Přejít na obsah
Plavidla.cz

Montáž sondy k echologu


cespa

Doporučené příspěvky

Dobrý den, dokoupil jsem si na lod echolog a hledám řešení,kam umístit sondu. Nejraději bych jí zalil epoxidem zevnitř lodě do kylu,ale mám strach,že to nebude přesné a taky už by nebyla demontovatelná. Pak mi zbývá varianta nekam pod lod, ale kam? Nerad bych jí utrhnul při manipulaci na vozíku (montáž u špišky lodě), dal bych jí rád k sondě rychlost, ale jak daleko od sebe, aby se navzajem turbolencemi neovlivnovali. Pak ještě zvažuji,zdali se vubec udrží a neupadne , nebot ve skluzu dosahuji cca 55km/hod. Jedná se o lod Bayliner Caprri r.v 1998

Máte nějakou osobni zkušenost s montaží a umístěním? děkuji

Upraveno uživatelem cespa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrý den, dokoupil jsem si na lod echolog a hledám řešení,kam umístit sondu. Nejraději bych jí zalil epoxidem zevnitř lodě do kylu,ale mám strach,že to nebude přesné a taky už by nebyla demontovatelná. Pak mi zbývá varianta nekam pod lod, ale kam? Nerad bych jí utrhnul při manipulaci na vozíku (montáž u špišky lodě), dal bych jí rád k sondě rychlost, ale jak daleko od sebe, aby se navzajem turbolencemi neovlivnovali. Pak ještě zvažuji,zdali se vubec udrží a neupadne , nebot ve skluzu dosahuji cca 55km/hod. Jedná se o lod Bayliner Caprri r.v 1998

Máte nějakou osobni zkušenost s montaží a umístěním? děkuji

a co kdyby si se podíval sem:

http://plavidla.cz/forum/viewtopic.php?id=358

 

 

sonda na zádi je sice na montáž nejjeddnodušší, ale měřit hloubku ZA lodí, mi připadá trochu pozdě. echo využívám především při kotvení a přistávání u břehu, a to je potřeba měřit co nejvíc u přídě,

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

néééé, jen spodní plocha, zkrz kterou leze signál ven. hlavne pozor na bublinky vzduchu, nesmí nikde zůstat. pokud bys sondu dokázal mechanicky upevnit jinak než přilepením, pak by stačila jako spojovací přenosové médium např. silikonová vazelina. Upraveno uživatelem david
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

sonda na zádi je sice na montáž nejjeddnodušší, ale měřit hloubku ZA lodí, mi připadá trochu pozdě. echo využívám především při kotvení a přistávání u břehu, a to je potřeba měřit co nejvíc u přídě,

Já myslím, že to stačí, tak přesný to není, ta loď přece nemá 20m a případnej šutr to stejně neukáže (pokud ano, tak pozdě), je to jen hrubej odhad a měřit s tím hloubku při najíždění na břeh je dost diskutabilní. Super je to v různých slepých ramenech a kanálech s kalnou vodou, tam je to k nezaplacení, jinak by člověk musel lítat po předku s tyčí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ono pokud pluješ s lodí velkou a těžkou,tak je ti jedno jestli máš sondu vepředu nebo vzadu.Stejně než zastavíš,tak máš propeller,nebo kýl na dně.Z toho vyplývá,že je lepší mít nastavené na echu varování na malou hloubku.A to ještě na hloubku o kousek větší,než je ponor.

Jinak na gumáku co topí max 15cm máš ještě třeba motor.To je docela drahá věc,takže se vyplatí si hloubku ohlídat.šutry stejně z přídě neuvidíš.A když zatočíš,tak máš zadek jinde než projel předek.Při hloubce okolo 1 metru je rozsah meření asi 70cm šířky dna,takže je možná výhodnější montáž na gumáku,než na velké lodi.Ten totiž na své délce tolik neuteče zádí od místa kterým proplula příď.

Z toho vyplývá,že je lepší montáž na zádi už jenom proto,že sonar lépe využiješ na ryby na zádi odkud budeš chytat.A o to ti šlo už v tvém prvním příspěvku.

