Přejít na obsah
Plavidla.cz

Starter


Doporučené příspěvky

Ahoj lidi. Rad bych se zeptal na takovej problemek, kterej mam se starterem. Mam motor Mercruiser 4,3L V6. A kdyz startuju, tak najednou starter jakoby se zasek, povyskocil a zacne jit pres zuby. Na tom by nebylo nic zvlastniho, ale !!!!! Kdyz lod treba tejden stoji v pristavu a prijdu, tak trva chvilku, nez motor naskoci, ale starter toci uplne bez jakychkoliv problemu. Kdyz je motor ohratej, chipnu ho a zase natocim, neni nejmensi problem. Preskakovani vsak nastava, kdyz treba nekam dojedu, zakotvim na koupani a treba po cca 3-4 hodinach chci motor nastartovat. Najednou to proste nejde a starter jde pres zuby. Vubec to nechapu, protoze starter jsem dneka vyndal a pastorek ani venec mi nepripadaj nejak omackany aby to melo snahu vyskakovat. Ale i kdyby tak to snad bude delat porad? Baterky jsem tento tyden menil, takze ty by meli bejt v poradku.

Starter jsem doma rozhodil a jedine co nebylo zdrovna koser byl vystup z civky, kterej uz byl malinko chycenej rzi, je mozny ze by tam mohl vzikat nejakej prechodak, no a je trochu volnejsi pouzdro " kluzne lozisko" na konci starteru u pastorku. Jinak se zda bejt v poradku. Dam to doporadku a jsem zvedavej co to bude delat. Nicmene kdyby jste se nekdo setkal s podobnou zavadou, tak uvitam nejake info.

Predem diky Tomas.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj. No mam ho tedko celej rozdelanej a i kdyz sroubovice promazana byla, tak to namazu znova a uvidim az ho tam o vikendu dam, co to bude delat. Protoze jestli to neprestane, tak to snad vypada na vymenu vence na motoru ( i kdyz se zda bejt v poradku) a do toho se mi ale vubec nechce :-(. Upraveno uživatelem tomas80
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo prave si porad docela dost slybuju od toho "orezleho" kontaktu na vystupou z civky, ze tam je prechodak kterej sezere proud a pak prestane mit civka silu udrzet nebo dotlacit pastorek do zubu. Uvidim o vikendu jestli to pomuze a prinejhorsim pak budu laborovat dal. Jinak nevite nekdo jak jsou delany u techto motoru svody vejfuku? Rikal mi znemej, ze prej tam jsou nejaky spetny klapky a ty se muzou vypalit a muze se dostat voda do valcu. Jestli je todle pravda, muze pak ta voda udelat pri startu v motoru nejakou paseku a nebo to maj nejak osetreny?

Diky za info.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj vsichni, takze po repasi starteru vcelku zadna zmena. Stale proste nahodne jednou za cas pri startu jakoby vypadne a zacne chrastit pres zuby, takze to bohuzel vypada na novej starter a venec na motoru, nic vic uz me nenapada. Nicmene bych se jeste rad na neco zeptal. Na civce starteru jsou 4 kontakty. Kdyz se na ni podivam tak, ze mam starter dole a civku nahore, tak na hornim velkym kontaktu mam privod od baterky, na spodnim je vyvod do motoru starteru. Na pravej mensi kontakt jde vstup od klicku a vite nekdo k cemu je ten levej? Kdyz jsem ho promeroval doma, tak na nej nejde zadne napeti ani za klidu ani za chodu. Znamej mi rikal, ze prej by na to melo jit napeti pri startovani, ktere jde na civku (myslim, ze rikal na civku :-) ) a pomaha pri startu motoru svickam hazet vetsi jiskru pro usnadneni startu. Ma to tak bejt i zde a tim padem mi to nefunguje a nebo je to u tehle lodnich starteru k necemu jinemu?

Predem diky za odpovedi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem sice nikdy neviděl lodní starter,ale znám trochu ty automobilové,často jsem je čistil a sem tam spravoval.Když dělal to samé co tobě,mnohdy stačil vyčistit komutátor,to je ta plocha co po ní jezdí uhlíky.Důležité je řádně vyškrabat ty drážky mezi těmi jednotlivými kontakty komutátoru.Jsou totiž zaneseny uhlíkem a probíjí.Zkus ještě tohle a uvidíš. Upraveno uživatelem tomas
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj bohuzel toto vsecko jsem prave vycistil a stale to vypada ze to nechce chodit. Je fakt, ze to dela trochu min, ale dela to :-(. Jeste uvidim, protoze jsem tam menil pouzdra, tak jeste pockam jestli se to treba nechce trochu srovnat. Uvidim casem a kdyztak vymenim starter, coz by bylo zatim to mensi zlo.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 3 years later...

pro "Tomas80"

starter-je to tak jak popisuješ,pravá strana přívod 12V od kličku,ale přes relé.Lavá strana-pomocné napětí 12V pouze při startování,jde i na cívku,aby nebyl zbytečně velký pokles napětí při startování daný ještě ztrátama ve vodičích.Když máš dost výkonnou AKU tak se při startu na tomto vývodě objeví cca 10,5 - 11 V a to stejné máš i na cívce.tento kontakt není životně důležitý,ale bez něhu máš při startu na cívce třeba jen 9V a to samozřejmně dosti snižuje energii jiskry na svíčce,kde je potřeba co vejvětší právě při startu.Pokud by jsi chtěl nový startér, mám skladem s planetovou převodovkou za 5800,- / katalogová cena MCM pro tvůj motor je cca 7800,-/


Bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak pises, toto uz je diky bohu za nama a jiz vse funguje. Nicmene asi je pravdou, ze civka jiz nebyla v nejlepsi kondici, takze jsem kupoval novej starter. Ale tenkrat byl hlavni problem v tom, ze byly praskle hlavy a do valcu se dostala voda, pres kterou to samozrejme starter neutah. Diky tomu ze asi civka byla jiz spatna, tak pastorek vyskocil, nebo spis uplne nezaskocil do vence a zacal se tocit na prazdno. Po vymene starteru a hlav jiz bylo startovani vetsinou v poradku. Pisu vetsinou, protoze jeste se obcas objevil problem, ze po otoceni klicku starter vubec nereagoval. Koukal jsem, ze pred starterem je jeste rele, takze jsem jej vymenil a od te doby uz vse chodi jak ma :).
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...