Charlie Zveřejněno 26. Srpen 2011 Sdílet Zveřejněno 26. Srpen 2011 Chtěl bych poradit ohledně přívěsu pod loď: Mám dvouosý bržděný vlek a nápravy jsou spojené na krajích Uprofilem (jsou k němu napevno přišroubovány a celé je to přes třmeny zespodu přitaženo k vlastnímu rámu vleku a teprve nad rámem vleku je ploutev lodi. Viz foto: http://imageshack.us/f/15/016exf.jpg/http://imageshack.us/f/202/018kkd.jpg/ Mě napadlo, že ty tři příčné výztuhy rámu bych prořízl aby se ploutev lodi dala posadit až k nápravám přidal ještě jednu před ploutev a s tou podélně propojil první dvě a tu poslední bych udělal spojovací (loď se bude na vleku ještě šoupat více dopředu kvůli těžišti, takže ploutev by byla před poslední výztuhou) aby se dalo s lodí najet na vlek a rám zůstal vzadu propojený při přepravě. Takže by to vypadalo asi takhle: http://imageshack.us/f/84/vlek.jpg/ A jde mi o to, jaký na to máte názor, ovlivní se výrazně pevnost rámu, může to dělat nějaké problémy, nebo by to mělo být v pohodě? Nebo je to totální nesmysl? Touhle úpravou bych dostal loď na vleku o cca 20cm níž. Ještě všechny nosníky co tam jsou jsou obdelníkového průřezu 40x120mm síla stěny 3mm. Na vleku beztak budu vařit, mumím navařit podélnou výztuhu oje, která tam nevím proč není a vlek se dost houpe pružností materiálu, takže do budoucna stejně půjde komplet na zinek. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
caryk Odesláno 26. Srpen 2011 Sdílet Odesláno 26. Srpen 2011 Musel bys ty výstuhy přezezat a vyvařit tam jekl do učka aby se tam ta ploutev vešla a byla spevněná ale jak se m koukal tak to pujde aš kousek nad nápravu ta tě stejně níž nepustí Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie Odesláno 26. Srpen 2011 Autor Sdílet Odesláno 26. Srpen 2011 No když bych je propojil podle toho nákresu, tak by to snad mělo být dostatečně pevné. A vznikl by mezi výztuhami prostor pro ploutev. Tu poslední výztuhu bych udělal v tom otvoru spojovací, prošroubovanou při nakládce/vykládce by se rozpojila a při transportu sešroubovala napevno. Dělat tam Učka se mi moc nechce, to by se ta loď níž nedostala. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
caryk Odesláno 26. Srpen 2011 Sdílet Odesláno 26. Srpen 2011 Já sem nemyslel tam navařit učko ale z jeklu co tam ted je vyrobit svařenec ve tvaru u na tu ploutef a vejškově s nápravama Stejně tě ty nápravy dolejc nepustí a to spojení na zadní části vleku by mělo bejt tuhy /svařený/ aby to pořádně drželoSpojení šroubama bude furt pružit nehlebě nato že se diry na šrouby vymačkaj Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 26. Srpen 2011 Sdílet Odesláno 26. Srpen 2011 Podle myho nazoru je nejlepsi americkej system. Pricky ohnuty, nebo do V, aby se uhnuly lodi. Amici taky maji lode usazeny krasne nizko. Pri spousteni na vodu je to urcite vyhoda. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie Odesláno 27. Srpen 2011 Autor Sdílet Odesláno 27. Srpen 2011 Jo na americký vleky jsem koukal, kdybych takovej mohl mít v čR co je k té lodi originál v USA tak je to paráda, tam tahle loď sedí úplně dole. Udělat V výztuhy je taky dobrej nápad. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
asfaltsurfer Odesláno 27. Srpen 2011 Sdílet Odesláno 27. Srpen 2011 Ahoj...já nedávno předělával jeden vlek také a místo původních příčníků jsem použil silnostěný jekl 40x60mm který jsem ale již nevařil k rámu jako to bylo původně ale přidělal jsem je šrouby podobně jako jsou nápravy a proti deformaci při utažení jsem dovnitř jeklů v místech kudy vede každý z upevňovacích šroubů strčil trubku kterou šroub prochází ...nyní lze s příčníky i dle potřeby manipulovat a vše je níže než původně,prakticky jako mám nápravy...mohlo by to být řešení i pro tebe protože stejně jsi nápravou limitován S vlekem jsem byl i v Chorvatsku a žádný problém nebyl.Podle toho tvého plánku budou celý rám vleku spojovat jen nápravy a to mi nepřípadá moc pevné Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie Odesláno 27. Srpen 2011 Autor Sdílet Odesláno 27. Srpen 2011 Rám vleku by kromě náprav spojovali dvě pevné výztuhy + jedna spojovatelná. Spojení se dá udělat i pevné ale nejspíš udělám ty V výztuhy, jestli se do toho pustím. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
