Přejít na obsah
Plavidla.cz

Měření spotřeby


petrsvk

Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 114
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

A jak dlouho ho mas?

Dnes jsem jeste pozoroval spotřebu a dela to peknou neplechu. Kdyz uz to neco ukazuje, tak to z 0 nabehne treba na 10l/h a zase to spadne na 0.

Nevim jestli neni problem, ze je ten prutokomer pred pumpou a asi tam neni takovy tlak?? Druha varianta je ta tryska. Kdyz jsem ji dal do prutokomeru, prislo mi, ze je furt dost daleko od te vrtulky a benzin ma sanci protekat okolo a moc s tim netoci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám průtokoměr těsně před karburátorem ale pumpu mám elektrickou, která dává dle poklesu tlaku v potrubí, takže o tlaku to asi nebude - na volnoběh pumpa jen tak občas cvakne a dodá palivo. Budeš tam mít nějaký problém nejspíš s tryskou, mě to ukazuje úplně plynule od nuly až maximum. Jinak PP mám od 2012, ale po roce jsem si nechal udělat druhý s modrým podsvícením to první se mi moc nelíbilo :), takže 6 let.

Ještě mne napadlo ty máš klasický karbec s přepadem paliva zpět, takže Ti to počítá i palivo které to nespotřebuje?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nějak mě ale nenapadá co s tou tryskou, byl to plastový váleček, na jedné straně zúžený na 0,9mm, provrtal jsem to vrtákem 3mm. Pak jsem jí vložil a trochu zatlačil do průtokoměru z té strany, kudy přitéká palivo. Jediný co mě napadá je, že jsem jí nezatlačil dostatečně daleko ke středu k vrtulce. Jak moc jsi tam tu trysku rval ty? V PDF je, že má zajet 18,8 mm dovnitř, zkusím to ještě změřit.

Karbec sice vracečku má, ale zpět do pumpy. Já mam průtokoměr před pumpou, takže spotřebované palivo z nádrže dál to ukazuje furt stejně.


Ty máš PP připojen přímo na baterku? Dal jsem tam ještě jeden vypínač a zapínám ho až po nastartování motoru, nicméně pokud pak odpojím baterky, když jdu z lodě pryč, naměřené hodnoty se smažou, stejně jako datum a čas.

Upraveno uživatelem kosak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No PP potřebuje stálé napájení, takže má i "+ fous" na "stenby" provoz kdy nic nezobrazuje ale je pod napětím, takže jej mám také na vypínači ale ten funguje jako zapojení po klíčku a vypínač je vřazen jen pro omezení podpětí při startování.

cz-konektor-uni-b1.jpg

 

No a vzhledem k tomu, že mám na lodi alarm a v současné době i kameru tak stejně toto musím mít napájené i když odpojím hlavní síť od baterie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud budeš mít trysku správně osazenou tak už jedině nastavení PP a to počet impulsů, korekce spotřeby a jednotka spotřeby.

Našel jsem doma nějaké poznámky jak jsem nastavoval a impulsy mám 0,0001176 , ty koeficienty jsem průběžně doladoval tak na ty se musím mrknout až na lodi, ten impuls se liší dle použité trysky ale to už jsem psal, jen si teď nevybavuji dle čeho jsem to počítal :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Počet impulzů je pod jednotkou spotřeby nebo jsem ještě něco přehlídl?

Akorát koukám, že tam máš zadaný dost rozdílný údaj, já mam 0,001052 a ty 0,0001176, no počkám ještě co máš nastavené v korekci spotřeby, tam jsem nechal tuším l x 1.0000000 nebo jak to tam je :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koukal jsem dnes na tu trysku a byla tam zaražená 15 mm, tak jsem jí tam vmáčkl na 17,5 a víc ani ťuk. Dle manuálu má být 18,5mm, ale ani hrubší silou jí tam víc už nedostanu. Ten milimetr a kousek asi furt chybí, protože to stále ukazuje 0, pak to zase vyskočí třeba na 10,l/h a zase to pomalu spadne do 0... pokud točim víc otáček, vyjede to i do 20l/h a zase pomalu spadne na 0...

je to divný, no uvidíme, jestli pomůže nastavení lepších hodnot.

Nepamatuješ si, jak se to chovalo, když jsi měl vyndanou trysku?

Upraveno uživatelem kosak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám průtokoměr těsně před karburátorem ale pumpu mám elektrickou, která dává dle poklesu tlaku v potrubí, takže o tlaku to asi nebude - na volnoběh pumpa jen tak občas cvakne a dodá palivo.

 

Co tam máš za pumpu? Mě tlačí pumpa pořád. Žádnej bordel to nedělá, jen mi to vrtá hlavou. Přemýšlel jsem o obtokovym ventilu, nebo právě spínání.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám průtokoměr těsně před karburátorem ale pumpu mám elektrickou, která dává dle poklesu tlaku v potrubí, takže o tlaku to asi nebude - na volnoběh pumpa jen tak občas cvakne a dodá palivo.

