Přejít na obsah
Plavidla.cz

Motorová loď Windy 22


bayliner

Doporučené příspěvky

Dobrý den,

nedávno jsem zakoupil motorovou loď Windy 22. špičková norská výroba a s takovým záměrem jsem loď kupoval. Po první jízdě na vodě tuto sezonu jsme objevili bílou emulzi v motoru (směs oleje a vody). V lodi je motor OMC Chevrolet 5.7l V8. Loď je momentálně v servisu. Hlavy jsme dali kompletně přetlakovat, jestli nejsou prasklé. Ale hlavy jsou cela v pořádku. Už máme i novou sadu těsnění pod hlavy. Ale teď si nevíme rady, zda celá závada motoru, bylo špatné těsnění pod hlavami (těsnění bylo máčené v oleji, takže bylo doslalova napečené na bloku motoru) nebo závada je úplně jiná. Ze starého těsnění závada nešla poznat. Nevím zda-li když dáme motor opět dohromady, jestl se nám závada neobjeví zase. Tak hledáme informace, člověka, který těmto motorům rozumí, měl s ním, co do činění a mohl by nám poradit. Všechny informace k lodi a motoru uvítám. Zavolejte mi na číslo: 602 528 114

Předem děkuji a nashledanou.

S pozdravem


Hrdlička

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja to vezmu pouze z pohledu, kdyz jsem jezdil po servisu a jak jsme resili tuto zavadu na nasich zarizenich s motorem Liaz,Man,CAT apod.

Voda do motoru se dostane:fouklim tesnenim pod hlavou, prasklou vlozkou, tesnenim vlozky(casty pripad) a take vyfukem (kondenzat a v tomto pripade voda z venci) pokud ma motor olejovy chladic, tak zde je take moznost uniku vody do oleje, ale vetsinou pri prasklem netesnem chladici oleje jde spise olej do vody (tlak oleje vodu pretlaci) a nejhorsi pripad je praskly blok motoru nekde v kanale.

Pokud bylo tesneni v takovem stavu jak popisujete...muze to byt ono.Ted me napada jen pomerit blok zda neni krivy a pak zkusit natlakovat okruh vody v motoru.

Jeste pred tim bych nalit vodu do kanalu a pozorovat ubytek, ale vetsinou se unik objevi az po zahrati motoru a navic by to chtelo natlakovat blok.

Jistejsi by bylo objetovat tesneni a slozit (namontovat hlavu) a natlakovat okruh, zmerit kompresi apod., ale tohle se melo udelat pred rozdelanim.

Snad jsem pomohl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 weeks later...

Ahoj lidi. Kdyz je tu rec o te vode v motoru. Asi pred 14 dnema jsem vytahl lod z vody. Tedko o vikendu jsem rozdelal svody a zjistil jsem, ze v levem je upadena ta zpetna klapka proti vode a v pravem svodu je klapka jeste na tycce, ale uz je ji pulka ulomeny. Nicmene neznalej veci jsem si rikal, ze vymenim klapky a bude pokoj. Nejak mi to ale nedalo a dneska jsem vyndal svicky z motoru a zjistil jsem, ze asi dva valce byli kompletne zaplaveny vodou. Vodu jsem vysal pryc, nastrikal jsem tam sprej na odlouceni vody a pak jsem to poradne prostrikal sprejem (olejem). Zkousel jsem motor nejdriv protocit rukou a slo s nim tocit dobre. Chtel bych se zeptat, jestli pokud vemu v uvahu, ze tam ta voda mohla bejt max. 3 tejdny. Myslite si, ze je treba delat generalku nebo nejakej vetsi zasah do motoru a nebo je to zbytecny. Diky za rady.

Motor Mercruiser V6 4,3L.

Upraveno uživatelem tomas80
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj

Ja bych postupoval asi takto

Dal bych nový jako vyplachovací olej do motoru, vyndal svíčky a protočil nekolikrát startérem aby se vyfoukal olej připadne emulse z válců.Pak bych motor nastartoval nechal ho zahrát , tak aby pěkně všechen olej vytekl.

Dal nový olej a měril manometrem tlak (mazaní).Dále změrit tlak(podtlak) ve skřini. tj. vyndat měrku oleje a na místo této měrky vložit jednoduché učko s vodou (ohnutá průhledná hadička s vodou ve tvaru "U")

Pokud bude tlak mazaní OK a tlak(podtlak) ve skřiní OK mělo by to být vše v pořádku.Do generální prohlídky nebo opravy bych se pouštěl až při malém tlaku mazání a velkém tlaku ve skříní.

Upraveno uživatelem StandaM
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky za info a castecny uklidneni. Olej vymenim, chtel jsem se na nej podivat jak bude vypadat, jestli se voda nedostala i pod pisty. Prave jak jsem ten motor protocil rukou, tak jsem ho pak protocil starterem a koukal jsem na tlakomeru, ze tlak oleje je v poradku, respektive na stejny urovni jako byl pri chodu motoru na vode. Takze jeste vyzkousim to s tou hadicku na podtlak a snad to bude v cajku. Jinak by me z toho asi jeblo :-( protoze se mi nechce rozdelavat motor.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě dodatek nevím kolik bylo vody ve valcích, ale pokud motor dlouho stál mělo by stačit ohledně oleje v motoru povolit vypouštěcí šroub a mrknout se zda vyteče voda(voda vždy bude dole).Pokud ano nechat vytéct vodu do doby než poteče olej.

Pokud tam tedy bude čistá voda(ne emulse), vypustit ji, a stímto olejem provést měření, které jsem popsal a až pak dát nový.Ušetří se jedna napln.Menší množství vody se z oleje sice vypaří, ale nový bude lepší.


Ten tlak bude lepší ješte poměřit, když je olej zahřátý.Tlak by měl být nižší(olej je řidčí)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

OK diky moc za info. No jeden valec byl nastouchanej, ale byl v horni uvrati, takze tam relativne moc vody nebylo v tech ostatnich uz bylo jenom malo. Na ten olej se podivam a vyzkousim to. Nicmene i kdyby, tak pokavad by slo jenom o ten olej tak to neni zas takova palba ho vymenit. S tim tlakem jakmile to ohreju tak to promerim. Ale jinak jsem z toho byl docela hotovej kdyz jsem to zjistil. Nojo doposud jsem mel jenom zavesaky a tam todle nehrozilo :-). Upraveno uživatelem tomas80
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj, jiný větší motor jine starosti.


Ted už jenom zbývá poměřit tlak ve válcích a máš výbavu pro kontrolu motoru:-) stačí vzít starou svíčku, na ní navařit trubku a našroubovat manometr.Pokud bude na všech válcích stejný nebo přibližně stejný tlak je to OK.

Ale musí být seřízený ventily (nesmí být vyntlil natvrdo).

S tímto vercajkem a kontrolou, kterou jsem popsal si vystačíš a dokážeš odhadnou stav motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...