Přejít na obsah
Plavidla.cz

Propeler pro Alpha One...


Koudy

Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 84
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Ahoj všichni řeším stejný problém asi jako většina motorářů.Letos jsem se nechal inspirovat Hydrofilem mohu jen doporučit.Teď řeším vrtuli po nehodě v CHorvatsku a zkusím tu 21 mám REGAL 18 tak dám vědět jak to dopadlo,měl jsem 14.1/2 19 3 list a podle rychloměru jsem měl maximálku 50 km ve třech a plnou nádrží 120l.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když si vezmu rozdíl mezi 19 a 21, což nebylo (v akceleraci a přechodu do skluzu) zase tak markantní, myslím si, že 23 by měl ještě 3litr utáhnout v pohodě. Bude to holt chvíli trvat a noha třeba bude při rozjezdu vytrimovaná úplně dole. Koukám v US shopech tuhle velikost na 3 litry mají také. Jen ty vaše maximálky jsou trochu dole, asi tam dám zpátky 19tku a mrknu kolik to lítá při plném zatížení. Tuším že 60km/h určitě. Jinak 21 vrtule je myslím optimum, takový zlatý střed. Jo a řešil jste už někdo jestli je znát zda je vrtule 3listá, čtyř nebo dokonce pěti ha? :o)


Jinak tu 21tku jsem tento víkend přeměřoval na Labi. Plná nádrž 110l, já 85 kg, táta 115, pes 30, nějaký krámy atd. dle GPS 69 km/h. Když jsme vyjeli zhruba čtvrtku nádrže šlo to na nějakých 71-72.¨

Nebude tenhle víkend někdo v okolí Žernosek? Tome, kde máš ukotvenou tu tvou kocábku?

Upraveno uživatelem Sullaco
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

................Jo a řešil jste už někdo jestli je znát zda je vrtule 3listá, čtyř nebo dokonce pěti ha? :o)..............

 

Ahoj, rád bych se zapojil jestli nevadí.

 

Jak jsem již v této tématické oblasti někde na začátku psal, jezdím již druhým rokem čtyřlist 14 1/2 x 18. Na přechod do skluzu super ale maximálka nic moc (což ale spíše přisuzuji stoupání vrtule) . čtyřlist lépe reaguje a méně se vrtí.

Někde jsem "vyšťoural" názor , že se obecně usuzuje čím menší průměr vrtule (samozřejmě do určité meze) a větší stoupání tak se sice loď pomaleji dostává do sluzu ale měla by narůst maximálka.

 

Docela rád bych vyzkoušel tohle:

 

http://cgi.ebay.de/QL-Propeller-4-Blatt-Steigung-verstellbar-41101842_W0QQitemZ300017624208QQcmdZViewItemQQptZBootsteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item45da71a490&_trksid=p3911.c0.m14

 

nemáte s tím někdo zkušenost.

 

Co se týče vícelistých propelleru občas pokukuji po něčem takovém to :

 

http://cgi.ebay.de/HIGH-FIVE-Propeller-Schraube-19-Mercruiser-NEUWERTIG_W0QQitemZ140346647164QQcmdZViewItemQQptZBootsteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item20ad4fe27c&_trksid=p3286.c0.m14

 

ale myslím že pro 3,0l to je zbytečný přepych - ten motor by to asi nedokázal využít.

 

V modifikátoru propellerů mi jako optimální pro velikost, váhu lodě a sílu motoru pro požadovanou max.rychlost 70km/h vyšel rozměr

13 3/8x25. Dost překvapivé rozměry.

Při kontrole aktuálně instalovaného (14 1/2x18) mi to přesně sedlo na moji konkrétní maximálku (45 - 50 km/h - 4000-4500 ot/min - dle váhy a tak) , takže zřejmě ten modifikátor docela sedí - adresu jsem uváděl někde výše.

Upraveno uživatelem Anachy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tu vrtuli se stavěcími listy jsem měl v ruce, ale přišla mi strašně fórová, taková jako by se to mělo za 5 min. rozpadnout...

