Mirek Zveřejněno 28. Listopad 2010 Sdílet Zveřejněno 28. Listopad 2010 Mám gumový člun ZOOM 310 S výška zrcadla 38 cm a chtěl bych ho osadit závěsným motorem 10 HP, to je max co může být. V návodu na člun je délka nohy krátká (S). Mohu použít i dlouhou nohu (L) což je na zrcadlo vysoké 50 cm? Mohou vzniknout při provozu problemy? Lze použít dlouhou nohu, když bude použito motoru s nižším výkonem, třeba 8 HP? Děkuji za každou radu i na tel. 606711952 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 28. Listopad 2010 Sdílet Odesláno 28. Listopad 2010 Ahoj, měl jsem na gumovém člunu YAM 300 S osazen 8hp motor s dlouhou nohou a fungovalo to bez problémů. Někde už tady tahle problematika již byla řešena. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek Odesláno 29. Listopad 2010 Autor Sdílet Odesláno 29. Listopad 2010 Dík za radu,jste zatím jediný, který reagoval, ale přesto, podle vašich zkušeností, nemůže dojít přeba k prasknutí nebo utržení zrcadla při plném plynu? Přece jenom je tam páka o 12 cm delší. s 8 hp motorem jste jezdil dlouhodobě pod plným plynem nebo jste jen tak popojížděl. Já předpokládám delší přesuny, takže bych chtěl využít většího výkonu k větší rychlosti. Bude člun alespoň o trochu rychlejší než s 5 hp? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 30. Listopad 2010 Sdílet Odesláno 30. Listopad 2010 Každý "kůň" je dost znát, začínal jsem s 5hp a 8 byl docela rozdíl. Jezdil jsem naplno a žádné namáhání jsem nepozoroval (tím myslím např. nějaké změny sklonu čela oproti tubusům nebo tak něco) Jediný problém je s hlídáním hloubky pod člunem. A potom je třeba motor správně vytrimovat ale o tom už tady také byla řeč a je tady vlákno. :) :) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
skodavrs Odesláno 2. Prosinec 2010 Sdílet Odesláno 2. Prosinec 2010 maximálně ti to pojede o neco pomaleji, jelikož budeš mít vrtuly hlouběji než je potřeba a tímpádem bude větší zátěž pro motor. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wilda Odesláno 21. Prosinec 2010 Sdílet Odesláno 21. Prosinec 2010 No ideální to určitě nebude, ale můžeš to vyrešit tak že podložíš motor,(zvětšíš zrcadlo). Motor bude víc vystrčený nahoru. Správná poloha motoru je ta při níž je antikavitační deska je 2-3cm pod rovinou dna člunu. Na 10 koních to bude určitě horší než na 8. Na jiném fóru psal chlapík který měl 15 koní s dlouhou nohou na gumáku 3,8m a nebyl moc spokojený-pomalý, spotřeba. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomas80 Odesláno 24. Prosinec 2010 Sdílet Odesláno 24. Prosinec 2010 (upraveno) Ahoj. Pokud ten motor nepotrebujes jeste k jinym ucelum, tak bych si zbytecne nekomplikoval zivot dlouhou nohou. Mel jsem na klasickem clunu, ktery byl urcen pro kratkou nohu, take dlouhou. Tenkrat v zacatcich jsme tomu jeste tolik nerozumeli a nechali si poradit od specialisty, coz se pak ukazalo, ze byla rada z duvodu toho, ze se potreboval toho motoru zbavit. Samozrejme to taky jezdilo, ale mas tam zbytecnou vahu navic, motor ti zabere vic mista na prepravu, vrtule je vic potopena, takze zase motor jede pomaleji. Takze pokud to neni z duvodu, ze ten motor potrebujes pouzivat jeste nekde treba na plachetnici a nebo ho mas za extra zajimavou cenu, tak bych sel radsi do kratke nohy. Upraveno 24. Prosinec 2010 uživatelem tomas80 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek Odesláno 24. Prosinec 2010 Autor Sdílet Odesláno 24. Prosinec 2010 Ahoj, jsou to užitečný rady, protože motorů s L nohou je v nabídce dost a tak jak píšeš hodně lidí se jich chce zbavit a jsou za dobrej peníz.(už jsem jich pár na gumácích viděl, ale nevím jak fungují)) Jediné řešení, pokud do dlouhé nohy jít jak psal wilda, je asi nadstavit zrcadlo o takových 8-10 cm. Potom by mohl nastat kompromis s ponořením a deska by byla cca 5 cm pod dnem. Chci přejít na silnější a nechci se ludat jak s mým 4 koňovým motorem ale určitě nečekám, že budu závodit. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pepuco Odesláno 24. Leden 2012 Sdílet Odesláno 24. Leden 2012 H+adal som tému do ktorej to napísať a najpovolanejšia mi prišla tu. Mám otázočku. Mám čln stavaný na motor 9,9hp, čo sa môže stať ak tam dám silnejší motor napr. 15hp? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
