Přejít na obsah
Plavidla.cz

ztráta výkonu Mercruiser 3.0


Doporučené příspěvky

Ahoj,

jsem právě v chorvtsku a dnes se mi stalo, že jsme musel zpomalit tak na 30km/h kvůli vlnám, pak jsem chtěl znovu přidat, ale motor měl nějak malý výkon a i při plném plynu se jen těžko drápal k 50km/h. Motor nevykazoval nějaké zvláštní zvuky ani teplóta nebyla nijak vysoká. V nízkých otáčkách se choval normálně. Po cca 3 hodinách v zátoce jsem znovu nastartoval a jel úplně normálně. Nenapadá vás někoho v čem může být problém?

díky za nápady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Svíčky by to možná mohli bejt, zkus je vyšroubovat jak vypadaj, třebas natankoval špatný palivo. Filtr je extra zvlášť aspoň u mojeho strojku, vypadá jako olejovej. Zkus ho vyšroubovat, vylejt a pak profouknout, mě z toho tenkrát když to nejelo vyplavali takový hnědý cucky, fouknul jsem do toho, něco tam luplo a hned to jelo líp. Co jsem dal novej tak je to nebe a dudy. Jsem vůl, že jsem ho nevyměnil při zazimování chce to opravdu každej rok. Nicméně ale loď necukala, spíš nešla do otáček, byla taková tupá. Upraveno uživatelem Sullaco
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ono to jede normálně asi tak deset minut a potom zničeho nic je znát ubytek výkonu. Když malinko uberu je znát že neběží pravidelně. Když ale ubernu na volnověh nebo do nižších otáček, tak běží normálně. Po vychladnutí zase jede normálně. Ten palivák mě taky napadl, ale vzhedem k tomu, že to dělá po určité době bych to spíš typoval na ty svíčky. Zkusím vyměnit svíce a uvidíme. Každopádně díky za radu. Nemáš foto neo obrázek kde je vidět ten filtr? Pokud nepomůžou svíce vyzkouším fitr.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak už je to asi vyřešené. Vyměnil jsem 3 ze čtyř svíček zpět za staré a po testovací jízdě bylo vše ok. Tak doufám, že bude pokoj.

to sullaco:

já tam žádnej filtr nemám. Mám tam pumpu podobnou jako byla na š120 která poháněná z kliky a má odkalovací nádobku, do pumpy vede hadice z nádrže a přepad z karburátoru a z pumpy vede oclová trubička přímo do karburace. Takžě filtr žádný, leda by byl přímo v pumpě. Asi to mají novější modely řešeny jinak (2004).

to david:

podle teploměru má motor stále stejnou teplotu, tlak oleje je stejný prostě vše ok. Doufám, že to byla ta svíce. Nebylo by to poprví kdy NGK odejde po chvíli, jsou to hrozný mrdky. Když NGK tak jedině iridiový ty jsou ok. Příště koupím jiný akorát budu muset sehnat jinýho dodavatele.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 weeks later...

pro skodavrz - svíčky NGK jsou jedny z nejkvalitnějších,proto s tebou nesouhlasím,že to jsou"mrdky"!!!Používám je již mnoho let ke spokojenosti mé i mých zákazníků!

Jen pro tvoje info - svíčky jsou předepsány měnit po 100mot.hod. a při používání na slané vodě dokonce po 50 hod.měnil jsi je vůbec někdy? Taky nemalou měrou záleží na celkovém stavu motoru a na správně zvolené tepelné hodnotě a typu svíčky!


bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pro bootcentrum:

mám zkušenost se svíčkami NGK pouze na motorkách a jsou s nimi opravdu problémy a je to známá věc. Nová svíce po cca 5hod. přestává házet jiskru při zátěži. Většinou je to problém u jednoválců. Jak jsem již psal, první věc kterou udělám, když koupím nové moto, tak vyměním svíci za iridiovou NGK ta je bez problémů, ale samozřejmě cena je jiná. Jinak je mi jasný, že každá věc, motor atd. potřebuje předepsanou údržbu. Mám moto jak silnici, kde údržba není "žádná", tak závodní enduro kde je údržba velmi náročná, tedy pokud chceš aby to vydrželo (olej po 10Mth, filtr po každé jízdě atd.)

Zpět k tématu - svíce jsem koupil nové, jelikož původní vykazovali opotřebení. Na nové svíce jsem najel cca 10Mth a začal tento již zmiňovaný problém. Jelikož jsem měl sebou staré, ale pouze tři protože při výměně se mi podařilo jednu zlomit ( je tam hroznej přístup přes táhla řazení), tak jsem prostě vyměnil první tři svíčky za staré. Vyndané svíčky navykazovaly známku opotřebení narozdíl od starých, každopádně se výměnou problém vyřešil. Dělala to prostě jedna vadná svíčka, která ale přestává plnohodnotně fungovat až po učitém zahřátí a pouze při zátěži - velmi častý jev techto svíček na motorkách.

Motor i celá loď je jak nová, jesti má najeto 200mth tak je to hodně. Jinak kdyby to bylo motorem, tak by to bylo na svíčce poznat (karbon, pecka), ale není na nich nic, prostě jako obvykle výrobní vada. Svíčky jsem dal dle manuálu výrobce, takže předpokládám, že správné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já se přiznám, že jsem svíčky dlouho neměnil, protože první dva roky jsem servisoval v jednom servisu, kde mi sice výměnu fakturovali ale letos, když jsem řešil problém s tahem a vyndal je, tak tam byly svíce ještě nějaké německé, řekl bych že od původního majitele. No nevadí. Já tam koupil dle doporučení na 3,0 LX typ svíček NGK BPR 6EFS tuším že za 56,- Kč/ks. Jestli je NGK poruchová značka netuším, někdo zase nadává na Championy a podobně. Iridia nedám, páč to má význam pro toho, kdo potřebuje ultra velkou životnost. Při mém nájezdu cca do 50Mh ročně, jednou za dva roky hodím ty nové NGK a myslím, že mám klid. Můj názor.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já dávám iridia do jednoválců, protože se neulejou a mají podstatně lepší starty a životnost je samozřejmě také jinde. Ale u jednoválce máš jednu svíci, takže tě ty cca 400kč co ta svíce stojí nezabijou. Ve člunu jsem zatím nechal ty staré americké které fungují bezvadně. Pokusím se nějak ty NGK vyreklamovat. Nevím z hlavy jaký mám typ, ale dával jsem tam ty co jsou doporučené výrobcem, takže předpokládám, že ty samé, ale 56kč mne určitě nestály. Jedna mne vyšla určitě přes 100kč a to ještě se slevou přes známého. Schválně se pokusím najít účet.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj. Pred X lety jsem do motoru daval jedine svicky Champion, protoze se rikalo, ze to jsou nejlepsi top super svicky. Pak se uz zacali zatracovat a ody se zacali pjet na NGK, takze je tam davam. No loni se mi podarilo jednu zalomit a to jsem ji nijak nepacil, takze asi vada materialu. Mam obavy, ze uz je to zase stejna klasika a asi si moc nevyberes. Kazdopadne mi pripada, ze ty NGK jsou z nabidek jeste ty lepsi.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...