Co se týká High-five - to je pojem, o tom žádná, ale pro 3,0 litr asi zbytečné - i když... :-)


Dneska jsem se svezl od Modřan až ke štěchovicím a zpět a nutně musím zrychlit, takže asi zkusím tu 14-1/4 x 21, nevím jestli letos, ale do další sezony na 100%.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta stavitelná vrtule je zajímavá, ale chtělo by to opravdu vidět na vlastní bulvy. Navíc rozsah stoupání 16 až 20 mě nevyhovuje. Lepší by bylo 19-23. High Five je řacha nicméně dle zkušeností z US webů dělá zázraky Ballistic od Michigan W. nebo Enertia od Mercruiseru. Na novou sezonu zkusím asi tu 23. Uvidíme
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj mám Bayliner 1850 4,3 Mercruiser Alpha one. A díky kamenu v Kamýku nad Vltavou jsem nucen také pořešit novou vrtuli.Na té původní není nic k přečtení.Vím akorát ,že je třílistá. Mohu koupit ty vrtule, které řešíte vy? I když mám 4,3? A ještě něco. Mám problém, že když "vyřadím" ať už ze zpátečky nebo předního chodu tak mi to neskočí do neutrálu.Neznáte někoho z Prahy a okolí kdoby to uměl doštelovat?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, já si myslím, že klidně můžeš...

Co se týká vyřazování - dáš neutrál a loď pořád jede ?

Nestane se že se vyřadí v tom neutrálu samo třeba za 20 vteřin ?

Při tom vyřazování, zakopne ti jakoby motor ?

Jestli ne, tak ti nefunguje ten spínač, který na okomžik vypne při vyřazování zapalování, pak rychlost nevypadne hned, ale trvá to třeba 15-20 vteřin...

Mě to taky nevyřazovalo a měl jsem uhnilý drát od toho vypínače k cívce.


Dobrý servis v Praze na lodě - American Motor - Praha 5-Radotín, areál Brudra (skleníky a jsou tam i motokáry), dělají auta a lodě, pán se jmenuje Tomáš Mačejovský, tel. 608313440.

Upraveno uživatelem Koudy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když jedu rychle dopředu a vyřadím tak to do neutrálu skočí ale když při manévrování dám zpětný chod a pak dám neutrál tak to nevyřadí a stále je tam zpětný chod.Musím dát přední chod /malinko/ a tím tam dostanu teprve neutrál.To samé se děje ktyž jedu pomalu vpřed.Loď jsem zakoupil nedávno /jel jsem s ní teprve 2 x/ Je to velice nepříjemné na manévrování.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moc děkuji za ten kontakt.Motor při vyřazování nekopne.Teď jsem koukal na ten vypínač .Vedou z něj dva dráty do svazku kde jsou další dva dráty nezapojené s krytkama.Tak asi bude ten pes zakopán tam! Protože při vypnutém motoru to chodí bez problému./V neutrálu se vrtule volně točí./
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Anachy.

Ten stavitelný propeler jsem koupil na závěsnou YAMAHU 40 ale není to žádný šlágr loď jsem před rokem prodal.Ale docela mne zajímá ta vícelistá věcička ,píšou že je vhodná na lyžování i rekreační jízdu.Ale cena příliš velká na pokus omyl.Zatím laboruji s tou 21 nebo 23 tří list.Kamarád má 14.1/2- 19 čtyř list ale má 4.3 merka je to mnohem silnější než můj třílitr ale jede mu to podle Gp. 65 km.Snad se trefím do černého moc mne to spekulování nebaví rači si užívám pohodové jízdy .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj lidi, ještě k povídání o volbě propelleru jsem vyšťoural jedno zajímavé povídání, tak jej dávám k dobru, třeba to někomu pomůže při orientaci.


Problematika lodních šroubů a základní pojmy:

VÝBěR lodního šroubu - VRTULE

Výběr vrtule je velmi důležitý pro přenos výkonu motoru do vody. Akcelerace, rychlost, výkonnost, stabilita a otáčky motoru, to vše je ovlivněno výběrem vrtule. Optimální podmínky provozu také ovlivní jaký design a typ si můžete vybrat dle vašich individuálních potřeb.

NEREZOVé vrtule x HLINíKOVé vrtule

Nerezové - INOX vrtule nabízí vyšší výkonnost a větší životnost než vrtule hliníkové u celého spektra výkonů. Obzvlášť to platí u výkonů nad 150 koní, kdy vrtule ze slitiny hliníku již nejsou schopné bezezbytku přenést výkon motoru do vody! Atraktivní design těchto vrtulí zvyšuje celkovou výkonnost vaší lodi vlivem daleko nižšího odporu ve vodě, který je dán slabšími listy na rozdíl od vrtule z hliníku.

Vaše nerezová vrtule je také upevněna na střed prostřednictvím gumového silentbloku pro zmírnění vibrací a otřesů vlivem nárazů vrtule do cizích předmětů plovoucích ve vodě.

