Přejít na obsah
Plavidla.cz

Paul Elkins 8ft. plywood electric boat


bahno

Doporučené příspěvky

  • 4 months later...
  • 6 months later...
Pri hledani neceho jako je
, jsem narazil na

! A to se mi moc libi, moc. Asi tyhle veci tak trosku zkombinuju...

Mimochodem - nevite nekdo kde je to toceny?

Pěknej je ten obojživelný autobus co vyjíždí na sjezdu a ty baráky u vody se zakotvenýma loděma to je prostě nádhera..... ach jo, tady je to nemyslitelný....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 10 months later...
  • 7 months later...

Proboha, je to naprosta blbost, to co vymejslis je perpetum mobile!

Pokud budes generator roztacet elektromotorem, bude vykon generatoru _VZDY_ mensi nez prikon elektromotoru, bez ohledu na to, co maji napsano na stitcich. Takovyhle soustroji se vyjimecne pouzivaji (spis pouzivaly), jednim pripadem je znama svarecka triodyna, kde se asynchronim elektromotorem roztacelo dynamo(v dobe vzniku byli usmernovaci diody na tyhle proudy strasne drahy, med byla levnejsi. Dneska je mnohem levnejsim zarizenim invertor). Druhym pripadem jsou propojeni siti o rozdilny frekvenci, napr. v jizni americe ma cast statu 50Hz, cast 60Hz, tam se pak stavi podobny zarizeni, aby se nejaka energie dala prevest mezi sitema.


Ale vzdycky je to se ztratama, v pripade triodyny nemalejma, u tech soustroji na desitky a stovky megawatt jsou pak ztraty v procentech, ale vzdycky tam jsou.


BTW 0,5l/h je teoreticky 4,45kW/h pri 100% ucinnosti motoru. Ta je ale bezne kolem 30 procent, takze vykonove te lodi hejbou asi 2 konici.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dík za odpověď, vycházím z toho, že v případě problému mě stačí na dojezd 2,5 hp spalovák a jsem schopen s ním jet až 6 km/h při ideálních podmínkách, takže spíš bych to viděl na výkonově podobný elektromotor. Co jsem letos osadil panel na solár nevím co s elektrikou :). tedy samozřejmě nadneseně, ledničku utáhne bez problémů a když nevím co tak pustím ohřev boileru, ale ten využívám jen když plánuji na lodi nocovat, tak uvažuji zda bych nehonil nějakej ten elektromotor :)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tuším,že elektromotůrek o výkonu 2 koníků zde na stránkách nabízí asi za 12 tisíc Kč Vladimír Hřebíček z Blanska,je to stavitel dřevolaminátových lodí,ten motor vypadá zajímavě,je na 24V ,navíc je lehoučký (cca 10-12kg) a tvůj nápad na kombinovaný pohon je moc fajn,u mě by to šlo opačně-hlavní pohon elektro a jako záložní spalovák,ale díky stavbě lodě bych měl problém to nějak řídit odzadu, dva motory na jedno řízení zapojit nejdou a navíc bych si nemohl už dovolit ani váhově zatížit zrcadlo dalším motorem...jako záložák mám tu Minn Kotu na tendru,snad by mi to ke břehu došťouchala...na klidnou vodu je elektrika super věc

Jo motor jsem našel . je to Haswing ELEKTROMOTOR 2HP - 109 lb. 24v


jelikož elektrice nerozumím tak jsem hledal někde nějaký údaj vhodných akumulátorech (že by měli být trakční tak to vím) ale jde mi o kapacitu a případně jak dlouho s tou jakou kapacitou může motor být v chodu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

80HP lodní motor si spolkne svých 5-7 litrů za hodinu při výše uvedených podmínkách,a to nesmí fouknout či být vlny,pokud začne foukat,těch 7 litrů mu stačit nebude...moje voda je otevřené jezero o třetinu větší než jsou celé Slapy,fouká zde kdykoliv,vlny 0,75-1 m vysoké nejsou vzácnou vyjímkou...


