Přejít na obsah
Plavidla.cz

úprava vleku pod loď


Charlie

Doporučené příspěvky

Chtěl bych poradit ohledně přívěsu pod loď:

 

Mám dvouosý bržděný vlek a nápravy jsou spojené na krajích Uprofilem (jsou k němu napevno přišroubovány a celé je to přes třmeny zespodu přitaženo k vlastnímu rámu vleku a teprve nad rámem vleku je ploutev lodi.

Viz foto:

http://imageshack.us/f/15/016exf.jpg/

http://imageshack.us/f/202/018kkd.jpg/

 

Mě napadlo, že ty tři příčné výztuhy rámu bych prořízl aby se ploutev lodi dala posadit až k nápravám přidal ještě jednu před ploutev a s tou podélně propojil první dvě a tu poslední bych udělal spojovací (loď se bude na vleku ještě šoupat více dopředu kvůli těžišti, takže ploutev by byla před poslední výztuhou) aby se dalo s lodí najet na vlek a rám zůstal vzadu propojený při přepravě.

Takže by to vypadalo asi takhle:

 

http://imageshack.us/f/84/vlek.jpg/

 

A jde mi o to, jaký na to máte názor, ovlivní se výrazně pevnost rámu, může to dělat nějaké problémy, nebo by to mělo být v pohodě? Nebo je to totální nesmysl?

 

Touhle úpravou bych dostal loď na vleku o cca 20cm níž. Ještě všechny nosníky co tam jsou jsou obdelníkového průřezu 40x120mm síla stěny 3mm.

 

Na vleku beztak budu vařit, mumím navařit podélnou výztuhu oje, která tam nevím proč není a vlek se dost houpe pružností materiálu, takže do budoucna stejně půjde komplet na zinek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No když bych je propojil podle toho nákresu, tak by to snad mělo být dostatečně pevné. A vznikl by mezi výztuhami prostor pro ploutev. Tu poslední výztuhu bych udělal v tom otvoru spojovací, prošroubovanou při nakládce/vykládce by se rozpojila a při transportu sešroubovala napevno. Dělat tam Učka se mi moc nechce, to by se ta loď níž nedostala.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já sem nemyslel tam navařit učko ale z jeklu co tam ted je vyrobit svařenec ve tvaru u na tu ploutef a vejškově s nápravama

Stejně tě ty nápravy dolejc nepustí a to spojení na zadní části vleku by mělo bejt tuhy /svařený/ aby to pořádně drželo

Spojení šroubama bude furt pružit nehlebě nato že se diry na šrouby vymačkaj

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj...já nedávno předělával jeden vlek také a místo původních příčníků jsem použil silnostěný jekl

40x60mm který jsem ale již nevařil k rámu jako to bylo původně ale přidělal jsem je šrouby podobně jako jsou nápravy a proti deformaci při utažení jsem dovnitř jeklů v místech kudy vede každý z upevňovacích šroubů strčil trubku kterou šroub prochází ...nyní lze s příčníky i dle potřeby manipulovat a vše je níže než původně,prakticky jako mám nápravy...mohlo by to být řešení i pro tebe protože stejně jsi nápravou limitován

S vlekem jsem byl i v Chorvatsku a žádný problém nebyl.

Podle toho tvého plánku budou celý rám vleku spojovat jen nápravy a to mi nepřípadá moc pevné

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 years later...

Ahoj, připlácnu svůj dotaz k tomuto tématu.

Příští rok si snad konečně splním sen a koupím si ocelovou plachetnici. Délka asi 7,5m,

výtlak asi 2,5t. Napadlo mě, že na tahání za autem by se mohl hodit přívěs na přepravu dvou aut

doplněný nějakou kozou pod loď. Nebudou s tím mít příslušníci na cestě problém?

Postavit nástavbu na starší přívěs by bylo docela elegantní řešení, co myslíte? M

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo vozit to na tom jde, ale pozor na váhu, ten vlek samotnej váží 960kg. Na jednokýlovku by asi nebyl problém ho upravit aby kýl byl až na nápravách. Jinak ty dvouvleky maj kola pod plošinama, takže je celkem vysokej. Kolem 80cm - měl jsem ho doma, ale pak jsem si to rozmyslel právě kvůli výšce - mám dvoukýlovku a kýly vycházely přesně nad kola.


Viděl jsem i na stránkách firem co vozí lodě ze zahraničí že to tahaj na dvouvleku.


A ještě k té váze - papírovej výtlak plně naložený lodě mám 2,8t a na váze s prázdnou lodí mám 2840kg což už je na hranici transportovatelnosti aby se to s vlekem vešlo do 3,5t

Upraveno uživatelem Charlie
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dík za rady,

zamiloval jsem se totiž do loďky Wibo 740(730). Ty mají podle Wikipedie 2,2(2)t výtlak, takže i s tunovým přívěsem jsem OK.

Auto neřeším, páč mám 5,2 litrového Jeepa s koulí na 3,5t (zatím jen v papírech).

Ten dvouvlek mi připadá jako rozumné řešení i proto, že některé části jsou šroubované a tudíž relativně snadno se dají překopat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nezaměňuj výtlak s přepravní váhou. Výtlak je včetně posádky a bagáže. Taky pozor na šířku lodě. Na silnici může pouze 2,55. Pak už je to komplikovaný.


Já mám výtlak asi 1,8t. Suchá hmotnost nastrojený lodě je pak někde kolem 1.3t (je jen pro 4 lidi)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No s tou váhou si dej opravdu pozor. Já mám tovární výrobu, dle všech dokumentů i ofiko k lodi je váha lodě 1950 - reálná 2840 a to jsem tam ještě neměl kotvy, nádobí, osobní věci, peň ke spinakru atd. Takže teď na vodě má hravě přes 3t. Chce to loď prostě zvážit. Já byl celkem překvapenej. Kdybych to chtěl po silnici vozit, tak už musím většinou věcí z lodě vyndat. A to nepočítám úpravy který na lodi chci dělat a tam váha taky dost narůstá - soláry + rampa na ně, druhá aku, zaplachtování kokpitu a váha stoupá a stoupá.


Jinak ten dvouvlek je kompletně šroubovanej, svarů je tam minimum, takže předělávat jde celkem dobře - alespoň tedy Vapp co jsem měl já. A dá se koupit za rozumnej peníz. Dělali i s hliníkovejma plošinama, ty vážili asi 800kg.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 years later...

Dovolil bych si povytáhnout toto téma.


Mám pod lodí vozík vyrobený v SRN v roce 1988 a potřeboval bych na něm vyměnit nápravu, protože ta původní už vůbec nepruží (klasická vlečená ramena s gumovými elementy - po těch skoro 30 letech už jsou asi totálně ztvrdlé).

Studuji velký TP a v něm konkrétní typ ani S/N nápravy uveden není, takže předpokládám, že výměna za novou odpovídajících parametrů by se tím pádem nemusela nijak papírově řešit?

Jinak jsem tedy v TP objevil různé nesrovnalosti - v kolonce rozvor je uvedený patrně rozchod, kola jsou tam uvedena 3.5x8, což jsou nějaké bantamy, nicméně fyzicky jsou tam standardní 13" na náboji 4x100 na původní nápravě z roku 1988, s nimiž vlek již byl do čR dovezený a prošel dvěma TK po 4 letech (na různých místech) a evidenčkami při dvou převodech, aniž by si toho kdo všimnul. Dá se toto nějak sesouhlasit se skutečným stavem, aby se třeba při nějakém průseru pojišťovny nesnažily vykrucovat, že skutečný stav neodpovídá údajům v TP?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...