Přejít na obsah
Plavidla.cz

Z-náhon


Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 207
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Hele Viki, nech toho jo!? Ještě mě přesvědčíš abych si to nechal někde udělat. V čem bych se pak vrtal? V autě už to dneska moc nejde, tak jsem si pořídil loď. Kdybych si i to nechával spravovat v servisech, začal bych se doma nudit a to by pak mohl být průšvih. :lol: Upraveno uživatelem romanva
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To bych si nedovolil. Delat něco vlastnorucne je svatym pravem kazdyho dobryho magora! A koneckonců, drzet si doma auto, na kterym se da delat něco bez servisu.. to taky. ;)


Je to jenom o tom, co si zvolíš. V tom bych si nedovolil kohokoliv kritizovat. A moje skodoliby postouchnuti neber vazne.... vis ze ti fandim! :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak noha je doma a dnes snad vyndám poslední kus starého pohonu a začne zástavba nového. Jsem zvědavý jak to bude vycházet - jestli budu muset laminovat nebo ne. Zjistil jsem pár odlišností jako třeba že nemůžu použít vrtule které mám - to je další rána pro kasičku, protože teď nevím jakou sehnat když se zvětší průměr. Ještě musím porovnat převodový poměry a snad se něčeho dopídím.

Je docela sranda jak je ta stará noha proti té nové malá. Vypadá vedle ní jako hračka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám alpha1 gen1 ale vrtuli potřebuju odhadem 17" - pokud má tahle noha ještě trochu rychlejší převod , tak 15"

Na staré noze jsem měl 15" s průměrem 13 1/2" a přetáčelo se to (lehce). Mám obavy, že když zvětším průměr, tak to bude chtít spíš nižší stoupání. Nevím co by udělalo kdybych tam dal vrtuli co mám, která má o trochu menší "náboj". I kdybych vyrobil nějaký mezikroužek aby mi nešly spaliny k listům, tak jestli by to tam nějak nekavitovalo nebo něco takovýho, když je tělo nohy větší než náboj vrtule

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No vítám tě. Však už bylo na čase. Hele, ptal jsem se proč jde těžko řazení a nejspíš bude chyba v bovdenu co jde od nohy. Prý to tam rádo zatuhne a pak jde řazení těžko.

No snažím se bojovat a doufám, že tuhle bitvu vyhraju. Sice kolem baráku je práce jak na kostele, ale ono to neuteče, takže teď jsem přišel domů a šup do modráků. Doufám, že se ještě letos potkáme na vodě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak pomalu pokračuju a zjistil jsem jednu zajímavost. Místo výfukové manžety je osazena trubka. Na zahraničních forech jsem se dočetl, že se používá u silnějších motorů, ale že je pak trochu hlučnější. Máte s tím někdo zkušenost? Kdyby to mělo nějak řvát, tak tam radši dám manžetu.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Musel jsem to upravit. Díra pro ALPHU je větší takže přeříznout a vyvrtat nové díry. To už mám hotové, taď se chystám na připojení spojky k mému setrváku. Díry samozřejmě nesouhlasí, tak to zítra vemu do práce na svrtání. Ještě musím udělat nějaké opravy na noze- ložisko v transomu je KO, horní ložisko v noze taky a myslím, že bude i impeller, takže to musím rozhodit. Musím ale sehnat klíč na šrouby na vrchu nohy. No a co je horší, tak mi nepasuje hydraulika, takže budu shánět jiné pístnice a to bude ranec. Mám obavy, že to budu muset provizorně zafixovat abych mohl v srpnu vyrazit a pak to doplnit. Holt budu asi letos jezdit bez trimu a při nakládání to ručně zvednout. Uvidíme - třeba se něco objeví. V USA jsou a za rozumný peníz, ale než to přijde, tak je konec srpna.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak teda něco přidám. Díra do lodi hotová, plochy srovnané. Nohu jsem rozpůlil - musím vyměnit Impeller. Dnes jdu usazovat spojku na setrvák - to chvilku zabere aby to bylo v ose, takže dnešek budu trávit s mikrometrem. Jak to budu mít, začnu to montovat dohromady. Do neděle bych to snad mohl mít usazené v lodi a pak už jen dopojit bovden, řízení a vodu,výfuk a nasadit nohu. No a všechno zpátky zadeklovat a odskoušet na souši. Pokud se něco nevytelí, tak by to snad na tu dovolenou v srpnu mělo klapnout. Uvidíme jestli se něco neobjeví při zkoušce, ale snad ne. Já už jsem tak nadrženej, že přijdu z práce, skočím do modráků a makám. Nečekal jsem že mi to dá tolik práce. Bohužel to není jen vyměnit kus za kus, ale je k tomu dost dodělávání a vymýšlení, a taky shánění dílů. Tak doufám, že to aspoň bude makat tak jak má a už s tím nebudou problémy. Tak mi držte palce.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nojo, u mě nejde nic jednoduše, ale dal jsem se do bitvy s pohonem, tak musím bojovat. Jen doufám, že z toho vyjdu jako vítěz. Včera jsem přichytil spojku na setrvák, ale nevešlo se mi to doma do soustruhu na vyrovnání, tak se to dnes rovná u nás v práci - možná už to je hotový, říkali, že to bylo mimo osu jen pár desetin, takže snad to dnes namontuju na motor. Ještě jsem stihl upravit ložisko kardanu - našel jsem super náhradu originálu od SKF - jen se musí o 1mm zkrátit vnitřní kroužek, což bylo raz-dva. Má i mazací otvory a přesně sedí do původního pouzdra, takže super. Nemyslím si, že by mělo mít menší životnost než originál, ale to ukáže čas. Dnes se chystám vyrobit výfukové potrubí z nerezu- to bude super. 35 stupňů ve stínu a svářečka je optimální kombinace, tak se holt zase trochu ohřeju no :). Originál bohužel použít nejde, tak se nadá svítit. Přírubu už mám, tak jen svařit potrubí - to snad nebude tak hrozný.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...