Přejít na obsah
Plavidla.cz

Záložní motor na motorový člun


Sullaco

Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 101
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Je potřeba si uvědomit, že záložní motor může být element který ti zachrání loď!!!, tedy na moři myslím, tady stačí pádlo:-)

Proto můj názor je, nepodceňovat. Umístit na pantograf(ve vlnobití těžko přidělávat motor co váží 20 - 30 kg) , určitě benzín na tuto velikost lodě (ne elektro) a taky vozit dostatek pohonných hmot, nebo olej.( v případě dvoutaktu).Motor by mělo být v top stavu a servisovat. Moje loď má ca 1300 kg , mám zánovní Yamahu 5 PS.Pokud je trošku vítr a vlny, tak je to tak tak !!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vloni mi na motoráku odešlo chlazení. Za záložák, třeba i malej elektro, bych dal majlant. Dostat se k vleku pár km po proudu byl porod.


24V je lepší i z hlediska ztrát. Co třeba vozit v lodi dvě baterie spojený paralelně a v případě potřeby záložáku je jen přepnout do serie? Jak daleko to je na řece k nejbližšímu sjezdu do vody? Těch pár hodin ten záložáček na startovací baterie určitě pojede.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 1 year later...
No na mně to přijde ,, vzhledem k cenám lodí které chcete záložním motorem chránit ,, jako katastrofické řešení . Co koupit za 10-15 tis vodou chlazenou pětikonku atp , A dbát na vyšší spolehlivost . Motor ze sekačky a pokusy TOM30 ok , ale na pramici u které když se potopí o moc nejde
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:D a já jsem si myslel, že hlavní vlastností záložního motoru je, aby byl spolehlivý a v kritické situaci mi pomohl.


Teď abych si k tomu ještě přidal i jeho minimální cenu. Kolik by to tak mělo bejt? Jako bezpečnostního ředitele mě učili cenu opatření cca 10% ceny aktiva. Takže na lodi za mego by měl záložák stát 100 tis.? :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vis co s cenou bych tolik neoperoval ale vem si priklad kdyz ti selze motor tak nikdy ne kdyz je klid pomoc na blizku a za krasneho pocasi .Založak by mel byt na lodi namontovanej a pripraveny . Pak kdyz je zle a ty se ritis na šutr nebo skalu neni cas nic nandavat. Vubec si nedovedu ten sekačkovy motor predstavit kdyz na nej prši a caka voda . Jo na pramici ,kdyz je hezky tak to je ok . Ale jiste seženeď za 10-15 tisic 5 hp dvoutakt za 1500 ho nechas prohlednout a maš pokoj .
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na 6m loď za mega bych o něm asi taky neuvažoval. Ale na malém člunu už je zase i rozdíl, jestli na bok zrcadla pověsíš běžnou pětikoňku s minimálně 22kg nebo tenhle sekačkový s 12kg. Spolehlivosti bych se ani nebál, několik různých no-name křoviňáků, co máme po rodině, taky nastartuju na 2-3 zatáhnutí a vydrží jet několik hodin v kuse. A tady se díky absenci vodního chlazení a převodovky prakticky nemá co pokazit. Ale s tou ochranou proti povětrnosti máš samozřejmě pravdu, bylo by potřeba na něj vyrobit nějaký návlek (nebo na něj jen navléct igelitovou tašku)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta "sekačka" je zajímavá hlavně cenou a váhou. Uvažuji taky o záložáku na svou lodičku (4m RIB) a mám problém s umístěním. Na moři se pouštím dost daleko a i když mám zánovní motor, tak mám trochu strach z výpadku. Ale do slané vody by to asi nebylo dobrý. Pro mou potřebu se mi nejlíp jeví Suzuki 2,5 popř Honda (váhou 13 kg). Musím vymyslet kam s ním ?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nějako si říkám .,,, člověk si koupí pěknou loď ,, drahej motor , vybaví si ji zařídí , odtáhne na moře nebo na Orlík , zaplatí kotvení poplatky a pak chce uišetřit 5-10 tis na záložním motoru a dělá pokusy s neznámejma značkama a motorem ze sekačky a nebo vrtačky . Viděl kdy někdo sekačku nebo vrtačku makat v děšti a vlnách ?? tvl :-( je tu jedno vlákno o klukovi co utopil lod v Chorvatsku o skálu bo mu vysadili motory skříplou hadicí od benzínu ,, a rozsekal to o skálu bo byly vlny že záložní motor prostě nenasadil . Určitě by dneska koupil pětinkonák od značky a novej ,,, a byl by v tom za setinu nákladů a byl by namontovanej celou plavbu . šplechy typu ,, nandám na motor igelitku ,,to je kravina jako blázen .Už jen ten nápad je popření slova "záložní".Sekačka s igletovým pytlem prostě běhat nebude . Zejména když budou potíže a ty jsou vždycky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...