 8. Červenec 2015 Já jsem iridiový zkoušel do několika aut i do závěsný yamahy. Rozdíl v chodu motoru a spotřebě je proti slušným obyč svíčkám absolutně neznatelnej. A o životnost nejde, protože jak píše Anachy, to je lepší koupit 4x nový obyč svíce, než jednou iridium. :) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 14. Listopad 2015 Sdílet Odesláno 14. Listopad 2015 Přátelé, jak jsem slíbil, tak činím.Po sezóně rozebráno ke kontrole. Celou sezónu se ložisko v transomu chovalo naprosto předpisově. Teď jsem to rozebral. Všechno je pořád jako nový. Ložisko má naprosto netknutá těsnění a po vytočení je vidět, že ta doživotní náplň tuku je v pořádku. Původně jsem myslel, že bych jí vypláchl a dal novou, ale bylo by to zbytečný. Já jsem s náhradou spokojený. Funguje to bezvadně, je to bezúdržbové a stálo to pakatel. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se