asfaltsurfer Odesláno 27. Srpen 2011 Sdílet Odesláno 27. Srpen 2011 Rám vleku by kromě náprav spojovali dvě pevné výztuhy + jedna spojovatelná. Spojení se dá udělat i pevné ale nejspíš udělám ty V výztuhy, jestli se do toho pustím.no jo...já koukal na ten plánek a tam ta vzpěra není zakreslena proto se mi to nějak nezdálo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Prospektor Odesláno 4. Září 2013 Sdílet Odesláno 4. Září 2013 Ahoj, připlácnu svůj dotaz k tomuto tématu.Příští rok si snad konečně splním sen a koupím si ocelovou plachetnici. Délka asi 7,5m,výtlak asi 2,5t. Napadlo mě, že na tahání za autem by se mohl hodit přívěs na přepravu dvou autdoplněný nějakou kozou pod loď. Nebudou s tím mít příslušníci na cestě problém?Postavit nástavbu na starší přívěs by bylo docela elegantní řešení, co myslíte? M Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 4. Září 2013 Sdílet Odesláno 4. Září 2013 No myslím, že záleží na tom co máš napsáno v TP vleku, pokud je tam uvedeno "speciální přívěs" tak máš po starostech, pokud tam je vlek na auta tak by to mohl být problém. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie Odesláno 4. Září 2013 Autor Sdílet Odesláno 4. Září 2013 (upraveno) Jo vozit to na tom jde, ale pozor na váhu, ten vlek samotnej váží 960kg. Na jednokýlovku by asi nebyl problém ho upravit aby kýl byl až na nápravách. Jinak ty dvouvleky maj kola pod plošinama, takže je celkem vysokej. Kolem 80cm - měl jsem ho doma, ale pak jsem si to rozmyslel právě kvůli výšce - mám dvoukýlovku a kýly vycházely přesně nad kola. Viděl jsem i na stránkách firem co vozí lodě ze zahraničí že to tahaj na dvouvleku. A ještě k té váze - papírovej výtlak plně naložený lodě mám 2,8t a na váze s prázdnou lodí mám 2840kg což už je na hranici transportovatelnosti aby se to s vlekem vešlo do 3,5t Upraveno 4. Září 2013 uživatelem Charlie Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Prospektor Odesláno 4. Září 2013 Sdílet Odesláno 4. Září 2013 Dík za rady, zamiloval jsem se totiž do loďky Wibo 740(730). Ty mají podle Wikipedie 2,2(2)t výtlak, takže i s tunovým přívěsem jsem OK.Auto neřeším, páč mám 5,2 litrového Jeepa s koulí na 3,5t (zatím jen v papírech). Ten dvouvlek mi připadá jako rozumné řešení i proto, že některé části jsou šroubované a tudíž relativně snadno se dají překopat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 4. Září 2013 Sdílet Odesláno 4. Září 2013 Nezaměňuj výtlak s přepravní váhou. Výtlak je včetně posádky a bagáže. Taky pozor na šířku lodě. Na silnici může pouze 2,55. Pak už je to komplikovaný.Já mám výtlak asi 1,8t. Suchá hmotnost nastrojený lodě je pak někde kolem 1.3t (je jen pro 4 lidi) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Prospektor Odesláno 4. Září 2013 Sdílet Odesláno 4. Září 2013 Tahle má na šířku 2,25 papírově samozřejmě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zdenda Odesláno 4. Září 2013 Sdílet Odesláno 4. Září 2013 Tak jestli v reálu nemá šířku 3 metry, tak tě nikdo přeměřovat nebude. :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie Odesláno 4. Září 2013 Autor Sdílet Odesláno 4. Září 2013 No s tou váhou si dej opravdu pozor. Já mám tovární výrobu, dle všech dokumentů i ofiko k lodi je váha lodě 1950 - reálná 2840 a to jsem tam ještě neměl kotvy, nádobí, osobní věci, peň ke spinakru atd. Takže teď na vodě má hravě přes 3t. Chce to loď prostě zvážit. Já byl celkem překvapenej. Kdybych to chtěl po silnici vozit, tak už musím většinou věcí z lodě vyndat. A to nepočítám úpravy který na lodi chci dělat a tam váha taky dost narůstá - soláry + rampa na ně, druhá aku, zaplachtování kokpitu a váha stoupá a stoupá.Jinak ten dvouvlek je kompletně šroubovanej, svarů je tam minimum, takže předělávat jde celkem dobře - alespoň tedy Vapp co jsem měl já. A dá se koupit za rozumnej peníz. Dělali i s hliníkovejma plošinama, ty vážili asi 800kg. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
raschi Odesláno 18. Červenec 2016 Sdílet Odesláno 18. Červenec 2016 Dovolil bych si povytáhnout toto téma.Mám pod lodí vozík vyrobený v SRN v roce 1988 a potřeboval bych na něm vyměnit nápravu, protože ta původní už vůbec nepruží (klasická vlečená ramena s gumovými elementy - po těch skoro 30 letech už jsou asi totálně ztvrdlé).Studuji velký TP a v něm konkrétní typ ani S/N nápravy uveden není, takže předpokládám, že výměna za novou odpovídajících parametrů by se tím pádem nemusela nijak papírově řešit? Jinak jsem tedy v TP objevil různé nesrovnalosti - v kolonce rozvor je uvedený patrně rozchod, kola jsou tam uvedena 3.5x8, což jsou nějaké bantamy, nicméně fyzicky jsou tam standardní 13" na náboji 4x100 na původní nápravě z roku 1988, s nimiž vlek již byl do čR dovezený a prošel dvěma TK po 4 letech (na různých místech) a evidenčkami při dvou převodech, aniž by si toho kdo všimnul. Dá se toto nějak sesouhlasit se skutečným stavem, aby se třeba při nějakém průseru pojišťovny nesnažily vykrucovat, že skutečný stav neodpovídá údajům v TP? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
karelgumak Odesláno 19. Červenec 2016 Sdílet Odesláno 19. Červenec 2016 Měl jsem v TP zapsány kola a ráfky které se tu nedaly koupit. Musel jsem si sehnat souhlas výrobce přívěsu, že lze použít jiné rozměry pneu. A pak si je nechat zapsat do TP. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.