Přejít na obsah
Plavidla.cz

Profily pro výrobu vleku


Charlie

Doporučené příspěvky

Chci se zeptat, kdo máte továrně dělané vleky s celkovou hmotností cca 2000kg z jakých profilů (rozměry) máte hlavní nosníky a příčné výztuhy?

 

Po úvahách nad úpravou stávajícího vleku bych asi šel spíše do kompletní výměny rámu. Našel jsem si nákres s rozměry originálního vleku pod mojí loď ale nejsou tam rozměry profilů.

 

Stávající nosníky mám z profilu 120x40x3 a výztuhy 60x60x3 a váha prázdnýho vleku je 570kg na 14"kolech 195R14C (dvouosej bržděnej). Což se mi zdá celkem těžký.

 

 

Pokusím se přiložit náčrtek.

 

http://img850.imageshack.us/img850/838/trailerspec1.jpg

 

A takhle nějak by ten vlek měl vypadat ve finále, akorát dvou osej bržděnej a tedy bez výsuvné oje, která na obrázku je.

http://img94.imageshack.us/img94/5360/dsc0504sailboat3.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je asi na plachetnici, ze jo?


Ses si jistej ze takhle vyrobenej vozejk je zrovna to nejlepsi? Prijde mi, ze se musi dostat strasne hluboko do vody, abys mohl lod nalozit nebo slozit. Bez ty vysuvny oje bude asi dost slozity s nim lod dostat na vodu.

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo je to na plachetnici s ploutvokýlem.


No celkově na tom bude loď sedět o 30cm níž než na stávajícím vleku a bude na tom loď daleko líp sedět než na stávajících 4podpěrách. To lože je tvarovaný podle tvaru trupu takže i když tam dám cokoliv jinýho, tak s výškou stejně nic neudělám, limitní je ploutvokýl posazenej na nápravách. Jediná další možnost snížení je dát kola R10, ale na dvě nový nápravy už nejsou finance.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hm. Plachetnice jsou hrozny s tim kylem. Ten original nakres vypada, ze ten vlek pouziva napravu o rozteci patek kolem 190cm, to znamena vlek sirokej tak 2,4m, pekna obluda. Americkej styl.


Teoreticky bys to mohl jeste o neco snizit sikmym namontovanim patek naprav, ale nevim jak by to proslo na technicky.


Docela zajimave delal vleky Sportjacht, silna cast vleku byla jenom ta, ktera nesla naklad, to znamena tady jenom nosnik mezi podperama a napravou. Oj byla dimenzovana vicemene jenom na vyneseni sily, kterou je povoleny zatizit kouli. Tim bys moh teoreticky snizit vahu na minimum. Dalsi vec je, ze i nosniky naprav jsou silny a daji se pomoci nejakych uchytu pouzit jako nosny, prinejmenesim na vyneseni torznich sil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jeste k ty vaze... spocitej si kolik vahy pripada na brzdeny napravy a kolik na ram, mozna budes prekvapeny. Je mozny, ze je to hlavne vaha naprav a kol. 60x60/3 ma 5.3kg/m, 120x40/3 ma 7.1kg/m.


S vahou naprav jsem docela bojoval kdyz jsem delal vlek. Kdyz mas dve, moc si nepomuzes.


Edit: Jo tak jsem koukal na Agados, naprava i s kolama je cca 90kg. Tak to mas asi fakt tezkej ram.

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hm. jeste koukam na ty fotky... mas na vleku obdelnikovy nebo U profily?

Ta fotka tam ma U profil, coz neni z hlediska pevnosti zadnej zazrak, ale vazi to min a zrejme to vydrzi.


Edit: Sakra, delam si tu konstrukcni cviceni. Sorry, nejak mne to vzalo. :D

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

. Oj byla dimenzovana vicemene jenom na vyneseni sily, kterou je povoleny zatizit kouli. Tim bys moh teoreticky snizit vahu na minimum. .

jo, někde víc přibrzdíš, a klopnej momet od setrvačnejch sil vysoko postavený plachetnice ti z oje udělá řez lavórem ):

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já mám něco podobného akorát na motorák. Je to origo americkej k lodi dal jsem novu nápravu brzdu atd. a postavil jako novej. šíře uchycení nápravy je 1850mm a celková šíře 2450mm viz foto.

http://img543.imageshack.us/img543/3091/trailerdrawing.jpg

tady je foto bez rampy světel

http://img13.imageshack.us/img13/6392/13082011315.jpg

Upraveno uživatelem skodavrs
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nosníky bych volil z jackelů, šíři vleku musím zachovat jako to je teď ,přes blatníky rovný 2m, protože nápravy zůstanou stávající. Rozchod loží se dá upravit nebo vzadu udělat rozšíření vleku. Slabou oj v žádným případě, měl jsem původně na vleku jen dva nosníky bez další výztuže a pěkně se to houpalo jak to pružilo, takže ohrádka nad nosníky V-oje tam bude určitě i na stávající vlek jsem jí přidával a o hodně se to zlepšilo. Upraveno uživatelem Charlie
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takhle jsem vytvarel prives ja, ale delal jsem z dvounápravy jednonápravu brzdenou, pro lod váhy cca 600 kg (moje předešlá lodka) , vlek potom vážil 135 kg, dělal jsem přestavbu z dvounápravy nebrzděné na jednonápravu brzděnou

 

http://img12.rajce.idnes.cz/d1203/6/6612/6612215_9c1c11a7dfe78fb3fb5a9041c78ab762/images/prives.jpg?ver=2

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak pokud budu uvažovat obdélníkový profil 100x50x3, jak tu bylo uvedeno na hlavní nosníky, 70x35x2 na příčné výztuhy a 30x30x2 na ohrádku pro zpevnění V-oje + 40x40x2 na podpěry lodě, vychází mi hmotnost rámu 160kg.


