Přejít na obsah
Plavidla.cz

3000Kg jak přepravit....


cespa

Doporučené příspěvky

Zdravím všem příznivcum vlnek... řeším docela problém ohledně převozu lodě na dvojosém vleku s celkovou hmotností 3000Kg na vzdálenost 150 km. Mám na autě tažné pouze na 2200Kg a mám strach,že to auto to neuveze. Nevíte jestli někdo za úplatu by nepomohl? Popřípadě co můžu očekávat,kdyžbych to zapřáhl za auto s tažným na 2200Kg. děkuji za postřehy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A 3tuny máš komplet naloženej vlek? Jinak záleží co je to za auto a v jakym stavu je ten vlek, aby brzdil a tak a pak hlavně na trase kudy pojedeš. V kopcích můžeš mít problém. No a potom riziko, pokud do tebe někdo vlítne, tak to odneseš ty a pojišťovna nebude chtít nic platit.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Doporucim 2 veci:

1) Cim vetsi vypada auto, ktery to tahne, tim min je to podezrely.

2) Traktor muze tahnout 2.5x svoji vahu. Kdyz to udelas ty, mysli si ze jsi traktor, jed 40-50 maximalne, diry a rigoly musis krokem, jinak te to vyhodi ze silnice.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No spis bych se bal na spojku. Ta by to odnesla nejdriv, ale pokud ji vyhovis, tak to zmakne. Jestli je to male nebo velke je asi u nas jedno. Jedinej kdo na tomto buzeruje jsou Rakusaci. Hlavne aby jsi mel ridicak na brzdenej vlek, to by mohl bejt jedinej zadrhel.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo když tě zastaví, tak musíš tvrdit, že máš naloženo na 2200kg jelikož váhu mít asi nebudou, tak by to mělo projít. Ale nesmí se cestou nic stát, z toho bych měl největší obavu.


Jinak rozměry vleku jsem myslel, že Kuga má poměrně krátkej rozvor a s dlouhym vlekem to nebude nic příjemnýho, ale určitě se s tím S ROZUMEM dá jet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Předpokládám, že bezpečnější bude, když vozík s lodí bude težší na oji, tak aby zatěžoval zadek auta a tím bylo auto stabilnější. pokut tu cestu uskutečním, tak napíšu postřehy z cesty.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Předpokládám, že bezpečnější bude, když vozík s lodí bude težší na oji, tak aby zatěžoval zadek auta a tím bylo auto stabilnější. pokut tu cestu uskutečním, tak napíšu postřehy z cesty.

Jen to nesmíš s tím zatížením na kouli přehnat, potom by ti to mohlo moc odlehčovat předek a auto by se mohlo stát při nějakém hupu neřiditelné, jinak jak zde již bylo řečeno utáhneš to bez problémů, nesmíš nikoho nabourat a potkat na silnici váhu a pokud to je jen v rámci cr tak bych to taky asi risknul. Do SRN a Rakous bych s tím ale nejel ty jsou na tohle dost přísní. Takže přeju hodně zdaru :) :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj nevím kdy to budeš táhnout hlavně počasí ??? Normálně jsem tahal loď + trailer 3500kg Nissanem Patrol má 3500kg na kouli nebyl problém celé roky do HR 1200km.Jenže v létě pochopitelně i za děště ale bylo teplo.Letos v listopadu jsem loď táhl pouhých 500km do Rakouska a 3x jsem měl kolapsový stav.Místama trochu ani ne namrznuto ale i přes opatrnou jízdu a perfektně fungující brzdy traileru mne loď s trailerem při brždění hnala před sebou a hlavně při dobržďování na semaforech.Takhle se to chovalo při šlápnutí na brzdu auto spomalilo a brzdilo auto i vlek/nájezdová brzda/pak se auto dostalo do smyku a přestal brzdit trailer po cca 5-8m /neodhadl jsem vzdálenost byl to vždy šok ty přibližující se koncová brzdová světla auta předemnou/ se auto opět chytlo a fungovala brzda traileru.Byl jsem docela rád když jsem to měl za sebou.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kluci,ctu vase odkazy a asi toto: auto s 2200 kg na kouli ti 3t uveze, ale problem je s cetnictvem, neco podobneho se mi stalo,kdyz jsem tahl, za Octavkou,ktera mela na kouli 1400kg - 2t vlek. Vyhodnoceni bylo takove: 2000,-Kc pokuty,hodinova debata s policii o odebrani bodu a vyvadeli tak,ze me malem zavreli ke koze do chlivku,,, takze z tohoto duvodu nedoporucuju. Pokud takto chces resit neco v Rakousku, tak tam na to rychle zapomen uplne!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, taham ten svuj parnik který váží 3t , Patrolem již 3 roky po čR v sezoně tak 2-3 x do měsíce a k tomu chorvatsko, rakousko,německo, za celou dobu se mě nestalo,že by mě někdo stavěl a kontroloval, a to několikrat jeli za mnou,předemnou,předjížděli mě nebo stáli na kraji silnice , trochu to přisuzuji k tomu když už si koupíš velkou lod tak hold musiš i velké auto.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to milanpb: musíš se dohadovat, když už chtěj pokutu, tak bych tvrdil, že vlek je naloženej na max co utáhne auto, jestli má v papírech větší celkovou váhu nehraje vůbec roli. Museli by tě zvážit - tedy dokázat, že jsi přes limit a běžný hlídky váhu nemaj a pokud ta souprava bude vypadat trochu rozumě, tak tě nechaj.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to milanpb: musíš se dohadovat, když už chtěj pokutu, tak bych tvrdil, že vlek je naloženej na max co utáhne auto, jestli má v papírech větší celkovou váhu nehraje vůbec roli. Museli by tě zvážit - tedy dokázat, že jsi přes limit a běžný hlídky váhu nemaj a pokud ta souprava bude vypadat trochu rozumě, tak tě nechaj.