OZNAčENí vrtule

Pokud se zmiňujeme o velikosti vrtule, jako např. 3 x 13 x 18. Co to je?

1.první číslo udává počet listů, 2.číslo popisuje průměr vrtule a 3.udává stoupání vrtule.

Stoupání je nejvýznamnější údaj v popisu vrtule.

PRŮMěR vrtule

Průměr je stanoven konstrukcí lodního motoru a nejde změnit – jednoduše větší vrtuli nejde namontovat. Za průměr je pokládána vzdálenost přes pomyslný kruh, který se vytvoří při rotaci vrtule.

STOUPÁNí vrtule

Pojem stoupání je používán k popisu teoretické vzdálenosti , kterou vrtule „zašroubuje“ vodou v palcích při jízdě vpřed. Teoreticky se 18“vrtule bude pohybovat o 18“ vpřed s každým otočením vrtule o 360 stupňů. Vždy je nějaké procento neefektivity, neboť podmínky na vodě, váha lodě a typ vrtule upravují výkonnostní rovnici. čím nižší je „klouzavý faktor“, tím efektivněji vrtule funguje, tím vyšší je rychlost otáček daného motoru. Nižší stoupání zaručuje rychlejší akceleraci, ale způsobuje nižší maximální rychlost. Vyšší stoupání má pomalejší akceleraci, ale je možno dosáhnout vyšší maximální rychlosti. Jeden palec „výšky“ je obecně roven 150 – 200 otáčkám motoru. Když stoupání vzroste o jeden palec, otáčky klesnou o 150 – 200 otáček. Výběr vrtule zvolte tak, aby se při plném plynu pohybovali maximálním otáčky motoru v horním limitu povolených otáček, které udává výrobce. Je to velice důležité pro spotřebu paliva a životnost motoru. U příliš zatíženého motoru nevhdnou – příliš do rychla zvolenou vrtulí hrozí přehřívání motoru, propálení pístů a zadření. Naopak u vrtule příliš pomalé se motor bude přetáčet a hrozí zničení klikové hřídele, ojnic a destrukce motoru. Provozování motoru mimo doporučené rozpětí otáček může způsobit vážné poškození vašeho motoru a též v případě poruchy odmítnutí záruky! Nedivte se, že je to možné, protože moderní motory si provozní údaje ukládají do paměti a při napojení na diagnostiku je možné zjistit, jak s motorem majitel jezdí...

RAKE vrtule

RAKE je popisován jako úhel ve stupních, pod jakým jsou lopatky vrtule upevněny k náboji - barelu vrtule. Lopatky s nulovým stupněm raku vrtule jsou připevněny kolmo k „náboji“ vrtule. Lopatky s vyšším stupněm RAKE vrtule se zahýbají k zadní části vrtule. Vrtule s vysokým RAKE tvarem udrží vodu na lopatkách déle během otáčení vrtule a bude se chvět méně při vyšších výškách. Vrtule s vysokým RAKE dokáže vyvolat vyšší úder - seknutí, který pomůže zvednout mnohem efektivněji lodní příď.

CUP VRTULE???

CUP je používán ke snížení klouzání a chvění vrtule. To Vám dovoluje řídit motor s vyšším „příčným stoupáním“ a dovoluje používat více „trimu“ ke zvednutí přídě. Cup se týká oblasti podél okrajové stopy lopatky vrtule, která má zvětšující se stoupání v posledním půl palci plochy lopatky a rozšiřuje se k hrotu lopatky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 weeks later...
zdravím, potreboval by som vymeniť káble ku sviečkam na mercruiser 3,0 , pasujú tam od českého výrobcu... ale neviem od koho a aké. ÄŽakujem marek

Ahoj řešil jsem letos tento problém na stejný motor a nechal jsem si vyrobit kabely na míru v Tesle Blatná.

Chtěl jsem s CU vnitřkem a silikonovým obalem,

Kabel mezi rozdělovač a cívku je značen K060C040 (40 je délka v cm - jde objednat jakákoliv délka)

a kabely mezi rozdělovač a svíčky jsou značeny K085C0.. (místo teček délka v cm)

Cena kabelu mezi cívku a rozdělovač byla 50,- , svíčkam 148,- bez DPH + 120 poštovné

zde je kontaktní email , jejich stránky jsou http://www.tesla-blatna.cz/cs/

Samozřejmě vyrobí i provedení s uhlíkovým vnitřkem ale prý není nad "drát".

Upraveno uživatelem Anachy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...