Přejít na obsah
Plavidla.cz

Usplavnovani


bahno

Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 115
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

No dobry, ale nemyslim si, ze rovny je lepsi nez nerovny, kdyz teda si muzem vybrat, tak proc navrhovat rovny?


Jeste mne napadlo: Kdyz ma jit vozik 2m pod hladinu, tak to znamena, ze na nem musi bejt vazaci prvky jeste aspon metr nad hladinu, aby bylo za co uvazovat, ze jo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a ja si budu stat za svym-pojedu po cumaku-otocim na tocne-couvam-me nepresvedcis-

Ty myslis kvuli otoceni lode? Takova tocna co se otoci i s lodi musi bejt poradne velika. Pri sklonu 5% je snad jedno, jestli lod spoustis pozadu nebo primo.

 

Kdyz jsem se dostal k preprave na vetsi vzdalenosti, postihla mne myslenka, ze vlastne by na vytazeni a spusteni lode stacilo mit vhodne upravenou lokomotivu (treba s navijakem) a nemuselo by se to nijak slozite resit dalsim zarizenim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jo. Zacina toho bejt dost.

Technicky veci:

1) Dno jeste zvazim. Pokud by tam ale byli ty popruhy, tak bych nechal plochy - je to nejmene komplikovane.

2) Ty klanice budou muset bejt vyssi. Coz je problem, protoze me pak nevyjdou sklopny. A kdyz nebudou sklopny, nebudou se libit vodarum a prinesou komplikace - clovek musi uvazovat i variantu povoden.

3) Zmenseni - ano i ne. Ja bych nezmensoval, ale nebranim se paraelnimu vyvoji verze lite, treba na podvozku dulniho voziku.

4) 2m pod hladinou me vychazi hlava koleje, aby plosina byla ve 1.2m hloubky. Ale je fakt ze bezny motorovy cluny tyhle velikosti takovej ponor nemaji.

5) taky se musi zacit pracovat na administrative. Estli chceme z nejaky (treba) sachty vyrazit jako sponzorsky dar par metru kolejnic nebo par kol, tak na to musime mit nejaky pravni subjekt. Nechte me jeste chvilku koumat, jestli je lepsi obcansky sdruzeni, nebo obecne prospesna spolecnost.


a urcite sem jeste na neco zapomel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Maxik: diky, asi by to bylo nejjednodussi. Jeste to zvazim z hlediska ty ops-ky, ale proc ne, pokud by ste nas vzali.

packa: ne, jeste ne. Teda vyradil bych tu Prelouc, bylo by to sice hezky, ale na pilotni projekt je to moc velky sousto. Napadla me jeste Otava do Pisku, to by melo velkej potencial, ale tech jezu a melcin je tam docela dost na pomerne kratkej usek. Potreboval bych na ty lokality nejakej poloverejne pristupnej dokument.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele kluci, před začátkem sezony chceme udělat někde v Praze schůzku, kde si odsouhlasíme stanovy, které půjdou ke schválení na MV, takže budete vítán!!!Samozřejmě bych uvítal, kdybys to dal i na naše stránky,jsou i lidi který sem nechodí, a pro nás to taky bude zpestření!!!!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

OS je celkem pohoda, kdysi jsem uz nejaky zakladal. Jestli je maxik ochotnej do toho jit, rozhodne bude lepsi mit jeden "silnejsi" subjekt, nez dve sdruzeni k nicemu. Sdruzeni dostane podporu jedine kdyz je propagovano a je videt, jinak si hraje jenom na svym pisecku. Myslim ze s podobnejma silenostma bude sdruzeni videt vyborne. :)


Technicky... za paralelni vyvoj "lite" verze bych se primlouval. Ne vsude se "heavy" verze uzije.


Edit:

Ad4) Zdaleka ne vsude na Labi se ty 2m pobliz brehu daji dosahnout. Osobne bych byl pro limit cca 70cm ponoru. Aspon u "lite" verze.


Edit2:

Jak chces ty klanice sklapet? Osobne bych se primlouval za dve U s popruhem a sklapet podelne od sebe smerem ven, po vztyceni spojit retezem pro zavetrovani.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele, dostal jsem takovej nápad, ale musel bych si to ještě pořádně prohlídnout, co splavnit Berounku přes Radotín?? Myslím,že bych byl schopen sehnat podporu v zastupitelstvu,případně i nějaké místní sponzory, a pokud by to šlo, pokračovat dál Karlštejnskem, co se týče podpory,mohlo by to být stejné! :rolleyes: myslím, že by se dala dohodnout i nějaká malá přístaviště na turisticky zajímavých místech!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Berounka je zcela jiste vybornej napad.


Splavnenim pres Radotin mas konkretne namysli co? Prekonani pereji v Radotine pomoci zdvihadla nebo mas namysli jez v Cernosicich?


Edit: Sakra. uz to zacinam chapat. Usti Berounky je asi 188m, Radotin 194m. Tak to musi bejt peknej sesup v tom Radotine. Dalsi metr navic do Cernosic, coz jsou jeste asi dvoje mensi pereje, ale ty by teoreticky mohly byt splavny. Celkem, 7.5km vody az pod jez.