jestli má v papírech větší celkovou váhu nehraje vůbec roli ????

 

Ahoj tak na to zapomeň ??? když budeš táhnout vlek váha cca500 kg nosnost 3t a potáhneš to autem které nemá 3,5t na kouli tak máš problém.Je to první zjištění co je nic nestojí a nemaj žádnou starost jen opruzovat.

Znám pár kluků co koupili trailery a pracně na úřadě snižovali nosnost když měl 2t a oni loď 1,2t nikoho nezajímá,že veze menší váhu.Převážit tě nechají když je to obráceně,větší váha než je nosnost.

Během 12 minut mne zkontrolovali ve 2h ráno Rakušáci na dálnici.

Dolkady od lodě /je tam váha/ musíš dát doklad prokázat že je tvoje - pro ně rychlá kontrola přeložení ???

Doklady od traileru nosnost = váha lodě

Doklady od auta = váha traileru + nosnost = váha za autem na kouli 3,5t

 

To je nejrychlejší co chtěli když se jim to nezdá tak až pak teprve váha.Podle papírů jsem měl vše ok,ale byl jsem tak o 550kg přeloženej.

Vzhledem k tomu,že mne stavěli za vysokou rychlost 110km/h tak zřejmě nepředpokládali moje přetížení.No a na rychlost neměli radar byla to jen dálniční policie bez vybavení.

Moje domluva s nima v němčině byla opravdu na úrovni,co jsem pochopil tak mne popřáli šťastnou cestu. Když míjel konec traileru s rampou a spz tak posvítil baterkou na 80km/h a suše pronesl TyTyTy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že to co popisuje standa je nesmysl, to by jsi potom nemohl táhnout na vleku s max.nosností 2t ani pramici, protože auto má 2t na kouli. Nosnost vleku nemůže určovat váhu naloženého nákladu, ať vezeš loď nebo písek. Mám na autě 2t na kouli a vlek s nosností 2t (plaťák), naloženého mě kontrolovali několikrát a byl jsem myslím i přeloženej a pokaždé v pohodě.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jde o to, aby ti sedeli hmotnostne papiry od auta s privesem. Tedy, pokud mas na aute tazny na 2t a celkovou hmotnost privesu mas papirove 2t, tak je vse ok a pokud te nezvazej, tak neni co resit.

Pokud budes mit na aute tazne na 2t a vozej papirove na 3t, tak potom uz problem je.

Nemusej te ani vazit, staci ze to papirove nesedi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak zapřáhnete vlek o celkové nosnosti větší než je váha na tažném tak máte problém . Osobně jsem platil za tažení takového prázdného vleku v Rakousku pokutu.

Ahoj jesli to není tajné kolik tě to stálo dík Aleš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak pánové,aby bylo trochu jasno- co platí v Rakousku,nevím! Ale v CZ platí,již nějaký pátek, OKAMŽITA hmotnost VLEKU!!! Tudíž můžeš táhnout třeba za oktávkou prázdný vlek o celkové hm.3500kg.

Pak je ještě jeden problém a tou je v dokladech uvedená celková hmotnost jízdní soupravy - míní se samozřejmně okamžitá a nikoliv to co je v papírech a tu samozřejmně nesmíš nikdy překročit!!


Bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...