Anachy Odesláno 31. Srpen 2011 Autor Sdílet Odesláno 31. Srpen 2011 Hele jak to nemá před sebou tak ti to přesně nepovím, ale jak bylo popsáno výše když se lopatky více postaví je to větší stoupání (větší tah, menší rychlost - méně otáček) a když jdou blíže k hřídeli jde o menší stoupání (více otáček - větší rychlost) Snad se mi to podaří ještě vyzkoušet vypadá to že o víkendu bude azuro tak bych to rád vyzkoušel. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Karel Odesláno 31. Srpen 2011 Sdílet Odesláno 31. Srpen 2011 Asi mÄ› praskne hlava. Já myslel, že menÅ¡Ã stoupánà řeknÄ›me 16¨' je na vyÅ¡Å¡Ã otáÄky, silnÄ›jÅ¡Ã zátah a nižšà max.rychlost. VÄ›tÅ¡Ã stoupánà 22' nižšà otáÄky, ale vyÅ¡Å¡Ã max. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 31. Srpen 2011 Autor Sdílet Odesláno 31. Srpen 2011 je to děsná pakárna - taky v tom plavu - někde výše v tématu to popisoval David, až vyzkouším na "vlastní kůži" tak popíšu :)jak uvádí v popisu výrobce :nižší stupně umožňují lepší zrychlení a vyšší otáčky motoru.větší stupně umožňují lepší ekonomiku provozu a nižší otáčky motoru. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 31. Srpen 2011 Sdílet Odesláno 31. Srpen 2011 tak znovu:menší stoupání - motor se snadno vytočí i v přechodovém režimu = pro těžkou, naloženou loď, lyže. při stejných otáčkách loď poplave pomaleji ve srovnání s větším stoupánímvelké stoupání - motor je víc zatíženej, nemusí se ani dostat na maximální otáčky, při slabé motorizaci je problém s přechodem do kluzu. na stejné otáčky loď plave rychleji, to se týká i rychlostí pod mezí kluzu a volnoběhu. v absolutním tahu vrtule není v podstatě žádný rozdíl, tah je daný plochou listu, a ta se tady nemění. relativně se zdá tah větší u menšího stoupání, ale to je tím, že jde motor snáz do výkonu a otáčeku přehnaně velkého stoupání dochází k velkému prokluzu vrtule a tím větším ztrátámtedy - přetáčím motor nebo chci na malé ot. plavat rychleji ( Slapy za zákazu klouzání ) - dám větší stoupání - nevytočím motor naplno nebo loď nechce do kluzu - dám menší stoupánípředpokladem úspěchu je samozřejmě správný trim hnáty nebo klapek a správné vyvážení lodě - těžiště ( na to se obzvlášť zapomíná ) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 31. Srpen 2011 Autor Sdílet Odesláno 31. Srpen 2011 Děkuji za doplnění, je to fakt na vysokou školu. A jak píše David správné vyvážení lodě a trim nohy dělá divy. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
asfaltsurfer Odesláno 31. Srpen 2011 Sdílet Odesláno 31. Srpen 2011 no chlapi já to vidím tak že se nakonec vrátíte ke klasice... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 31. Srpen 2011 Sdílet Odesláno 31. Srpen 2011 řekl bych, že vidíš dobře. já bych to bral taky jen na voskus, jaký stoupání potřebuju, a pak koupil pořádnej karfiól. nejlíp nezrzavej Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 1. Září 2011 Autor Sdílet Odesláno 1. Září 2011 No jsem od přírody zvědavej a rád zkouším nové věci, takže uvidím - ale až přijdu na správné stoupání je možné že se poohlídnu po kovu, ikdyž na můj né zrovna závodní motor je nerez nesmysl. Ideální by bylo to kapku překoňovat a potom by to bylo fuk co se točí na hřídeli. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 1. Září 2011 Sdílet Odesláno 1. Září 2011 (upraveno) Aby ti pak nebyla nadrz mala. :) Upraveno 1. Září 2011 uživatelem viky_cz Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Karel Odesláno 1. Září 2011 Sdílet Odesláno 1. Září 2011 no je pravda, že bys potřeboval aspoň 150koní a já také. mám dieselového sto koňáka a je to málo. Mě by možná pomohlo namontování intercooleru, ale jak vymyslet chlezení vzduchu, u aut je to náporem, což tady nepřipadá v úvahu. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 1. Září 2011 Autor Sdílet Odesláno 1. Září 2011 Nojo par koniku navic by neskodilo, u ty nafty ale musi byt zase zajimava spotřeba? Obcas si rikam ze bych s tim neco udelal ale pak kdyz nekam jedu a v pohode dojedu tam a zpet tak si rikam co bych chtel víc. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 1. Září 2011 Sdílet Odesláno 1. Září 2011 (upraveno) Mě by možná pomohlo namontování intercooleru, ale jak vymyslet chlezení vzduchu, u aut je to náporem, což tady nepřipadá v úvahu.A neslo by to obracene? Vzit malej naporovej vodni (nebo mozna olejovej, ty jsou mensi) chladic, dat ho do bedny, propojit na nejakou studenejsi vodu a nechat pres nej tlacit vzduch? Edit: Mimochodem... ted nedavno jsem si u jedny Holandsky kanalovky vsiml, ze v zadni casti ma pod hladinou z kazdy strany trubku podel trupu, myslite ze to je vymenik chlazeni? Chvili jsem o tom premejslel, ze je nebezpeci to o neco prorazit, ale pak mi doslo, ze kdyby to bylo dobre udelany, tak by mensi dirka v ty trubce vlastne ani nemusela funkci motoru ohrozit. Upraveno 1. Září 2011 uživatelem viky_cz Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 1. Září 2011 Autor Sdílet Odesláno 1. Září 2011 Kanalovka - trubky podél trupu v zadní části dost často plní jen funkci nárazníku. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 1. Září 2011 Sdílet Odesláno 1. Září 2011 Kanalovka - trubky podél trupu v zadní části dost často plní jen funkci nárazníku.mají takhle chlazení na pomalejch plechovejch lodích dost běžně, je to uzavřenej okruh s antifrízem. i u nás se to občas vidí. konkrétně na některejch tlačákách tím něco chladí, asi olej.viděl jsem i chlazení v dutým skegu plachetnice.vada je, že musí být výfuk buď suchý, a tím dost teplý, a nebo čerpadlo na jeho chlazeníd. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 1. Září 2011 Sdílet Odesláno 1. Září 2011 Diky, mela suchej vejfuk. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomas80 Odesláno 1. Září 2011 Sdílet Odesláno 1. Září 2011 Neco podobneho jsem videl u nas na tlacaku. Vypadal jako katamaran, to znemane pod hladinou dva pontony a ve stredu na bocich mel pod urovni hladiny takovej skoro to vypadalo jako trubkovej radiator co jsou ve fabrikach na paru. Tak jsem si rikal ze to bude urcite na chlazeni neceho. Az budu doma tak se mrknu myslim ze mam nekde fotku. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 3. Září 2011 Autor Sdílet Odesláno 3. Září 2011 Ahoj, tak jsem včera opět trochu laboroval s nastavováním propelleru. Podařilo se mi lehce upravit anodu abych měl jistou že si neškrtnu a dopadl jsem takto :Zkusil jsem obě maximální polohy - 1/ při nastavení pitch 22" jsem motor vytočil na max cca 2800 ot/m , zajímavé bylo že již cca při 2000 ot/min jsem byl ve skluzu při rychlosti asi 20 km/h ?? (měřeno GPS) , zkoušel jsem při různých sklonech nohy a stále stejné - plochá vlna za lodí , rychlost max. asi 25 ale myslím že dost neekonomický provoz vzhledem k poloze plynové páky a otáčkám motoru. 2/ nastavení pitch 14" - motor pěkně do otáček (max. 4000 ot/min) dle manuálu mám max. 3900-4300ot/min) , opět různé sklony nohy. Přechod do skluzu cca ve 2500 ot/min asi při 25 km/h .Takže mi přijde, že pro výkon mého motoru a váhy lodě by bylo optimální osadit pitch asi tak 12-13" což mi přijde již trochu mimo ale vychází to tak. Myslím, že v klidném zimním období prohlédnu možnosti úpravy propulse a to by bylo abych se nedostal ještě na nižší pitch :)Jinak co se týče nastavování na hřídeli, musím vždy povolit i hlavní matku, při povolení jen imbusů mi nejde s lopatkami otočit. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomas80 Odesláno 10. Září 2011 Sdílet Odesláno 10. Září 2011 Kooonecne zase muzu psat na normalni klavesnici, na mobilu je to proste opruz :) . Kazdopadne aby jste si nemysleli, ze jsem ne na Vas s tou fotkou vyflaknul. Bohuzel se mi ji zatim nepodarilo nalezt. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 26. Září 2011 Autor Sdílet Odesláno 26. Září 2011 Tak ted o víkendu se mi osvědčila možnost volby sklonu listů propelleru. V sobotu jsem jezdil s návštěvou tak jsem využil možnost a dal malé stoupání - prechod do skluzu bez problemu, rychlost mensi ale nebylo nutné žádne premistovani posadky sem a tam. V nedeli kdyz jsem byl s manzelkou sam jsem zmenil sklon zvýšil stoupani zvedl rychlost a opet v pohode. Takze ta moznost zmeny se osvedcila. Jiz to mam najeté ze cela operace mi trva cca 5 minut. :) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bambinone Odesláno 9. Říjen 2011 Sdílet Odesláno 9. Říjen 2011 ...Takže mi přijde, že pro výkon mého motoru a váhy lodě by bylo optimální osadit pitch asi tak 12-13" což mi přijde již trochu mimo ale vychází to tak. Myslím, že v klidném zimním období prohlédnu možnosti úpravy propulse a to by bylo abych se nedostal ještě na nižší pitch......mám ten nejmenší šroub Propulse (4902) a potřeboval jsem svůj slabší motor lépe vytáčet při zatížení (či spíše přetížení) lodi - zcela v pohodě šlo jehlovým pilníkem ubrat to, co překáželo v ještě větším pootočení lopatek, a dostal jsem se o více než 2" stoupání dolů (vlatně až 3", ale pak v té pozici je obtížné lopatky udržet, dokud se neutáhnou stavěcí šrouby). Protože na internetu někdo nabízel za hubičku nepoužívaný stejný šroub, mám nyní dva a ladím nastavení pro přetíženou loď a nastavení pro solo jízdu. Přestavění šroubu přece jen chvilku trvá, opravdu to stejně bez alespoň povolení matky nejde a stejně potřebuji s sebou záložní šroub. Dále jsem na internetu našel, že čtyřlistý šroub je nutno považovat minimálně o 1" rychlejší než třílistý - nebo asi přesněji, že zatíží motor jako třílistý šroub s o 1" větším stoupáním... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jura Odesláno 8. Červen 2016 Sdílet Odesláno 8. Červen 2016 Pánové předem děkuji za odpovědi mám motor mercury 50 ELPO měl jsem propeller 10-3/8 stoupání 13 dal jsem propeller 10 stoupání 15 v domění že snížím otáčky motoru a trochu zvednu rychlost ale ouha při rychlosti 40 km otáčky stejné 4200 ot. max.rychlost spadla ze 64 km na 50 km.Kde je chyba? Děkuji Jura Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 8. Červen 2016 Sdílet Odesláno 8. Červen 2016 nejspíš v menším průměru a tím menší ploše listu Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 8. Červen 2016 Sdílet Odesláno 8. Červen 2016 Při 4.200 otáčkách z motoru nezískáváš maximální výkon. Musíš se rozhodnout jaký režim je pro Tebe optimální. Buď preferuješ běžnou cestovní rychlost s méně vytočeným motorem, pak použiješ těžší vrtuli, ale klesne maximální rychlost. Nebo si chceš zachovat možnost vyšší maximální rychlosti a pak budeš hledat vrtuli, se kterou motor roztočíš na výrobcem doporučované maximální otáčky, při kterých dá maximální výkon. Třeba 5.000 až 6.000 ot. Pak ale při běžné cestovní rychlosti poběží motor ve vyšších otáčkách. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 8. Červen 2016 Sdílet Odesláno 8. Červen 2016 píše, že má 4200 ot při 40 km/h, ne při plnejch kulích, pokud rozumím Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 8. Červen 2016 Sdílet Odesláno 8. Červen 2016 Aha, tak to jsem trochu mimo. Pardon.Juro, kolik to točilo na max s předchozí a nynější vrtulí? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se