Přejít na obsah
Plavidla.cz

Všeobecné


Doporučené příspěvky

Ahoj. Jak silnej mas motor a ridis pakou na motoru a nebo mas rizeni na volant? Pokud se jedna o druhej pripad, tak vytrimovani poznas tak, ze pri jizde ti pujde pri zataceni volantem zlehka otacet. Kdyz ho budes mit malo vytrimovanej, tak budes muset vynalozit velke usili pri zataceni :-) a motor ti porad bude mit snahu na jednu stranu zatacet. Myslim si, ze podobne by jsi to mel poznat i pri rizeni na motoru. Upraveno uživatelem tomas80
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, pri rozjezdu se noha motoru (motor v případě závěsného) dává co nejvíce pod loď aby šla lépe do skluzu, Když se dostaneš do skluzu můžeš začít trimovat a dávat motor(nohu) do polohy dále od lodi. Poznáš to když máš stabilní otáčka tak se loď začne rozjíždět a jak už uvedl Tomas80 je to cítit i na řízení. Trimování má význam při více zatížené lodi a u težší lodi, sklonem pod loď ji dostaneš rychleji do skluzu. Pokud ale jedeš sám tak i v poloze pro jízdu se do skluzu vyhoupneš bez trimování. Je to o zkoušení a pozorování jak se loď chová, pokud dostaneš vrtuli moc nahoru loď přestává jet a motor se může přetočit. Ještě doplnuji to co jsem si kdysi dávno stáhnul z původního fora:

" Sklon přívěsného motoru 1.11.2002

Ahoj ,k tvému dotazu o sklonu motoru . Navyhneš se metodě pokus -omyl neboť odklon motoru od zrcadla záleží na mnoha parametrech. Váha ,výkon motoru, i umístění zátěže nebo posádky. Nemáš-li elektro. ovládaný trim (u motorů pod ,tuším že 25 HP se nedodává). V zásadě platí ,že nejlepším kompromisem je mírný příklon ,tak aby rovina kýlu a svislá osa motoru byla v úhlu cca 85° .

Jinak platí ,že pro snadnější rozjezd (do kluzu) je lepší motor více "podrazit" (přiklonit v uhlu menším než 85°) a po rozjezdu jej odklonit až do 95° i více.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zas tak silný motor nemám,mám šestku na 3.5m gumáku,takže o skluzu nemůže být ani řeč.Když se rozjedu na třičtvrtě plynu,tak se příď zvedne a motor je trochu podseknutý,na plný plyn jsem ještě nejel,protože ten motor teprve zajíždím,ale myslím si že když tomu ještě trochu dám,tak se ta příď zvedne ještě víc a motor bude ještě více podseknoutý.Proto se ptám,jestli bych to neměl ještě o jednu dírku posunout zpět,aby ten motor,byl při jízdě kolmo k hladině.


Dík za radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, pri rozjezdu se noha motoru (motor v případě závěsného) dává co nejvíce pod loď aby šla lépe do skluzu, Když se dostaneš do skluzu můžeš začít trimovat a dávat motor(nohu) do polohy dále od lodi. Poznáš to když máš stabilní otáčka tak se loď začne rozjíždět a jak už uvedl Tomas80 je to cítit i na řízení. Trimování má význam při více zatížené lodi a u težší lodi, sklonem pod loď ji dostaneš rychleji do skluzu. Pokud ale jedeš sám tak i v poloze pro jízdu se do skluzu vyhoupneš bez trimování. Je to o zkoušení a pozorování jak se loď chová, pokud dostaneš vrtuli moc nahoru loď přestává jet a motor se může přetočit. Ještě doplnuji to co jsem si kdysi dávno stáhnul z původního fora:

" Sklon přívěsného motoru 1.11.2002

Ahoj ,k tvému dotazu o sklonu motoru . Navyhneš se metodě pokus -omyl neboť odklon motoru od zrcadla záleží na mnoha parametrech. Váha ,výkon motoru, i umístění zátěže nebo posádky. Nemáš-li elektro. ovládaný trim (u motorů pod ,tuším že 25 HP se nedodává). V zásadě platí ,že nejlepším kompromisem je mírný příklon ,tak aby rovina kýlu a svislá osa motoru byla v úhlu cca 85° .

Jinak platí ,že pro snadnější rozjezd (do kluzu) je lepší motor více "podrazit" (přiklonit v uhlu menším než 85°) a po rozjezdu jej odklonit až do 95° i více.

Jelikož nemám tolik zkušeností,nepochopil jsem uváděný příklad,asi si sedím na vedení.Nemohlo by se to napsat trochu po lopatě.Dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja si myslim, ze v tvem pripade bych zvolil nejakej kompromis mezi sklonem v klidu a za jizdy. S takovimhle motorem si myslim, ze to zas nemusis tolik resit. Zase cim vice budes motor zvedat, tak tim vice se bude motor snazit zvedat spicku. Ja jsem mel na gumaku 5HP motor, udelal jsem takovej nejakej kompromis mezi klidem a jizdou a neresil jsem to :-). Upraveno uživatelem tomas80
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zas tak silný motor nemám,mám šestku na 3.5m gumáku,takže o skluzu nemůže být ani řeč.Když se rozjedu na třičtvrtě plynu,tak se příď zvedne a motor je trochu podseknutý,na plný plyn jsem ještě nejel,protože ten motor teprve zajíždím,ale myslím si že když tomu ještě trochu dám,tak se ta příď zvedne ještě víc a motor bude ještě více podseknoutý.Proto se ptám,jestli bych to neměl ještě o jednu dírku posunout zpět,aby ten motor,byl při jízdě kolmo k hladině.

 

Dík za radu.

Měl jsem 3m gumový člun a 5HP motor a pokud jsem byl sám, max ve dvou dospělých nebo jen s dětmi tak při správném rozložení váhy to jelo ve skluzu bez problémů. Takže jak již psal tomas80 v tvém případě si opravdu musíš zvolit kompromis sklounu motoru a zkusit jak se to chová.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 9 months later...
Nedělej s nim nic z 5-ky 6-ka předělat nejde,pokud tam nepřidáš ještě 1 válec.6-ka je u Mercury 2- válcová.Pokud ovšem nemáš 4-takt , tak ten má jinej karburátor a propeler - vzhledem k ceně nerealizovatelné.

Osobně mám šestku mercury 4 takt jednoválec, rok starý. Kamarád má ale pětku a chtěl by to zvíšit. Na pohled je to stené, takže tak bude muset jít jen o nějaké prkotiny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejlepší by bylo porovnat karburátory na obou typech a zjistit čím se liší

- průměr difuzoru a trysek

bude to asi jediný rozdíl

ten typ F6 dosahuje o 500-1000 otáček více, díky jinému seřízení karburátoru než F5 a tím je dosaženo zvýšení výkonu o 1 koně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejlepší by bylo porovnat karburátory na obou typech a zjistit čím se liší

- průměr difuzoru a trysek

bude to asi jediný rozdíl

ten typ F6 dosahuje o 500-1000 otáček více, díky jinému seřízení karburátoru než F5 a tím je dosaženo zvýšení výkonu o 1 koně.

No jo, ale ten můj mám ještě v záruce, tak do toho zasahovat nebudu, ale sehnal nějaké plány motorů a jsou tam jiné katalogové čísla u trysek a toho vzdušníku, proto ten rozdíl v otáčkách.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...