Přejít na obsah
Plavidla.cz

privesný vozík na gumák


pepuco

Doporučené příspěvky

Zdravím Vás. Mám dilemu a to, ktorý vozík je vhodnejší na nafukovací čln valcový ako na prvom obrázku alebo ližinový na druhom Ide mi o to, že som počul viaceré názory, ale neviem či oprávnené, že na tom valcovom bude dochádzať k deformovaniu člna a k jeho znehodnocovaniu, tak mi poraďte ak máte skúsenosti. Dík

valcový: http://www.extrememarine.co.uk/images/1340.jpg

lyžinový obrázok: http://taznezariadenia.sk/74/7361-27974-thickbox/8114-prepravnik-lodi.jpg

Upraveno uživatelem pepuco
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, záleží jak velký gumák hodláš přepravovat, ale v každém případě bych taky šel do ližin, jen bych je možná kapku ještě rozšířil aby tubusy pěkně seděli. Sám jsem si na svůj první 3 metrový gumák vyrobil vlek z normálního přívěsu tím, že jsem z něho demontoval valníček a místo něho na rám přidělal ližiny ale neměl jsem je naklopené ale rovné aby gumák pěkně seděl. Když jsem s tím jel na dovču do chorvatska tak jsem využil gumák jako uložný prostor pro spousty věcí - měl jsem udělanou přepravní plachtu tím jsem to pěkně přikryl a jak to hezky fungovalo.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky se přimlouvám za lyžinový, gumák po něm v pohodě klouzne při nakládce a váha se rozloží do větší plochy. Sám mám podobně udělaný vlek na motorový laminátový člun a při nakládce ho navijákem natáhnu jen po lyžinách bez rolen. Rolny mají smysl u těžkých lodí, kde je potřeba eliminovat tření, ale zas rolny musejí být pořádně udělané, aby se pod zatížením vůbec točily.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj. Vseobecne, jak zde jiz bylo psano. Pokud mas lehkou lod a v tvem pripade gumaku tomu tak je, tak jsou rozhodne lepsi lyziny. Protoze jak bylo zminovano u rolen mas vlastne bodove zatizeni, kdezto u lyzin se ti vaha rozprostre po vetsi plose. U gumaku obzvlast. Nevim co mas za kyl, ale jestli nemas laminat, tak by se ti u rolen zbytecne clun propadal. Takze v tvem pripade bych nevahal a sel do lyzin.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ÄŽakujem za rady- Bol som pôvodne rozhodnutý pre rolny, ale tiež mi bolo povedané, že môže prichádzať k deformácii gumáku v tých zaťažených bodoch. Takkže pôjdem radšej do lyžinového. Ešte jedna otázočka je rozdiel medzi nápravami klasického vozíka a vozíka na čln, čo sa týka vodeodolnosti pri nájazdoch do vody? Na čo si treba pri kúpe ale výbere dať pozor? Su lepšie pneumatiky 10, alebo 13? Upraveno uživatelem pepuco
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

asi tam nejakej rozdil bude ale....... u motoru mam male kola(sportjacht) ty jdou do vody cele-tak jednou za mesic je sundam proleju olejem nacpu vazelinu a nasadim.po sezone udelam dukladnejsi prohlidku.ale jezdim nim tak 1km u toho druheho na ryby se snazime kola nenamacet tam jsou normalni z feldy stim se jezdi delsi streky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

čím větší kola, tím lépe se s tím jede, na druhou stranu zase jde o manipulaci se člunem, která je lepší při menších kolech - nemusíš tolik do vody. Co se týče namáčení tak jediný problém vidím pokud jde o slanou vodu, u sladké jak zde již bylo popsáno standardní servis a každoroční kontrola včetně promazání v případě brzděného lanovodů. :)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kdyz uz se tady resi lyziny-cim je potahnout-laminat vaha tak 200-250 kg aby to klouzalo

Ja mel Mirelon, to asi vis a obcas jsem ho dolepoval, kdyz se otrhal. Jinak se dava neco jako filc nebo koberec.

 

Ten mirelon mokrej jezdil dobre. Suchej drzel na miste, ale trhnutim se s tim dalo hnout a pak uz to jelo.

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zatezovej koberec, mozna bych jej dal dvakrat a melo by to stacit. Ja ho mel jenom jednou a take nebyl problem.

K tem vodotesnejm napravam. Mam obavy, ze opravdu vodotesne napravy asi neexistuji. Pokud si je clovejk doma nedoladi :) . Na predchozim vozejku jsme meli udajne podle vyrobce vodotesne napravy. Kdyz jsme je po par letech rozdelali, tak i v tech vodotesnejch napravach byla voda :) .

Takze asi nejlepsi recept, snazit se moc nejezdit do vody (hlavne slane) a cas od casu to zkontrolovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já jezdím jen do sladký a zatím se ložiska vždycky ozvali, když chtěli vyměnit. Jen na 8" kolech se mi vysypali cestou, ale dojel jsem i bez jednoho ložiska. Ale před cestou za hranice bych je preventivně vyměnil, ale jezdím jen vnitro.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 weeks later...

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...