Přejít na obsah
Plavidla.cz

údržba motorů


Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 200
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

kyselinu mravenčí jsem nezkoušel,už to není aktuální,motory jsou čisté...v polovině října dostanou veškerý potřebný servis včetně nových rozvodů po 500mth,ulomený držák motoru po letním bouchanci ve Francii se už vyrábí z nerezu a pomalu celkově chystám loď na novou sezonu,bude to potřeba,čeká nás delší plavba po Dunaji na srbské hranice přes zbytek Rakouska,Slovensko a Maďarsko Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kup v Obi nebo drogerii kyselinu solnou/chlorovodíkovou, k tomu jedny rukavice, nejlíp respirátor (je to takovej štiplavej smrad) a jednu štětku. Budeš to mít za chvíli jak nový i kdyby tam bylo vodního kamene třeba půl cm vrstva včetně vápenatejch usazenin atp. A opravdu důkladně... Touhle břečkou se to dělá odjakživa. Dělám to tak každej rok po 3-4 měsíčním stání na vodě... Jen to pak pořádně propláchni vodou. Ocet je v mém případě k ničemu, takový plivátko, možná tak na fleky od tvrdý vody. Na zažloutlý fleky a lehkej vodní kámen funguje dobře kyselina šťavelová, prodává se jako granulát ve včelařskejch potřebách atp. Zdar Upraveno uživatelem Sullaco
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 3 months later...
zdravím vedeli by ste mi poradiť kde môže byť problém ide o motor tohatsu 4hp 2008 keď motor preklopím na zrkadle lode a následne ho po čase zase idem vložiť do vody a naštartovať nechce chytiť chytí až po dlhšom čase keď nechám motor vo vode tak potom chytá na brnk benzín dávam do internej nádrže motoru
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ono je to v podstate tak že keď prídem na vodu a zavesím motor na zrkadlo lode tak môžem ťahať za štartovacie lanko koľko krát chcem a nechytí- neodpáli keď ho potom nechám ako kedy cca hodinku tak po pár trhoch lankom nakopne ale tiež ako náhle ho preklopím na zrkadle nechce chytať pre info preklápam ho na správnu stranu ako je v návode
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě takovej nápad: je tam snímač tlaku oleje. Pokud švindluje nebo máš málo oleje, nebo vyběhlé olej čerpadlo, mohlo by to být ono. Bez záruky


Hm, tak nebude. Co sem koukal do manuálu, nejspíš tenhle snímač neumí vypnout zapalování.

Tak to bude chyba v obsluze.????

Btw. Jak vypadá svíčka? Mokrá, suchá?

A, kdybys ho vyklopil a za chvilku sklopil udělá to taky, nebo až když je vyklopenej dýl?

Upraveno uživatelem david
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 9 months later...
Zkoušel jsem do přívěsného motoru dávat olej do nohy vrchním šroubem a je to problém olej je hustej a špatně protéká,a pozoor -pouze olej který tam má být-to znamemá koupený do převodovkylodního motoru motoru,normální olej převodový který se používá do auta bych tam nedával ani za nic -má trochu jiné vlastnosti než olej který tam patří,nehledě nato že original je v tubě která se nechá v pohodě natlačit spodním otvorem a horní slouží jako kontrolní,až začne z vršku vytékat je jistota že skříňje na 100%plná potom se dá šroub do horní díry a ze spodní už nevytéká.Olej je sice trochu dražší ale je to levnější než případná oprava někde v servisu

Je dobré se kouknout do návodu od motoru, jaký olej výrobce doporučuje do převodovky.

 

Např. Honda má v návodu typ oleje SAE 90 Hypoid nebo ekvivalent API GL4 nebo GL 5

to jsou běžné oleje do hypoidních převodovek vozidel k dostání cca za 150 Kč/litr. Nevím proč bych pak platil 900 Kč/litr v Navy

 

Důležitější je kontrola starého oleje při vypouštění, zda v něm není voda, ta ublíží převodovce spolehlivě.

 

Jde o to, že ty navy oleje spešl do lodních převodovek mažou i jako emulze s vodou. Obyč převoďák není to pravé ořechové

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Marine převoďák funguje zcela spolehlivě, druhá věc je když má někdo něco již vyběhaného nebo má průnik vody opravdu velký. Tam jaksi nepomůže ani svěcená voda. Nevím, kde jaký převoďák stojí 900,- ale High Performance Gear Lube od Quicksilveru tedy OEM Mercury pro Z náhony stojí cca 550,- litr, Suzuki nebo Yamaha origo pro závěšáky cca 250 - 350,- za litr, takže nevím jestli někomu těch pár set za rok stojí za tu úsporu. Každého boj. Upraveno uživatelem Sullaco
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Futro bylo na kolecku zpatecky, ktery se zadrelo na hrideli. Olej jsem nemenil zrovna pravidelne, takze ty vody v tom asi bylo moc.

 

Voda by tam normálně bejt neměla. chce to vychytat příčinu průseru.

pravděpodobně vyměnit gufero

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...