Přejít na obsah
Plavidla.cz

Batuv kanal - co je potreba?


Doporučené příspěvky

Ahoj!

Kdyz tak koukam na magazin, co je potreba aby clovek mohl plout po Bataku? Plati se tam neco?

 

Nekdo nekde psal ze tam docela dost hlida ricni policie, co muzou zkontrolovat na 5HP potvore?

 

Edit:

Tak jsem to nasel: http://www.batacanal.cz/pruvodce/mapy/info3.html

 

Celkem uzitecnej seznam, dobry pro pitomce meho formatu, vse napsany jasne a strucne.

Co mi teda neni jasny, jak ma na lodi kde neni elektrika vypadat "cerpalo na vodu v lodnim telese".

 

Jo mimochodem, poprvy tam vidim napsano, ze neregistrovany plavidlo ma na sobe mit jmeno a adresu majitele, vite nekdo jak to ma vypadat? Nemusim mit doufam takovy kravsky pismena jako na registracni cislo?

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ted to tak procitam.....

Jakej rozdil je mezi polozkou "nadoba na vylevani vody" a "vedro s lankem"?

 

Kdyz mam vedro s lankem tak mam i nadobu na vylejvani vody ne?

kýbl na špagátě je na větší potopy

nádoba na vyléváni vody je tzv. vylejvačka, vypadá skoro jako lopatka na uhlí, s vyššími sajtnami, nebo stačí uříznutá PETka

čerpadlo existuje taky ruční, třeba gumové - membránové

 

jméno a adresa majitele je dává někde viditelně uvnitř lodě, ne z venku

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo Policie to hlídá, byl jsem tam párkrát a dvakrát jsem je potkal. Mám ale člun do 5hp tak mě nekontrolovali, ale silnější lodě brali všechny. Jinak za plavbu po Baťáku se neplatí nic, ani za komorování, vše je zdarma. Maximálně, když bys nestihl proplout dřív než je stanovena doba komorování, tak za pajsku tě překomorujou. Upraveno uživatelem tomas
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha, diky.

Do 5HP to stejne asi nebudou kontrolovat.

Vylejvacka je mi naprd, mam dvojity dno a vedro na spagate asi jedine kdybych sel ke dnu, coz nevim jestli bych teda zachranil nejakym kyblem, no zas lepsi mit kybl nez to dohanet rucnim cerpadlem. Ale po nejakym tom cerpani se podivam.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kybl na spagate, co sem se tak nekde docet, ma i protipozarni funkci. Ale jinak je to prekvapive uzitecna vec, kdyz chce clovek splachnout palubu a tak.

Si delate srandu, ale to bylo to prvni co jsem na lod instaloval. Opravdu neocenitelne multifunkcni zarizeni :) .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:) Ja sem zacal odinstalovanim diry pomoci instalace vetsiho mnozstvi laminatu. Jak velkej kyblik mas? Protipozarni funkce by se mohla hodit. Posadku budou tvorit 3 zensky. :D


Edit:

Koukal jsem na rucni cerpadla rozumne instalovatelna a zatim to vypada ze hodim pistovy nekam k motorovy vane a napevno ho zabuduju, aby mi ven koukal jenom "ovladaci mechanismus". Membranovy mi zabere dost mista.

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak tak, jak rikam. Opravdu univerzalni, viceucelove jednoduche zarizeni :) :)

Ja nevim presne kolik to muze bejt. Mam pocit, ze kolem 5 litru cca. Neni to ten klasickej velkej kybl, ale na to co potrebuju staci.

Upraveno uživatelem tomas80
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

viky_cz - nechci Ti do toho kecat, ale na našich vodách mi to ruční čerpadlo přijde trochu zbytečné. I kdyby Ti začalo do lodi téci, rozhodně budeš spíš chvátat ke břehu než pumpovat 50 metrů od něj. Navíc nějakých 100, 200 litrů loď neutopí a kýblem budeš výrazně rychlejší. Neber to jako radu k porušování bezpečnostních opatření, ale smysl má jen el. pumpa na automat, začne-li Ti do lodi téci během Tvé nepřítomnosti. ...a ta zrovna nebude fungovat nebo budou vybité baterie... :)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Problem je ze mam dvojitou podlahu takze voda nejde vybrat. Kdyz budu mit vody tolik, ze by sla vybrat kyblem, tak uz zrejme budu jak cisterna.