Na pořádné informace od AL-KO jsem zatím nenarazil, ohledně náprav. Knott má pěkně zpracovaný ceník a posílají i výkresy všeho oč si člověk požádá, tak uvidím jak by to bylo s hmotností náprav. Cenově to vychází + - stejně, když by byl vlek dvouosej, nebo 1osej na 1800kg. To když bych nakonec dělal celej novej.

Upraveno uživatelem Charlie
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mozna se pletu, ale mam dojem, ze nejlepsi vyztuha V-oje by bylo neudelat profily ohybany (svarovany) v rohu ramu, ale pres trmeny ty jekly rovnou nasroubovat na pricniky naprav a nechat je v kuse az dozadu. Tim bys docilil idealne tuhej ram bez zbytecnych vzper. Podelny podpery dle puvodniho obrazku by na takovou konstrukci mely jit napasovat pomerne snadno.

 

Patky naprav by pak treba mely jenom jednodussi pomocnej ram kterej by vynesl zbytek reakce vnejsiho jeklu pricniku naprav na krut pri pruzeni, mozna i jenom dva podelny profily, ktery se v zadni casti spoji s hlavnima nosnikama (oji).

 

Edit:

http://www.volny.cz/valentvi/foto/trailer2t.gif

 

Asi tak jsem to myslel.

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No moc tomu nerozumím, podélný nosníky musím ohnout, abych je vepředu dostal k sobě. Vychází to že celej nosník vyjde ze 6m profilu a pak přes třmeny se přichytí nápravy k těm nosníkům. Vlastná nápravy jsou tedy pevně sešroubovaný na pomocným rámu na který se posadí vlastní rám vleku a třmenama stáhne.


Tu ohrádku nad nosníky jsem na stávající vlek dodělával, protože to celkem pružilo a nechci, aby mi to držela pohromadě loď, ten rám musí bejt tuhej sám o sobě. Když jsem měl vlek podloženej, tak jsem s ojí mohl houpat nahoru dolu, po přidání výztuhy se to ani nehne.

Upraveno uživatelem Charlie
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jde o to, ze kdyz V-oj udelas ohybem nosniku, tak tuhost cely konstrukce je dana tuhosti jeklu na krut, kdezto kdyz je nechas rovny, tak je namahas jenom na ohyb a to vydrzeji samozrejme vic a proto je to tuzsi.


Edit: Podle toho puvodniho obrazku mi prijde, ze ty podpery pod lod jak jsou navrzeny se docela na sikmej hlavni nosnik hodej.

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už si nepamatuju jak dlouho to povolení platí, ale já to udělal tak, že jsem vlek postavil a když byl v zinkovně, tak jsem zažádal a za týden jsem jel na technickou a hotovo. Tady u nás ale chtěli k výkresům ještě statický výpočet, protože je to nad 750Kg. Jinak, když jsme dělali ten výpočet, tak z Profilu 100/50/3 - když jsme to zatížili(v počítači) tak byl průhyb při dynamickém zatížení 20mm - což se mi zdálo moc, takže přibyla příhradová výztuha (ohrádka) a max. průhyb je asi 3mm. Vlek mám na 6m loď s celkovou 1500Kg a váží ustrojenej 270Kg
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mne rekli ze povoleni neni casove omezeny. (Jednalo se teda o prestavbu, ale papir je na to stejnej.)

Trvalo mi to asi dva mesice.


Jinak co se tyka vyztuh, tak mi ve Sportjachtu rekli na rovinu, jakej mam dat jekl na oj, podle toho co pouzivaji oni na dlouhy vleky (respektive pouzivali na dlouhy verze PS400).


Kdyz na tom mam lodicku, oj je stabilni a neklickuje to, ale uvazuju, ze dam jeste jednu gumovou V-operu na oj, aby se mi zbytecne nenamahala pridova opera, jak lod taha pri zatoceni do stran, je videt, ze platle pro trmeny to nenesou uplne statecne.

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 months later...
Tak nakonec vše dopadlo jinak, loď jsem se stávajícím vlekem prodal a dovezl větší, bez vleku, takže jsem teď koupil přepravník na dvě auta VAPP PAV 3,5 (délka i s ojí 9,3m šířka 1,96m, délka ložné plochy 7,7m hmotnost pohotovostní 960kg, užitečná 2440kg, celková 3400kg) loď se na to perfektně vejde, dvoukýlovka, kýly vyjdou akorát na pojezdové plechy. Dopředu a dozadu přišroubuju stabilizační podpěry a pod kýly dám dubové fošny, aby se roznesla váha.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...