bahno Zveřejněno 7. Duben 2012 Sdílet Zveřejněno 7. Duben 2012 Pri hledani neceho jako je , jsem narazil na ! A to se mi moc libi, moc. Asi tyhle veci tak trosku zkombinuju...Mimochodem - nevite nekdo kde je to toceny? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
packa Odesláno 7. Duben 2012 Sdílet Odesláno 7. Duben 2012 pekna hracka pro vnouce a vikiho_CZ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mirzik Odesláno 7. Duben 2012 Sdílet Odesláno 7. Duben 2012 (upraveno) To by mohl vozit viki_cz i na střeše svého autíčka.... :-)Podle me je to tocený v Americe, aspoň podle tech směrových znacek za autem tak usuzuji........... Upraveno 7. Duben 2012 uživatelem mirzik Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 7. Duben 2012 Sdílet Odesláno 7. Duben 2012 Je to sice naprosto genialni, ale na muj vkus dost malo stabilni. Ovsem v tom ten manik s kapitanskou cepici je proste dokonalej. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
packa Odesláno 8. Duben 2012 Sdílet Odesláno 8. Duben 2012 ale pro toho tveho maleho kapitana by to bylo OK Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bahno Odesláno 10. Duben 2012 Autor Sdílet Odesláno 10. Duben 2012 Ha:http://maps.google.com/maps/place?client=opera&rls=cs&oe=utf-8&channel=suggest&um=1&ie=UTF-8&q=ride+ducks&fb=1&hq=ride+ducks&cid=3002249143717756636&ei=qfWDT4PNFZO28QOaodnaBw&sa=X&oi=local_result&ct=photo-link&cd=2&resnum=1&ved=0CA0QnwIoATAASeattle to je! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
volitan_jb Odesláno 15. Srpen 2012 Sdílet Odesláno 15. Srpen 2012 cool věcička... pro děcka jako stvořený Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tom2082 Odesláno 12. Březen 2013 Sdílet Odesláno 12. Březen 2013 Pri hledani neceho jako je , jsem narazil na ! A to se mi moc libi, moc. Asi tyhle veci tak trosku zkombinuju...Mimochodem - nevite nekdo kde je to toceny?Pěknej je ten obojživelný autobus co vyjíždí na sjezdu a ty baráky u vody se zakotvenýma loděma to je prostě nádhera..... ach jo, tady je to nemyslitelný.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bahno Odesláno 14. Březen 2013 Autor Sdílet Odesláno 14. Březen 2013 Jen pro zajimavost - ten obojzivelnej autobus bylo to voditko, co me dovedlo k seatllu. Je to invazni vozidlo US army z WWII. tady je par detailu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
nach32 Odesláno 8. Únor 2014 Sdílet Odesláno 8. Únor 2014 čím je to poháněné? Jak vzadu připojil tu hadičku-to je jako poháněné vzduchem? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DAVIS Odesláno 17. Září 2014 Sdílet Odesláno 17. Září 2014 ja zas viděl : todlecto : . http://zdechovan.cz/portfolio/hledej elektroloď Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fanda Odesláno 18. Září 2014 Sdílet Odesláno 18. Září 2014 nejsem žádný odborník, ale Zdenda má asi trochu pravdu, protože jak je mě známo, tak energii opravdu nejde vyrobit, ale pouze přeměnit např. z energie chemické na energiii elektrickou atd. viz: http://cs.wikipedia.org/wiki/Energie Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fanda Odesláno 19. Září 2014 Sdílet Odesláno 19. Září 2014 pokud ale bude výkon agregátu o dost větší, než bude spotřeba motoru potřebného pro její výrobu, tak by to teoreticky mohlo fungovat ( omlouvám se tímto všem odborníkům v oblasti elektro) :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bahno Odesláno 19. Září 2014 Autor Sdílet Odesláno 19. Září 2014 Proboha, je to naprosta blbost, to co vymejslis je perpetum mobile!Pokud budes generator roztacet elektromotorem, bude vykon generatoru _VZDY_ mensi nez prikon elektromotoru, bez ohledu na to, co maji napsano na stitcich. Takovyhle soustroji se vyjimecne pouzivaji (spis pouzivaly), jednim pripadem