Charlie Zveřejněno 14. Září 2011 Sdílet Zveřejněno 14. Září 2011 Plánuji do lodě - plachetnice - instalovat teplovzdušné topení - bufíka. Ale narazil jsem na problém ohledně výfuku. Jelikož je potřeba výfuk dostat přes laminátový trup ven, tak by mě zajímalo jakým způsobem se to u lodí vybavených topením řeší ?? Jestli se jen výfokové vedení izoluje, nebo je třeba udělat chlazený výfuk. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 14. Září 2011 Sdílet Odesláno 14. Září 2011 (upraveno) Nech to foukat do kajuty, bude to lip topit.Ale vazne: Osobne bych ten vyfuk udelal vevnitr dost dlouhy, aby vychladl. Jestli ten bufik za neco stoji, tak ma minimalni teplotu vyfukovych plynu. Upraveno 14. Září 2011 uživatelem viky_cz Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomas80 Odesláno 14. Září 2011 Sdílet Odesláno 14. Září 2011 Ahoj. No spis ti to po case uz bude vcelku jedno jak to topi :).Pohledej nekde na netu, ale na me lodi bylo topeni a skrz trup byl takovej specialni nerezovej pruduch, kterej slouzil jako vyfuk a zaroven jako sani vzduchu pro topidlo.Jak to bylo zapojeny nepovim, protoze v dobe koupe jiz bylo topeni vymontovano a zbylo po nem jenom palubni rozvod a toto. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 14. Září 2011 Sdílet Odesláno 14. Září 2011 (upraveno) To bude podobny jako ty stary plynovy primotopy. Vnejsi trubka sani, vnitrni vyfuk. Upraveno 14. Září 2011 uživatelem viky_cz Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomas80 Odesláno 14. Září 2011 Sdílet Odesláno 14. Září 2011 Jojo neco takoveho.Tady jsem neco nasel na netu. Je to ale neco jineho nez jsem mel na lodi, tak jenom pro inspiraci. Kazdopadne cena to je raketa.http://www.ersatzteilbox.com/product_info.php/info/p67137_Boardwall-implementation-38mm-for-boat---straight-version.html Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
taurus Odesláno 14. Září 2011 Sdílet Odesláno 14. Září 2011 V podstatě jsou tři cesty - délka výfuku, ta ale není moc platná. Lze tomu pomoci výměníkem na výfukové plyny, ale má to svízele (těsnost, zanesení naftou při poruše a další).- izolace okolo prostupu laminátem.- chlazení sacím vzduchem.Jsem líný se o tom dlouze technicky rozpisovat a nedej bože něco kreslit. Myslím, že jsi na Orlíku, já jsem každý víkend na L břehu na Vystrkově v prostřední ze tří zátoček mezi Bukovanskou a marinou Vystrkov (Skipper Taurus II). Zastav se a hodíme řeč, což ostatně platí i pro ostatní, mají-li chuť pokecat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie Odesláno 14. Září 2011 Autor Sdílet Odesláno 14. Září 2011 Je to benzínový topení, nejlíp by se mi hodilo do motorovýcho prostoru, vzduch pro spalování si bere normálně z prostoru kde je (což v motorovým prostoru je zajištěný), jen s tím výfukem nevím. Chlazenej výfuk by nebyl problém udělat, ale to zas bude náročnější na spotřebu elektriky, páč tam budu muset dát nějaký el. čerpadlo vody a udělat nějaký podobný systém jako je u motoru, ale ten bufík asi nebude mít velkej tlak ve výfuku, takže to bude muset bejt snadno průchodný. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomas80 Odesláno 14. Září 2011 Sdílet Odesláno 14. Září 2011 Chlazeny vodou bych to urcite nedelal, podle mne to je zbytecne slozity a kdyz se ti podela cerpadlo tak se ti to nebude chladit a bude problem. System co jsem mel ja na lodi a kterej vicemene popisuje wiky je vychytanej v tom, ze kdyz vyfukuje bufik horke spaliny, tak ten samej objem vzduchu musi nasat a tim padem kdyz mas skrz lod vyfuk a sani mas jistotu, ze bude vyfuk vzdy chlazenej. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 14. Září 2011 Sdílet Odesláno 14. Září 2011 Proc by melo z benzinovyho topeni zbuhdarma utikat teplo vejfukem? