Přejít na obsah
Plavidla.cz

Závěs pro tahání lyžaře


mirzik

Doporučené příspěvky

Ahoj,

poraďte mi jak má vypadat závěs pro tahání lyžaře. Myslím tím provedení, tak aby mi to SPS otypovala a zapsala do papírů ke člunu. Na SPS mi řekli jen to co jsem se dočetl, jak a kde má být umístěn a že musí být opatřen bezpečnostní pojistkou. Provedení je prý na mě, tak ať nevymýšlím vymyšlené.

Děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Záleží na jakou loď, některé čluny mají celou věž. Já mám na Fletcheru A150 v palubě před závěsným motorem udělaný otvor s pouzdrem, na dně je patka, tím provlíknu nerez trubku na který je oko kam se zahákne lyžařský lano s bezpečnostním vypínáním.


Pokud máš motor zabudovaný, tak nepotřebuješ zavěšení lana zvedat moc nahoru, aby jsi se vyhnul motoru a stačí vhodně upevnit oko na zádi člunu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Záleží na jakou loď, některé čluny mají celou věž. Já mám na Fletcheru A150 v palubě před závěsným motorem udělaný otvor s pouzdrem, na dně je patka, tím provlíknu nerez trubku na který je oko kam se zahákne lyžařský lano s bezpečnostním vypínáním.

 

Pokud máš motor zabudovaný, tak nepotřebuješ zavěšení lana zvedat moc nahoru, aby jsi se vyhnul motoru a stačí vhodně upevnit oko na zádi člunu.

Oko na zádi člunu Ti SPS nezapíšou do papírů, musí to být cca v 1/3 lode od zadu a ukotvene do dna lode. Takhle jak to popisuješ si to představuji, patka na podlaze a zkrz palubu pouzdro. Oko na trubce máš klasické - jako se dává dozadu na zrcadlo? Charlie nemohl by jsi mi poslat nějakou fotku, nebo skicu s rozměrama, průměr trubky ...atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O víkendu ti to můžu blesknout a oměřit, ale ještě jsi nenapsal na jaký člun to chceš, zda máš vestavný, či přívěsný motor a tak dále. Na nová bláta které jsou ze slabého materiálu se dávají celé věže, které jsou uchycené na přídi a bocích, aby se ta váha roznesla. Jinak ná pár lodích jsem viděl i to oko na zádi, schválené normálně k provozu, holt to bylo schváleno ještě za benevoletnějších vyhlášek, kdo ví.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Charlie: Ahoj, mám to na malý Sport 50 Pluto, je to poctivej laminát, a před bednou na motor ještě vyztužený, uchycení bych se nebál. Vestavěný motor, Crescent 45 Drive, zatím jsem tahal lyže jen na oku které mám na zrcadle, a nemám to legálně v papírech, a proto bych to chtěl nějak zlegalizovat, ale bez toho závěsu mi na SPS nedají štempl a zápis "SKI" - nojo každá sranda něco stojí, tak to udělám a bude klid. A hlavně provozovatelé lyžařských drah chtějí aby jsi to měl v papírech, jinak tě tam s lodí nepustí.


malahavranice: moc děkuji za foto a info

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně, tam nemubeš muset mít ani dlouhou tyč, protože se nepotřebuješ ničemu vyhnout, motor máš schovaný. Takže na dně udělat patku, slaminovat ji se dnem a pak udělat průchod palubou. Já to mám na Fletcheru originál z výroby a je to mírně sklopené dozadu.


A v papírech mám zapsáno doslova: Povoleno vlečení lyžaře, posádka 1+1


A ještě mám na tebe dotaz, četl jsem, že ty Crescent Drive 45 jsou dvourychlostní motory, tak by mi zajímalo, jak to je a jak to funguje? Jinak jsou to raritní motůrky a pěkně vyřešené.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A ještě mám na tebe dotaz, četl jsem, že ty Crescent Drive 45 jsou dvourychlostní motory, tak by mi zajímalo, jak to je a jak to funguje? Jinak jsou to raritní motůrky a pěkně vyřešené.

Ahoj, taky jsem četl že jsou 2rychlostní, ale nikdy jsem takový neviděl, můj je pouze jednorychlostní a chod zpět (zpátečka). I ve Sportech 100 co měla Policie, byly jen 1 rychlostní, viděl jsem jich celkem 5 kousků, 4 byly vyndány z těchto člunů ( jeden je ten můj). Mám k nim i originál prospekt a dokumentaci a nikde jsem tam 2 rychlosti nevyčetl, ale je možné že se jedná třeba o starší modely a nějaké novější měli 2 rychlosti, já je ale neviděl. Jinak je to sice starý, ale spolehlivý, jednoduchý a nenáročný motůrek, a hlavně je to psáno jako "zabudovaný motor", takže legislativně v pohodě.

