halis.nb Odesláno 11. Červen 2014 Sdílet Odesláno 11. Červen 2014 Tak nějako si říkám .,,, člověk si koupí pěknou loď ,, drahej motor , vybaví si ji zařídí , odtáhne na moře nebo na Orlík , zaplatí kotvení poplatky a pak chce uišetřit 5-10 tis na záložním motoru a dělá pokusy s neznámejma značkama a motorem ze sekačky a nebo vrtačky . Viděl kdy někdo sekačku nebo vrtačku makat v děšti a vlnách ?? tvl :-( je tu jedno vlákno o klukovi co utopil lod v Chorvatsku o skálu bo mu vysadili motory skříplou hadicí od benzínu ,, a rozsekal to o skálu bo byly vlny že záložní motor prostě nenasadil . Určitě by dneska koupil pětinkonák od značky a novej ,,, a byl by v tom za setinu nákladů a byl by namontovanej celou plavbu . šplechy typu ,, nandám na motor igelitku ,,to je kravina jako blázen .Už jen ten nápad je popření slova "záložní".Sekačka s igletovým pytlem prostě běhat nebude . Zejména když budou potíže a ty jsou vždyckyJe to fakt-,,nejsem tak bohatý,abych kupoval levné věci"a na vodě to platí dvojnásob,to není jako na silnici-odtlačit auto ke krajnici Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomas80 Odesláno 11. Červen 2014 Sdílet Odesláno 11. Červen 2014 Neber tu diskuzi tak vazne :) . Nicmene ano jako zalozni motor na lod bych to asi nekoupil z duvodu, ktere popisujes. Vetsinou se ti motor neposere za slunneho bezvetrneho dne na klidne vode, zakon schvalnosti totiz funguje dokonale. Ale pokud nekdo nema penize nazbyt, sezene si nekde osunteleho gumaka za odvoz a chce k tomu neco levneho, cim by to alespon trochu kousek rozhejbal, tak proc ne tou sekackou za par korun. Respektive par korun pro nas, protoze pro takoveho cloveka i ten motor ze sekacky budou velke penize. Samozrejme je dalsi otazka, zda nejit do starsiho dvoukonaku take za par korun ... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 12. Červen 2014 Sdílet Odesláno 12. Červen 2014 Tak nějako si říkám .,,, člověk si koupí pěknou loď ,, drahej motor , vybaví si ji zařídí , odtáhne na moře nebo na Orlík , zaplatí kotvení poplatky a pak chce uišetřit 5-10 tis na záložním motoru a dělá pokusy s neznámejma značkama a motorem ze sekačky a nebo vrtačky . Viděl kdy někdo sekačku nebo vrtačku makat v děšti a vlnách ?? tvl :-( je tu jedno vlákno o klukovi co utopil lod v Chorvatsku o skálu bo mu vysadili motory skříplou hadicí od benzínu ,, a rozsekal to o skálu bo byly vlny že záložní motor prostě nenasadil . Určitě by dneska koupil pětinkonák od značky a novej ,,, a byl by v tom za setinu nákladů a byl by namontovanej celou plavbu . šplechy typu ,, nandám na motor igelitku ,,to je kravina jako blázen .Už jen ten nápad je popření slova "záložní".Sekačka s igletovým pytlem prostě běhat nebude . Zejména když budou potíže a ty jsou vždyckyNo nevím zda u dvoumotorové lodi ještě někdo řeší záložní přívěsnej :) . Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Standa Odesláno 12. Červen 2014 Sdílet Odesláno 12. Červen 2014 (upraveno) Tak nějako si říkám .,,, člověk si koupí pěknou loď ,, drahej motor , vybaví si ji zařídí , odtáhne na moře nebo na Orlík , zaplatí kotvení poplatky a pak chce uišetřit 5-10 tis na záložním motoru a dělá pokusy s neznámejma značkama a motorem ze sekačky a nebo vrtačky . Viděl kdy někdo sekačku nebo vrtačku makat v děšti a vlnách ?? tvl :-( je tu jedno vlákno o klukovi co utopil lod v Chorvatsku o skálu bo mu vysadili motory skříplou hadicí od benzínu ,, a rozsekal to o skálu bo byly vlny že záložní motor prostě nenasadil . Určitě by dneska koupil pětinkonák od značky a novej ,,, a byl by v tom za setinu nákladů a byl by namontovanej celou plavbu . šplechy typu ,, nandám na motor igelitku ,,to