Jura Odesláno 8. Červen 2016 Sdílet Odesláno 8. Červen 2016 Točilo to 5500 dneska 5200 já jsem doufal jak už to bylo tady popsáno že když dám větší stoupání tak zmenším otáčky konkrétně při té rychlosti 40 km že spadnou tak na 3600 a ono nic, tuto výměnu jsem provedl na doporučení mechanika.Když s tím byl na vodě tak řekl že motor zbytečně vytáčím. Jura Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
my65hp Odesláno 9. Červen 2016 Sdílet Odesláno 9. Červen 2016 Ahoj Juro , neradil ti mechanik z Marine sport ? tam jsou tací specialisté . Mercury má maximální výkon okolo 5000-6000 tis otáček . Pokud snížíš na 3600 máš rázem poloviční motor . Já mám 60 Hp je to podobný . Máš prostě špatnou vrtuli . Větší stoupání ještě nic neznamená . Vše je o typu lodi váze a podobně . Doporučuji vrátit tam co tam bylo . Můj motor je nejekonomičtější cca při 5000 otáčkách . +- . Loni jsem dal taky vrtuli s větším stoupáním a bylo to úplně stejný jako u tebe . Tak jí ted mám jako záložní . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 9. Červen 2016 Sdílet Odesláno 9. Červen 2016 Já jsem laboroval s motorem Honda 50HP mezi originál hliníkovou vrtulí se stoupáním 13" a hliníkovou Michigan se stoupáním 15". Změna jízdy byla výraznější, nežli by odpovídalo změně stoupání, vysvětluju si to výrazně jiným tvarem (plochou) lopatek. V mém případě jsem s těžší vrtulí přišel o cca 4km/h na maximálce (původně 50km/h), snížila se dynamika, ale získal jsem stejný rozsah cestovních rychlostí při otáčkách o cca 300 až 400 nižších. Chtěl jsem tedy totéž co ty a povedlo se. S původní vrtulí motor na max točil 6 tis, s tou těžší pak 5.500ot. Ta těžší vrtule měla o nějakou osminu palce menší průměr.Po přechodu na motor 100Hp s vrtulí originál hliníková Honda 19" jsem se dostal na maximálku 67km/h při necelých 6 tis. ot, ale při 40km/h to točilo cca 4 tis., což se mi nelíbilo. Výměnou za nerez se stoupáním 21" (o 1/4 palce menší průměr) došlo opět k výraznější změně, nežli by odpovídalo změně stoupání. Maximálka klesla na 63, ale při 3.800 otáčkách už to jede 45km/h, což je krásná, tichá a očekávám že i ekonomická jízda. Maximálně se motor roztočí na 5 tis. ale rychlosti nad 50 už moc nepotřebuju a těch 50 to jede při 4.200 otáčkách, což je úžasný. Faktem je, že se 100HP je moje loď už omotorovaná velmi velkoryse a tak si můžu dovolit takovýhle režim. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marty Odesláno 9. Červen 2016 Sdílet Odesláno 9. Červen 2016 S vrtuli jsem na Yamaha 60 HP take hodne laboroval. Obecne vyrobci doporucuji, aby motor na lodi s prumernou zatezi bylo mozno vytocit do udavaneho rozpeti, coz byva nejcasteji 5 - 6 tis. Neni to proto, aby bylo mozno vyuzit maxima ot, ale proto, aby motor mel spravnou zatez, tz. aby nebyl zbytecne pretezovan anebo pretacen, ani jedno mu nesvedci. Prilis velke stoupani tak casto ani neznamena vyssi rychlost pri stejne poloze skrtici klapky. Zkousel jsem 4 vrtule a nejlepsiho pomeru rychlost / spotreba / pruznost dosahl s tou, s niz vytocim max 5600 / z rozpeti 5 - 6 tis/. Nelze ale univerzalne doporucit parametry, protoze kazda lod ma jine hydrodynamicke vlastnosti a vahu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jbenda Odesláno 9. Červen 2016 Sdílet Odesláno 9. Červen 2016 Z vlastní zkušenosti mohu říct že na vrtuli kde nejde dosáhnout na max ot.je spotřeba vždy větší než na té kde se motor nechá přetočit (né nesmyslně). Příliš těžká vrtule je pro motor stejná jak neustálá jízda do kopce ☺ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jura Odesláno 9. Červen 2016 Sdílet Odesláno 9. Červen 2016 Díky zatím za Vaše názory vrátím tam tu starou.Možná je chyba že ta nová vrtule má menší průměr. Jura Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jura Odesláno 8. Srpen 2017 Sdílet Odesláno 8. Srpen 2017 Pánové vracím se k problému propelleru mercury 50 mám tam 10 3/8 x13 a ted jsem našel 11,10 x13 co se záměnou stane.Dík za rady Jura Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bootcentrum Odesláno 8. Srpen 2017 Sdílet Odesláno 8. Srpen 2017 Proč se ptáš? Vyzkoušej a uvidíš!bootcentrum Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jura Odesláno 8. Srpen 2017 Sdílet Odesláno 8. Srpen 2017 Dík za super radu od profíka. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sullaco Odesláno 8. Srpen 2017 Sdílet Odesláno 8. Srpen 2017 Ahoj, jako nechci se bejt nějakej neuctivej, ale než tu popsat stohy stránek o dohadech, co se asi stane, protože nikdo neznáme tvou loď, její váhu, tvar dna, náklad atp. který ve finále budou stejně jen prachsprostý dohady a doměnky tak jak píše Bootcentrum, nasaď a sám uvidíš výsledek. Hlavně máš výhodu, že poznáš rozdíl oproti stávající vrtuli. Jo, kdybys tu vrtuli neměl tak se dá ještě spekulovat co asi kdyby asi ale jak jsem psal, bude to jen jedna paní povídala. Pokud ji máš, nasaď a porovnej.