Upraveno uživatelem mirzik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jo, je to defakto zabudovaný přívěšák, ta konstrukce je parádně jednoduchá až bych řekl geniální. Právě v knížce od Huberta - Motorové čluny se o něm zmiňují jako o dvourychlostním lodním motoru. Takže podle vysvětlení Bootcentrum je dvourychlostní každej přívěšák s řazením :-)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 months later...
Já mám motor jednorychlostní, a mám i originál dokumentaci k pohonu a motoru, a je tam jen jedna rychlost vpřed a jedna vzad. Tím ovšem netvrdím, že 2 rychlostní neexistuje, Akorát jsem ho ještě neviděl, a ani žádné dokumenty k němu. Je pravda že v knize "Motorové čluny" se o 2rychlostním Hubert zmiňuje.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 1 year later...
Ahoj přátelé. Rád bych získal nějaké informace o motoru Crescent Drive 45 - dokumentaci všeho. Něco už jsem pochopil z občasných oprav, rád bych byl připraven na další. V některých věcech mohu už také poradit. Mluvím o bývalém policejním člunu se dvěma motorama. Do diskuse- 1 rychlost vpřed a 1vzad. Nyní dotaz. Do jednoho motoru musím před každým startem dočerpat palivo a stejně musím dlouho startovat. Připadá mi to jako kdyby byl přechlastaný, protože když ho ve finále "roztáhnu" s plným plynem, tak po chvíli chytne a pak jede normálně vcelém rozsahu otáček. Následný rozjezd z místa dopředu i dozadu většinou chcípne. Vzhledem k tomu, že je člun používán jako záchranný při závodech plachetnic, tak mám občas trochu honičku. Snad taky membrána? Zapalování nastaveno dle výrobce, tlaky ve válcích 9 - 10. , trysky stejné v obou karbecech dle výrobce. Předem díky PS tel. 724857764 SMS, já zavolám
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,

K motoru Crescent Drive 45

Několik let jsem tento motor provozoval. Také pocházel z policejního člunu Sport 100 kde byly tyto motory zdvojené. Já použil jen jeden a zabudoval jsem ho do člunu Sport 50. Měl jsem k němu (a možná bych jí ještě někde našel kopii) i originální technickou dokumentaci a spoustu náhradních dílů.

Co se týká problému se špatným startováním, důvodů může být mnoho, ale při jednoduchosti motoru se na to dá celkem rychle a dobře přijít.

Pokud by byla špatná membrána v čerpadle (děravá), nedávala by benzin a motor by neměl co nasát, stačí odpojit přívodní hadičku od karburátoru a zkusit zastartovat, pokud bude z hadičky stříkat benzin měla by být membrán v pohodě. Problém bude jinde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro mirzika. Dík za radu. prosím Tě raději bych s Tebou probral ty ND ale raději telefonem. Pošli mi SMS mirzik a já Ti zavolám. Nevím, co mně ještě čeká. Později bych i mohl přijet. Můj tel - 724857764 a jsem ze Znojma. Zatím ahoj. Viking
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 years later...

* jeste jednou bych se rad vratil k tomu zavesu

* mam clun s privesnym motorem a rad bych tam prez zimu udelal zaves, trubku ukotvenou do podlahy v miste operadla zadnich sedadel

* rad bych videl nejakou inspiraci, jestli je to lepsi kotvit jeste i do boku nebo staci ta vertikalni trubka s okem atd, pochopitelne potom necham zapsat na SPS

* jestli by jste me nekdo mohl poskytnout nejaky foto, zatim mam ofoceny jeden zaves ale je dost mohutnej


diky predem antove@seznam.cz

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

* jeste jednou bych se rad vratil k tomu zavesu

* mam clun s privesnym motorem a rad bych tam prez zimu udelal zaves, trubku ukotvenou do podlahy v miste operadla zadnich sedadel

* rad bych videl nejakou inspiraci, jestli je to lepsi kotvit jeste i do boku nebo staci ta vertikalni trubka s okem atd, pochopitelne potom necham zapsat na SPS

* jestli by jste me nekdo mohl poskytnout nejaky foto, zatim mam ofoceny jeden zaves ale je dost mohutnej

 

diky predem antove@seznam.cz

Nevím nevím , ale myslím, že něco co nebude mít homologaci na SPS asi neschválí. Ale nechci malovat čerta .......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale schválí, jenže z toho dělají strašný problém, vždyť ten závěs je stejně na prd a jen u nás na hřišti (v čR) chtějí nějaké schválení. Každá loď má tovární oko na lyžování a pokud ne oko tak 2x U třmen na V úchyt.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 8 months later...
Ahoj, prosim poslal by jste me nekdo info jak ma vypadat zaves pro tahani lyzare, gumak 5,33m zavesny motor 50hp. Co by mel splnovat aby me to uznal az pujdu na technickou. Nechtel bych moct vrtat do lode, stacilo by pridelat k motororu na zrcatko? Jinak clun ma svetelnou rampu lamino ale na tu bych to asi nepridelaval.. Diky moc za rady a zkusenosti
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...