Přejít na obsah
Plavidla.cz

Jak nastavit a zkontrolovat funkci sytiče na vestavěným 2.3 OMC


Doporučené příspěvky

Dobrý den, snažím se zprovoznit vestavěný motor 2.3 OMC Cobra s dvojkomorovým karburátorem. Motor už mám vyštelovaný, ale zatím se mi nedaří seřídit sytič, který je z boku karburátoru. ovládá horní škrtící klapku karburátoru a asi pomocí tepelné spyrály, která je spojená vodičem s alternátorem.

Motor mi studený chytne hned,ale tak na sekundu a pak zas chcípne, po 10 pokusu zustane nastartovaný s trochu přidaným plynem. Pokut je motor teply,chytá na otočení klíčku.

Děkuji za tipy, jak tento tip sytiče vlastně funguje,jak se dá poznat,že je vůbec funkční a popřípadě jak ho nastavit. Předem Všem děkuji. Michal

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem u "karbecu" stejný systém sytiče a jelikož jeho funkce mne moc nenadchla úplně jsem jej vyřadil. Nejprve jsem si udělal táhýlko pro ruční ovládání sytiče ale nakonec jsem se naučil startovat motor bez sytiče. Studený motor nejprve několika pohyby páky plynu zaplavím benzínem a potom s lehce přidaným plynem startuji, tak na podruhé na potřetí vždy chytne. Myslím tím při běžném provozu a cca třeba týdenní odstavce. Po zimě mi trvá nastartování o chvilku déle ale za to může i zakonzervování motoru.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 1 year later...

Opět téma sytič, nebudu zakládat nové vlákno ale dám dotaz sem.


Sehnal jsem karburator na 4 a 6 válcový motor dle kodu na karbeci - rok 1998 (mercruiser mercarb) kde je sytič , tedy spíše bimetal na sytiči dohříván elektrikou. Zkoušel jsem provoz na sucho a po přivedení 12V na kontakt se za chvíli bimetal nahřeje a začne klapku otevírat. Předpokládám, že to pomáhá po nastartování ještě něž se motor zahřeje na provozní teplotu otevřít klapku. Netuší někdo zda je to zapojené přes teplotní čidlo - přihřívá dokud se motor nenahřeje na správnou teplotu, nebo časové kdy to např. je v provozu jen po určitou dobu po nastartování a potom se přívod proudu odpojí.

Děkuji za Vaše odpovědi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No na schematu jsem to takto zapojené našel, ale přijde mi jaksi divném, že do toho jde proud stále. Ale asi to někdo takto vymyslel a funguje to takže proč ne.

kdyby do toho nešel proud stále, tak to vystydne a znou začne sytit

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No na schematu jsem to takto zapojené našel, ale přijde mi jaksi divném, že do toho jde proud stále. Ale asi to někdo takto vymyslel a funguje to takže proč ne.

kdyby do toho nešel proud stále, tak to vystydne a znou začne sytit

Měl jsem za to, že při chodu motoru se to již ohřeje dostatečně aby to zůstalo v otevřené poloze ale asi zřejmě né - no je to jen na tom abych to vyzkoušel za chodu a dle toho zapojil ale když to tak je vymyšlené tak nemá asi cenu se tím dále zabývat a udělat to tak jak soudruzi z usa myslí. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

karbec je od sacího porubí oddělenej tlustým těsněním tak, aby se teplo nepřevádělo, neb mu teplo vadí. navíc se prouděním vzduch ještě ochlazuje ( až někdy zamrzne)


tenhle systém el. vyhřívanýho sytiče je běžnej, zrovna ho měním kamarádovi na skůtru Peugeot

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano,sytič je stále pod napětím 12V! Ale správné zapojení je ten přívod s příslušné svorky alternátoru,nebot vyřazování sitiče z činosti má začít až po nastartování motoru a teprve tehdy začne altik dodávat napětí.Kdaž ho připojíš přímo,okamžitě po zapnutí zapalování dochází k jeho vyřazování a když ti motor hned nechytne,sytič může být již z pola vyřazen a tím spíš motor nechytne!!!


Bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to s klíčkem si myslím taky


to by se ale musel krmit střídavinou, nebo přes napěťové relais, jinak je na altíku šťáva všude pořád. zrovna tak ( střídavina ) je to na tom Peugeotu

Upraveno uživatelem david
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...