Přejít na obsah
Plavidla.cz

Z-náhon


Doporučené příspěvky

Mel sem ten samej problem kdyz sem menil motor moji starou V6 za novejsi V8. Kupoval sem ojete a castecne generalkoval, hlavne nohu. Vse sem vymenil, krize, lozisko. Ustavil do lode a vycentroval. Kardanka sla nasunout zcela zlehka, takze zrejme motor byl vycentrovanej dobre. Nicmene uplne stejnej problem co popisujes. Jeste jsem znova projizdel vycentrovani, lozisko transomu, vse v cajku, ale furt pri plnem rejdu jak na jednu tak na druhou stranu takove lehke drnceni. Jiz sem nevedel co, tak sem s tim jednu sezonu odjezdil, hluk se kupodivu nezvetsoval. Kdyz sem napodzim shazoval nohu, tak sem si vsiml, ze jsou lehce omackany ty oka co drzej krize. Nevim jestli to delalo i predchozimu majiteli, ale proste asi se mi sesli po vymenach vseho tolerance a pri plnem rejdu uz se o sebe treli ucka kardanu a toho vnitrniho hacka mezi krizema. Verim tomu, ze kdyby sem to lehce liznul bruskou, tak by byl klid.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 3 years later...
  • Odpovědi 207
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Tak jsem tu zase a zase mi něco rachtá. Při volnoběhu, nebo nízkých otáčkách nic, ale pokud jedu ve skluzu, tak při zatáčení na kteroukoli stranu se zvuk změní k horšímu. Když jedu rovně, tak nic. Loni to nedělalo, ale letos jsem dal těžší vrtuli a od léta bych řekl, že to začalo dělat. Nohu jsem sundal - budu měnit impeller a motor jsem taky vyndal -tam mi zase teče olej pod krytem rozvodů. Bohužel jsem nezkusil jestli je motor vyosovaný - asi chyba. Slyšel jsem názor, že by to mohlo dělat pouzdro ve vrtuli? Je pravda, že jde dovnitř zasunout lehce a ne jako když bylo před cca 6ti lety nové, ale nezdá se mi, že by vrtule hrkala. Transom je bez vůle, ložisko v pořádku. Ještě mi dnes připadalo, že je jeden zadní silenblok motoru malinko jinak než ten druhý - jakoby byl ten vnitřek výš. neměl jsem moc čas to změřit, tak to zítra přeměřím. Mohl by třeba 1mm na tomhle silenbloku rozhodit vyosování motoru? Asi jo že? Uvidím až je vyndám - stejně jsem je chtěl měnit, ale mohlo by to způsobovat můj problém? Jinak jen tak pro informaci, sundal jsem z motoru kryt rozvodu kde mi tekl olej a on je pěkně pokroucený. Mezi šroubama to je v jednom místě až 1,5mm. Pak jsem našel značku a je to made in china. Ono to je vyrobené z nějakého měkého plastu - skoro jako polypropylen a časem to těsnění prostě už neutěsnilo. Takže objednat nové, ale ne čínu. Upraveno uživatelem romanva
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím.Zřejmně je ten plastový kryt jen do "vrtule",doporučuji nanest na původní těsnící profil kvalitní motorový silikon a bude po problému,jinak mohu nabídnout i nové víko.

Hluk při plavbě a zatáčení dělá nejčastěji axialní vůle v kardanových křížích.

Můžete přinést nohu včetně kardanu a já se na to odborně podívám a řeknu kde je chyba.


bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mne to robilo presne ako opisuješ. Menil som na začiatku sezóny kardanove križe. Na alpha one II sa nedaju mazať počas použivania. Maźú sa len pri montaži a na miesto maznice sa dava skrutka, ktorá sa potom ulomí. Je súčasť balenia. Na prvý pohlad nebolo zjavné opotrebenie kardanov, ale po umytí od vazelíny to opotrebenie bolo vidno volným okom. Jeden kardan origo ma vyšiel na 75 eur. Ja som však na miesto skrutky dal maznicu aby sa to dalo po odmontovaní nohy namazat.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak je pravda, že jsem si s myšlenkou dát to víko na tmel taky pohrával, no uvidím jak se rozhodnu, nejspíš ale dám nové.

Ten hluk jsem taky připisoval kardanu, nicméně než ho rozlisuju, chtěl jsem slyšet ještě další názor. Podle původního majitele jesou tam ty kříže už možná 10 let, tak už možná potřebují výměnu. Jak budu mít čas tak to prověřím a proměřím a uvidíme.

Děkuji za názory.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak je pravda, že jsem si s myšlenkou dát to víko na tmel taky pohrával, no uvidím jak se rozhodnu, nejspíš ale dám nové.

Ten hluk jsem taky připisoval kardanu, nicméně než ho rozlisuju, chtěl jsem slyšet ještě další názor. Podle původního majitele jesou tam ty kříže už možná 10 let, tak už možná potřebují výměnu. Jak budu mít čas tak to prověřím a proměřím a uvidíme.

Děkuji za názory.

Je to zbytečné ho hned rozlisovat-kardan.

Stačí když se s tím zastavíte a já vám po zkoušce řeknu jak je na tom i bez zbytečného rozebírání-mám v tom praxi 40let a nic za to nechci platit!

Předem samozřejmně zavolat.

 

bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejde mi až tak o peníze jako spíš o čas. Kdybych to k Vám měl kousek, tak už to tam máte. Nicméně to vypadá, že letos ještě někde k Praze pojedu, tak bych dal vědět.

Podla mjej skúsenosti, tak ako vyzeral moj kardan - kardan vylisovat, ihličkové ložiská vyčistiť od desať ročnej vazelíny v prípade opotrebovania kardan vymenit. Ak sú este v poriadku dat novú vazelínu. Desať ročný kardan s desať ročnou vazelínou ak sa tam dostala voda bude na výmenu. Ak je Z-náhon demontovaný, vysisovať kardany je hodinová záležitost. Novou vazelínou nič nepokazíš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...