Přejít na obsah
Plavidla.cz

Jaký olej do motoru a převodovky?????


Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 89
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Jj s tim naprosto souhlasim i s dsg. Napadla me jedna vec, mam kamaradku co dela v laborce neco jako d-test zkoumaj ruzny veci. Zeptam se ji jestli je schopna mi udelat rozbor a otestovat treba tri vzorky oleju ;) pak nepovedem jen spekulace ale uvidime cernena bilem jak jsou na tom ty oleje. Co vy na to?

Tribotechnika, tedy nauka co se zabývá kvalitou paliv a maziv je velmi obsáhlá věda a laboratorních zkoušek používá tucty. Je naivní myslet si, že Ti někdo vzorky jako bokovku v obyčejné laboratoři porovná. Kvalita oleje není o stavu v jakém ho koupíš, ale o tom jaké bude mít vlastnosti v reálném provozu a na konci intervalu před výměnou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nesrovnávejte DSG s alphou nohou.

V době, kdy alpha jednička vznikala byla syntetika nejspíš žhavou novinkou. Jestli už vůbec existovala. Klidně bych si i dokázal představit, že dnešní minerál může být lepší, než tehdejší nejlepší syntetika. Nedělejme z tý nohy raketoplán. Je to normální kovařina.

Třeba mě tu taky hromada lidí zrazovala od náhrady ložiska transomu. No a ono tam bezvadně funguje. Občas to jde a občas je lepší to neriskovat. Proč o tom ale bez zaujetí a emocí nediskutovat?


Je všeobecně známé, že minerál je v mnoha ohledech lepší, než syntetika. Třeba mazací schopnosti a soudržnost filmu má lepší, než syntetika. Nevýhoda je, že jeho vlastnosti mnohem víc závisí na teplotě. Syntetika má taky delší životnost, je odolnější vůči oxidaci atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj s tim naprosto souhlasim i s dsg. Napadla me jedna vec, mam kamaradku co dela v laborce neco jako d-test zkoumaj ruzny veci. Zeptam se ji jestli je schopna mi udelat rozbor a otestovat treba tri vzorky oleju ;) pak nepovedem jen spekulace ale uvidime cernena bilem jak jsou na tom ty oleje. Co vy na to?

Tribotechnika, tedy nauka co se zabývá kvalitou paliv a maziv je velmi obsáhlá věda a laboratorních zkoušek používá tucty. Je naivní myslet si, že Ti někdo vzorky jako bokovku v obyčejné laboratoři porovná. Kvalita oleje není o stavu v jakém ho koupíš, ale o tom jaké bude mít vlastnosti v reálném provozu a na konci intervalu před výměnou.

Zeptam se ji a uuvidim co mi na to rekne ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nesrovnávejte DSG s alphou nohou.

V době, kdy alpha jednička vznikala byla syntetika nejspíš žhavou novinkou. Jestli už vůbec existovala. Klidně bych si i dokázal představit, že dnešní minerál může být lepší, než tehdejší nejlepší syntetika. Nedělejme z tý nohy raketoplán. Je to normální kovařina.

Třeba mě tu taky hromada lidí zrazovala od náhrady ložiska transomu. No a ono tam bezvadně funguje. Občas to jde a občas je lepší to neriskovat. Proč o tom ale bez zaujetí a emocí nediskutovat?

 

Je všeobecně známé, že minerál je v mnoha ohledech lepší, než syntetika. Třeba mazací schopnosti a soudržnost filmu má lepší, než syntetika. Nevýhoda je, že jeho vlastnosti mnohem víc závisí na teplotě. Syntetika má taky delší životnost, je odolnější vůči oxidaci atd.

