Přejít na obsah
Plavidla.cz

Paul Elkins 8ft. plywood electric boat


bahno

Doporučené příspěvky

Jo motor jsem našel . je to Haswing ELEKTROMOTOR 2HP - 109 lb. 24v


jelikož elektrice nerozumím tak jsem hledal někde nějaký údaj vhodných akumulátorech (že by měli být trakční tak to vím) ale jde mi o kapacitu a případně jak dlouho s tou jakou kapacitou může motor být v chodu?

Jak je to s tim převodem lb (lbs) na HP? Já jsem našel jen, že by to mohlo bejt 1HP = 167lbs. To by ale znamenalo, že ten motůrek z nabídky by neměl ani jednoho koníka. Pročítal jsem různý britský fóra a zhruba tam píšou to samý. Když už se teda někdo odváží porovnat hrušky z jablkama.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pro Anachy

-neodpověděl jsi mi zatím na můj dotaz týkající se konkrétní spotřeby tvé lodě,ale na vláknu o cestování jsem tuto odpověď našel a dovolil jsem si sem vložit okopírovaný tvůj příspěvek:



"Celkem cca 414 km, spotřebováno cca 200l benzínu, max rychlost do 11 km - většinou mezi 8-9, otáčky motoru do max. 1400 ot/min."



Jednoduchými počty tedy tvá lodička spolkne při výtlačné plavbě na uplutí vzdálenosti 100km přes 48 litrů paliva,a to vzhledem k výkonovým možnostem tvého motoru je bez jakéhokoliv divočení,při zpětném přepočtu to tedy na hodinu vezme něco přes 4 litry,ale pluješ samozřejmě rychleji než já na elektriku,ale zase o cca 1 tunu s lehčí lodí,s mým původním odhadem jsem se tedy moc nemýlil ,proto ti moc fandím při té elektrifikaci,protože se ti pak náklady na provoz sníží (třeba i s pomocí soláru) cca 4x,a to je poznat v jakkoliv nadité peněžence,řekl bych...


má přestavba motorové lodě na elektrickou nebyla primárně vedena snahou o ekonomiku provozu,ale nutností z důvodu možnosti plavby na vodách,kam spalováky nesmějí,tedy na vody kolem mě...ekonomickou stránku elektrické plavby za zlomek nákladů ve srovnání se spalovákem jsem konkrétně zjistil až provozem samotným a přiznám se,že to zjištění bylo moc milé...



podstatně horší než spotřeba je blížící se termín,kdy lodě musí ven z vody

Sry asi jsem dotaz přehlédl ale vidím, že čteš forum pozorně :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

for zdenek 2013 :

u té elektrofikace mám trochu problémy s počítáním co se týče potřeby proudu a tím dané kapacity baterií a následně dobíjení baterií. Jelikož nemám břehovou přípojku 220 byl bych odkázán jen na 80W solární panel.Motor Haswing má výstup max. 1200W , a teď jsem objevil že do toho teče max. 50A. , takže při 100A baterii to bude fungovat při úplném podbití cca 2 hodiny? při plném odběru?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Anachy: Ve zjednodussene variante je to tak, jak to pocitas ty. Pro presnejsi vysledek je nutny mit presnej datasheet k baterii.

Treba tady: http://www.gme.cz/img/cache/doc/540/351/akumulator-shimastu-gel-45-12-12v-45ah-datasheet-1.pdf

mas ta vybijeci krivky akumulatoru 45Ah pro ruzny proudy. Treba pri vybijeni proudem 90A(2C) bude vybitej uz za 15 minut a celkova kapacita tak byla pouze 22Ah, pro vybijeni proudem 0.1C(4.5A) uz je to tech 10h a odpovida to jmenovity kapacite 45Ah a pokud bude vybijen jeste mensim proudem, tak ta kapacita muze bejt i vyssi nez ta uvedena na stitku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...