Přejít na obsah
Plavidla.cz

Prestavba Sportjacht PS400.A


viky_cz

Doporučené příspěvky

Vcera jsem zase neco delal. Vrtacka s regulaci je o hodne lepsi, prace s tim je pohodicka.

 

Konecne jsem teda pridelal oj na obou koncich a mohl vyzkouset rozmery a vahu.

 

Vedle lodicky (pred vazenim), v tomto stavu vazi asi 75kg, coz vypada ze je OK.

 

http://www.volny.cz/valentvi/foto/Fotografie0579B.jpg

 

Test vyjezdu ze dvora taky OK (cca 15cm rezerva)

 

http://www.volny.cz/valentvi/foto/Fotografie0580B.jpg

 

Nakonec jsem rizl do preklizky a napasoval podlahu:

 

http://www.volny.cz/valentvi/foto/Fotografie0582B.jpg

 

Dalsi postup zase jindy.

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 123
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Je toho vic.


Zpevneni jo, nakladni vlek jo.


Ale taky kvuli tomu, ze u staryho vleku se mi pri nakladani na suchu nebo na prudkym sjezdu otloukal kyl o oj (tady hrozi spis o napravu), desku jsem teda dal hladkou stranou nahoru.

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sbiram material, vyrabim soucastky.

 

Ted zbejva to svarit, aby z toho byly dve kylovy rolny s drzakama a pridovy doraz s navijakem.

Jeste cekam srouby (trmeny na oj) od Sportjachtu.

 

http://www.volny.cz/valentvi/foto/Fotografie0586B.jpg

http://www.volny.cz/valentvi/foto/Fotografie0583B.jpg

 

(Pro ty kdoz pocitaji, jsou tam i rolna a doraz na slipwagen pro kamarada.)

 

Edit: Mimochodem, koupil jsem si v Lidlu drzak na flexu pro rezani tycoviny, je to vecicka k nezaplaceni! Zadnej velkej technickej zazrak, ale rezani jeklu je s tim podstatne bezpecnejsi a dokazu konecne udelat rovnej rez. Vicemene se to hodi jenom na 115mm a mozna 125mm flexu, ale je to dobra pomucka.

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jeste by nemuselo bejt tak hnusne. Nebejt toho, ze obcas vysvitlo slunicko, tak mi dneska vrtacka primrzla v jeklu.

 

Dneska jsem napasoval pridovou operu, zkusil namontovat lodicku a pak jsem se jal vyvijet kratkou verzi.

 

http://www.volny.cz/valentvi/foto/Fotografie0592B.jpg

http://www.volny.cz/valentvi/foto/Fotografie0592C.jpg

http://www.volny.cz/valentvi/foto/Fotografie0593B.jpg

 

Zda se mi to nalozeny nejak divne, u staryho podvozku jsem mel tu napravu vic vzadu (na kouli jsem mel pres 60kg) ted je ale vyvazeni evidentne v poradku. Uvidime, co to bude delat na silnici.

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dneska jsem delal pokusy.


Momentalne jsem ve stavu, ze kdyz dam lod uplne dopredu, tak se muzu na zadni celo lode povesit plnou vahou (coz je asi 115kg) a oj ze zeme nezvednu. Na motor je teda rezerva az az.


Kdyby to nebylo ono, muzu jeste posunout napravu o 10cm dozadu.


Ted ladim vysku bocnic, aby mi na tom lod zbytecne nesedela plnou vahou, ale bylo taky neco na rolnach.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Viky, nemas tu stangli u toho navijaku s operou zavetrovanou nejak malo? Nebude se ti ohejbat pri natahovani lode? Kdyz si vemu delku paky, tak bych tam asi dal jeste jednu vzperu :)

Mám stejný názor, vypadá to na ohnutí se, a navíc je to kolmo k oji, vetšinou se to dělá pod ostrejším uhlem a ještě pořádně zavětrovává, já když jsem dělal vlek na Sport Pluto 50, tak jsem to potom ještě dodatečně zavětrovával, protože to bylo takový gumový, pružilo to, neohnulo se to, ale nezdálo se mi to. Já bych to ještě zavětroval od navijáku do oje, tam se vzpěra musí vejít.

Upraveno uživatelem mirzik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Drzi to dobre. Dneska jsem pri zkouseni tahl lod po prknech, uplne bez rolny a dobry. Vzperu tam dat nemuzu, prekazela by kolecku. Vsechno je kompromis, takhle dokazu lod dostat hodne dopredu a je v tom malo materialu.


Edit: Jeste bych dodal, ze mam jekl se stenou 3mm, dost to vydrzi.

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Strcili jsme to do pocitace, aby nam vypadlo kolik to unese, ale vypocetni technika selhava bohuzel.


Jediny, co jsme z toho dostali za vysledek je, kdyz se na to lod povesi celou vahou, prohne se to o 3mm. To bych rekl je dobry.


Az se pochlapim, tak mozna najdu strojnicky tabulky a zkusim to dopocitat pekne po staru.