david Odesláno 24. Leden 2012 Sdílet Odesláno 24. Leden 2012 záleží jak jseš odvážnej1)SPS ti to nejspíš nepřihlásí2)dřív rozdrbeš uchycení zrcadla3) jezdí to jako z praku Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 25. Leden 2012 Sdílet Odesláno 25. Leden 2012 Jak píše "david". Pokud to budeš chtít legálně tak problém na SPS, pokud nemáš dostatečně vyztužené zrcadlo tak ti hrozí vylomení v horším případě utopení motoru. :) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
44franta Odesláno 30. Duben 2012 Sdílet Odesláno 30. Duben 2012 (upraveno) Ahoj . Má někdo skušenosti u gumáků s průměrem válců a motorama nad5 hp??. Podle všech návodů a doporučenejch literatur by měla být kavitační deska kolem dvou cm pod dnem člunu což mám ale dostanu-li se za půl plynu mám problém že se mi začíná za lodí dělat pěkná vlna asi půl metru vysoká a pak vrtule přisaje vzduch. Mám satri 350 a selvu 8hp. výžka zrcadla 38 a u motoru je mezi uchycením motoru a kavitační deskou 42cm. Když motor trimuju na další stupně od člunu tak ten problém mám dřív. Může ten rozdíl na válcích mezi 40 a 45 cm udělat takový brikule?? Neměl bych motor pustit ještě níž?? Byly jsem jenom dva na člunu cca 150kg. Upraveno 30. Duben 2012 uživatelem 44franta Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 30. Duben 2012 Sdílet Odesláno 30. Duben 2012 Pokud jsi motor neposadil přimo na zrcadlo a máš tam ještě mezeru tak jej klidně dej uplně dolu, ty 2 cm pod dnem člunu jsou orientační údaj a prostě to musíš přizpůsobit svým požadavkům, Měl jsem na 3m gumáku motor tohatsu 8hp s dlouhou nohou a jezdilo to úplně normálně a kavitační deska bylo ode dna člunu tak okolo 20 cm, jen jsem musel dávat pozor na hloubku pod lodí. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
44franta Odesláno 30. Duben 2012 Sdílet Odesláno 30. Duben 2012 jo díky taky mám takovej dojem že motor vysoko. budu muset vyříznout zrcadlo ale pak snad bude klid no budu laborovat. Motor chce i vytrimovat protože zatím ho mám úlpně u zrcadla a neni to asi zrovna to nej. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 30. Duben 2012 Sdílet Odesláno 30. Duben 2012 Co se týče trimování nohy už se to tady probíralo mockrát, takže když zapátráš určitě najdeš, ale u těch 8 hp to moc řešit nemusíš, tam se to až zas tak neprojevuje. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 30. Duben 2012 Sdílet Odesláno 30. Duben 2012 Nepomohlo by na nej hodit ty antikavitacni kridylka? Mozna lepsi nez rezat do clunu. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
44franta Odesláno 30. Duben 2012 Sdílet Odesláno 30. Duben 2012 Ahoj Viky vyfrézuju to tak že to nepujde vidět a dám pásku zase přes vršek zrcadla aby to to bylo fešný. Ty křidýlka sou pdle mě dobrá věc ale asi fak u těch co už lítaj při hladině- párkrát se s nima minu a super. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 30. Duben 2012 Sdílet Odesláno 30. Duben 2012 (upraveno) Jeste pouzivas ten 2.5HP Parsun? Kdyby ses chystal do Kralup, pozadal bych te o test vrtule. Domnivam se, ze bych tam mohl snad uspesne dorazit. :) Upraveno 30. Duben 2012 uživatelem viky_cz Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
