tomas Zveřejněno 16. Duben 2009 Sdílet Zveřejněno 16. Duben 2009 Chci se zeptat,v jaké poloze má být motor při jízdě.V klidu ho mám kolmo k hladině,ale když jedu,příď je pozvedlá a motor nakloněný trochu vrchem dozadu.Může to tak být? Nebo ho mám trochu pozvednout na trimu.Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomas80 Odesláno 17. Duben 2009 Sdílet Odesláno 17. Duben 2009 (upraveno) Ahoj. Jak silnej mas motor a ridis pakou na motoru a nebo mas rizeni na volant? Pokud se jedna o druhej pripad, tak vytrimovani poznas tak, ze pri jizde ti pujde pri zataceni volantem zlehka otacet. Kdyz ho budes mit malo vytrimovanej, tak budes muset vynalozit velke usili pri zataceni :-) a motor ti porad bude mit snahu na jednu stranu zatacet. Myslim si, ze podobne by jsi to mel poznat i pri rizeni na motoru. Upraveno 17. Duben 2009 uživatelem tomas80 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 17. Duben 2009 Sdílet Odesláno 17. Duben 2009 Ahoj, pri rozjezdu se noha motoru (motor v případě závěsného) dává co nejvíce pod loď aby šla lépe do skluzu, Když se dostaneš do skluzu můžeš začít trimovat a dávat motor(nohu) do polohy dále od lodi. Poznáš to když máš stabilní otáčka tak se loď začne rozjíždět a jak už uvedl Tomas80 je to cítit i na řízení. Trimování má význam při více zatížené lodi a u težší lodi, sklonem pod loď ji dostaneš rychleji do skluzu. Pokud ale jedeš sám tak i v poloze pro jízdu se do skluzu vyhoupneš bez trimování. Je to o zkoušení a pozorování jak se loď chová, pokud dostaneš vrtuli moc nahoru loď přestává jet a motor se může přetočit. Ještě doplnuji to co jsem si kdysi dávno stáhnul z původního fora:" Sklon přívěsného motoru 1.11.2002Ahoj ,k tvému dotazu o sklonu motoru . Navyhneš se metodě pokus -omyl neboť odklon motoru od zrcadla záleží na mnoha parametrech. Váha ,výkon motoru, i umístění zátěže nebo posádky. Nemáš-li elektro. ovládaný trim (u motorů pod ,tuším že 25 HP se nedodává). V zásadě platí ,že nejlepším kompromisem je mírný příklon ,tak aby rovina kýlu a svislá osa motoru byla v úhlu cca 85° . Jinak platí ,že pro snadnější rozjezd (do kluzu) je lepší motor více "podrazit" (přiklonit v uhlu menším než 85°) a po rozjezdu jej odklonit až do 95° i více. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomas80 Odesláno 17. Duben 2009 Sdílet Odesláno 17. Duben 2009 (upraveno) Jojo perfektni doplneni. Je to opravdu takova alchymije a holt to clovek musi trochu zkouset :-). Upraveno 17. Duben 2009 uživatelem tomas80 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomas Odesláno 18. Duben 2009 Autor Sdílet Odesláno 18. Duben 2009 Zas tak silný motor nemám,mám šestku na 3.5m gumáku,takže o skluzu nemůže být ani řeč.Když se rozjedu na třičtvrtě plynu,tak se příď zvedne a motor je trochu podseknutý,na plný plyn jsem ještě nejel,protože ten motor teprve zajíždím,ale myslím si že když tomu ještě trochu dám,tak se ta příď zvedne ještě víc a motor bude ještě více podseknoutý.Proto se ptám,jestli bych to neměl ještě o jednu dírku posunout zpět,aby ten motor,byl při jízdě kolmo k hladině.Dík za radu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomas Odesláno 18. Duben 2009 Autor Sdílet Odesláno 18. Duben 2009 Ahoj, pri rozjezdu se noha motoru (motor v případě závěsného) dává co nejvíce pod loď aby šla lépe do skluzu, Když se dostaneš do skluzu můžeš začít trimovat a dávat motor(nohu) do polohy dále od lodi. Poznáš to když máš stabilní otáčka tak se loď začne rozjíždět a jak už uvedl Tomas80 je to cítit i na řízení. Trimování má význam při více zatížené lodi a u težší lodi, sklonem pod loď ji dostaneš rychleji do skluzu. Pokud ale jedeš sám tak i v poloze pro jízdu se do skluzu vyhoupneš bez trimování. Je to o zkoušení a pozorování jak se loď chová, pokud dostaneš vrtuli moc nahoru loď přestává jet a motor se může přetočit. Ještě doplnuji to co jsem si kdysi dávno stáhnul z původního fora:" Sklon přívěsného motoru 1.11.2002Ahoj ,k tvému dotazu o sklonu motoru . Navyhneš se metodě pokus -omyl neboť odklon motoru od zrcadla záleží na mnoha parametrech. Váha ,výkon motoru, i umístění zátěže nebo posádky. Nemáš-li elektro. ovládaný trim (u motorů pod ,tuším že 25 HP se nedodává). V zásadě platí ,že nejlepším kompromisem je mírný příklon ,tak aby rovina kýlu a svislá osa motoru byla v úhlu cca 85° . Jinak platí ,že pro snadnější rozjezd (do kluzu) je lepší motor více "podrazit" (přiklonit v uhlu menším než 85°) a po rozjezdu jej odklonit až do 95° i více.Jelikož