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono taky ze slabšího jeklu než 3mmm stěna dělat oj je hloupost, ale i tak, měl jsem tenhle jekl na valníku a párkrát jsem s tím přivezl štěrk, a bylo po rovné oji, 18mm se prohla, tak jsem to ještě ze spodu oje dodatečně vystužoval navařením 2 plocháčů 8mm na kolmo.

Jo je pravda že jsem na tom vozil něco kolem tuny :-)

Taky jsem si myslel že loď nemůže být tak těžká, ale ono potom když jedeš s dětmi na víkend a vezmeš pár věcí je to o dost těžší, a na vytažení na vlek je každé kilo znát. A přendavat věci z lodě do auta abys ji mohl vytáhnout Tě po pár dnech přejde, aspoň mě to přešlo, takže jsem to pokaždé raději tahal plné věcí které tam zůstaly i cestou domu.

Upraveno uživatelem mirzik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vono zalezi taky na rozmeru toho jeklu. Mne ve Sportjachtu doporucili 50x70 na takhle dlouhou oj.

Na tu pridovou operu mam jenom 50x30, ale to je schvalne, protoze mi takhle vychazi idealne tuhy napojeni trmenu od oje. Na puvodnim podvozku jsem mel na stojnu 50x35/2,5 a pouzival jsem to celou sezonu bez problemu. Oj byla trubka od leseni, ale ta to tezce nezvadala a prohybala se.


Celkova vaha vleku je do 400kg, coz v tomhle pripade znamena, ze do lodicky si muzu dat maximalne asi 50kg bordelu navic. Samozrejme vim, ze to je na hrane, ale limit je jasne danej a musim se do nej vejit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prisly mi ze Sportjachtu krasny novy trmeny, tak jsem dovybavil oj.

 

http://www.volny.cz/valentvi/foto/Fotografie0597B.jpg

 

Krome toho jsme resili montaz nosnych podper nad kolama. Mohlo by to snad i drzet, vetsinu vahy lodicky by mely vynaset rolny.

 

http://www.volny.cz/valentvi/foto/Fotografie0595B.jpg

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dneska jsem se pokousel namontovat svetla na vyloznik. Vypada to, ze by to mohlo i drzet, i kdyz jistej jsem si tim uplne nebyl, jekliky jsou dost tenky. Test ovsem ukazal, ze se za svetelnou rampu da prazdnej vlek i zvednout.

 

http://www.volny.cz/valentvi/foto/Fotografie0602B.jpg

http://www.volny.cz/valentvi/foto/Fotografie0603B.jpg

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám rampu podobně vysunutou a za jízdy se dost "vrtí" do stran, jak je to vyložený na slabejch jeklech. Nevím tedy jak to máš uchycený, třeba ti to bude držet dobře. U mě je hlavně problém že jekly jsou na rampu uchycenývždy přes jeden šroub, což tuhosti taky moc nepřidá.


Jinak ještě k tý příďový opěře, když jsme vozili malej motorák na vleku s malejma kolama, tak jsme měli udělanou příďovou opěru šikmo od oje k lodi, zavětrovanou trojúhelníkem plechu a v opěře bylo udělaný Včko s dírou, v přídi lodě bylo udělaný oko který zapadalo do Včka a když se loď posadila na vlek, tak se jen Včem protáhl šroub dala matka a bylo vpředu uchyceno. Kdyžtak to blejsknu a zkusím sem dát foto.

Upraveno uživatelem Charlie
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja jsem jekly postavil na hranu, tim snad tuhost trochu dozenu. Momentalne to ma rozmery dle schvaleni, jestli se to bude panum technikum libit, necham to tak.

Jinak udelam par pokusu jak usporadat motor kolem svetelny rampy a mozna to vylozeni budu nechavat kratsi. Ted to mam metr (maximum), ale stacilo by mi tak 60cm.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Charlie:

to s tím zajištěním je fakt dobré, taky jsem s tím laboroval a nakonec jsem to taky vyřešil tím že jsem loď vepředu ukotvil napevno k opěře. pak se loď ani nehla.


To viky-cz:

Když jsem typoval minulý vlek nelíbilo se komisai že mi noha motoru přesahuje přes rampu, tak jsem ji musel prodloužit, sice to nebylo podle schválených rozměrů, ale klidně to schválil. Prý bezpečnost je na 1 místě a tam jsou ostré hrany nejen na vrtuli. Do papírů mi ale napsal skutečný rozměr, jelikož už to ale bylo moc dlouhé a rampa cestovala ze strany na stranu, nikdy jsem ji nevytáhl při provozu tak aby byla za motorem.

To cestování se dá vyřešit uchycením ve dvou místech, já tam měl v e vysouvacím jeklu zavařené slepé futro se závitem a do něj se šrouboval šroub s křídlovou matkou na konci a v pohodě, ale to jsem měl kvůli tomu že měl jekl slabou stěnu a šrob ho promačkával tím jak se to houpalo a otřásalo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...