Přejít na obsah
Plavidla.cz

Nátěr trupu ocelové lodě


PETR-K

Doporučené příspěvky

Ahoj,

 

koupil jsem loď s ocelovým trupem, která nebyla 10 let vytažená z vody.

Na jaře bych chtěl loď vytáhnout, otryskat trup a natřít.

 

Prosím o radu, jaké se na ocelové trupy používají nátěry, aby to chvíli vydrželo.

 

Loď:

http://www.plavidla.cz/obrazky/forum/pram.jpg

 

 

Předem děkuji.

Upraveno uživatelem PETR-K
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vřele doporučuju Hempel - dvousložkový epoxid, spodní, vrchní - zastoupení maj v Brně a poradí.


případně Jotun - totéž, zastoupení v Praze


ostatní barvy z "OBI" jsou vyhozený peníze a zbytečná práce.


oboje doporučují stříkat vysokotlakou, bezvzduchovou pistolí


mám to tak - Hempel - už 5 let a Ia

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vřele doporučuju Hempel - dvousložkový epoxid, spodní, vrchní - zastoupení maj v Brně a poradí.

 

případně Jotun - totéž, zastoupení v Praze

 

ostatní barvy z "OBI" jsou vyhozený peníze a zbytečná práce.

 

oboje doporučují stříkat vysokotlakou, bezvzduchovou pistolí

 

mám to tak - Hempel - už 5 let a Ia

Mám stejnou zkušenost s Jotunem, velice dobrá epoxi barva, mám jí na lodi uz 6 let a pořád jako nová.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sice Ti neporadím (o údržbě Fe lodí toho moc nevím), ale ta loď mě vysloveně zaujala - napiš o tom pár řádek. Ten pohon je kolesem nebo je tam "jen pro parádu" ? A co motor - podle komínu je to snad parní stroj ?

Je to bývalá převozní loď, kterou chtěli bývalí majitelé koncem 90 let přestavět na zadokolesový parník.

 

Tuto přestavbu nedokončili - vzhledem k umístění na Vranovské přehradě jim nebyla povolena výjimka na spalovací motor ( ani parní ) a pohon lodi elektřinou ještě v té době nebylo možno efektivně realizovat.

 

 

Více fotek je na facebooku: Kolesový parník Znojmo

 

http://www.facebook.com/#!/pages/Kolesovy-parnik-Znojmo/126388107412787

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj

Verim, ze si na tom dost maknes, ale je to perfektni. Co s tim budes delat, nechas to takto usporadany a nebo to predelas na bydleni jako jsou ty fotky z ameriky na tvem profilu. A jak teda chces vyresit ten pohon. Zkusis nejakej elektropohon?

Preju hodne uspechu a at jde prace pekne od ruky.

Upraveno uživatelem tomas80
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vřele doporučuju Hempel - dvousložkový epoxid, spodní, vrchní - zastoupení maj v Brně a poradí.

 

případně Jotun - totéž, zastoupení v Praze

 

ostatní barvy z "OBI" jsou vyhozený peníze a zbytečná práce.

 

oboje doporučují stříkat vysokotlakou, bezvzduchovou pistolí

 

mám to tak - Hempel - už 5 let a Ia

Tak jsem na netu našel ten HEMPEL

 

http://www.boatpaints.com/category-13.html

 

Který typ jsi použil???

 

Firma která mi přijede trup otryskat mi nabízí místo nátěru nástřik zinkem - má to smysl ???

 

 

Díky za rady.

 

 

Včerejší foto:

 

http://www.plavidla.cz/obrazky/forum/parnik/c.jpg

 

http://www.plavidla.cz/obrazky/forum/parnik/a.jpg

 

http://www.plavidla.cz/obrazky/forum/parnik/b.jpg

Upraveno uživatelem PETR-K
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Smysl to má,pokud se to udělá dobře,prodlouží to životnost o mnoho let! Kdo Ti to bude dělat? pokud to není tajné! Jaké bude využití lodě,dost mně to zajímá,už když byla v inzerci,mně zaujala! Teď jsem si všiml formulace,místo barvy! Zinek se dává navíc,pod barvu. Takže opískovat,pozinkovat, základ, barva,a eventuálně anifouling,ten ale ve sladké vodě moc nefunguje! Upraveno uživatelem maxik1958
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

druh barvy si nepamatuju, bral jsem to přes kamarády rovnou od hempla, vyšlo to daleko nejlíp.

každopádně základ a vrchní, oboje průmyslovej lodní ( zámořáky ) dvousl. epoxy. zeptej se u hemplů nebo jotunů, poraděj. dealerům nevěř, těm jde jen o kšeft.


s antifoulingem a zinkem dej velkýho bacha, antif. N E S M í OBSAHOVAT MěÄŽ.

d.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vřele doporučuju Hempel - dvousložkový epoxid, spodní, vrchní - zastoupení maj v Brně a poradí.

 

případně Jotun - totéž, zastoupení v Praze

 

ostatní barvy z "OBI" jsou vyhozený peníze a zbytečná práce.

 

oboje doporučují stříkat vysokotlakou, bezvzduchovou pistolí

 

mám to tak - Hempel - už 5 let a Ia

Tak jsem na netu našel ten HEMPEL

 

http://www.boatpaints.com/category-13.html

 

Který typ jsi použil???

 

Firma která mi přijede trup otryskat mi nabízí místo nátěru nástřik zinkem - má to smysl ???

 

 

Díky za rady.