je znama svarecka triodyna, kde se asynchronim elektromotorem roztacelo dynamo(v dobe vzniku byli usmernovaci diody na tyhle proudy strasne drahy, med byla levnejsi. Dneska je mnohem levnejsim zarizenim invertor). Druhym pripadem jsou propojeni siti o rozdilny frekvenci, napr. v jizni americe ma cast statu 50Hz, cast 60Hz, tam se pak stavi podobny zarizeni, aby se nejaka energie dala prevest mezi sitema.Ale vzdycky je to se ztratama, v pripade triodyny nemalejma, u tech soustroji na desitky a stovky megawatt jsou pak ztraty v procentech, ale vzdycky tam jsou.BTW 0,5l/h je teoreticky 4,45kW/h pri 100% ucinnosti motoru. Ta je ale bezne kolem 30 procent, takze vykonove te lodi hejbou asi 2 konici. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 19. Září 2014 Sdílet Odesláno 19. Září 2014 Hele lidi mám dotaz ale netýkající se Vaší diskuze, tak mně nelynčujte. Jak výkonný by musel být elektromotor aby posunoval lodi o výtlaku cca 2 tuny za ideálních podmínek, nejsem vynálezce tak něco co se seriově vyrábí a prodává. Dík za odpověď. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 19. Září 2014 Sdílet Odesláno 19. Září 2014 Dík za odpověď, vycházím z toho, že v případě problému mě stačí na dojezd 2,5 hp spalovák a jsem schopen s ním jet až 6 km/h při ideálních podmínkách, takže spíš bych to viděl na výkonově podobný elektromotor. Co jsem letos osadil panel na solár nevím co s elektrikou :). tedy samozřejmě nadneseně, ledničku utáhne bez problémů a když nevím co tak pustím ohřev boileru, ale ten využívám jen když plánuji na lodi nocovat, tak uvažuji zda bych nehonil nějakej ten elektromotor :) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 19. Září 2014 Sdílet Odesláno 19. Září 2014 tuším,že elektromotůrek o výkonu 2 koníků zde na stránkách nabízí asi za 12 tisíc Kč Vladimír Hřebíček z Blanska,je to stavitel dřevolaminátových lodí,ten motor vypadá zajímavě,je na 24V ,navíc je lehoučký (cca 10-12kg) a tvůj nápad na kombinovaný pohon je moc fajn,u mě by to šlo opačně-hlavní pohon elektro a jako záložní spalovák,ale díky stavbě lodě bych měl problém to nějak řídit odzadu, dva motory na jedno řízení zapojit nejdou a navíc bych si nemohl už dovolit ani váhově zatížit zrcadlo dalším motorem...jako záložák mám tu Minn Kotu na tendru,snad by mi to ke břehu došťouchala...na klidnou vodu je elektrika super věcJo motor jsem našel . je to Haswing ELEKTROMOTOR 2HP - 109 lb. 24vjelikož elektrice nerozumím tak jsem hledal někde nějaký údaj vhodných akumulátorech (že by měli být trakční tak to vím) ale jde mi o kapacitu a případně jak dlouho s tou jakou kapacitou může motor být v chodu? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 19. Září 2014 Sdílet Odesláno 19. Září 2014 80HP lodní motor si spolkne svých 5-7 litrů za hodinu při výše uvedených podmínkách,a to nesmí fouknout či být vlny,pokud začne foukat,těch 7 litrů mu stačit nebude...moje voda je otevřené jezero o třetinu větší než jsou celé Slapy,fouká zde kdykoliv,vlny 0,75-1 m vysoké nejsou vzácnou vyjímkou...Slapy jsou však nádherné-nic proti nim nemám,naopak,mám to tam moc rád a tu krásnou Vltavu závidím,stejně tak i Dunaj,toho se ale bojím...No musím Ti oponovat, to mi nevezme ani ten můj nenažranej 4,1 l :) Tedy myšleno při výtlačné plavbě a správné volbě nastavení propeleru Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 19. Září 2014 Sdílet Odesláno 19. Září 2014 anachy, ber to tak, ze u toho svyho zalozaku urcite realne nevyuzijes vic, jak 2/3 vykonu. Zase ale je dobry mit na elektromotoru nejakou rezervu, aby nejel na plno. Podle me ti 2kw motor udela stejnou sluzbu. Musis ale pocitat s dalsi vahou akumulatoru. Hur to poleze do skluzu. U vytlacny lode ta vaha zase tolik