romanva Odesláno 1. Květen 2013 Autor Sdílet Odesláno 1. Květen 2013 Tak jsem tu zase s tím kardanem. Dal jsem všechno nové, vůle nikde žádná a drnčí to pořád stejně. Chlapi - Jestli dobře uvažuju, tak střed prostřední části kardanu by měl být v ose čepů otáčení a zvedání nohy ne? Snažím se to nějak doměřit a zatím mi to vychází, že mám kardan cca o 2mm ven . Nemohlo by to takhle vibrovat? Jestli mi oni když mi to upravovali na jiné kříže trochu nezkrátili aby nešli moc do kraje. Zvětšovali v kardanservisu díry pro kříže. Nemohlo by to dělat takovejle čurbes? Nejsem strojař, ale už se snažím chytat kdejaké ptákoviny. Ještě to zkusím párkrát uměřit, ale už jsem to měřil a počítal asi čtyřikrát.Originál kardan neseženu, tak bych mohl zkusit nedávat těsnění pod nohu a dát a m jen tmel nebo něco slabšího - teď tam je něco přes 1mm a další mm bych musel dohnat podložením ložiska a ozubeného kola v noze. Ale jestli to tím může být. Mě už nic jiného nenapadá. Když mám nohu rovně - je klid, ale jak trochu víc zatočím, tak to začne rachtat. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jbenda Odesláno 1. Květen 2013 Sdílet Odesláno 1. Květen 2013 Mam uplně stejnej problem.Kdyz jedu rovně je to OK jak zatočím tak vybrace.Poradíte někdo:,:?_ Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
romanva Odesláno 1. Květen 2013 Autor Sdílet Odesláno 1. Květen 2013 Tak nevím. Pořádně jsem to proměřil a vychází to přesně osa na osu - teda s přesností na mm. Na desetiny to nejsem schopen doměřit. Prostě nevím Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomas80 Odesláno 1. Květen 2013 Sdílet Odesláno 1. Květen 2013 Ja jsem vymenil vsechna loziska a krize na kardanu i lozisko na transomu a drnceni neprestalo. Respektive po vymene krizu se to hodne zlepsilo, ale stejne tam jeste neco malo bylo, ale zase se to zacalo zhorsovat. Uz jsem nevedel kudy kam ale rozhodl jsem se to neresit. Pak jsem si vsiml, ze je vymackana ta plastova vlozka ve vrtuli a ta jiz mela mensi vakl na hrideli. Coz i vysvetlovalo to, ze se pak jiz drnceni neobjevovalo jen pri zataceni, ale treba i kdyz nekdo jenom presel z jedne strany lodi na druhou. Koupil jsem novou vlozku a rekl bych, ze se to zlepsilo. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jbenda Odesláno 1. Květen 2013 Sdílet Odesláno 1. Květen 2013 Tomasi Takže jsi to take uplně nedořešil:???Sakra mame stejnej agregat.Tak to mě čeká spoustu legrace :) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomas80 Odesláno 1. Květen 2013 Sdílet Odesláno 1. Květen 2013 No prakticky po vymene te vlozky vrtule uz to skoro zmizelo a vim, ze tam je vlastne vse vymeneno, takze uz to proste neresim :) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
romanva Odesláno 1. Květen 2013 Autor Sdílet Odesláno 1. Květen 2013 Taky to asi přestanu řešit. Jen mě ještě napadlo, že dnes při měření jsem si trochu pohnul s řízením a ozvalo se lehké ťuknutí. Mám hydraulické řízení, takže bovden není, ale malinká vůle je ve spojení raménka řízení na noze a pístnice. Není tam kužel, ale čep se závlačkou a tam to lehounce klepe. Nedostává noha při zatáčení nějaké rázy, že by to mohlo klepat tady? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
romanva Odesláno 24. Červenec 2013 Autor Sdílet Odesláno 24. Červenec 2013 Tak jsem to konečně našel. Mám motor jinak uloženej než ostatní - vlastně visí na zrcadle zevnitř. Má dolní a horní uložení a u toho horního byla vůle cca 3mm, takže motor mohl vrchem chodit do boku. Spravily to podložky aby motor byl v ose a nemohl se hýbat a je po rachtání. Teď zas aby to nebylo tak jednoduché, tak jak je ticho, tak slyším lehoučké kňučení nohy. O víkendu kouknu jestli tam je dost oleje, ale lil jsem ho tam dostatek. Leda že by to někde teklo. Předtím to buď nedělalo, nebo jsem to nevnímal. Uvidíme. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 24. Červenec 2013 Sdílet Odesláno 24. Červenec 2013 To trvalo. ;) Gratuluji k uspesnemu vyreseni zahady, takovyhle pitomosti se nejhur hledaji. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 24. Červenec 2013 Sdílet Odesláno 24. Červenec 2013 Noha mi taky kňučí co jsem to nově složil a spasoval - nevím proč ale jinak to funguje a olej tam je tak, tak pokud na to přijdeš třeba mam podobný problém. Jinak se to nehřeje ani nic podobného a knučí jen ve volnoběhu. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jbenda Odesláno 24. Červenec 2013 Sdílet Odesláno 24. Červenec 2013 Ja to take vyřešil a tak trochu nechtěně.Miulej tyden jsem ulomil kousky vrtule a tak jsem dal novou a světe div se je po vybrací při zatačení :) a =) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomas80 Odesláno 24. Červenec 2013 Sdílet Odesláno 24. Červenec 2013 To knuceni myslim dela vrtulka vodniho cerpadla. Kdyz je nova, tak je to vyraznejsi. Alespon mi to tak pripada. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
romanva Odesláno 24. Červenec 2013 Autor Sdílet Odesláno 24. Červenec 2013 Tak koukám, že tuhle sezonu se docela daří. Mě to kňučí spíš ve vyšších otáčkách, na volnoběh to slyšet není. Není to nic hroznýho, slyšel jsem ten zvuk i u novějších lodí a silnější. Myslím si, že to má co do činění s nastavením lícování ozubených kol. Já to dělal pomocí barvy, ale asi to ještě není úplně ono. Nejspíš to přes zimu svěřím odborníkům. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
romanva Odesláno 24. Červenec 2013 Autor Sdílet Odesláno 24. Červenec 2013 Jo, je pravda. že jsem letos dával nový impeler. To by bylo fajn.Na ten olej ale radši kouknu. Loni sice neubyla ani kapka, ale letos to může být jinak Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 24. Červenec 2013 Sdílet Odesláno 24. Červenec 2013 no jo impeler jsem taky dával nový, tak že by? a Romane jaká kola máš na mysli, ty v horní převodovce?když jsem to měl rozhozené a dával to zpět dohromady tak jsem to sesadil jako to bylo předtím, ani jsem nějak nemyslel na to, že by si to mohlo sednout nějak jinak. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
romanva Odesláno 24. Červenec 2013 Autor Sdílet Odesláno 24. Červenec 2013 Jasně, ty dvě horní kola. Když jsem to koupil, tak to řvalo jako viktorka. Sice mám servisní manuál, ale nemám míry na přípravky abych to nastavil podle manuálu, tak jsem to dělal tou barvou. Podařilo se mi to nastavit na krásný otisk zubu - pomáhal mi s tím ale jeden strojař. Mělo by se to seřizovat při výměně dílů. Pokud jsi naskládal vymezovací podložky tak jak byly a před tím to bylo správně, dalo by se asi předpokládat, že je to OK. Možná by se to správně mělo seřídit po každé demontáži, ale to by nám asi řekl "Bootcentrum" Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 10. Květen 2015 Sdílet Odesláno 10. Květen 2015 Nevíte někdo jaké rozměry má ložisko v transomu v Alpha one I generace?Ta otázka tu zazněla hned v úvodu, ale odpověď jsem nenašel. Dneska jsem na ložisko koukal a vrklá se jak kolo u žebřiňáku. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bootcentrum Odesláno 10. Květen 2015 Sdílet Odesláno 10. Květen 2015 Nevíte někdo jaké rozměry má ložisko v transomu v Alpha one I generace?Ta otázka tu zazněla hned v úvodu, ale odpověď jsem nenašel. Dneska jsem na ložisko koukal a vrklá se jak kolo u žebřiňáku.To ložisko je naklápěcí speciál,dodává se včetně AL uložení.Rozměry jsem nikdy neměřil.To celé mám ale skladem. bootcentrum Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 10. Květen 2015 Sdílet Odesláno 10. Květen 2015 Rozměry také neznám ale loni jsem jej objednával. Možná bych ještě někde našel to staré :) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 10. Květen 2015 Sdílet Odesláno 10. Květen 2015 To by bylo fajn. I když jestli je natáčecí, tak ho nejspíš u nás levnějš neseženu. Ceny origo se u nás pohybujou kolem 15 stovek.Je nějakej důvod proč by tam mělo bejt natáčecí? To co tam mam teda natáčecí buď není, nebo je v takovym stavu, že se už nenatáčí. :)Prolezl jsem co se dá. Zjistil jsem, že je tam to ložisko jen naražený. Je