nemám tolik zkušeností,nepochopil jsem uváděný příklad,asi si sedím na vedení.Nemohlo by se to napsat trochu po lopatě.Dík Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomas80 Odesláno 18. Duben 2009 Sdílet Odesláno 18. Duben 2009 (upraveno) Ja si myslim, ze v tvem pripade bych zvolil nejakej kompromis mezi sklonem v klidu a za jizdy. S takovimhle motorem si myslim, ze to zas nemusis tolik resit. Zase cim vice budes motor zvedat, tak tim vice se bude motor snazit zvedat spicku. Ja jsem mel na gumaku 5HP motor, udelal jsem takovej nejakej kompromis mezi klidem a jizdou a neresil jsem to :-). Upraveno 18. Duben 2009 uživatelem tomas80 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomas Odesláno 18. Duben 2009 Autor Sdílet Odesláno 18. Duben 2009 Díky,šlo mě jen o to,abych nedělal něco špatně.Vyzkouším to a uvidím,ještě jednou díky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 20. Duben 2009 Sdílet Odesláno 20. Duben 2009 Zas tak silný motor nemám,mám šestku na 3.5m gumáku,takže o skluzu nemůže být ani řeč.Když se rozjedu na třičtvrtě plynu,tak se příď zvedne a motor je trochu podseknutý,na plný plyn jsem ještě nejel,protože ten motor teprve zajíždím,ale myslím si že když tomu ještě trochu dám,tak se ta příď zvedne ještě víc a motor bude ještě více podseknoutý.Proto se ptám,jestli bych to neměl ještě o jednu dírku posunout zpět,aby ten motor,byl při jízdě kolmo k hladině. Dík za radu.Měl jsem 3m gumový člun a 5HP motor a pokud jsem byl sám, max ve dvou dospělých nebo jen s dětmi tak při správném rozložení váhy to jelo ve skluzu bez problémů. Takže jak již psal tomas80 v tvém případě si opravdu musíš zvolit kompromis sklounu motoru a zkusit jak se to chová. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomas Odesláno 18. Únor 2010 Autor Sdílet Odesláno 18. Únor 2010 Ahoj, nevíte co je zapotřebý pro zvednutí výkonu u motoru Mercury 5hp na 6hp. Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 18. Únor 2010 Sdílet Odesláno 18. Únor 2010 Ahoj, nevíte co je zapotřebý pro zvednutí výkonu u motoru Mercury 5hp na 6hp. DíkyCo takhle trysky?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomas Odesláno 18. Únor 2010 Autor Sdílet Odesláno 18. Únor 2010 Ahoj, nevíte co je zapotřebý pro zvednutí výkonu u motoru Mercury 5hp na 6hp. DíkyCo takhle trysky??Udajně ještě nějaký difuzor, nebo jak se to jmenuje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lodehoracek Odesláno 19. Únor 2010 Sdílet Odesláno 19. Únor 2010 Nedělej s nim nic z 5-ky 6-ka předělat nejde,pokud tam nepřidáš ještě 1 válec.6-ka je u Mercury 2- válcová.Pokud ovšem nemáš 4-takt , tak ten má jinej karburátor a propeler - vzhledem k ceně nerealizovatelné. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomas Odesláno 21. Únor 2010 Autor Sdílet Odesláno 21. Únor 2010 Nedělej s nim nic z 5-ky 6-ka předělat nejde,pokud tam nepřidáš ještě 1 válec.6-ka je u Mercury 2- válcová.Pokud ovšem nemáš 4-takt , tak ten má jinej karburátor a propeler - vzhledem k ceně nerealizovatelné.Osobně mám šestku mercury 4 takt jednoválec, rok starý. Kamarád má ale pětku a chtěl by to zvíšit. Na pohled je to stené, takže tak bude muset jít jen o nějaké prkotiny. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bokal Odesláno 21. Únor 2010 Sdílet Odesláno 21. Únor 2010 Nejlepší by bylo porovnat karburátory na obou typech a zjistit čím se liší - průměr difuzoru a trysekbude to asi jediný rozdílten typ F6 dosahuje o 500-1000 otáček více, díky jinému seřízení karburátoru než F5 a tím je dosaženo zvýšení výkonu o 1 koně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomas Odesláno 21. Únor 2010 Autor Sdílet Odesláno 21. Únor 2010 Nejlepší by bylo porovnat karburátory na obou typech a zjistit čím se liší - průměr difuzoru a trysekbude to asi jediný rozdílten typ F6 dosahuje o 500-1000 otáček více, díky jinému seřízení karburátoru než F5 a tím je dosaženo zvýšení výkonu o 1 koně.No jo, ale ten můj mám ještě v záruce, tak do toho zasahovat nebudu, ale sehnal nějaké plány motorů a jsou tam jiné katalogové čísla u trysek a toho vzdušníku, proto ten rozdíl v otáčkách. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 12. Květen 2014 Sdílet Odesláno 12. Květen 2014 Co říkáte této sadě? http://www.bootdepot.de/1283-Aussenborder/3-Honda-Outboard-Marine/16-Honda-BF-5/7983-Umruestung-BF-5-auf-7-PS.html?from=exorbyteúdajně to zvýší výkon z 5 na 7 hp. Jak myslíte, že toho dosáhli? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.