Přejít na obsah
Plavidla.cz

Měření spotřeby


petrsvk

Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 114
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Myslel jsem si to. Akorat je divny, ze se to jevi jen vyssi spotrebou.

Na karburatoru jsou jen 2 sroubky na stelovani bohatosti a 1 sroubek na volnobeh. Pokud to nehuli, motor bezi na volnobeh v pohode a svicky jsou taky cisty, tak me nenapada, co muze byt spatne.

Upraveno uživatelem kosak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele ta Windy je docela těžká loď? nebo se pletu, vypadá to ještě na poctivou práci. Takže to asi fakt něco "spapá" na to aby jsi ji po vodě "roztlačil". Kolik ti to "žere" při tom výtlaku? Já mám dlouhodobý průměr okolo 6l/h, je fakt, že opravdu hodně jezdím výtlakem a to se dostanu na nějakých 0,5-08l na km. Vše jsem to nastavoval od plné nádrže na dojezd a napluté kilometry za určitý čas, takže si myslím, že jsem nastavení toho počítadla docela vychytal. Při obdobných otáčkách jako ty mám lehce nižší rychlost a spotřeba mi vychází cca 1l/1km - kluz. Spíš to vypadá, že se ti ten průtokoměr podařilo "poladit" je to jen vrtulka a magnetické kontakty. No a také mne napadlo zda ti v tom přeci jen nedělá bordel ten přepad paliva z karbece zpět do palivového potrubí.


No a pokud by byl špatně naladěnej karbec tak by se ti to asi projevilo na barvě svíčky, a že by se ti podařilo až tak rozhodit vnitřek? , tam toho zase tolik není co by šlo pokazit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Píšou 1800 kg, takže s plnou nádrží+voda počítám tak 2500kg.

Dlouhodobě mi to vychází na cca 13l / h, ale jezdím tak 50/50 skluz, výtlak.

Ve výtlaku to neukazuje furt nic, rozebral jsem to komplet, narval tu trysku úplně před vrtulku a stejně to začne ukazovat tak od 2000 otáček. Občas ukazuje při výtlaku 1100 otáček kolem 5 l/h, nevím čím to, že se najednou vzpamatuje. Kdybys měl ještě volnou nějakou jinou trysku, rád odkoupím a vyzkouším.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Píšou 1800 kg, takže s plnou nádrží+voda počítám tak 2500kg.

Dlouhodobě mi to vychází na cca 13l / h, ale jezdím tak 50/50 skluz, výtlak.

Ve výtlaku to neukazuje furt nic, rozebral jsem to komplet, narval tu trysku úplně před vrtulku a stejně to začne ukazovat tak od 2000 otáček. Občas ukazuje při výtlaku 1100 otáček kolem 5 l/h, nevím čím to, že se najednou vzpamatuje. Kdybys měl ještě volnou nějakou jinou trysku, rád odkoupím a vyzkouším.

 

Hledal jsem ale vše jsem vyhodil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dokud sem mel na lodi V6 s karbecem, tak sem jezdil za 1,3 litru na kilak a bylo vcelku jedno, jestli pomalu, nebo rychle. Lod taky cca 2,5 t. Pak sem dal V8 MPI a spotreba klesla na nejakych 0,8 litru na kilak. A zase bylo jedno jestli pomalu , nebo rychle. Takze pokud mas V8 s karbecem, a jezdis za 1,3 litru na kilak s takhle tezkou lodi, tak si myslim, ze to zadny drama neni. Psal si po vycisteni karbece a neni to spis tim, ze ti to predtim poradne nejelo, ze byl karbec zajebanej bordelem?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neříkám, že je to drama, se spotřebou jsem smířenej :) spíš řešim, jestli to nemá žrát náhodou míň, zase jen tak vylejvat litry benzínu z okna, když nemusim, mě taky nebaví :)

Jinak mi přijde, že to jede nějak furt stejně dobře. Tu váhu beru jako maximálku, když jsme jeli teď na 4 dny pryč. Jinak počítám tak 2,2 - 2,3 tuny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 3 years later...

Máte někdo zkušenosti s tímto univerzálním měřidlem? https://www.ebay.com/itm/233163679780

Snad ten odkaz na ebay bude fungovat. Jinak se to dá najít: "Benzin Durchflussmesser GPS Tachometer Kompass Verbrauchsanzeige Flowmeter Boot"


Mělo by to umět rychlost dle GPS, spotřebu (l/h a km/l) dle průtokoměru, který je součástí.

Škoda, že to neumí počítat obrácenou hodnotu, tedy l/km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdysi jsem si pořídil Lowrance LMF-200, který neměl GPS a uměl ukazovat jen okamžitou hodinovou spotřebu. Měl jsem karburátorovou Hondu 50HP a budík ukazoval nesmysly. V nízkých otáčkách vůbec nereagoval, ve vyšších to nesmyslně lítalo nahoru a dolu. Při laborování se snímačem jsem si ho pak zřejmě poškodil nešetrným napumpováním paliva balonkem, takže pak už neukazoval nic, snímač odešel. Letělo to celé do koše.

Teď mám v lodi sběrnici, na kterou je napojený motor a navigace, která spotřebu krásně a správně ukazuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak na stříkačce měřit spotřebu je celkem vždy daleko jednodušší, když ten motor pro to mám příslušný výstup :).

U karburátoru mě už roky funguje průtokoměr a k tomu příslušný palubní počítač - to nastavování je celkem laborování ale dá se to. Jo a u karburátoru ještě také záleží na tom jaká tam je pumpa.

Pokud tlačí stále - klasická mechanická a je to s vratnou trubkou do nádrže tak je to celkem problém. Já používám elektrickou která dává jen při potřebě karburátoru, tj. když klesne hladina v plovákové komoře.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pročetl jsem samozřejmě celý vlákno. Tvuj systém jsi v něm poměrně důkladně popsal. Je super, že i po letech to funguje spolehlivě.

Možná mě trochu odrazuje právě to laborování s nastavováním, tak jsem hledal nějaké "krabicové" řešení. To, co jsem dával odkaz na mě tak působí. Je tam vše potřebné k instalaci. Taky se mi líbí, že to měří spotřebu na km (resp. počet km na litr, tedy obrácenou hodnotu). Přitom je to jednoduchý výpočet. Aktuální spotřeba vs. aktuální rychlost dle GPS.


V zásadě mi jde o to, že mojí stávající loď zatim poznávám a pořád nevím, kolik to vlastně baští, abych správně plánoval cesty a tankování.


Benzínovou pumpu mám asi tu samou, co ty. Kupoval jsem jí právě na doporučení a je opravdu perfektní.


Minulý týden jsem byl na Slapech a zdálo se, že to bere cca 120/100. Dneska jsem ale byl na řece a zase to vypadá na 80/100. Uvidím až dotankuju, ale podle budíku to vypadá na spotřebovaných cca 20 l a uplutých 30 km. Většinou na cca 1500 ot./min..... I když ty otáčky..... otáčkoměr si lehce žije vlastním životem. Prostě zvýšený volnoběh a rychlost 10 km/h.

Nejspíš jsem cestou na Slapy nedotankoval do plný. Pistole cvakla a já to znova nezkusil. Zdálo se mi, že jsem dotankoval dost málo.... Budu to muset sledovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...