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 9. Srpen 2017 Sdílet Odesláno 9. Srpen 2017 Pánové vracím se k problému propelleru mercury 50 mám tam 10 3/8 x13 a ted jsem našel 11,10 x13 co se záměnou stane.Dík za rady JuraPodle mne bude změna nevýznamná, pokud by se jednalo o stejný typ vrtule. Pak větší průměr udělá větší plochu listů, ta může zajistit lepší přenos výkonu v nižších a středních otáčkách. Ve vysokých otáčkách už zase větší plocha může způsobit vetší ztráty a tak se ta výhoda ve vysokých otáčkách ztratí.Pokud stávající 10 3/8 x13 neumožňuje pracovat motoru ve správném režimu, či nevyhovuje požadovanému režimu jízdy, pak změna na 11,10 x13 může přinést i mírné zlepšení, i zhoršení. Záleží na tom, jaký režim stávající vrtule umožňuje.Pokud by větší vrtule byla jiného typu či výrobce, pak bude změna výraznější a opět se nedá předem říci jestli směrem k něčemu lepšímu či horšímu. Záleží na tom, jaký je aktuální stav a jaké jsou požadavky na změny. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jura Odesláno 9. Srpen 2017 Sdílet Odesláno 9. Srpen 2017 Lubore uvažuji o větším průměru z důvodu o lepší přenos výkonu v nižších a středních otáčkách.Při stávajícím propelleru rychlost 40km/ot.4200 ale jak příjdou vlny a snížím otáčky tak se motor dost trápí . Mám člun Hille supersport 4,5m váha s motorem 520kg. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 9. Srpen 2017 Sdílet Odesláno 9. Srpen 2017 Tak tomu nerozumím. Pokud dáš vrtuli s větší plochou listů, ta bude schopná při stejných otáčkách přenést větší výkon, respektive ho pro dosažení stejných otáček bude potřebovat. Pokud se motor se stávající vrtulí trápí, pak mu při těchto otáčkách schází výkon a těžší vrtulí se to ještě zhorší.Pro režim "vlny" bys tedy potřeboval vrtuli s menším stoupáním. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 9. Srpen 2017 Sdílet Odesláno 9. Srpen 2017 Koukal jsem na historii.Píšeš, že s vrtulí stoupání 13 to točí 5.500 ot a jede 64.S vrtulí stoupání 15 to točí 5.200 a jede 50. Ptal se proč to tak je.Je to proto, že k pohybu potřebuje loď výkon motoru. čím rychleji chceš jet, tím větší výkon potřebuješ. Z motoru vytočeného do otáček při kterých má maximální výkon dostaneš maximální výkon. Z motoru vytočeného na nižší otáčky získáš nižší výkon.Vrtuli s větším stoupáním už motor neutáhne a neroztočí se do potřebných otáček, takže loď dosáhne menší rychlosti, schází výkon (otáčky) motoru.Nechápu za čím se pídíš! 5.500ot a rychlost 64km/h jsou velmi pěkné hodnoty. To svědčí o dobrém sladění lodě, motoru a vrtule. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jura Odesláno 9. Srpen 2017 Sdílet Odesláno 9. Srpen 2017 Lubore spíš jsem měl úvahu že když dám větší propeller se stejnou stoupavostí tak se třeba rychlost trochu zmenší ale při snížení otáček bude mít větší tah. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 9. Srpen 2017 Sdílet Odesláno 9. Srpen 2017 Píšeš:.....Při stávajícím propelleru rychlost 40km/ot.4200 ale jak příjdou vlny a snížím otáčky tak se motor dost trápí .....Co myslíš tím trápením. Že nemá dostatečnou dynamiku pro rychlé změny rychlosti potřebné pro jízdu na vlnách? Že Tě vlna snadno zbrzdí a ty musíš přidávat hodně plynu, abys jí přepral? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jura Odesláno 9. Srpen 2017 Sdílet Odesláno 9. Srpen 2017 Lubore přesně tak. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 9. Srpen 2017 Sdílet Odesláno 9. Srpen 2017 Pak ale uvažuješ špatným směrem. Potřebuješ vrtuli, která při rychlosti vhodné pro jízdu na vlnách umožní roztočit motor do vyšších otáček a brát z něj tím větší výkon. Takže vrtuli s menším stoupáním. Zvýší se tím ale otáčky motoru i ve všech ostatních režimech.Nech to tak jak to je, je to dobré.Ještě mi nesedí ta rychlost 64km/h při 5.500 ot a stoupání 13 palců. To je snad víc, nežli teoretická rychlost. Jaký převodový poměr má noha? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 9. Srpen 2017 Sdílet Odesláno 9. Srpen 2017 Tak tomu těžší vrtulí nepomůžeš. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jura Odesláno 9. Srpen 2017 Sdílet Odesláno 9. Srpen 2017 Noha má převod 1.83:1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubor Odesláno 9. Srpen 2017 Sdílet Odesláno 9. Srpen 2017 Něco je špatně. Teoretická rychlost vrtule stoupání 13 palců je při převodovém poměru 1,83:1 59,5km/hNemůže to jet 64Při 4.200 ot je pak teoretická rychlost 45,5km/h. Pokud to jede 40, tak je vrtule v tomhle režimu až neuvěřitelně účinná. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jura Odesláno 9. Srpen 2017 Sdílet Odesláno 9. Srpen 2017 Lubore mam klasickej ukazatel tak nějaká odchylka tam určitě je. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kmetek Odesláno 18. Leden 2018 Sdílet Odesláno 18. Leden 2018 To bych se bál Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.