44franta Odesláno 30. Duben 2012 Sdílet Odesláno 30. Duben 2012 Ahoj Viky Ten motor sem střelil na aukru je to asi 14 dní. Do těch Kralup se chci taky podívat jen tak na čumindu. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viky_cz Odesláno 30. Duben 2012 Sdílet Odesláno 30. Duben 2012 No jo, zavahal jsem. Vlek mam teprve tyden. :)Snad se tam potkame. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libor350 Odesláno 2. Srpen 2012 Sdílet Odesláno 2. Srpen 2012 Ahoj všem.Mám stejný problém s člunem satri 350 a motorem 5hp. Pokud sklopím motor na předposlední pozici v zrcadlu začně ve vyšší rychlosti přisávat vzduch, tak jak popisije 44franta. Pokud jej dám až k zrcadlu, tak se zhorší jízdní vlastnosti. člun je pomalejší a nejede tak lehce. Poradí někdo, co s tím? Níž je již motor dát nemohu. Byl jsem na vodě teprvé poprve a jezdil jsem sám. Ahoj . Má někdo skušenosti u gumáků s průměrem válců a motorama nad5 hp??. Podle všech návodů a doporučenejch literatur by měla být kavitační deska kolem dvou cm pod dnem člunu což mám ale dostanu-li se za půl plynu mám problém že se mi začíná za lodí dělat pěkná vlna asi půl metru vysoká a pak vrtule přisaje vzduch. Mám satri 350 a selvu 8hp. výžka zrcadla 38 a u motoru je mezi uchycením motoru a kavitační deskou 42cm. Když motor trimuju na další stupně od člunu tak ten problém mám dřív. Může ten rozdíl na válcích mezi 40 a 45 cm udělat takový brikule?? Neměl bych motor pustit ještě níž?? Byly jsem jenom dva na člunu cca 150kg. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ladislavjel Odesláno 2. Srpen 2012 Sdílet Odesláno 2. Srpen 2012 Tak jsem dneska taky zkoušel gumak, 3m a motorem 10koníků nějaká střední noha. Dá se s deseti koníkama jet normálně ve skluzu?Jeli jsme ve dvou plný plyn a jen tak tak se zvedl s odřenýma ušima :) Tlačilo to vodu a po dlouhý době se to rozjelo,max tak na 30 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomas80 Odesláno 2. Srpen 2012 Sdílet Odesláno 2. Srpen 2012 Zalezi co mas za gumak, pokud nemas laminatovou podlahu, nebo ji nemas poradne vyztuzenou, tak s tim asi vetsi stesti nenadelas. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomas80 Odesláno 2. Srpen 2012 Sdílet Odesláno 2. Srpen 2012 Ahoj všem.Mám stejný problém s člunem satri 350 a motorem 5hp. Pokud sklopím motor na předposlední pozici v zrcadlu začně ve vyšší rychlosti přisávat vzduch, tak jak popisije 44franta. Pokud jej dám až k zrcadlu, tak se zhorší jízdní vlastnosti. člun je pomalejší a nejede tak lehce. Poradí někdo, co s tím? Níž je již motor dát nemohu. Byl jsem na vodě teprvé poprve a jezdil jsem sám.Ono toto je docela alchymije. Mne se stalo onehda neco podobneho na lodi. Jel jsem, jeden clovek byl na pridi a nebyl sebemensi problem. Najedenou po delsi dobe jezdeni jsem si vsiml, ze vrtule zacala tahat vzduch. Divil jsem se co se deje. Pak jsem si uvedomil, ze od zacatku jsem projel uz 100 litru benzinu a tim padem se zad vynoruje vic nad vodu, protoze je lehci. Vyhnal jsem dotycnou osobu z pride a uz zase bylo vse v poradku. Toto je docela pakarna vychytat a zalezi na kazdem centaku. Myslim si, ze kdyz Libor-e vezmes jeste nekoho k sobe, tak tento problem jiz mit nebudes. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bootcentrum Odesláno 2. Srpen 2012 Sdílet Odesláno 2. Srpen 2012 To je ono, 80% všech levných gumáků nemá dostatečně tuhé dno a při použítíí více jak 5 HP dochází k různým deformacím dna,člun pouze hrne vodu a nejde řádně do skluzu.Pokud chcete s 8 nebo 10HP jezdit hezky ve skluzu,kupte si gumák s laminátovým dnem!V tuto chvíli mám krátce použitý 3,10m max 10HP, skladem za půl ceny ,nyní prodej za 25000,-Bootcentrum Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se