Přejít na obsah
Plavidla.cz

Propeller PROPULSE


Anachy

Doporučené příspěvky

Tak jsem ten zázrak, https://propulse.jetshop.se/default.aspx ,v pondělí objednal a v pátek to bylo doma. V sobotu první zkoušky a zatím jsem kapku na rozpacích, první nastavení super ale potom už jsem se nějak nemohl roztočit (myslím motor) hlavně jsem sebou neměl imbus abych mohl sundat anodu dost mě limitovala v nastavení úhlů. Takže budou následovat nové pokusy, ale dělá to na mne dojem, že mám"slabej" motor - ono těch 120 hp fakt není na žádný velký vyskakování. Pokud po dalších zkouškách bude výsledek neuspokojivý, bude propeller zřejmě na prodej, tak pokud by někdo jevil zájem , prodám za pořizovací cenu plus doprava, ale víc budu vědět až opět vyzkouším, čekám na nějaké ucházející počasí, voda 17 st. C není nic moc na "ráchání" .
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 72
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Ahoj, já ji mám také a žádné nadšení. Na střední nastavení to jelo hůře než můj okousanej třílist, na největší stoupání jsem ani nevytočil motor a nejmenší to sice šlo rychle do skluzu, ale maximálka 38km/h. Pak jsem ji ještě rozebral a asi blbě složil, páč pokusy druhý den byly ještě horší. Tak nevím. Zatím jsem tam vrátil tu starou. Asi by to chtělo testovat čárku po čárce, ale pokaždé musíš ke břehu a stejně se to blbě šteluje, jelikož ta vrtule nejde uplně z vody a ty čárky jsou blbě vidět.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak vidím, že máš obdobné zážitky jako já s propulse, né že by mne to těšilo ale alespoň vím, že to co mne potkalo při zkoušení nebyla chybka v motoru ale asi zřejmě v propelleru. To nastavování sklonu se fakt nejlépe dělá při sundané vrtuli z nohy, ve vodě nic moc. Chystám se na další pokusy asi ve čtvrtek tak dam potom vědět jak to dopadlo. :)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kotvím na 124,5 km na slapské přehradě. To že to nejelo vůbec se mi stalo také, takže jsem osadil původní vrtuli a řešil zda je chybka v motoru nebo v propelleru, ale když to se starou jelo stejně jako předtím, tak bych to viděl na "propulse", jen mi nejde do hlavy proč při prvním osazení v základním nastavení to fungovalo a když jsem to potom vrátil na stejné hodnoty tak už nic - z toho jsem byl kapku rozhozenej.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám svoje kotviště, stání na bojce a u toho malé molo .

Fotografie2040.jpg

Propeller jsem měl rozhozenej hned jak mi prisel, jsem takovej zvidavej typ a pokud lze něco rozebrat tak to zkusím. Ale to první nastaveni jsem dělal pravě na hřídeli a to se mi asi nepovedlo. Když jsem to potom na suchu zkoušel ruůzně "štelovat" ono se to špatně sesadit nedá - myslel jsem třeba že by každá lopatka měla jiný úhel ale to dost dobře nejde není to zas tak špatně udělané, po té mechanické stránce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám na mysli minimálně celou příští sezónu. Dva roky jsem na Orlíku, ale čekáme přírustek do rodiny, tak bych chtěl něco blíže. Jsem z Prahy. Minulý týden, jsme se byli lodí na Slapy podívat a nejvíce mne zaujala právě ta část kde ty kotvíš, Županovice atd. Konec jako je Rabyně, Ždáň....to je tak na drink a pryč.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

for Karel, hele můžeme zakomunikovat mimo forum a třeba se nějak dohodnem, mám tam sice vyhrazené kotviště přímo pro svoji loď vč. cedule na břehu, ale nikdo mě nikdy nekontroloval, alespoň o tom nevím, co se týče parkování tak by nebyl asi problém u naší chaty, je to osamoceně ale to bych vysvětlil. Molo mám stejně tak napůl načerno neboť stání na bojce je bez přístupového mola, ale kdo by tam lez z břehu když to jde suchou nohou. Pokud by jsi měl zájem a jsi zvyklí že parkuješ na vodě je to na tobě.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 3 weeks later...

Tak jsem se dnes dostal k dalšímu pokusu plavby s propellerem Propulse, tentokrát jsem si jej nastavil a složil pěkně na suchu zvolil jsem stoupání 16"(OPRAVUJI - ZřEJMě Nééé 16" ALE 20"), jelikož je stejně v tomto období plavba ve skluzu na Slapech omezena, tak jsem zkoušel nastavení spíše pro pomalou jízdu. Tentokrát pozitivní zjištění, sledoval jsem plavbu při určitých otáčkách s předešlým propelerem 141/2-18" a při stejných otáčkách a natrimování nohy (zkoušel jsem rozsah mezi 1000-2000) větší rychlost o cca 2-3 km/h, což mě potěšilo, nakonec jsem si zkusil houpnou i do skluzu a i při špatném natrimování šla loď do skluzu pěkně (holt nastavení na sílu) . Maximálku jsem nezkoušel, vzhledem k omezení plavby a né dokonale čistému trupu lodě zespodu by šlo o nekorektní údaje.

