Přejít na obsah
Plavidla.cz

Z-náhon


Doporučené příspěvky

No, problém bude možná v tom, že výdělek zaměstnanců u nás, a já jsem jedním z nich, je trochu jiný než v jiných státech a tak nám nezbývá, než šetřit kde se dá.

Jinak setrvák je už na motoru - spojka ještě ne - zítra mi budou točit trn na srovnání motoru do osy, tak jim dám spojku aby to mohli odzkoušet.Musím některé práce rozdělit mezi kamarády a známé abych si to trochu urychlil. Až budu ve fázi, že budu rovnat motor do osy- bude fajn.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 207
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

To bych ani nebyl já kdybych to měl jednoduché. Ona nejvíc práce a času zabere příprava, když to člověk nechce odfláknout. Samozřejmě by to vše šlo udělat rychleji a všechno třeba propjit hadicema které by se tam někde smotaly. Taky by to jelo, ale já jsem na tohle trochu magor. I tu blbou díru do zrcadla jsem musel v řezu natřít třema vrstvama epoxidu aby nemohla vlhkost do zrcadla. Možná si to trochu komplikuju, ale když už to dělám....

Nohu jsem taky nemusel půlit, ale o horním ložisku jsem věděl, že je chycené, no a když je to sundané, tak samozřejmě skouknout impeller,manžety,těsnění a další věci. No a pak taky vyrobit přípravky, protože ze staré nohy to nepasuje, poshánět správný nářadí abych šrouby nerval sikovkama a podobně.Určitě by se to dalo udělat za dva-tři dny, ale já bych s tím asi spokojenej nebyl. Teď už bych měl mít snad všechno připravený na to abych to mohl o víkendu poskládat a seřídit, no a pak to dostrojit, uklidit ten čurbes co jsem v lodi udělal, odskoušet a snad hurá na vodu. Taky musím vyměnit ten plovák v nádrži co mi odešel při poslední plavbě a ještě nějaké drobnosti, když už to mám u baráku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes jsem osadil spojku na setrvák a pro svůj klid ještě přidělal mikrometr a přeměřil. S jakou přesností jsou asi vyráběné ty spojky? Já se nějak nemůžu doměřit. Myslel jsem si, že to srovnám do absolutního středu, ale ono to asi tak úplně nepůjde. Ten venkovní plášť mi háže asi 0,2mm a to pouzdro ve kterém je kardan taky 0,2mm ale na jinou stranu, tak nevím jestli se mám ještě trápit. Musel bych asi mít něco strčené vevnitř a to měřit. Co myslíte?

Zítra to ještě skusím očistit smirkem a přeměřit, ale myslím, že by to mohlo tak zůstat. Jinak bych chtěl zítra začít sestavovat, takže osadit transomy a usadit k tomu motor. Pak už to bude veselejší

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem zase trochu pokročil. Nečekal jsem, že toho budu muset tolik upravovat, ale stále se utěšuju, že to bude super. Transomy jsou osazené, řízení zapojené, motor usazený a srovnaný. Musím ještě doupravit přední držáky motoru - teď je motor o dost výš než byl, ale to nic není. Zítra dotvaruju výfukové koleno podle polohy motoru a propojím to a bude zbývat řazení. A tady mám trochu problém. Neuvědomil jsem si, že to má řazení úplně jinak než jsem měl a chybí mi ten hačaperk s pákou na kterém se spojují bovdeny řazení. Ideální by byl starší typ se zámkem zpátečky, ale to můžu vyřešit jinak. Neválí se to někomu doma? Když to budu objednávat, tak to bude na dlouho, tak bych musel prozatím něco zbastlit, ale to taky není na hodinu.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak včera jsem byl pro zbytek dílů a dnes jsem dodělal úpravu uchycení motoru. Zítra ho na pevno přišroubuju. Na to, že mám za čtyři dny vyplouvat teda ta loď nevypadá. Asi to dopadne na nějakou noční šichtu. V pátek snad přijede syn, tak ve dvou to půjde líp. Takhle to je opruz - stále z lodi a do lodi, víc toho naskáču než udělám.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych se na to mohl vybodnout, naházet to tam a neřešit, ale já jsem na tohle hroznej. Třeba s nastavováním motoru do osy jsem si hrál skoro půl dne než jsem byl spokojenej. Ono taky v jednom - strčit zvenku trn, skočit do lodě, pohnout motorem a znova a stále dokola třeba dvacetkrát. Tím, že se mi zvedl motor - musím upravit i kryty kolem motoru a vlastně vše co k němu vedlo a bylo kolem něj, takže zážitek. Ale už to stálo slušnej peníz, tak už to na tu dovču musím dorazit. Jinak bych to v klidu řešil přes zimu.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnes o půl desáté večer jsem dokončil výměnu a doufejme, že úspěšně. Ještě asi budu trochu bojovat s hydraulikou, ale to už nějak dopadne. Zítra vyrážíme, tak se uvidí jak to bude chodit na vodě. Doufám, že ty tři týdny každodenní práce stály za to.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechtěl jsem nic zakřiknout a tak jsem se na chvilku odmlčel. Takže po prvních 80Km mám nějaké poznatky.