 

Co tam máš za pumpu? Mě tlačí pumpa pořád. Žádnej bordel to nedělá, jen mi to vrtá hlavou. Přemýšlel jsem o obtokovym ventilu, nebo právě spínání.

 

Bohužel už nemám žádné parametry a už se asi nevyrábí - nenašel jsem ji, takže jen obrázek :)

 

WP-20150626-18-15-27-Pro.jpg

 

nejblíž je tomu asi toto

 

https://www.autoelectricalspares.co.uk/070019-12v-electric-fuel-pump--electronic-contacts-su-replacement-120-litreh--suction--2557-p.asp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, nastaveni vypada dobre.

Nastavil jsem PP, nastartovat a na neutral to ukazovalo cca 1,4 l/H. Sel na obed, pak nastartoval a zas to litalo nahoru a dolu az do cca 1800 otacek, nad cca 1800 otacek se to ustalilo a uz to ukazovalo dobre. Takze vidim nejaky problem v trysce. Bud ji chybi jeste zasunout o 1,5mm dal do prutokomeru nebo je tech 3mm moc velka dira. Jinak pri 3400ot jsem jel dle GPS 37km/h a aktualni spotreba byla 30l/h, na motor 5,7l V8 mi to hrozny neprijde... pak se zahadne uchlastal motor benzinem a do mariny me tahla druha lod :D ach jo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak alespoň nějaký posun, ta trysky 3 mm je ok kdyby jsi tam dal tu menší tak ti to nebude stačit. Když jsi ji převrtaval opravdu jsi dodržel průměr? V tom plastu se to občas roztáhne a místo 3mm můžeš mít klidně 3.5mm . Jak se ti podařilo uchllastat 4takt? U dvoutaktu se to stává. Nebyl problém v něčem jiném? To co to ukazuje na volnoběh je dost závislé na nastavení bohatostí, 1.8 l/h asi to budeš mít chudé. Ale jen tipují. Měl jsem tu spotřebu na volnoběh obdobnou, letos jsem ale nastavoval bohatost dle podtlaku a lehce mi stoupla spotřeba na volnoběh, ale klesla při provozu konkrétně při plavbě ve výtlaku, coz je u mne převažující způsob plavby.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V dubnu po Velikonocích jsem dal loď na vodu a nešla do otáček, rozebral jsem karbec, vyčistil a složil a jelo to v pohodě... najel jsem už cca 150km a dneska, když jsem zkoušel co dělá průtokoměr ve skluzu mi to najednou zdechlo, všude z karbece lítal benzín a už jsem to nenatočil... když jsem to zkoušel natočit pozdějš, z karbece furt přetejkal benzín ven a nechytlo to... Odtáhli jsme loď do mariny a jel jsem radši na pivo :)


Trysku jsem projel 3mm vrtákem, možná mi to ujelo, nevim... musim ji vydolovat ven a asi jí zaleju plastem a vyvrtám znovu, nic jinýho mě nenapadá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dneska to chytlo jak nic. Zitra se chystam to rozebrat a vycistit.

Mel jsem zavrenou nadrz, tak dosel po chvilce benzin. Otevrel jsem, znovu nastartoval a PP hlasil tak 10-15 minut spotrebu kolem 10l/h, pak to spadlo zase kolem 1,5l/h a po 20 minutach volnobehu uz to zase ukazovalo 0. To jsem z toho jelen. Mechanicka pumpa cpe benzin furt v zavislosti otacek ne? Podle ty spotreby to na me pusobi, jak kdyby bylo v karbeci dostatek paliva a pumpa prestala davat nez zase zacne chybet, ale to je kravina ze jo :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dneska jsem najel asi 20 km, karbec sice držel, ale už je venku a jde na čištění ultrazvukem.

Průtokoměr měří spolehlivě nad cca 10l/h, spotřeba vychází ve skluzu cca 0,8l/km, na 8-mi válec s karbecem jsem spokojenej, třeba to po vyčištění a seřízení o nějakou setinku ještě klesne :D

Trysku ještě vykuchám ven, a zkusim 2 mm.


Tak tryska je venku a dirka má cca 2,5 - 3 mm... přes 3mm nejde... podle hlubšího zkoumání bych řekl, že je tam prostě jen málo nasunutá, nicméně víc jí tam narvat už nedokážu.

Upraveno uživatelem kosak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 3 weeks later...

Chlapi, je mozny ze by se mi po vycisteni a opetovnymu serizeni karbecu zvedla spotreba o cca 10-13 l/h? Hrabal jsem se jeste v prutokomeru, tak nevim, jestli ukazoval blbe nebo ukazuje ted blbe. Nicmene ted ukazuje pri 3400 otackach rychlost cca 37km/h a spotrebu 42 l/h, predtim to ukazovalo 30 l/h...

Jel jsem ted delsi trasu, konkretne 150 km, delka plavby 10 hod, spotrebovano cca 200l benzinu. Prevazne skluz na tech 3400 otacek a kde to nejde ve skluzu, tak vytlak 8km/h 1100 otacek. Prumer teda 20l/h, 1,3l/km... je to normalni?

Lod nehuli, chod klidnej, svicky suchy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...