Takže se snad nakonec investice přeci jen vyplatila :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapci,trochu si to pletete. Střed je 18" a jsou jen dva do plusu a dva do mínusu - nikoliv 3 a 3.nastavuje se po 2" a celkem je 5 možností,tj rozsah 14" až 22"

jenom ještě není možné aby mněl Anachy při nastavení 16" při stejných otáčkách vyšší rychlost o 2-3km/h nežli s propellerem 14,5x18" - za předpokladu,že je tato originál,nepoškozená ani neodborně opravovaná.


Bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nevím ale typ s označením S9 který mám umožňuje 6 možných poloh


viz výňatek z návodu :

-zvýšení o 200 otáček za minutu - snížit výšku o jeden stupeň

-zvýšení o 400 otáček za minutu - snížit výšku o dva stupně

-zvýší o 600 otáček za minutu - snížit o tři stupně krocích (pouze S9)

k poklesu o 200 otáček za minutu - zvýšení o jeden stupeň

k poklesu o 400 otáček za minutu -zvýšení o dva stupně

k poklesu o 600 otáček za minutu -zvýšení o tři stupně (pouze S9)


Jinak před propulse jsem měl osazen také čtyřlist ale jak jsem již naznačil 141/2x18 originál mercruiser , mám jej na lodi druhým rokem a žádné vážnější šrámy neutrpěl. Když ale porovnám lopatky původního propelleru a propulse propelleru je v nich docela rozdíl, tvar propulse se blíží k provedení High Five, ale je to jen můj osobní názor. Co se týče otáček a rychlosti říkám jen to co jsem vysledoval při pokusné jízdě, netuším jak přesně ukazuje budík trimu ale je mi jasné že sklon nohy hraje dost velkou roli při posuzování.


Taky je docela možné, že se "blbě" dívám na nastavovací polohy je tam totiž + i - na obě strany, v tom případě bych tedy udělal místo 16" 20" - myslím což mě teď napadá , že je asi spíše to správně, no nikdo není neomylný . Jen pro upřesnění když se listy rozevírají (tj, vice se postaví úhel se zvětšuje??) Rád se nechám poučit vždyť od toho tady to forum je :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kuci, opravdu se to tak blbe steluje kdyz je to nasazene na noze? Jde mi o to, zda je jednodussi prestelovat toto, nebo vymenit vrtuli za mensi. Obcas nekoho vezu na lodi a musim menit vrtuli, protoze s tou vetsi bych to nevytah z vody. Kdyz pak zase jedeme sami, tak je lepsi tam dat zase tu tezsi. Tak jsem premejslel o necem takovem, ale jelikoz je stejne lepsi na serizeni jak pisete mit vrtuli z nohy sundanou, takze by mi to vyresilo akorat to, ze bych nemusel tahat dve vrtule :)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky je docela možné, že se "blbě" dívám na nastavovací polohy je tam totiž + i - na obě strany, v tom případě bych tedy udělal místo 16" 20" - myslím což mě teď napadá , že je asi spíše to správně, no nikdo není neomylný . Jen pro upřesnění když se listy rozevírají (tj, vice se postaví úhel se zvětšuje??) Rád se nechám poučit vždyť od toho tady to forum je :)

když stoupáni zvětšuješ, nastavuješ lopatky tak, že jsou víc rovnoběžný s hřídelí a je to na menší tah a větší rychlost, motor se hůř vytáčí v přechodovém režimu do kluzu

když je dáváš víc kolmo k hřídeli, stoupání zmenšuješ, udělá to větší tah, snáz leze loď do kluzu, protože se snáz a rychleji vytočí motor do výkonu, max. rychlost je menší.

 

stoupání se měří od roviny kolmé k ose křídele. v cca ve 2/3 průměru se změří rozdíl výšky přední a zadní hrany vrtule a přepočítá se to na jednu otáčku. není to tedy úhel listu, ale o kolik palců se list teoreticky posune za jednu otáčku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji Davidovi za upřesnění, trochu jsem se v tom motal :)


Pro Tomase80 - není to tak složité to nastavovaní, v návodu se uvádí, že povolíš hlavní šroub držící propeler tak aby šla část zajišťující lopatky povytáhnou o cca 2mm , povolíš šrouby jistící tento kroužek a potom jen pootočením tohoto kroužku změníš sklon lopatek. teoreticky to tedy není nic složitého, jen záleží jak hodně můžeš vytrimovat nohu nahoru a jaký máš k tomu celému přístup. Druhá věc je , že to není zpočátku moc ochozené tak to jde ztuha. Potom jen zkontroluješ zda se ti lopatky usadily na stejných polohách a vše znovu utáhneš, otázka tak cca 10 minut. Jde jen o cvik a přístup k propelleru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 weeks later...
No alespoň tak to je popsáno v návodu, nechtěl jsem to ve vodě moc zkoumat - chystám se ještě na možné nastavení s menším stoupáním ale musím kapku upravit anodu abych si o ni neškrtl. Až vyndám loď z vody a bude to na vleku tak to nastavování doladím. S tím pravým a levým máš pravdu je to univerzální díl.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...