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 14. Září 2011 Sdílet Odesláno 14. Září 2011 ježíš, svař ze dvou trubek a kolečka nerezu to, co je v odkazu tomase 80 a nevymejšlej íčovinymně to funguje cca 27 let Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomas80 Odesláno 14. Září 2011 Sdílet Odesláno 14. Září 2011 Nemam poneti o jakych teplotach se tady bavime, takze at nekdo klidne upresni. Jak pise david v jednoduchosti je sila. Podobne mame vyvedenej v kamrdliku na zahrade komin od starejch Peter pres drevenou strechu. Uz to funguje leta a neni sebemensi problem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie Odesláno 14. Září 2011 Autor Sdílet Odesláno 14. Září 2011 To vypadá dobře, takže vnitřkem výfuk a vnějškem přívod vzduchu. Ale přívod vzduchu pro spalování je pod ventilátorem, takže navéct přívod vzduchu rovnou do bufíka nejde. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 14. Září 2011 Sdílet Odesláno 14. Září 2011 (upraveno) teplota je vysoká, 130 -150°C - můj odhad, ale celkem malý tepelný výkonjedno topení - benzínový - jsem měl na dřevolaminátu, průchod hliníkovou krkovou přírubou s dírou o průměru 40, do toho menší trubku od topení, meziprostor vyplněnej silokon tmelem. v pohoděteď mám 12 let na naftovým bufu skrz plechový bok lodě okopírovaný to od eberspachera, taky v pohoděCharlie - kdyby ti topení houkalo a prskalo, dělaj se ve výfuku nebo sání stojatý vlny. je potřeba ladit délku sání !!!!!!!!!!!!!!!!!co to je za topení, že nemá trubku přívodu spalovacího vzduch??? Upraveno 14. Září 2011 uživatelem david Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 14. Září 2011 Sdílet Odesláno 14. Září 2011 Proc by melo z benzinovyho topeni zbuhdarma utikat teplo vejfukem?aby nezarůstal karbonem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
taurus Odesláno 14. Září 2011 Sdílet Odesláno 14. Září 2011 (upraveno) Mám výfuk u 2,5 kW topení dlouhý jen 15 cm a je tedy horký dost (slina se okamžitě odpaří - t.j. tak 150 - 200 stupňů). I tak jsem měl léta jen přírubu bez dalšího chlazení o průměru 8 cm a laminát byl v pohodě. Ono taky nepoužíváš topení když je třicet nad nulou a v chladném počasí se zvenku chladí samo dost. Loni jsem to "pro sichr" dal na společnou oválnou přírubu se sáním a je to jak psí čumák. Trubky výfuku a sání u mě jsou zároveň držákem topení a tak jsem byl líný překopávat celý držák - jinak bych šel asi cestou přímého ochlazování sacím vzduchem. Ale takhle se teplo taky předá a mohu Tě ubezpečit, že je to s bídou vlažné.edit : viky - ono z kamen taky něco vyletí komínem :) Upraveno 14. Září 2011 uživatelem taurus Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie Odesláno 14. Září 2011 Autor Sdílet Odesláno 14. Září 2011 Mam tu jedno pěkný Sirokko co se montovalo do Trabantů (1,4kW a je takový šikovně velký) a není pro něj využití, tak jsem si myslel že bych ho využil v lodi. Ale asi by nebyl problém udělat přívod kolem výfuku pro celý ventilátor, s tím bych si už poradil. Já neměl vůbec tušáka, jak se ten výfuk na lodích řeší. Nějaký trvalý použití neplánuju, spíš na občasné přitápění, když je chladnějš hlavně přes noc, kvůli malýmu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zdenek2013 Odesláno 2. Duben 2016 Sdílet Odesláno 2. Duben 2016 (upraveno) Včera jsem kompletně dokončil zástavbu funglovky Eberspacher Airtronic Diesel včetně externího teplotního čidla,ovládacího digitálního budíčku a samozřejmě jsem vše vyzkoušel,topení je provozně tišší než elektrický krb,po nastavení teploty si čidlo samo hlídá výkon topení a po dosažení požadované teploty se sníží otáčky ventilátoru i topný výkon,na udržování nastavené teploty už jen šumí teplý vzduch z výdechů a topení není slyšet do zavřené kajuty skoro vůbec.Trubku vzduchotechniky jsem ještě před montáží zaizoloval miralonem a obalil stříbrnou páskou a teď je teplota roury tak maximálně vlažná a celý výkon jde do výdechů,před tím nezaizolovaná trubka byla horká,tedy vše byly jen ztráty...Nicméně řezání otvorů o průměru 102mm v bilge prostorách lodě je práce pro trestance,dělal jsem jich 6 plus jeden