Přejít na obsah
Plavidla.cz

Baťův kanal


Anachy

Doporučené příspěvky

Ahoj podělte se se svými zkušenostmi z Baťova kanálu, jaké jsou tam nožnosti spuštění lodě na vodu, případně parkování auta s vlekem. Byl jsem tam před dvěma lety a moc se mi to líbilo, tak bych rád letos vyrazil opět. Tenkrát jsem parkoval auto i s vlekem ve Veselí nad Moravou a projel Baťák včetně Moravy až do Otrokovic. Pokud někdo znáte další možnosti odkud vyrazit prosím o info.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem v pátek spouštěl ve Spytihněvi,dá se tam kousek od sjezdu parkovat,je tam restauračka a můžeš jet teďkom naopak až do Hodonína.Jinak je ještě sjezd v Rohatci,je tam taky restauračka a parkovat se tam taky dá.Když není sezona,spouštím člun ve Starém Městě,přímo na Moravě,když du povozit rodinu.Jinak na těch stránkách je vše vyznačeno a služby jsou na stejné úrovni,takže když si najdeš na mapě sjezd,vždy je u nějakého přístavu,kde jsou nějaké ty služby.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj. Jeste bych se rad zeptal, jak je to na bataku s cerpanim pohonych hmot. Predpokladam, ze nejaka lodni benzinka tam asi nebude. Da se nekde v blizkosti natankovat? Nebo jak to resite vy s tankovanim. Myslim tim, kdyz mam lod s nadrzi cca 200 litru benzinu a chtel bych ho projet vetsi cast :-).
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj bohužel tam, žadné PHM pro lodě není ale co si pamatuji tak jsem viděl okolo nějaké čerpačky v dohledy, takže zbývá jen kanystr

a nosit.

Ale myslím, že vzhledem k tomu, že se zde smí jezdit jen výtlakem bez tvorby vln, takže "pianko" tak se zásobou 200l to musíš projet bez problémů, když jsem tam byl poprvé stačilo mi 80l benzínu a projel jsem celou horní část, tankoval jsem u "benziny", než jsem šoupnul loď na vodu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj. Ja tam mam 4,3 Mercruiser (take jeste karburator), takze tam asi uz nebude nejakej zasadni rozdil. No kazdopadne diky za info a az bude trochu lepsi pocasi, tak to nekde placnu na vodu a vyzkousim to :-). Upraveno uživatelem tomas80
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechci tě strašit, ale slyšel jsem že tahle 4,3 s karburatorem je dost nenasytná, ale nemám vlastní zkušenost. Jo kdyby to byla 4,3 stříkačka tak ta prý baští na plný výkon něco okolo 12l/h což je bomba. Ale uvidíš až se sklouzneš a vyzkoušíš to - přeji hodně příjemných chvil na vlnkách.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj. Jojo diky i tobe hodne prijemnych chvil na vode :-). Nicmene jsem nemel moc na vyber, protoze tydle lode a tenhle rocnik jsou vetsinou k dostani bud s timto 4,3l V6 a nebo s 5,7l V8 a s tou V8 mi rikali, ze jestli nemam doma ropnej vrt tak at od toho dam ruce pryc. Takze jsem se rozhodl pro tu V6 a dotedka jsem mel zavesak dvoutakt 100HP, kterej si bral zhruba kolem 15-17 l/hod. pri cestovni rychlosti, coz bylo reklbych prijatelny. S timhle pocitam a rikali lidi, ze by mela bejt spotreba kolem 25 l/hod., zase pri cestovni rychlosti. Samozrejme je to dost, ale s tim jsem tak nejak pocital. Bohuzel na novou lod s modernim motorem neni, takze holt musi clovek neco obetovat. Ale co si budeme povidat v tomto pripade je to docela prijemna obet :-).
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechci tě strašit, ale slyšel jsem že tahle 4,3 s karburatorem je dost nenasytná, ale nemám vlastní zkušenost. Jo kdyby to byla 4,3 stříkačka tak ta prý baští na plný výkon něco okolo 12l/h což je bomba. Ale uvidíš až se sklouzneš a vyzkoušíš to - přeji hodně příjemných chvil na vlnkách.

Tak takový optimista bych chtěl být,

 

5,7 8mi válec si vezme naplno kolem 50L/hod a ten 4,3 V6 tak 30-35, ta stříkačka to nezachrání, tak možní o 15%

 

mnohé staré motory berou ještě víc, jelikož jsou vyběhané.