Edit: tak pod podlahu se mi vejde cca 100 litru.


Edit2: Ted mne napada ze vlastne ke brehu klidne zajet muzu, ale bez sance vytahnout lod na breh je mi to bez cerpadla k prdu, takze ano, koupim si rucni cerpadlo. Budu plnit pozadavky normy. Podlahu mam udelanou z olaminovany preklizky, takze nejaky machani ve vode ji taky nebude delat dobre, aspon kus jsem si ji chtel nechat puvodni.

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jelikož chci nechávat loď o sezóně na vodě,tak použiju bilgepumpu automatickou.Sice vím,že mi do lodě neteče,ale jistota je jistota.Samosřejmě tam zabuduji i alarm s GPS i GSM kvůli hlídání pozice na vodě,zloděje a vandaly nevyjímaje.Ta pumpa jakmile sepne,tak mi přijde SMS,že je sepnutá atd.Je to docela jednoduchý zapojení nic drahého a já budu v klidu.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Definuj co neni kajutak.


(Ne ze by to melo pro mne vyznam kvuli pumpe, protoze se bez ni neobejdu, vzhledem ke konstrukci podlahy, ale docela by mne zajimalo jestli tam spadam nebo ne.)

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Několik rad: Pozor na ponor lodě, je tu spousta zákeřných a nevyznačených mělčin. Morava je po každém dešti plná naplaveného dřeva, proto pozor na vrtuli. Betonové přístavní hrany, co tu stát v posledních letech vybudoval, jsou určeny pouze k nástupu a výstupu, nesmí se tam tedy zastavit a zajít si třeba do města. Nikdo to však nekontroluje. Pozor na stání u těchto hran na řece. Morava je známá rychlým kolísáním hladin. Pozor taky u této hrany v Uherském Ostrohu, je tam vracák, který tam zanáší spousty naplaveného svinstva. Ráno zjistíte, že je o metr více vody a že stojíte uprostřed klád, klacků, různých trosek, trsů trávy a utopeného zvířectva a nemůžete odjet, protože jste přivázaní půl metru pod hladinou. Rychlost plavby je omezena na řece na 25km/h a kanálech na 8km/h. Kontroly ovšem probíhají velmi sporadicky(tak 2x ročně). Pokud ovšem proplouváte přes přístavy, doporučuji jet tak, aby se netvořila za vámi žádná vlna. Není nic příjemného mít kvůli blbci, co neumí ubrat v přístavu plyn, oběd v klíně. Baťák je malý, proto příště takový blb nemůže počítat také s žádnou ohleduplností. V přístavech je nejlepší se zeptat, kam si můžu stoupnout. Předejdete tak spoustě problémů a nedorozumění. Komory fungují podle pracovní doby, od 10 do 18hod. Občas, pokud není zrovna moc pěkné počasí nebo je li ten den slabý provoz, je komorník zalezlý a nevidí vás. Potom je třeba přistát a jít ho najít. Což je velký problén, protože dodnes nejsou vybudována před komorami čekací stání. Musíte proto vyskakovat do kopřiv a bláta. Pokud i tato úskalí překonáte, vyhráno není. Jednou jsem běhal asi půl hodiny kolem komory a hledal komorníka. Ten, jak jsem zjistil později, v klidu před komorou chytal ryby a tvářil se, že ke komoře vůbec nepatří. Jinak si ale myslím, že Baťák stojí za návštěvu. I přes nedostatky je to pořád naprosto úžasná vodní cesta, vynoucí se mezi poly, lesy a městečky jižní Moravy. Je zde dostatek hospod, vinných sklepů a dalších atrakcí. Není zde nákladní plavba a osobním lodím stačí uhnout a není problém. O alkohol za kormidlem se starat také nemusíte, i v tomto případě kontroly téměř neexistují.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uzitecne informace. :) S tim chlastem to ovsem muzes jeste parkrat napsat nekde a kontroly budou.