inspekční dekl.Topení má i letní rozfuk,což bude fajn do horkých dnů.Dlouho jsem nezávislé topení odkládal,nevěděl jsem ani kam ho umístit,ale dořešil jsem to "neviditelně" a tím i velmi elegantně a jsem rád,že jsem se konečně dokopal to udělat,teď už snad zbývá jediná starost, mít trochu nafty v nádržce topení. Výfuk jsem použil originál Webasto marine (nerezová dvojtrubka),prostup pro venkovní sání jsem použil Planar marine (nerezové a levnější),v prostoru kolem topení je do 45 stupňů,dal jsem tam čidlo venkovní teploty z auta.Zbylo mi však (1x použité) malé přenosné plynové topení a 17 kartuší,tak pokud by jste někdo potřeboval,rád to za rozumný peníz přenechám.Věřím,že do malé kajuty to plynové topeníčko má smysl,navíc stálo jen pár korun,ale v mé lodi to bylo zcela o ničem... Upraveno 2. Duben 2016 uživatelem zdenek2013 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Majk1 Odesláno 13. Duben 2016 Sdílet Odesláno 13. Duben 2016 Zdeňku pokud to topení ještě máš, dej mi prosím vědět co za něj, asi bych ho "upotrebil" :-) Díky Michal Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zdenek2013 Odesláno 9. Leden 2017 Sdílet Odesláno 9. Leden 2017 startujete spalovací topení v lodích během zimy? mě celkem kladli na srdce,že je nutné topení cca 1x měsíčně na půl hodiny až hodinu zapnout,aby nedošlo k zalepení vedení ,čerpadla či trysek,naposledy jsem ho měl zapnuté 5.prosince a zítra bych ho rád opět uvedl na chvilku do provozu,děláte to stejně,nebo to neřešíte ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
karelgumak Odesláno 9. Leden 2017 Sdílet Odesláno 9. Leden 2017 (upraveno) V lodi kamna nemam, ale v obytce. Taky se nam stalo, ze jsme vyjeli v prosinci a pak az v cervnu. Tedy 7 mesicu kamna nebezely. A zatim mi maximalne spadla nafta. Chvili trva, nez ji cerpadlo znovu nasaje.Jo.... mam Webasto dualtop Upraveno 9. Leden 2017 uživatelem karelgumak Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zdenek2013 Odesláno 9. Leden 2017 Sdílet Odesláno 9. Leden 2017 (upraveno) V lodi kamna nemam, ale v obytce. Taky se nam stalo, ze jsme vyjeli v prosinci a pak az v cervnu. Tedy 7 mesicu kamna nebezely. A zatim mi maximalne spadla nafta. Chvili trva, nez ji cerpadlo znovu nasaje.Jo.... mam Webasto dualtopmožná,že spadnutí nafty do nádrže zabezpečilo nezalepení topení,pravděpodobně topení zásobuješ z nádrže auta,která bude zřejmě níž než čerpadlo topení zítra se to pokusím zase nadráždit,jen nesmí moc sněžit nebo fučet Upraveno 9. Leden 2017 uživatelem zdenek2013 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 10. Leden 2017 Sdílet Odesláno 10. Leden 2017 V lodi mám naftové ATESO, vždy jej "provětrám" než odvezu loď do zimoviště a potom až na jaře. Už to takto praktikuji několik zim po sobě a zatím bez problémů :) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zdenek2013 Odesláno 10. Leden 2017 Sdílet Odesláno 10. Leden 2017 Anachy děkuji,to je moc dobrá zpráva,začínám být rošku jako na trní z toho,že už topení měsíc a kousek neběželo,celkem mě tehdy naplašil dodavatel,který mi důrazně kladl na srdce pravidelné provozní zkoušky při zimní odstávce,mám v lodi Eberspachera D2,to topení je moc šikovné a loď je s ním mnohem komfortnějším domovem,jen se bojím,že k němu na TK zase budu potřebovat nějakou revizi... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 10. Leden 2017 Sdílet Odesláno 10. Leden 2017 V autě mám také Eberspachera a to používám opravdu jen v zimě, takže také je bez startu několik měsíců než na něj dojde a jediný problém bylo , že jsem musel opakovat start, ale to bylo už před několika lety - potom jsem na něm měnil veškerá těsnění atp. a od té doby se to již neopakovalo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zdenek2013 Odesláno 10. Leden 2017 Sdílet Odesláno 10. Leden 2017 ještě jednou děkuji,to jsou dobré zprávy,za chvilku ho půjdu nadráždit Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.