 

Mi vzal V8 na 7mi metrové lodi na trase Praha -Slapy 90litrů a to jel na 1000-1200 ot.

 

Teď mám 10 koní, jedu 10km/hod a žere 2,5 L/hod

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 1 month later...
Asi bych to řešil 10 koňovým přívěsákem, který při normální plavbě použiješ jako záložní při případné poruše hlavního motoru a projedeš si s ním Baťák a všechno kde je zakázána plavba v kluzu za pár korun.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 years later...

Na hornim useku Moravy je to obecne prusvih se sjezdem

 

Otrokovice (mapa > http://mapy.cz/s/2iJF )

- casto zaneseny bahnem kdyz se zvedne reka, novy sjezd z dotaci autor vsak nikdy sjezd nevidel takze tam vari spojku pripadne pneu vsechna auta

 

Spytihnev (mapa > http://mapy.cz/s/2iJG )

- tohoto casu (2011) temer nepouzitelny pro vetsi lode

 

UH Hradiste naproti noveho kotviste ve Starem Meste (mapa > http://mapy.cz/s/2iJH )

- novy sjezd zakoncen tramem ktery ma z kazde strany jeste nejakou trubku, autor opet vedel co dela.

 

suma sumarum - jeden pruser. Nejlepsi z toho vseho jsou jeste ty Otrokovice, ale je to dost o hubu vuci autu...Pocitejte s tim, ze jedete do lokality kde kdokoliv s clunem je vetrelec v raji rybaru, pujcoven lodi, chataru v okoli reky. Lokalita je vhodna pro klidne popojizdeni a kochacku prirodou. Lode s vetsim ponorem mohou mit problemy primo v Batove kanalu ktery je mistama dost melky. Sonar mi nekde dava i 70cm. Neuveritelne stupidni oteviraci doba plavebnich komor ktere i v lete zaviraji myslim v 6hod - takze se cela trasa na Morave neda pri respektovani rychlosti projet za vikend!

Upraveno uživatelem ditri
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

4,3 V6 je právě volba vhodná protože má skoro stejný výkon jako 5,O L V8 při nepoměrně lepší spotřebě

Nechci tě strašit, ale slyšel jsem že tahle 4,3 s karburatorem je dost nenasytná, ale nemám vlastní zkušenost. Jo kdyby to byla 4,3 stříkačka tak ta prý baští na plný výkon něco okolo 12l/h což je bomba. Ale uvidíš až se sklouzneš a vyzkoušíš to - přeji hodně příjemných chvil na vlnkách.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 1 year later...

pro "Anachy" doporučuji ti se trochu zamyslet! Pokud to učiníš tak sám dojdeš k závěru,že spotřaba motoru 4,3 L,i když stříkačka, nemuže nikdy být na plný plyn okolo 12L!!! Každý benzínový motor má danou měrnou spotřebu na jednotku výkonu.Tudíž řekněme ,že je měrná jednotka 0,280L na 1 HP výkonu.Tudíž stačí jednoduše vynásobit tuto měrnou jednotku výkonem motoru,v uváděném příkladě 200HP a výjde ti spotřeba na plný plyn 56L/hod - a žádná stříkačka to nezachrání!!!


Bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pro "Anachy" doporučuji ti se trochu zamyslet! Pokud to učiníš tak sám dojdeš k závěru,že spotřaba motoru 4,3 L,i když stříkačka, nemuže nikdy být na plný plyn okolo 12L!!! Každý benzínový motor má danou měrnou spotřebu na jednotku výkonu.Tudíž řekněme ,že je měrná jednotka 0,280L na 1 HP výkonu.Tudíž stačí jednoduše vynásobit tuto měrnou jednotku výkonem motoru,v uváděném příkladě 200HP a výjde ti spotřeba na plný plyn 56L/hod - a žádná stříkačka to nezachrání!!!

 

Bootcentrum

Jo asi na tom něco bude, ale potom my vysvětli spotřebu osmiválce MAG 350 MPI BRAVO III , jezdí s tím kamarád a nedostal se z průměrnou spotřebou přes 38l/h ?

Je jasné, že to asi při plném plynu také něco zbaští ale při tom obsahu a HP jaký ten motor má to je stejně zajímavá spotřeba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyhrevnost paliva je vec pomerne konstantni. Da se pomerne snadno spocitat, jakej vykon ten motor skutecne vyuziva, pri takovy spotrebe. Spis to zalezi na dobrym prizpusobeni prevodu a propeleru k lodi. Muzes pocitat tak s 0.4l/kWh (38l/h odpovida kousek pod 100kW).
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...