Kontroly jsou už i teď, i když velmi sporadické. Týkají se však téměř výhradně místních. Mě už párkrát kontrolovali. Měl jsem dojem, že chtějí za každou cenu najít nějaký problém. Prostě normální šikana. Kamarádi, co mají lodě na Baťáku, mají velmi podobné zkušenosti. Zatím co SPS kontroluje papíry, které sami vydali, kolem se prohání nafukovací čluny s 5hp motorem bez jakéhokoli identifikačního znaku. Všeobecně tu panuje přesvědčení, že majitelé soukromých lodí jsou na Baťáku nežádoucí. Majitelé pujčoven, pár jich znám, to jen potvrzují. Turisté zde patří mezi nedotknutelné, ať už dělají cokoli. On to pak tučnou pokutou odnese nějaký místní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... no ale nafukovaci cluny s 5HP motorem nemuzou zadnej znak mit prece. :) Dam si pozor az tam pojedu, sice s 5HP motorem, ale nafukovaci clun to neni.

Dal jsem si práci a tady je výsledek:

čl. 2.02

Poznávací znaky malých plavidel

1. Je-li malé plavidlo podle zvláštních předpisů evidováno, musí mít na lodním tělese evidenční označení. Evidenční označení určí Státní plavební správa s ohledem na potřeby centrální evidence plavidel. Malé plavidlo, které nepodléhá evidenci, musí mít následující označení:

a) název provozovatele nebo jeho obvyklou zkratku nebo

b) název a adresu vlastníka (provozovatele) plavidla.

2. Evidenční označení nebo poznávací znaky uvedené v odst. 1 písm. a) musí být vyznačeny na vnější straně plavidla poblíž přídě čitelnými nesmazatelnými latinskými písmeny o výšce nejméně 10 cm. Za názvem provozovatele nebo jeho obvyklou zkratkou musí následovat pořadové číslo.

3. Jméno a adresa vlastníka (provozovatele) plavidla, pokud se na něj nevztahuje ustanovení odst. 1 písm. a), musí být vyznačeno na viditelném místě, na vnější nebo vnitřní straně přední části plavidla.

4. Manipulační člunky plavidel musí být na vnější straně označené poznávacími znaky plavidla, ke kterému patří, doplněnými pořadovým číslem. Tyto člunky musí být zároveň viditelně označeny údajem o maximální nosnosti a o maximálním přípustném počtu přepravovaných osob.

 

Tak pravý řád plavební bezpečnosti. Ovšem klid, na Baťáku to nikdo nevyžaduje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale jo, tohle vim, pisou to i na strankach Bataku.


Je to tak, ze sice zminenej gumak musi bejt oznacenej, ale muze bejt oznacenej zevnitr (odst. 3), takze na prvni pohled viditelny oznaceni mit nemusi?

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Viditelné místo znamená, že nápis nebude ze spodní strany podlážky. Důležitý je však smysl ustanovení. Označení neevidovaného plavidla slouží k nalezení vlastníka v případě, že se plavidlo utrhne apod. Ne, že by státu zase tak moc záleželo na vrácení ztraceného majetku, nalezení provozovatele je důležité z hlediska odpovědnosti za případné škody. Gumák se převrhne nebo potopí, z motoru vyteče olej, tubus se někomu namotá do kormidel a ten najede do jiné lodi ....... . Hrůza! Radši sedět doma u počítače a dělat chytrého. Dalším důvodem pro nějaké označení lodi je rozlišení, zda jde o opuštěnou věc nebo ne. Loď je prostě "podepsaná" jako cvičky v první třídě. Viditelnost označení zvenčí za plavby důležitá není. Pokud by tvůrce předpisu měl takový záměr, mohl to předepsat způsobem stejným jako v odstavci 2 a asi by tak i učinil.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...