Upraveno uživatelem fishmaster
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já bych preferoval sondu co nejvíce vpředu. Pominu-li chytání ryb ze zádě (případně problematickou montáž sondy) tak není co řešit. Pravda je sice, že při plavbě a náhlé překážce to stejně asi nezastavíš a pozvolné změny ukáže sonar vzadu jako vpředu. Ale - když už popluješ tam, kde problém lze očekávat (kotvení, vybočení z plavební dráhy, zajíždění do ramen atd.) tak se budeš asi "plazit" a budeš ve střehu. Pak teprve poznáš, proč sis ho měl dát na příď. Ono kotvení třeba na Labi od Střekova dolů hovoří za vše. Jen tak si lehce hrábneš vrtulí abys popojel ještě kousek a je vymalováno...
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ono pokud pluješ s lodí velkou a těžkou,tak je ti jedno jestli máš sondu vepředu nebo vzadu.Z toho vyplývá,že je lepší montáž na zádi už jenom proto,že sonar lépe využiješ na ryby na zádi odkud budeš chytat.A o to ti šlo už v tvém prvním příspěvku.

je vidět, že vůbec nevíš, o čem mluvíš. přesně to popsal Taurus

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a ježíš, teď jsem si všiml, že Cespa píše o echologu, ale vypadá to na překlep, jináč jsme mimo mísu


echolog si může dát skoro kam chce, ale přilepit na dno zevnitř nejde

Upraveno uživatelem david
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak hlavně, že jsme si hezky pokecali :-) Možná budu za blbce, ale není to samé jako echolot? Ukazuje to profil dna, hloubku a ryby pod lodí, ne? To mám a sondu mám vzadu na zrcadle. Někdo tomu říká sonar, ale to je blbost, ten vypadá a funguje trochu jinak. Tak jak to tedy je?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je vidět, že vůbec nevíš, o čem mluvíš. přesně to popsal Taurus

Ono stačí včas vyřadit.Maximálně jemně škrtnu ostruhou.

Jinak echolot a sonar?Sonar viz http://cs.wikipedia.org/wiki/Sonar

Echolot viz http://de.wikipedia.org/wiki/Echolot

sorry ale druhý odkaz je německy.Myslím že už jenom obrázek vše vysvětlí.

Možná by nebylo od věci si nedělat srandu z překlepů a věnovat se tématu.

Upraveno uživatelem fishmaster
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vono to jedno má na konci g a to znamená rychloměr, od slova log, a to druhé má t, od slova lot. když seš tak zběhlej na wikipédii, najdi si významy oněch dvou slov


jen se běžněji používají termíny echolot a speed log


já si totiž srandu z nikoho nedělám, už proto, že se věnuji tématu a chci pomoct. Víš?

Upraveno uživatelem david
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale jo, dá se jezdit i bez jakýchkoliv elektronických udělátek. Jen s tím škrtáním ostruhou trochu brzdi. To možná platí u ručně výklopného motoru a když je dno písek nebo bahno a škrtneš o pár cm. Když tam bude šutr a trim máš na hydrauliku tak něco nejspíš povolí. Je pravda, že můžeš včas vyřadit a třeba bidlovat, ale na to "včas" je dobré mít informaci alespoň o těch pár metrů dopředu. člověk je lempl línej a tak si pořád říká : ještě kousek, ještě kousek... No a když Ti to zapíská deset čísel od vrtule tak ani nestačíš zasakrovat. Navíc vrtule na silnějším motoru si menší kameny i na volnoběh dovede pěkně "přitáhnout" a nevěřil bys, jak po takové mixáži hliníková vrtule vypadá, byť jí třeba přímo neurazíš.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jasně a nejen to. když přistávám někde, kde to neznám, nejdřív si najedu kolmo ke břehu a kouknu na hloubku, jestli se vůbec dostanu dost blízko. teprv pak couvnu a hodím kotvu. nepatřím mezi ty, co vyjedou až na břeh z kamenýho záhozu
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechci se Vám do toho motat ale echolet a sonar využívá stejný princip šíření signálu a odrazu od překážky :

Echolokace je postup, kdy se vysílaný zvuk od předmětu odrazí zpět do místa vysílání, kde je zpětně zachycen. Z celkového času, který uplyne od okamžiku vyslání zvukové vlny (obvykle vysokofrekvenčního zvuku) do okamžiku zpětného příjmu odražené vlny (ozvěny neboli echa), se dá spočítat vzdálenost alokovaného předmětu. Tento princip využívají některé specializované elektronické přístroje, například sonary. Princip echolokace je využiván pro měření hloubky.

:) :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 1 year later...
Ted řeším podobny problem kam dat sondu od echolotu(HUMMINBIRD MATRIX 47 3D) Ze zadu z venkovní strany je problem s kabelama a tak bych ho radeji dal do motoroveho prostoru kde uz mam čidlo hloubkoměru.Otazka zní:pujde tento druh sondy a teploměr vody v ní umístěnej?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...