Převodovka jde krásně potichu, jen z lehka slyším kardan, ale jen minimálně a mám trochu problém s řazením. Nejde mi kloudně vyřadit zpátečka. Konzultoval jsem to s "Bootcentrum" a chyba je asi v tom, že nemám zapojený ten mikrospínač u řazení který na mžik vypne zapalování. Dává mi to smysl, tak to musím dodělat. Zatím musím po zařazení spátečky vždy chvilku počkat až se trochu uvolní tah a pak to jde vycvaknout. Snažím se to používat co nejmíň abych neponičil kola.

řeším ještě jeden problém, a to, že mi asi kavituje propeller. Antikavitační desku mám kousek pode dnem, a tak to asi dělá nevhodná vrtule. Mám vrtule s menším nábojem a tak mi nejspíš unikají výfukové plyny před vrtuli a pak se to protočí. Dnes vytočím kroužek abych vymezil tu mezeru a uvidíme. Ve čtvrtek bude další zkouška a pokud se to zase protočí, tak bude muset asi noha ještě níž, ale to se mi nezdá. Když se mi to podaří dostat do skluzu, tak ani v zatáčce si to vzduch necucne, takže to asi bude tou vrtulí. Uvidíme.

Nemúžete mi někdo změřit vnější průměr náboje vrtule na straně u nohy? Nějak jsem to oměřil, ale lepší by bylo to udělat stejné jako je originál vrtule

Jinak se mi to docela líbí, ještě mi teda někde trochu sákne hydraulika, ale to už doladím. Ještě přes zimu dodělám indikaci trimu a nástřik nohy, a kontrolu kardanu. Jinak by to asi mělo být OK, takže příští rok hurá na plavbu na Orlík a zpět.

Ještě dotaz: Mám teď vrtule s průměrem cca 14 palců. Když tam dám vrtuli s průměrem 16 palců - jak to pocítí motor když nemám přebytek výkonu? Co jsem našel vrtuli která by se mi myslím hodila, tak je takhle veliká.

Uvidím až se mi to přestane protáčet ve vodě a pak to nějak doladím

A ještě jeden poznatek - s tou trubkou na výfuku místo manžety to strašně chrochtalo a docela to řvalo, takže jsem koupil manžetu a přehodil a je klídek. Na čtyřválce to asi není to pravé.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To řazení je určitě tím mikrospínačem ale lze to provozovat i bez něj. 16" vrtule mi přijde již docela dost velký průměr spíš bych řešil stoupání. Když mi pošleš třeba na email co potřebuješ změřit tak se pokusím. Jsem sice strojař ale už roky dělám pozemní liniové stavby tak jsem s tou přesností trochu "naštír" :)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vzit vrtuli a na strane k noze zmerit suplerou prumer toho naboje co na nem jsou lopatky. Myslim ze by to mohlo byt cca 11.5cm Stoupani mam spocitane a priblizne odzkousene a potrebuju stoupani 13". Ted tam mam 14" a asi by to chtelo trochu mensi, ale zatim jsem nemohl jet na plnej plyn. Mam tu vrtuli se stoupanim 13" ale prumer je 13" a to je dost malo. Da se koupit 13" a 15" prumer ale s mensim nabojem , tak uvidim az tam dam ten krouzek aby mi nesly spaliny do listu- pak budu pokracovat s laborovanim se stoupanim a prumerem.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli jsem Tě dobře pochopil tak Ti jde o toto

http://img15.rajce.idnes.cz/d1502/11/11737/11737589_dcb3126e8b283e967e9e68d1818b7788/images/WP_20150811_18_05_16_Pro1.jpg?ver=0

vnější průměr jsem naměřil na nerezu 110,2 mm na hliníku 109.6 mm, vnitřní na nerezu 103.2 mm a hliníku 105,9 mm

Nebo chceš ten průměr který je ještě o kousek dolů :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je presne to co potrebuju. Ja to mam asi 100.3 takze mam kolem diru kterou mi asi od urcitejch otacek lezou spaliny ven. Uz to jdu tocit. Poznal jsi nejakej rozdil mezi nerez vrtuli a hlinikovou? Upraveno uživatelem romanva
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No každopádně je těžší (myslím na váhu - ona je těžší i dle rozměrů :) ) ale motor se jakoby zklidní když jezdím nerez. Tím že je to pětilist tak musí být noha dost přesně vytrimovaná jinak jde špatně zatáčet proti směru točení propelleru. Další poznatek je, že více zarůstá noha, ale to je možná jen můj subjektivní pocit. Teď momentálně opět jezdím hliníkovej čtyřlist je více universální a hlavně jsem jej tam měl na Batáku (kvůli hloubce a bordelu v korytě) a zatím jsem jej nepřendal. Jede to s nerezem lépe ale na cestování a výtlak je lepší ten čtyřlist. Ale vše jsou jen moje pocity a dojmy z jízdy.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...