Skutecne Berounka v Radotine klesne o 6m na delce 300m? To je zhruba 400m koleji, sklon pod 2%, to by slo, akorat by lod nesmela nekomu ujet! ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kluci - berounka je muj sen. A to az do Plzne. Pac v ni bydlim. ALE:

1) je to 130km reky, hodne pujde ale hodne problemu zustane

2) vede skrz CHKO a bohuzel asi povede skrz narodni park.

3) Tam dole, v souvislosti s radotinskyma lagunama se planujou 2 jezy, Radotin 1 a Radotin 2. Na jezu radotin 1 by mela byt komora min. pro tridu 0, spis 1, protoze vzduti ma byt s hladinou ty radotinsky laguny. Tedy nam tam ted psenka asi nepokvete.


ma to i dve pozitivni stranky, jakoze se planuje jeji zprostupneni pro ryby, takze se otvira cesta pro instalaci podobnyho zarizeni do zrizovanych prechodu a taky je ta reka az po RK37(?) vedena jako vyuzitelna vodni cesta, takze treba majitele MVE maj v povoleni klauzuli ktera opravnuje stat jet proti jejich zajmum v zajmu vodni dopravy.


Berounku nechme jako dlouhodoby cil, ted se soustredme na realizaci 1-2 pilotnich projektu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak copa vo to, ja taky spis vim kde tlacit na zavodu berounka, kterej mam "za barakem", nez na zavodu stredni labe.

Mam v planu letos berounku vzit tak trochu polovodacky - mame sice kilometraz, ale detailnejsi mapa hloubek a prekazek by se hodila, tak bych rad meril.


Edit: viky: Osazovat plavebni znaky nebude velkej problem. Neni to stavba, s hlediska zakona je to jednoduchy a kdyz to nikdo z SPS ani PVL nebude muset platit, tak nebudou delat problemy.

Upraveno uživatelem bahno
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proc by ty pilotni projekty ale nemohly bejt na Berounce? Podobne vhodnejch rek moc neni.


Jeste je celkem zajimava Ohre a pak je tu v okoli par potoku jako Doubrava nebo Klejnarka, ktery jsou castecne regulovany, takze celkem vhodny ke kanalovy plavbe a takovy jsou urcite i jinde, ale jestli to ma vyznam, to je otazka. Ja myslim ze takovej pilotni projekt musi bejt zivotaschopnej, teda dostatecne frekventovanej.


Edit: Mate nekdo podelny profily vhodnych rek? Podle toho by se asi dobre hledalo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ohre tam sice je, ale od VD Nechranice(RK103.4) po jez Stranna(RK99.2) + samotny Nechranice. Takze par zajimavejch kilometru tam k dispozici taky je - treba az do Zatce.


Ta berounka me furt prijde hodne komplikovana, nejhorsi je tam prave ten usek od pristavu Radotin po jez Cernosice, pak az po beroun by to uz docela slo. Dal CHKO, takze vopruz. Ale na tom prvnim useku by to chtelo haldu prohrabek a nevim jestli by sme na to meli.


Podelny profily by me taky zajimaly, berounku mam jako jpg, ze kteryho se toho kvuli kvalite moc vycist neda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

proboha viky -klejnarkou pri normalnim stavu neprojedes ani na nafukovaci matraci -staci se podivat ve st. koline z mostu.....doubravka mozna? ale co tam ?jedine do zehusic na jeleny.....ohri neznam.....tak zbyva pouze ta berounka,sazava,jizera......aby do toho nekdo nasypal nejakou kacku musi to mit nejaky ten efekt -aspon symbolicky-na berounce treba ten Karlstejn-prekonanim labskych hrcaku ziskas dalsich 40 km splavne vody bez dalsich nakladu a pristup k par turisticky zajimavych mist-Pardubice,Kuneticka hora a co ja vim jeste?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ma nektery celkem vhodny parametry, tak bych ji uvedl jako studijni pripad.


Rekneme ze cilem by bylo splavnit (respektive spis zpruchodnit) cca 7.5km toku k soutoku s Vrchlici, z toho 1.4km je aktualne splavnych (respektive potrebuje maximalne procistit), pak jsou 2km v okoli Stareho Kolina sktecne sotva na lehatko, dal je stary jez (vysku neznam) a dalsi nad nim 4km byly kdysi regulovany v ramci uprav zameckeho parku zamku Kacina (puvodni koryto vede jinudy, viz turisticka mapa).


Vyskovy rozdil je cca 6m, coz je rekl bych pomerne malo. Soucasna sirka ve splavne casti je cca 15m, v regulovany casti je to asi 8m s pomerne vhodnymi oblouky. Technicky vzato by nemel bejt za tak velkej problem to upravit na pouzitelny parametry.


Ted trochu turisticky:

Z koncoveho bodu Nove Dvory je to pres zamecky park cca 2.5km k zamku Kacina, 2.5km k Sedleckemu Klasteru a Kostnici, 4km do centra Kutne Hory a mimoto je jeste klaster a zamek primo v Novych Dvorech. V minulosti zde pomerne kvetlo rybnikarstvi, proto je Klejnarka jistym zpusobem regulovana.


Mozna je to cely smesnej napad, ale z hlediska vyuziti to ma svoje duvody, schvalne se na tu mapu taky mrknete. Neco takovyho by to chtelo najit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...