Taky si myslim ze to neni tak horke a je pravda ze v letech kdy se zacaly vyrabet alphy byli oleje uplne jine, daleko horsi nez dnes ;) a take jsem oresvedcen ze by ji mineral vyrabenej dnesni technologii rafinace a pridavnejch veci nemohl uskodit... ja bych jen rad zjistil jestli je opravdu origi quicsilver o tolik lepsi nez treba caastrol aby stal 3X 4x tolik :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já se obávám, že definice minerální a syntetický olej již delší dobu neplatí a výsledné produkty bývají směsí různých základních látek. To platí obzvláště pak pro oleje prodávané jako syntetické, pod tímto názvem se schová kde co, i dřívější tzv. polosyntetické oleje. Na druhou stranu lze koupit oleje čistě minerální vhodné pro veterány například typicky české M6AD. Mám zkušenosti jak s veterány, tak s moderními vysokootáčkovými motory i převodovkami a s klidným svědomím mohu prohlásit, že naprosto každý olej maže i s určitým množstvím příměsi vody, u olejů pro lodě jde spíš o to, aby se z oleje voda separovala co nejdéle. V konečném důsledku se této (a dalších jiných) vlastnosti dosáhne při zachování určitých kompromisů, takže ve finále nemusí být speciální marine olej pro motor to úplně nejlepší pod sluncem, jak si mnozí namlouvají. Ostatně to bývá námětem i mnoha odborných diskuzí, kde se zpochybňuje kontroverzní používání marine olejů pro inboard motory obecně. Tato problematika je tak obsáhlá, že se v ní bez hlubších znalostí v podstatě ani nelze orientovat natož pak seriózně diskutovat a už vůbec bych si nedovolil někomu radit. úsměvné je také tvrzení, že laboratorní slečna dodá rezultát, o který se marně snaží desítky specializovaných pracovišť a jen málo z těch nejlepších si dovolí vydat doporučení jen a pouze pro omezený okruh použití. Upraveno uživatelem jirkas
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já se obávám, že definice minerální a syntetický olej již delší dobu neplatí a výsledné produkty bývají směsí různých základních látek. To platí obzvláště pak pro oleje prodávané jako syntetické, pod tímto názvem se schová kde co, i dřívější tzv. polosyntetické oleje. Na druhou stranu lze koupit oleje čistě minerální vhodné pro veterány například typicky české M6AD. Mám zkušenosti jak s veterány, tak s moderními vysokootáčkovými motory i převodovkami a s klidným svědomím mohu prohlásit, že naprosto každý olej maže i s určitým množstvím příměsi vody, u olejů pro lodě jde spíš o to, aby se z oleje voda separovala co nejdéle. V konečném důsledku se této (a dalších jiných) vlastnosti dosáhne při zachování určitých kompromisů, takže ve finále nemusí být speciální marine olej pro motor to úplně nejlepší pod sluncem, jak si mnozí namlouvají. Ostatně to bývá námětem i mnoha odborných diskuzí, kde se zpochybňuje kontroverzní používání marine olejů pro inboard motory obecně. Tato problematika je tak obsáhlá, že se v ní bez hlubších znalostí v podstatě ani nelze orientovat natož pak seriózně diskutovat a už vůbec bych si nedovolil někomu radit. úsměvné je také tvrzení, že laboratorní slečna dodá rezultát, o který se marně snaží desítky specializovaných pracovišť a jen málo z těch nejlepších si dovolí vydat doporučení jen a pouze pro omezený okruh použití.

Neumite cist panove,ja jsem rekl ze se ji zeptam ;) me ze to udela. Jinak s tvym prispevkem souhlasim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych to shrnul tak, že leju origoš, sháním si ho za dobrou cenu a doposud jsem neměl problém. Netvrdím, že to s jiným olejem nepůjde také, nicméně na laboraci nemám čas, ani náladu a ani peníze. V oklolí mi stačilo pár známých co takto laborovali u DSG a děkuji nechci. Možná neušetřím pár set, možná sponzoruji nějakou marine lobby, ale mám klid. Takže průkopníci a noví objevitelé, je to jen na vás, rád si vaše zkušenosti po pár letech provozu přečtu.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak urcite ;) Kazdopadne jsme se vlastne nicemu nedopatrali a bez testu nic nezjistime :D tskze budem lejt origo dokid to nekdo neodskousi ;) tim asi tema uzavreno. Mluvil jsem s tou kamoskou a pry je schopna odskouset misitelnost s vodou a nasledne mazaci schopnosti a na centrifuze pry nasimulovat spoustu veci treba je schopna to pri ruznejch teplotach nechat michat atd ale urcite to nebude uplne stejne jako provoz...
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...