Přejít na obsah
Plavidla.cz

sprcha v člunu


sunrider

Doporučené příspěvky

3-jak někdo shora píše,že ve špici AKU trpí otřesy,je to dost nesmysl i když bude lítat na moři ve vlnách,Aku jsou na to stavěny,tedy myslím na otřesy,v autě drncajícím po výmolech a nebo dlažebních kostkách a musí vydržet,na vodě jsou tyto otřesy "měkké" a baterkám to neublíží,pokud nepoužije nějakou neznámou"čínu",neznámé technologie stavby!

 

To snad již stačí-máte co číst.

Tak to si dovolim oponovat. Toto co popisujete je mozna u lodi, ktere jsou uz velikosti nejake jachty a nebo plachetnice. Vsecky klasicky motoraky, ktery jsem kdy mel a dokonce i tato vetsi lod, kterou mam nyni na mori pri urcitem typu vln pekne placaj a sice talire mi jeste nespadly, ale urcite to neni nic optimalniho pro baterii. Samozrejme jak pisete dneska vetsina kloudnych klasickych baterii, nemyslim gelovky, kterych nejsem moc zastancem, maj desky dobre ukotvene, takze by jim to nemelo delat problem, ale precijenom, kdyz jde umistit dozadu, tak stale zastavam nazor, ze je to pro ni lepsi. Srovnavat s autem se to moc neda. Sice na dnesnich silnicich je to hodne zajimave, ale mezi kolem, ktere dostane ranu treba od diry a baterii jsou jeste pneumatika, pruziny s tlumicema, ktere tento naraz utlumi, coz se na lodi moc nedeje. Za druhe neni pravdepodobne, ze pri 20km ceste vymetete diru po kazdych 10 metrech. Kdezto proti vlnam to s Vama bude placat porad.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

eště jsem nezažil auto, co by drncalo jako loď, zato na lodi na vlně dokážou vyletět i talíře z regálu a cvakat zuby.

 

mimo to, jak už jsem psal, je velká váha na přídi volovina

Jde o to, že mám těžký motor cca 150 kg a při větší rychlosti dlouho valím vodu před sebou. Vyzkoušel jsem, že na špici seděl můj kamarád, který měl skoro 90 kg a hned se plavební vlastnosti vylepšili o dost, takže jsem uvažoval něco přesunout do špice a napadla mě právě ta baterka. Ještě tam můžu dát nádrž na vodu, tu jsem taky přemýšlel, že bych dal do přídě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja jsem dal do pride nadrz na vodu. Bohuzel todle funguje jenom pokud je ta nadrz plna. S ubyvajici vodou se efekt vytraci. Ale aspon neco :)

Pokud s lodi nebudes jezdit na more, tak bych se te baterky ve spici nebranil. Samozrejme chce to dat silnejsi kabely, jak zde bylo psano.

Upraveno uživatelem tomas80
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak az nekdy budes na lodi tak postav dva lidi uplne dozadu a pak je postav na spicku a uvidis ten rozdil v tom jak pujde do skluzu. Mozna to neni potreba resit u lode ktera ma na motoru velkej prebytek vykonu. Pokud ale takove stesti nemas a nechces investovat velke finance do vymeny motoru, je dobre se zamerit na vyvazeni lode.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak pánové,aby bylo jasno,tak lod,která mlátí a plácá o vlny na moři,až vám padají talíře z polic,tak to ani není lod určená do těchto podmínek!!! jsou to lodě pro říční případně jezerní plavbu na klidných vodách-to je zrovna lod "Tomas80".Pro plavbu na moři a vlnách je potřeba aby lod mněla velmi hluboké V dno z úhlem alespoň 24 stupňú!!

Ale stejně i když vám při jízdě padají talíře z poliček a lod stále drží pohromadě a nerozpraská při této jízdě po vlnách,baterky to jistě přežijou lépe,nežli ta lod!! Zkuste to uvidíte,že mi dáte za pravdu!

V letech minulých jsem testoval na moři mnoho lodí od různých světových výrobců a pokud to nebyly speciály,tak z komerčních seriově vyráběných lodí byl na úplné špici norský výrobce DRACO s typem 2000,ale pouze výroba ,ted nevím přesně,ale myslím že r.1983-1987 s V dnem 25 st,když byly v Chorvatsku vlny alespoň 1,5,tak všichni cizáci na lodích jeli se skovat do Maríny a my jsme vyráželi si zaskákat na vlnách,nestalo se,že by loď jedenkrát tvrdě bouchla o vlnu i když mnohdy padala z 3m výše,vždy dosedla jak do peří,do dneška jí žádný výrobce nepřekonal ba ani se jí nevyrovnal. nebo snad víte o nějaké stejně kvalitní??? Napište,rád se poučím i vyzkouším! A to třeba dnes jezdím s téměř 8m lodí,speciálem BAJA,která má 700HP a umí 130km/hod, a DRACO bylo stejně lepší!!


Bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak az nekdy budes na lodi tak postav dva lidi uplne dozadu a pak je postav na spicku a uvidis ten rozdil v tom jak pujde do skluzu. Mozna to neni potreba resit u lode ktera ma na motoru velkej prebytek vykonu. Pokud ale takove stesti nemas a nechces investovat velke finance do vymeny motoru, je dobre se zamerit na vyvazeni lode.

asi takhle:

a) pokud loď leze dlouho do kluzu je 1) přetížená – pomůžou klapky. Při 90 koních by loď neměla mít víc než

2700 kg – komplet se všema krámama a posádkou, za

předpokladu správné vrtule, trimu, čistého dna atd.

2) špatně vytrimovaná – je-li možnost trimu

 

 

b) vypadává - li z kluzu 1) špatný trim

2) nedostatečná rychlost = malý vztlak, pomůžou klapky

 

c) zatížená příď funguje jen v oblasti přechodu do částečného klouzání, pak je velmi kontraproduktivní.

 

d) naopak při plavbě v kluzu a správném trimu zvýší rychlost a sníží spotřebu zatížená záď. Zatěžovat se dá až na hranici ztráty podélné stability – loď začně „plácat“ přídí o hladinu.

 

až zas jednou budeš na lodi, zkus si dát na příď ty chlapy tři a třeba se vůbec do kluzu nedostaneš, ačkoli rychlost tomu bude odpovídat. Tedy poplaveš třeba 30km/h, ale nebude to kluz, nýbrž jen plavba „ vodou “ za pekelné spotřeby.

 

Jak koukám co plave kolem, naprostá většina neumí plavat v kluzu a ani s klouzavou lodí ve výtlaku. No a pak brečí nad spotřebou Praha - Slapy 50 a i 100l.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Davide,

loď přetížená nebude, samotná bez posádky a paliva váží 1300 kg, tzn. + 250 kg na 3 členy posádky a nějakých 150 kg na vybavení (i s benzínem - mám 50 l nádrž), což je výsledek 1700 - 1800 kg. Spíš je silně přemotorizovaná. U těhle Shetlandů byl strop 110 hp, ale většinu provozovali tak s 50 hp motorama kvůli váze. Je to loď vyráběná okolo roku 1980, takže tehdy byly jiné konstrukce a podle všeho jich dost ještě jezdí okolo Anglie na moři. Minulý rok jsem potkal jednoho Němce, který s tímhle modelem obeplouval Korsiku po moři.

Jako hlavní důvody proč to tohle dělá vidí 2:

- jako nováček - mám tuhle lodičku 2 roky na vodě asi neumím úplně dobře nastavit trim motoru - má ho dálkově ovládaný od řízení hydraulikou, ale zatím jsem to asi úplně dobře nevychytal jeho používání

- je patrně špatně vyvážená - původní majitel měl všechno vzadu - nádrže, baterii atd, což pak vypadalo na vodě, že loď má i bez plavby skoro čumák nahoru. Já jsem nádrže a baterii přemístil do 40/60 lodě, tzn. blížím se polovině ale blíž se už nedostanu, protože má dlouhou kajutu. Právě proto jsem chtěl trošku přidat na přídi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pisu jenom to, co mam ja i vsichni moji znami odskousene a co nam v realu funguje jiz nekolik nemalo let. Jelikoz doposud jsem mel take vse tezke v zadu a pokud bylo na lodi vic lidi, tak musim nekoho nahnat na spici, aby se lod vubec vyhrabala z vody. Ano, mozna je lepsi vsecky nechat vzadu a kolik kilaku se hrabat z vody jak zelva. Mne se ale osvedcilo neco jineho. Pokud nemas prebytek vykonu, tak muzes mit klapky ze zlata, sklopenou nohu na maximum a nepomuze ti to, kdyz vemes vic lidi, tak se z vody nevyhrabes. Samozrejme to zase neni o tom, ze vsehcny nazenes na prid, ale staci kdyz tam jde treba jeden clovek, brat to trochu s rozumem. Tudiz v predchozich prispevcich je nazor ruznych lidi a kazdej at odzkousi co je pro nej vyhodnejsi :). Upraveno uživatelem tomas80
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...