Slapy jsou však nádherné-nic proti nim nemám,naopak,mám to tam moc rád a tu krásnou Vltavu závidím,stejně tak i Dunaj,toho se ale bojím...

No musím Ti oponovat, to mi nevezme ani ten můj nenažranej 4,1 l :) Tedy myšleno při výtlačné plavbě a správné volbě nastavení propeleru

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

anachy, ber to tak, ze u toho svyho zalozaku urcite realne nevyuzijes vic, jak 2/3 vykonu. Zase ale je dobry mit na elektromotoru nejakou rezervu, aby nejel na plno. Podle me ti 2kw motor udela stejnou sluzbu. Musis ale pocitat s dalsi vahou akumulatoru. Hur to poleze do skluzu. U vytlacny lode ta vaha zase tolik nevadi.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

na tom všem je nejsmutnější i nejkrásnější zároveň,že cca 3 tunová přes 10m dlouhá elektrická loď je v čR i na Slovensku jediná-moje Lydia...

a co ta elektroloďka v marině na Žernoseckým jezeře??? Tu neznáš??


no a pokud jde o tvůj výklad krouťáku, ten není měřítkem výkonu. musel bys ještě dodat otáčky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

s těmi otáčkami - otáčkoměr na palubě nemám a ani neplánuji jej na můstek dodělávat,otáčky mě nezajímají,to je veličina důležitá pro odhad spotřeby u spalovacího motoru,u elektriky mě zajímá pouze odběr proudu


otáčky u motoru s obrovským kroutícím momentem při zátěži (voda) zdaleka tolik neklesají jako u spalovacího motoru s menším kroutícím momentem,spalovák dosahuje svého výkonu právě zvýšením otáček,elektrika naopak jen přidáním síly,otáčky se téměř nemění - tedy přidáním krouťáku,


BLDC elektromotor při chodu bez zátěže má otáčky téměř pořád stejné (cca 4000) při odběru 7A nebo při odběru 200A,jediné co se přidáním proudu mění je síla motoru,proto pak při zátěži ve vodě,která je brzdou si přidáním proudu zmíněné otáčky pouze podrží,ale nezvýší je,ty jsou dané,proto bude spalovací motor vždy rychlejší než elektromotor právě díky dosahování výkonu zvyšováním otáček


příležitostně sem dám tabulku výrobce BLDC motoru,která toto vše krásně ukazuje,otáčky se téměř nemění,krouťák neuvěřitelně roste



a zmínka o tom,že krouťák není měřítkem výkonu je nesmysl,všechny automobilky uvádějí právě dosažené N.m při maximálních otáčkách a výrobci se snaží většinou o to,aby krouťák byl právě co nejvyšší právě při co nejnižším počtu otáček...

tu loď má majitel Mariny Žernoseky p. Cink - http://marinalabe.pbdsystems.cz/index.php/kontakt


fotku nemám, páč se neuvěřitelně nelíbila.


BLDC motor se tedy chová stejně jako dieselmotor. přidávání proudu nebo nafty se při stejných otáčkách zvedá výkon.


výrobci motorů do aut se nesnaží dostat krouťák do nejvyšších otáček, to platí u lodních motorů. u aut nikdo trvale nevyžívá vysoké otáčky, ale střední, a tam se snaží, aby byla křivka plochá ve větším rozsahu ot.


krouťák je vždy ve vztahu s výkonem a otáčkami


pro jistotu, že si nevymejšlím, výcuc z wiki, jinak to je tak 2.ročník strojárny:


Točivý (nesprávně kroutící) moment je spolu s výkonem a maximálními otáčkami za minutu důležitým parametrem spalovacích motorů (týká se ale všech rotačních pohonných systémů, tedy všech točivých motorů všech typů a možných konstrukčních provedení).


Přepočet točivého momentu a otáček motoru na výkon:


http://cs.wikipedia.org/wiki/Kroutic%C3%AD_moment

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...