Přejít na obsah
Plavidla.cz

Z-náhon


Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 207
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Teď na to nemám moc čas, tak to leží na ponku a čeká na vyčištění, tak jak to půjde, tak něco nafotím.

Včera jsem byl pro informace v místním Domě Barev a nabídli mi dvousložkový reaktivní základ a na to polyuretan. To by možná mohlo být zajímavý, tak to asi zkusím. Zítra se pro to stavím. Je pravda, že co jsem natřel Axapurem, tak drží jako čert a je problém to odprýsknout, tak když bude dobrej základ, tak by to mohlo vydržet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď na to nemám moc čas, tak to leží na ponku a čeká na vyčištění, tak jak to půjde, tak něco nafotím.

Včera jsem byl pro informace v místním Domě Barev a nabídli mi dvousložkový reaktivní základ a na to polyuretan. To by možná mohlo být zajímavý, tak to asi zkusím. Zítra se pro to stavím. Je pravda, že co jsem natřel Axapurem, tak drží jako čert a je problém to odprýsknout, tak když bude dobrej základ, tak by to mohlo vydržet.

co jsem slyšel od odborníka na barvy, polyuretan není trvale pod vodu

 

bejval epoxy zinkochromát na lehké kovy, nevím jestli je i nadále. ten držel

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 1 month later...

Tak všechny díly mám doma na hromadě, tak jsem se do toho pustil. Barvy mi připravili od Selemixu, takže po vyčištění, obroušení jsem nastříkal základ:

http://imageshack.cz/images/2015/12/20/IMG_20151219_110747.jpg

http://imageshack.cz/images/2015/12/20/IMG_20151219_110827.jpg

Měl by to být základ specielně na hliník a má se ho dát co nejmíň. Bohužel jsem stratil dodák a na plechovkách to není, tak nevím přesný typ barvy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta barva je Axapur? Kdysi jsem dělal s bezbarvým lakem ale už si nepamatuju jestli to bylo 1K nebo 2K. Reaktivní dvousl. základ je asi to nejlepší já používám na opískovaný plech 2K epoxy základ a dobrý. Přestříkával jsem si i vrtule autařskýma lakama a drží to, i když origo je asi komaxit, protože to šlo těžko brousit.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to Axapur nebo pragopur - ono to má víc názvů - číslo teď nevím, musel bych se jít mrknout na plechovku, ale je to v popisu uváděno jako barva na letadla a autobusy. Mám to na lodi a je to super. Když se to správně natuží - asi míň, tak je to takové gumové. Máme v práci lakýrníka, tak mi dával poměr jakým to mám natužit. Základ i vrch je dvousložkový a ten základ je něco snad se zinkem či co.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak je hotovo. Transom mám složený- všechny ložiska a gufera nový, nový bovden řazení, tak myslím, že by to mělo nějakou dobu vydržet. Sice to něco stálo, ale jsem rád, že jsem to udělal. Teď ještě nastříkat nohu a na jaře osadit do lodi. Je až neuvěřitelný jaký je rozdíl mezi starým a novým bovdenem. Starý šel dost ztuha, takže snad i řazení půjde parádně.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...
Tohle mě zajímá Zdendo, jde mi o to, že nohu nenechávám natírat AF ale po sezoně drhnu jak blbec. Pomůže tento přípravek alespoň trochu? Dá se to po sezoně z nohy nějak lehce omýt? Tím myslím i tento AF aby noha byla úplně čistá? Chtěl bych zkusit ten transparentní... Na nohu, trimm klapky.. Upraveno uživatelem Sullaco
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle mě zajímá Zdendo, jde mi o to, že nohu nenechávám natírat AF ale po sezoně drhnu jak blbec. Pomůže tento přípravek alespoň trochu? Dá se to po sezoně z nohy nějak lehce omýt? Tím myslím i tento AF aby noha byla úplně čistá? Chtěl bych zkusit ten transparentní... Na nohu, trimm klapky..

