Přejít na obsah
Plavidla.cz

Mercruiser-kardan


Doporučené příspěvky

Paráda. Vnitřní průměr i šířka mi sedí na typizovaný průmyslový ložisko, ale ten vnější průměr ne. Neměřil jsi to i s tou hliníkovou klecí pro to mazání?

Někde na netu jsem našel vnější průměr 72mm. To by pak taky sedělo na to průmyslový ložisko. 87,5 se ale nedělá.

Podíváš se na to prosimtě ještě jednou? Dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 122
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Teď jsem našel nějaký další fotky. Podle těch to vypadá, že se natáčí jen celý ložisko v tom pouzdru. Takže samotný ložisko není výkyvný? To by bylo dost ošizený ne?

Příští víkend to rozhodim, tak uvidim jak to vlastně vypadá. :)


Imra říkal, že tam dávali průmyslový pevný ložisko. Prej to mlátilo jak vylágrovanej motor. Dát tam výkyvný ložisko je prej ale nenapadlo.

Upraveno uživatelem Zdenda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já se dost divím,co to pořád řešíte za zbytečnosti.Pokud ale chcete ušetřit ,mohu vám nabídnout čínu za 700,.kč,kterou jednoduše upravíte/někdy lze použít i bez úpravy/ a lze jí použít,ale co ložisko vydrží je dosti ve hvězdách a samozřejmně bez záruky! Ale jinak vzhledem k pracnosti vám doporučuji použít originál i když je podstatně dražší!!


bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 3 weeks later...

Tak jsem to dneska konečně rozebral. Ve skutečnosti je to jinak, než se tu psalo, nebo jsem to blbě pochopil. :(

Především je tam ségrovka, která to celý jistí. Naštěstí je dobře vidět, takže jsem to nerval přes ní. :) Vyndal jsem jí, nasadil vyrobený stahovák a pak už to šlo jak po másle. Ani jsem nestačil zabrat a bylo to venku.

Mimochodem to pouzdro o kterym tu byla řeč není hliníkový, ale ocelový. :D Po troše domlouvání jsem z něj vyndal i samotný ložisko.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem to dneska konečně rozebral. Ve skutečnosti je to jinak, než se tu psalo, nebo jsem to blbě pochopil. :(

Především je tam ségrovka, která to celý jistí. Naštěstí je dobře vidět, takže jsem to nerval přes ní. :) Vyndal jsem jí, nasadil vyrobený stahovák a pak už to šlo jak po másle. Ani jsem nestačil zabrat a bylo to venku.

Mimochodem to pouzdro o kterym tu byla řeč není hliníkový, ale ocelový. :D Po troše domlouvání jsem z něj vyndal i samotný ložisko.

Tak aby ti bylo jasno: Ložisko transomu Alpha One 1 gen. NEMA a nikdy nemělo,žádnou zajištovací segrovku - pokud jí tam máš ty,tak to není tebou uváděný typ a nebo to již někdo mrvil před tebou!!

 

bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Loď, motor a velmi pravděpodobně i noha jsou někde kolem let 82 - 86. Už si to nepamatuju přesně. Zatím jsem kupoval všechno na alpha I a všechno pasovalo. :) Ta drážka na ségrovku tam je a i na tý fotce je krásně vidět. Teď je to ve stavu, jak jsem to rozebral. čistit to budu samozřejmě až to budu skládat.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ještě naposledy,vidím,že jsi nepoučitelný,ŽÁDNÁ ALPHA I NIKDY NEMNěLA SEGROVKU U LOŽISKA TRANSOMU!!Tvůj namontovaný transom je podstatně staršího data výroby.zajisté nejsi první majitel lodě od výroby,tudíž již někdo před tebou to mohl klidně vyměnit - viděl jsem již více těchto případů!!


bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ještě naposledy,vidím,že jsi nepoučitelný,ŽÁDNÁ ALPHA I NIKDY NEMNěLA SEGROVKU U LOŽISKA TRANSOMU!!Tvůj namontovaný transom je podstatně staršího data výroby.zajisté nejsi první majitel lodě od výroby,tudíž již někdo před tebou to mohl klidně vyměnit - viděl jsem již více těchto případů!!

 

bootcentrum

http://web.cemr.wvu.edu/~mathews/boat/pdf/manual/Chapter%20Seventeen.PDF

Je tam na výkresu velice pěkně vidět drážka ve který byla ta ségrovka. :D

 

Anachy: nelekej se, ve skutečnosti neni model R a MR nic jinýho, než Alpha I. Někde též nazýváno jako pre-alpha. Liší se snad jen převodovými poměry, nicméně před objednáním doporučují kontrolovat čísla dílů. Vyráběly se od r. 82, nebo 83. Tak to vypadá, že revoluce se nekoná a nikdo mi tam starší nohu nenacpal.

 

PS. rozumíš tomu samozřejmě výborně!! (na rozdíl ode mě) :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 3 weeks later...

Jak mnozí jistě pochopili, nedal jsem se odradit řečmi těch, kteří to nezkusili a přesto říkají, že to nelze. Kyvné ložisko už mám koupený dlouho, jen jsem čekal, než mi vyrobí vložku mezi ložisko a transom. Stačilo líznout původní ocelovou vložku o pár desetin. Konečně se zadařilo a dneska to mam doma. O víkendu to složim a jestli počasí dovolí, tak to i vyzkoušim.


Konzultoval jsem to s několika konstruktéry i strojaři. Všichni se shodli, že kyvný ložisko je lepší řešení, než ten americkej paskvil. Nikdo nevěděl, proč to tak hloupě udělali. Prý to vypadá, jako by v tu dobu neznali víceřadý kyvný ložiska. Raději jsem koupil ložisko, který je stavěný jak na radiální, tak i axiální namáhání.

Jediný, co není podle mých představ. Americký ložisko je provrtaný, aby se dalo domazávat. Já jsem sice koupil oboustranně prachotěsný s doživotní tukovou náplní, ale ..... snad to bude OK. :) Když nevydrží, tak jsem vyhodil 150,- kaček z okna. :D To snad ustojim. :D


P.S. např. u Imry zkoušeli pevný ložisko a prej to mlátilo jak vylágrovanej motor. Kyvný ložisko prej nezkoušeli, ale říkali, že není důvod, aby to s nim nešlo.

Upraveno uživatelem Zdenda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...