 

 

Včerejší foto:

 

http://www.plavidla.cz/obrazky/forum/parnik/c.jpg

 

http://www.plavidla.cz/obrazky/forum/parnik/a.jpg

 

http://www.plavidla.cz/obrazky/forum/parnik/b.jpg

Myslím že to smysl nemá, pokud 100% uzavřeš barvou žárově nazinkovanou vrstvu zinku , tak ano, ale to se Ti urcitě nepovede, protože žárově nanesený zinek je hrubé struktury, a když se voda dostane pod barvu, okamžitě zkoroduje otryskaná ocel a odfoukne to vrstvu zinku, nebo stací když někde jen odřeš barvu a výsledek je stejný. Vím o čem mluvím, žárové zinkování nástřikem jsem dělal a postupně od něj upustil, nebo přešel na žárové zinkování v lázni. Použij kvalitní barvu a máš vystaráno a ještě ušetříš za zinkování, které není zrovna levné, nemluvě o tom že rýpanec do barvy snadno opravíš, do zinku už ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

¨No, za 10 let od zinkování,a barvení jotunem žádně viditelné škody,natož koroze,asi fakt záleží na tom,jak se to udělá!!!Antifouling...žádnej.loď se stříkala vysokotlakou pumpou,základ,a vrchní barva. Když jsme loď vytáhli z vody, ve šrámech až na zinek bez problémů,opraveno válečkem. Upraveno uživatelem maxik1958
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K antifoulingu a zinku trochu OT poznámku. Nejen že se antifouling obsahující měď nemá rád s pozinkovaným trupem, ale obdoba je i u anodových ochran a motorů obecně. Není dobré natáhnout antif. až na úchyt motoru nebo náhon. Není-li sám o sobě elektricky odizolovaný, chce to nechat mezeru. Již se tady o tom někde psalo, na sladké vodě to asi moc nevadí, na moři je to horší.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

¨No, za 10 let od zinkování,a barvení jotunem žádně viditelné škody,natož koroze,asi fakt záleží na tom,jak se to udělá!!!Antifouling...žádnej.loď se stříkala vysokotlakou pumpou,základ,a vrchní barva. Když jsme loď vytáhli z vody, ve šrámech až na zinek bez problémů,opraveno válečkem.

Jasně že to je o tom jak se to udělá, pokud je to už od tryskání uděláno poctivě tak to drží, ale každý asi máme nějakou zkušenost s " dobře vykonanou prací".

Upraveno uživatelem mirzik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím že to smysl nemá, pokud 100% uzavřeš barvou žárově nazinkovanou vrstvu zinku , tak ano, ale to se Ti urcitě nepovede, protože žárově nanesený zinek je hrubé struktury, a když se voda dostane pod barvu, okamžitě zkoroduje otryskaná ocel a odfoukne to vrstvu zinku, nebo stací když někde jen odřeš barvu a výsledek je stejný. Vím o čem mluvím, žárové zinkování nástřikem jsem dělal a postupně od něj upustil, nebo přešel na žárové zinkování v lázni. Použij kvalitní barvu a máš vystaráno a ještě ušetříš za zinkování, které není zrovna levné, nemluvě o tom že rýpanec do barvy snadno opravíš, do zinku už ne.

Tak jsem z toho jelen, zinkovat - nezinkovat ?, údajně barva epoxidová má životnost 10 let a pozink prodlouží životnost 2x,

ale pokud by pod nastříkaným zinkem měly vznikat dutiny tak je to smozřejmě v pytli.

 

co se týká zinkování v lázni - trup má rozměry - délka 17,1 m a šířka 5m to bych asi měl problém, i když by to samozřejmě bylo nejlepší.

 

když bych to natřel jen epoxi barvou bez zinku - to se při opravě nátěru po těch 10 letech musí znovu celé otryskat do železa nebo se nátěry můžou dělat přes sebe ???

Upraveno uživatelem PETR-K
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

šopuje se hned po pískování by plech zase nezrez ( do 4 hod? ), měří se tloušťka a rovnoměrnost vrstvy.

na šopovanej zinek se stříká základ zase hned po ošopování, by to nezvlhlo.

první nástřik se dělá ředěnou barvou, aby vybublal vzduch a barva se vpila do hrubého povrchu. další vrstvy pokud možno neředěné.

všechno vysokotlakým airlessem a vyčíhnout počasí aby bylo sucho a pokud možno teplo.

barvu nechat několik dní vyzrát.

ostatně to je všechno popsaný v tech. listech k barvě.


při opravě barvy – co drží necháš ale dokonale odmastit

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

David to popsal naprosto přesně! Musím říct,že já osobně,jsem ještě bubliny na šopované věci neviděl,jedině snad když se to našopuje přez rez? nebo na mastnotu! Já jsem si nechal nějaké věci našopovat mosazí,a pal jsem to rtousil a leštil! Vydrželo to do dnes,ale odfláknout se dá asi všechno,Já bych se do toho bez zinku už nepouštěl. A naopak ten drsnej povrch pomůže barvu udržet.......
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 years later...
Ahoj,

 

koupil jsem loď s ocelovým trupem, která nebyla 10 let vytažená z vody.

Na jaře bych chtěl loď vytáhnout, otryskat trup a natřít.

 

Prosím o radu, jaké se na ocelové trupy používají nátěry, aby to chvíli vydrželo.

 

Loď:

http://www.plavidla.cz/obrazky/forum/pram.jpg

 

 

Předem děkuji.

S fabou robim dlhe roky...sice lod som nikdy nestriekal... ale isiel by son do jotun...epoxid zaklad a polyuretan vrch..oboje dvojzlozkove...podla mnasu najkvalita ..sice asi aj najdrahsi..ale...mas istotu...

Upraveno uživatelem robino
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...