nevadi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 19. Září 2014 Sdílet Odesláno 19. Září 2014 na tom všem je nejsmutnější i nejkrásnější zároveň,že cca 3 tunová přes 10m dlouhá elektrická loď je v čR i na Slovensku jediná-moje Lydia...a co ta elektroloďka v marině na Žernoseckým jezeře??? Tu neznáš??no a pokud jde o tvůj výklad krouťáku, ten není měřítkem výkonu. musel bys ještě dodat otáčky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KBfotoservis Odesláno 19. Září 2014 Sdílet Odesláno 19. Září 2014 Zdenda 2013 díkes , souhlas naprostý , s elektrolodí ti mega fandím , bo s tím taky koketuji a to kombinovaně s generátorem co pohání elektromotor a solárama . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KBfotoservis Odesláno 19. Září 2014 Sdílet Odesláno 19. Září 2014 PS jinak diesel agregát jako generátor proudu je zcela normální pohon trajektu a lodi co mají motory mimo trup lodi . Ted odbočím I super moderní atomové ponorky jsou de facto parní stroje co reaktor uhřívá vodu jako ve století páry :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 19. Září 2014 Sdílet Odesláno 19. Září 2014 to proto, že účel světí prostředky a "von to někdo zaplatí" Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 20. Září 2014 Sdílet Odesláno 20. Září 2014 s těmi otáčkami - otáčkoměr na palubě nemám a ani neplánuji jej na můstek dodělávat,otáčky mě nezajímají,to je veličina důležitá pro odhad spotřeby u spalovacího motoru,u elektriky mě zajímá pouze odběr prouduotáčky u motoru s obrovským kroutícím momentem při zátěži (voda) zdaleka tolik neklesají jako u spalovacího motoru s menším kroutícím momentem,spalovák dosahuje svého výkonu právě zvýšením otáček,elektrika naopak jen přidáním síly,otáčky se téměř nemění - tedy přidáním krouťáku,BLDC elektromotor při chodu bez zátěže má otáčky téměř pořád stejné (cca 4000) při odběru 7A nebo při odběru 200A,jediné co se přidáním proudu mění je síla motoru,proto pak při zátěži ve vodě,která je brzdou si přidáním proudu zmíněné otáčky pouze podrží,ale nezvýší je,ty jsou dané,proto bude spalovací motor vždy rychlejší než elektromotor právě díky dosahování výkonu zvyšováním otáčekpříležitostně sem dám tabulku výrobce BLDC motoru,která toto vše krásně ukazuje,otáčky se téměř nemění,krouťák neuvěřitelně rostea zmínka o tom,že krouťák není měřítkem výkonu je nesmysl,všechny automobilky uvádějí právě dosažené N.m při maximálních otáčkách a výrobci se snaží většinou o to,aby krouťák byl právě co nejvyšší právě při co nejnižším počtu otáček...tu loď má majitel Mariny Žernoseky p. Cink - http://marinalabe.pbdsystems.cz/index.php/kontaktfotku nemám, páč se neuvěřitelně nelíbila.BLDC motor se tedy chová stejně jako dieselmotor. přidávání proudu nebo nafty se při stejných otáčkách zvedá výkon.výrobci motorů do aut se nesnaží dostat krouťák do nejvyšších otáček, to platí u lodních motorů. u aut nikdo trvale nevyžívá vysoké otáčky, ale střední, a tam se snaží, aby byla křivka plochá ve větším rozsahu ot.krouťák je vždy ve vztahu s výkonem a otáčkamipro jistotu, že si nevymejšlím, výcuc z wiki, jinak to je tak 2.ročník strojárny:Točivý (nesprávně kroutící) moment je spolu s výkonem a maximálními otáčkami za minutu důležitým parametrem spalovacích motorů (týká se ale všech rotačních pohonných systémů, tedy všech točivých motorů všech typů a možných konstrukčních provedení).Přepočet točivého momentu a otáček motoru na výkon:http://cs.wikipedia.org/wiki/Kroutic%C3%AD_moment Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
packa Odesláno 21. Září 2014 Sdílet Odesláno 21. Září 2014 tu elektru ze Zernosek jsem pred par tydny potkal nad Kolinem-je to asi 150km tak jim to asi jezdí-akorat ta spousta solaru..... :( Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.