Přejít na obsah
Plavidla.cz

Nastavení trimu závěsného motoru


Doporučené příspěvky

Poradí mi někdo jak pracuje ukazatel trimu (náklonu motoru vůči hladině) ? Koupil jsem Cortinu 555 s Mercurym 115 a pracuje mi špatně ukazatel trimu na palubní desce. Našel jsem na motoru nějaké čidlo které je na ukazatel napojené, ale pracuje jen mechanicky podle naklonění motoru. Neukazuje aktuální stav motoru vůči hladině ale jen vůči lodi. Na minulé lodi mi vše pracovalo O.K. ale nerad bych to zbytečně doslova "dodrbal". Ještě mi i podtlakový ukazatel rychlosti též se snímáním na motoru ukazuje až od vyšších rychlostí. Mohlo by to být přicpanou nebo skříplou hadičkou k budíku? Děkuji za každou radu. Jirka P.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co se týče ukazatele trimu, tak co jsem kdy na lodích měl vždy to ukazovalo polohu vůči lodi a holt musíš vypozorovat kdy to co ukazuje, s tím čidlem na noze motoru by mělo jít taky pootočit a tím "doštělovat" rozsah.

Rychloměr s trubičkou je vždy kapku problémový a většinou ukazuje jen od cca 10 km v hodině. Tak jsem jej vzal a vyměnil za GPS ten je super - mají jej za slušný peníz na www.elektrolode.cz

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za odpověď, mám mapový ploter takže rychlost přesnou, jen mi šlo o to aby šly i všechny přístroje na palubovce. Ten trim asi budu muset nastavit na budíku, na čidle to nestačí a na budíku jsem viděl nějaký seřizovací šroub. Na Galii mi budík ukazoval motor vůči hladině, bylo to lepší.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem dva (ukazatele trimu), jeden na závěsném mercurym a druhý teď na noze alpha jedna a oba dva jsou na stejném principu snímají polohu nohy vůči zadnímu čelu a dají se nastavit (vytrimovat) aby "něco" ukazovaly. Stejně se dle toho orientuji jen při dojezdu ke břehu nebo rozjezdu, Již mám vyzkoušenou polohu náklonu nohy a není třeba s tím moc laborovat. To by mě zajímalo na jakém principu jsi to měl u té Galie udělané, to by tam muselo být něco na způsob gyroskopu aby to stále snímalo polohu vůči vodě a tu reálně ukazovalo. :)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 5 years later...

Krásný den přeji všem,


hledám radu ohledně člunu se závěsným motorem Johnson 50 HP. Nevím co se přihodilo, ale nejde mi naklopit motor do polohy pro manipulaci a převezení lodě. Naklápění je manuální. Motor se chová jako by nebyl odjištěn a držela ho nějaká západka či co.... Při pohybování bovdenem a zajišťovací pákou se mi povedlo motor přizvednout o pár cm, ale do polohy pro manipulaci nemám šanci.... má někdo nápad či radu?


Díky Jirka

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 3 weeks later...
Tak záhada odhalena..... nalomený bowden , tudíž nejde odjistit západka pro odjištění motoru. Nový bowden se musí prý objednat z USA a cena 3862 Kč a dodání cca měsíc. Docela mazec. Ještě v pondělí jedu na Zbraslav, kde je firma na výrobu bowdenů. Tak snad.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 1 year later...
Tak záhada odhalena..... nalomený bowden , tudíž nejde odjistit západka pro odjištění motoru. Nový bowden se musí prý objednat z USA a cena 3862 Kč a dodání cca měsíc. Docela mazec. Ještě v pondělí jedu na Zbraslav, kde je firma na výrobu bowdenů. Tak snad.

A jak to tenkrát dopadlo? Udělali ti nový?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 3 weeks later...

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...