Přejít na obsah
Plavidla.cz

PROBLEMATIKA LODí, JEJICH POHONŮ APOD.


petrr

Doporučené příspěvky

Dobrý den, stalo se Vám při rozhodování nad volbou koupi vhodného typu lodi (plavidla) nebo při odstraňování problému s jejími parametry, že jste se nesetkal s uspokojivým doporučením, radou apod.? Je to samozřejmě pochopitelné, protože problematika lodí a jejich pohonů, i modelářských, je velmi složitá i pro samotné konstruktéry, natož aby pak pro běžné prodejny a servisy. Rád Vám proto nezávazně a bezplatně poradím, pokud se problém týká volby správného tvaru trupu lodi nebo jejího pohonu, zejména co se týče lodního šroubu. Může to zahrnovat otázky na správný tvar trupu lodi pro určitý druh plavby nebo určitý druh pohonu nebo otázky na správný typ lodního šroubu pro určitý druh lodi. Nejčastěji vzniká problém u volby vhodného typu lodního šroubu, ať už pro zvolení nesprávného průměru šroubu, natož pak tvaru a počtu jeho lopatek, aby co nejlépe odpovídal parametrům trupu plavidla a jeho pohonu. To se projevuje zpravidla tím, že se plavidlo rozjíždí příliš pomalu, dosahuje nízké rychlosti, motor má velkou spotřebu, lodní šroub poškozuje tzv. kavitace nebo dochází k vybracím plavidla při nejvyšších otáčkách motoru. Myslím, že jsem kompetentní Vám v tom pomoct radou, jak takový problém co nejsnáze odstranit. Jsem totiž autorem podle všeho prvního technicky správného druhu lodního šroubu na světě. Vyznačuje se zejména velmi vysokou účinností, což má hlavní význam pro radikální snížení energetických nároků na pohon šroubu, ale i odstraňuje teprve nyní řadu hlavních nedostatků klasických druhů šroubů, byť už uplynulo dlouhých 150 let, co byl poprvé správně použit u lodi dávným vynálezcem chrudimským rodákem Josefem Resselem a následně postupně ve světě do dnešní doby vylepšován rozsáhlou řadou konstruktérů a renomovaných světových firem. Je vhodný či spíše potřebný pro všechny takto poháněné druhy plavidel, jaké si jen lze představit, počínaje miniaturními modely a konče třeba atomovými ponorkami a největšími loďmi světa. Je ovšem taky velmi pravděpodobné, že právě tato absolutní světová špička lodních šroubů se bude jednou sériově vyrábět v několika málo modifikacích i v česku. Tento příspěvek, v tomto novém tématu, proto neslouží ani tak pro obvyklou diskusi, ale hlavně na podporu toho, aby se revoluční lodní šroub začal taky co nejdříve vyrábět. Aby to konečně byli taky češi, kteří mají něco výjimečného v tak potřebných, smysluplných a krásných aktivitách, a nebyli to pořád jen ti Američani, Japonci, Němci, švýcaři apod. Zájemce o radu, nebo i jen tak, mi může nezávazně napsat na atw(zavinac)volny(tecka)cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pán mi již odpověděl a zde je přetisk :


Dobrý den, pane ...,


děkuji Vám za podnětný mejl, i když nevím, jestli Vás odpovědí

uspokojím.


Příspěvek jsem totiž vložil do fora zejména s ohledem na dosud

používané druhy lodních šroubů, a že je možné je doladit správným

výběrem nebo úpravou k parametrům pohonu a trupu apod. Zmínka o

novém druhu revolučního šroubu ale slouží jen na podporu toho, aby

si toho "laskavě" všimly potenciální zájemci o sériovou výrobu

(např. nějaká česká firma), nebo kdo by mi s tím uměl pomoct,

protože já jako obyčejný občan takové možnosti bohužel nemám. Taky o

něm nemohu prozatím uvést detaily, protože ho považuji za

patentovatelný vynález. Až zahájím patentové řízení, princip budu

moci samozřejmě zveřejnit. Patentové řízení ale zahájím teprve

tehdy, pokud najdu zájemce o sériovou výrobu. Vím, asi se to zdá

trochu komplikované, ale takto to s vynálezy má probíhat. Pokud

byste mi uměl nějak pomoci s prosazením do sériové výroby, třeba jen

ohl. českých lodí, nebo o někom takovém víte, odvděčil bych se!


Ještě alespoň něco málo k vynálezu:

Předpokládám, že je to první správné řešení tvaru lodního šroubu na

světě a že dříve nebo později zcela vytlačí všechny dosavadně

vyráběné druhy lodních šroubů. Jeho vývoj trval s přestávkami

několik let a dokončil jsem ho někdy před rokem

v této době. Už kdysi jsem provedl testování jeho první verze

prototypu, a ač jsem ho vyrobil bez potřebného vybavení a jenom tak

na koleně, tak jeho vlastnosti byly naprosto přesvědčivé. Nyní

domlouvám druhé testování. I co se týče vzhledu, je na co se dívat,

protože připomíná svými ladnými křivkami nablýskanou karosérii

nějakého závodního vozu F1. Ale svými vlastnostmi (parametry), když

tady používám takové přirovnání, i tyto vozy docela podstatně

překonává. A původní druhy lodního šroubu, tedy ty, které se nyní

vyrábí celosvětově mnoha renomovanými firmami? Tak to je vedle té F1

něco jako postarší škoda favorit, tak až takový je to propastný

rozdíl. Myslím si, s lehkou nadsázkou, že nový druh lodního šroubu

je poslední verze, která se bude používat už napořád, tj. až do

zániku lidské civilizace.


s pozdravem


petr


Takže si z toho vyber :) :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po shlednuti par dilu poradu den D se uz nicemu nedivim :) . Asi radsi dal budu jezdit s tim svojim favoritem. Co se tyce vzhledu tak na tom mi z jistych duvodu na propeleru nezalezi a nevim, divil bych se ze se na tom da jeste vymyslet neco revolucniho. Pokud se ale casem ukaze ze se pletu tak se pak panovi klidne omluvim.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...