je kravina jako blázen .Už jen ten nápad je popření slova "záložní".Sekačka s igletovým pytlem prostě běhat nebude . Zejména když budou potíže a ty jsou vždyckyJe to fakt-,,nejsem tak bohatý,abych kupoval levné věci"a na vodě to platí dvojnásob,to není jako na silnici-odtlačit auto ke krajniciAhoj ten případ co tu popisuješ utopil lod v Chorvatsku o skálu se moc jako příklad nehodí.Při velikosti a váhy jeho lodě /plocha do které se opřel silný vítr a metrové vlny moře / by záložák byl k ničemu,neudržel by loď ani na místě, mělo by to jen o něco delší průběh Standa. Upraveno 12. Červen 2014 uživatelem Standa* Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KBfotoservis Odesláno 12. Červen 2014 Sdílet Odesláno 12. Červen 2014 Stando právě že je , měl tam záložák a nestihlo se to namontovat kvůli vlnám . Myslím že 5 hp by minimálně umožnilo najet na mělčinu nebo lod dostrkat někam na bezpečné místo . Ale to není úplně o čem jsem chtěl psát . Problém vidím v sekačkovým motoru jako záložním . Prostě vzduchem chlazenej pokus omyl .. není záložní motor .To je na ryby když je pěkně .Na lode-bazar je vodou chlazených dvoutaktů fakt hodně za rozumný peníze . Jeden servis za 1500 czk a máš záložní motor úplně jiné generace s garancí spolehlivosti a s rozumným rozpočtem .Těžko pak lamentovat když ti za deště větru a vln exne ta laciná náhražka motoru . Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 12. Červen 2014 Sdílet Odesláno 12. Červen 2014 souhlas! Sekačka patří na zahradu, nebo maximálně na pramici. Záložní motor to neni. Neříkám, že záložák musí bejt super drahej. Musí bejt hlavně spolehlivej.Když vypoví službu záložák, tak je zle. Stejně tak neni možný někde v krizi nasazovat záložák, připojovat benzín, sundavat igelitku atd. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maxik1958 Odesláno 12. Červen 2014 Sdílet Odesláno 12. Červen 2014 Ja bych teda nerozlisoval voda-vzduch, mam 5ti konovyho vzduchem chlazenyho Crescenta, ( 1972)a tak spolehlivej a bezudrzbovej motor nepamatuju. Tim ovsem nechci rict,ze schvaluju ten krovinorez, proste lodni motor ma byt lodni motor Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomas80 Odesláno 12. Červen 2014 Sdílet Odesláno 12. Červen 2014 Jen pro zajimavost, vsechny ty 4HP stare Tomosky co jezdej na kazde lodi v Chorvatsku jsou vzduchem chlazene, nicmene jak zde bylo receno, jsou to original marine motory, takze je nezaskoci ani spatne pocasi. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maxik1958 Odesláno 12. Červen 2014 Sdílet Odesláno 12. Červen 2014 Ono spatne pocasi take nema az tak vliv ne system chlazeni, vlastne pri chlazeni vzduchem odpada moznost poruchy chlazeni :lol: Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KBfotoservis Odesláno 12. Červen 2014 Sdílet Odesláno 12. Červen 2014 maxik ,, tvl ,, už si sekal se sekačkou v dešti ?? to je zase výplod Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 12. Červen 2014 Sdílet Odesláno 12. Červen 2014 já jsem taky měl stařičkou vzduchem chlazenou yamahu. Naskočila na první škubnutí a nemělo se na ní co rozbít, přesně, jak píše maxik. :) Navíc prakticky nulový požadavky na údržbu. Ideální záložák.Samozřejmě souhlas, že sekačky zůstanou na zahradě a na lodích budou lodní motory. :) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maxik1958 Odesláno 12. Červen 2014 Sdílet Odesláno 12. Červen 2014 maxik ,, tvl ,, už si sekal se sekačkou v dešti ?? to je zase výplodCetl jsi co jsem psal? O sekackach, nebo o lodnim motoru? Myslis, ze jako neplujeme v desti, nebo co? Proste to s pocasim nema co delat! Ostatne mam i vzduchem chlazeny auto, a predstav si, jezdi taky i v desti, to je co ? Ostatne jezdi i ta sekacka, akorat se cucha mokra trava, potvora ;) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomas80 Odesláno 13. Červen 2014 Sdílet Odesláno 13. Červen 2014 Kdyz uz teda zabredavame do tech sekacek tak si take myslim ze ji vic vadi ta mokra trava. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sullaco Odesláno 13. Červen 2014 Autor Sdílet Odesláno 13. Červen 2014 No ale mokrá tráva jí vadí proto, že se ta svině zelená lepí a blbě seká. Motoru je fuk, jestli na něj padne pár kapek. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 13. Červen 2014 Sdílet Odesláno 13. Červen 2014 Asi si už jen děláte legraci, ale kdyby náhodou ne.... :) tomu motoru ze sekačky samozřejmě voda nevadí. Teda jen chvilku. Pak na tom zrezne a zarezne co může. Nedej bože kdyby ten motor občas pokropila sprcha z vlny na moři. To se pak ze záložáku stane rezavá boule na zrcadle. :D Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KBfotoservis Odesláno 13. Červen 2014 Sdílet Odesláno 13. Červen 2014 Zdendo konečně někdo kdo má rozum . Na druhou stranu ,, at si tam ten "sekačkovej" záložák daji. Je to jako s majiteli škodovek . Všechno je úžasný , poruchy nepřiznají :-) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sullaco Odesláno 21. Červen 2015 Autor Sdílet Odesláno 21. Červen 2015 Dotaz k rezervnímu motoru co ho mají, jak tu řekl kolega, ideál je aby vrtule pod vodou nebyla kryta zádí, skutečně to tak máte? Tím myslím hlavně majitele velkých cruiserů. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
halis.nb Odesláno 22. Červen 2015 Sdílet Odesláno 22. Červen 2015 Měl jsem 3,5ps na 3/4 skrytý za zádí a dalo se jet na bubláka.Jak jsem to osolil,tak to netáhlo a honilo to vodu za zádí a ž se dělal vír a začalo to sát vzduch.Musel jsem dát motor s delší nohou,teď je vrtule pod a dá se to použít.Váha lodě 1t. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sullaco Odesláno 22. Červen 2015 Autor Sdílet Odesláno 22. Červen 2015 Nj jenže a cruiserech mého typu by ta noha musela mít tak metr a půl. Váhám totiž zda koupit s dlouho nebo krátkou. Je mi jasné, že tak nebo onak delší bude v tomto případě lepší, krátká by bala faj, že bych ji mohl sem tam použít na ryb. pramici. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 22. Červen 2015 Sdílet Odesláno 22. Červen 2015 Na nejaky presouvani po vode ti na pramici dlouha noha taky pojede. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
aleš Odesláno 22. Červen 2015 Sdílet Odesláno 22. Červen 2015 sulaco puč si motor od tomaše a vyzkoušej , dle mně ti ani ta dlouhá noha moc nepomuže , ja man krátkou a zatím co jsem potřeboval tak mně dostrkala do bezpečí. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sullaco Odesláno 22. Červen 2015 Autor Sdílet Odesláno 22. Červen 2015 Jj to bude nejlepší. Od vrcholu zrcadla jsem k hladině (dle antifoulingu) naměřil cca 38 cm což bude dle mého asi na krátkou nohu málo (tuším, že rozměr se uvádí k antikavitační desce) ale fakt bude lepší si to půjčit od Toma. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 22. Červen 2015 Sdílet Odesláno 22. Červen 2015 U kratky nohy je 38cm dylka zrcadla odshora az ke kylu. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sullaco Odesláno 23. Červen 2015 Autor Sdílet Odesláno 23. Červen 2015 (upraveno) Tak potom není co řešit :) Upraveno 23. Červen 2015 uživatelem Sullaco Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sullaco Odesláno 23. Červen 2015 Autor Sdílet Odesláno 23. Červen 2015 Ty Viki, jsi si jistej že až ke kýlu? Nevim nevim to je moc krátký ne? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se