to tak? To by pak výměna mohla bejt jednoduchá.Taky někde psali vnější průměr 72mm. Je to možný?P.S. proč to řeším? Např. ložiska na muj sekací traktůrek stojí origo 1.200,- na jeden nůž (takže 2.400,-). Po rozebrání jsem zjistil, že jsou to obyč. typizovaná kuličková ložiska s krytím z obou stran. Stály mě celkem 140,- na oba nože (4 kusy). :D Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jbenda Odesláno 10. Květen 2015 Sdílet Odesláno 10. Květen 2015 Tohle je možné dát jen origo nebo druhovýrobu k tomu určenou.Je skutečně naražený.Jeho vyndání bejvá dost problem když zaroste v tom hlinikovém uložení tak snad jen odvrtat. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bootcentrum Odesláno 11. Květen 2015 Sdílet Odesláno 11. Květen 2015 To by bylo fajn. I když jestli je natáčecí, tak ho nejspíš u nás levnějš neseženu. Ceny origo se u nás pohybujou kolem 15 stovek.Je nějakej důvod proč by tam mělo bejt natáčecí? To co tam mam teda natáčecí buď není, nebo je v takovym stavu, že se už nenatáčí. :) Prolezl jsem co se dá. Zjistil jsem, že je tam to ložisko jen naražený. Je to tak? To by pak výměna mohla bejt jednoduchá.Taky někde psali vnější průměr 72mm. Je to možný? P.S. proč to řeším? Např. ložiska na muj sekací traktůrek stojí origo 1.200,- na jeden nůž (takže 2.400,-). Po rozebrání jsem zjistil, že jsou to obyč. typizovaná kuličková ložiska s krytím z obou stran. Stály mě celkem 140,- na oba nože (4 kusy). :DVidím dalšího šetřílka,kterého nezejímá kvalita ale rozhodující je cena a že se jedná třeba o čínu dosti pochybné kvality,to ho již nezajímá. bootcentrum Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 11. Květen 2015 Sdílet Odesláno 11. Květen 2015 To by bylo fajn. I když jestli je natáčecí, tak ho nejspíš u nás levnějš neseženu. Ceny origo se u nás pohybujou kolem 15 stovek.Je nějakej důvod proč by tam mělo bejt natáčecí? To co tam mam teda natáčecí buď není, nebo je v takovym stavu, že se už nenatáčí. :) Prolezl jsem co se dá. Zjistil jsem, že je tam to ložisko jen naražený. Je to tak? To by pak výměna mohla bejt jednoduchá.Taky někde psali vnější průměr 72mm. Je to možný? P.S. proč to řeším? Např. ložiska na muj sekací traktůrek stojí origo 1.200,- na jeden nůž (takže 2.400,-). Po rozebrání jsem zjistil, že jsou to obyč. typizovaná kuličková ložiska s krytím z obou stran. Stály mě celkem 140,- na oba nože (4 kusy). :DJen pro upřesnění zda jsem našel "ve šrotu" to co potřebuješ, viz odkaz http://www.ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmEcatBookPageItemDetailBase.jsp?isFromCMS=false&req4QuickSearch=true&hideAdd2CartButton=&isStandAlone=&is4CmsShop=&reqln=Unknown&reqem=Unknown&reqph=Unknown&reqItemCode=MM-3060794A2&ts=Mon%20May%2011%202015%2011:57:57%20GMT+0200%20(St%26%23345%3Bedn%ED%20Evropa%20(letn%ED%20%26%23269%3Bas)) Pokud to je ono tak je ještě vrtané do obvodu pro přísun vazeliny přes maznici a to asi jen tak něčím nenahradíš. . Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 11. Květen 2015 Sdílet Odesláno 11. Květen 2015 výborně, to je ono. Oměř ho prosimtě a taky se ještě podívej, co je na něm napsaný. Jestli jsem to z videí pochopil správně, tak je to ložisko v nějaký hliníkový kleci. Je to tak? To bude asi kvůli tomu mazání, jak píšeš. škoda, že to neudělali standardně, ale vymysleli takovou chujovinu. Koukal jsem na ložiska 2RS. Ty mají mít doživotní náplň maziva. Dodatečně se mazat nedaji, takže bych mazání neřešil. Provozní teplota je -30 do 110. Víc by se to ohřát nemělo.P.S. Mluvit o SKF, nebo ZKL apod. jako o číně je opravdu dost odvážné. :D Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 11. Květen 2015 Sdílet Odesláno 11. Květen 2015 Ahoj klidně oměřím ale bohužel k dispozici jen šuplera, takže nevím jak je to přesné:vnější průměr 87,5 mm vnitřní průměr 34,8 mmšířka vnějšího kroužku 27,5 mmšířka vnitřního kroužku 33,1 mm Na tom mém vyndaném nic napsaného není , možná někdy bylo ale teď už kde nic tu nic. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se