Ahoj ,po sezoně 2014,kdy noha motoru nebyla nijak ošetřená jsem ji musel drhnout kartáčkem na zuby a stejně to nebylo ono,na sezonu 2015 jsem AF ve spreji použil na oba motory a na podzim bylo potřeba obě nohy jen očistit čističem na brzdy,řasa ani jiný bordel z vody na nich nebyly,čistil jsem pouze Slávinky (škeble) na sondě echolotu,kam jsem pravděpodobně zapomněl na jaře AF stříknout...

 

Loď byla od 13.5. do 20.10. stabilně na vodě,při krátkodobém i delším kotvení jsem nohu spalováku vždy zvedal z vody,noha elektriky byla zvedaná pouze při kotvení u mola (nemá el.trim),jinak byla stabilně zanořená,na podzim však nebyl mezi nimi rozdíl.Asi po 3 měsících na vodě jsem znovu nastříkal obě nohy v rámci 1.garančního servisu spalovacího motoru,kdy loď byla cca 2 hodiny na jeřábu.

 

AF ve spreji je něco jako bezbarvý lak,podobně to voní i lepí než to zaschne během pár minut,po sezoně by to zřejmě šlo zcela umýt nějakým ředidlem,což jsem nezkoušel,jen jsem použil čistič brzd a trocha vrstvy AF na nohách zůstala ,stejně to udělám i letos.

Nástřik AF na nohách motorů je drsnější než původní lakování,každopádně nic se na nohy ani na ošetřené propellery z vody nechytá a jedná se o téměř transparentní ochranu.

Doporučuji však nástřik v krytém prostoru a v bezvětří,já jsem to stříkal loni venku,občas do toho zafoukalo a sprej udělal místy transparentní bublinky (podobně jako v laku na autě větší "pomeranč"),dělal jsem to den před spuštěním na vodu.

 

Bez uvedeného AF se po první sezoně 2014 z nohy e-motoru začala odlupovat barva,Slávinky se přisály dokonale,po ošetření nohy AF se již nic podobného neopakovalo a bez této ochrany bych už asi loď nezanořil.

 

AF dávám na nohy i propellery,trimovací klapky nemám,ale dal bych to i na ně, ochrana funguje cca 3 měsíce.

Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

držím vám kluci palce, dneska dokončím brusnou pastou geolcaty (CptRents),pak následně celou loď navoskuji (vosk od stejného výrobce) ,krásně to vypadá,ale dlouho to nevydrží,tak cca 2 měsíce, v sobotu odmastím čističem na brzdy nohy motorů i propellery ,hned je nastříkám AF a konečně bude vše připravené na sezonu,která se snad vydaří,ale momentálně až do soboty denně vozím ženu na injekce (záda) a tak doufám,že všechny změny pro letošek (nový strop v kajutě,dieselové topení,nový propeller na FT motoru s menším stoupáním,vlek+hradla,tahač ,řP B+E,couvací kamery) budou jen a jen k užitku a sezona bude hlavně bez zdravotních komplikací,bez povodní,bez sucha,či bez jiných nepříjemností... Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 3 weeks later...

Tak dnes jsem se dostal k tomu abych vyměnil kardanové kříže. Žádný velký randál to nedělalo, ale malinko se ozýval při zatáčení. Jsem rád, že jsem to udělal, protože už byly kříže chycený:

http://imageshack.cz/images/2016/05/01/DSCN0710.jpg

Na podzim jsem koupil tyhle:

http://imageshack.cz/images/2016/05/01/DSCN0709.jpg

Tak už se to blíží a vypluju

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já jsem si myslel totéž, ale pár lidí tu psalo, že je to potřeba vyvážit vždycky. Psali to lidi, kterým věřím, tak mě to zviklalo.

Mě se kardan v zatáčkách ozývá. Když jsem loď koupil, tak byla manžeta slepená lepící páskou a byla v ní samozřejmě voda. Je v něm i v ruce cítit vůle. Jak axiální, tak radiální.

Upraveno uživatelem Zdenda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...