Přejít na obsah
Plavidla.cz

délka nohy motoru na gumáku


Mirek

Doporučené příspěvky

Mám gumový člun ZOOM 310 S výška zrcadla 38 cm a chtěl bych ho osadit závěsným motorem 10 HP, to je max co může být. V návodu na člun je délka nohy krátká (S). Mohu použít i dlouhou nohu (L) což je na zrcadlo vysoké 50 cm? Mohou vzniknout při provozu problemy? Lze použít dlouhou nohu, když bude použito motoru s nižším výkonem, třeba 8 HP? Děkuji za každou radu i na tel. 606711952
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dík za radu,jste zatím jediný, který reagoval, ale přesto, podle vašich zkušeností, nemůže dojít přeba k prasknutí nebo utržení zrcadla při plném plynu? Přece jenom je tam páka o 12 cm delší. s 8 hp motorem jste jezdil dlouhodobě pod plným plynem nebo jste jen tak popojížděl. Já předpokládám delší přesuny, takže bych chtěl využít většího výkonu k větší rychlosti. Bude člun alespoň o trochu rychlejší než s 5 hp?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Každý "kůň" je dost znát, začínal jsem s 5hp a 8 byl docela rozdíl. Jezdil jsem naplno a žádné namáhání jsem nepozoroval (tím myslím např. nějaké změny sklonu čela oproti tubusům nebo tak něco) Jediný problém je s hlídáním hloubky pod člunem. A potom je třeba motor správně vytrimovat ale o tom už tady také byla řeč a je tady vlákno. :) :)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 3 weeks later...
No ideální to určitě nebude, ale můžeš to vyrešit tak že podložíš motor,(zvětšíš zrcadlo). Motor bude víc vystrčený nahoru. Správná poloha motoru je ta při níž je antikavitační deska je 2-3cm pod rovinou dna člunu. Na 10 koních to bude určitě horší než na 8. Na jiném fóru psal chlapík který měl 15 koní s dlouhou nohou na gumáku 3,8m a nebyl moc spokojený-pomalý, spotřeba.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj. Pokud ten motor nepotrebujes jeste k jinym ucelum, tak bych si zbytecne nekomplikoval zivot dlouhou nohou. Mel jsem na klasickem clunu, ktery byl urcen pro kratkou nohu, take dlouhou. Tenkrat v zacatcich jsme tomu jeste tolik nerozumeli a nechali si poradit od specialisty, coz se pak ukazalo, ze byla rada z duvodu toho, ze se potreboval toho motoru zbavit. Samozrejme to taky jezdilo, ale mas tam zbytecnou vahu navic, motor ti zabere vic mista na prepravu, vrtule je vic potopena, takze zase motor jede pomaleji. Takze pokud to neni z duvodu, ze ten motor potrebujes pouzivat jeste nekde treba na plachetnici a nebo ho mas za extra zajimavou cenu, tak bych sel radsi do kratke nohy. Upraveno uživatelem tomas80
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, jsou to užitečný rady, protože motorů s L nohou je v nabídce dost a tak jak píšeš hodně lidí se jich chce zbavit a jsou za dobrej peníz.(už jsem jich pár na gumácích viděl, ale nevím jak fungují)) Jediné řešení, pokud do dlouhé nohy jít jak psal wilda, je asi nadstavit zrcadlo o takových 8-10 cm. Potom by mohl nastat kompromis s ponořením a deska by byla cca 5 cm pod dnem. Chci přejít na silnější a nechci se ludat jak s mým 4 koňovým motorem ale určitě nečekám, že budu závodit.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 1 year later...
  • 3 months later...
Ahoj . Má někdo skušenosti u gumáků s průměrem válců a motorama nad5 hp??. Podle všech návodů a doporučenejch literatur by měla být kavitační deska kolem dvou cm pod dnem člunu což mám ale dostanu-li se za půl plynu mám problém že se mi začíná za lodí dělat pěkná vlna asi půl metru vysoká a pak vrtule přisaje vzduch. Mám satri 350 a selvu 8hp. výžka zrcadla 38 a u motoru je mezi uchycením motoru a kavitační deskou 42cm. Když motor trimuju na další stupně od člunu tak ten problém mám dřív. Může ten rozdíl na válcích mezi 40 a 45 cm udělat takový brikule?? Neměl bych motor pustit ještě níž?? Byly jsem jenom dva na člunu cca 150kg. Upraveno uživatelem 44franta
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud jsi motor neposadil přimo na zrcadlo a máš tam ještě mezeru tak jej klidně dej uplně dolu, ty 2 cm pod dnem člunu jsou orientační údaj a prostě to musíš přizpůsobit svým požadavkům, Měl jsem na 3m gumáku motor tohatsu 8hp s dlouhou nohou a jezdilo to úplně normálně a kavitační deska bylo ode dna člunu tak okolo 20 cm, jen jsem musel dávat pozor na hloubku pod lodí.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 3 months later...

Ahoj všem.

Mám stejný problém s člunem satri 350 a motorem 5hp. Pokud sklopím motor na předposlední pozici v zrcadlu začně ve vyšší rychlosti přisávat vzduch, tak jak popisije 44franta. Pokud jej dám až k zrcadlu, tak se zhorší jízdní vlastnosti. člun je pomalejší a nejede tak lehce. Poradí někdo, co s tím? Níž je již motor dát nemohu. Byl jsem na vodě teprvé poprve a jezdil jsem sám.

 

Ahoj . Má někdo skušenosti u gumáků s průměrem válců a motorama nad5 hp??. Podle všech návodů a doporučenejch literatur by měla být kavitační deska kolem dvou cm pod dnem člunu což mám ale dostanu-li se za půl plynu mám problém že se mi začíná za lodí dělat pěkná vlna asi půl metru vysoká a pak vrtule přisaje vzduch. Mám satri 350 a selvu 8hp. výžka zrcadla 38 a u motoru je mezi uchycením motoru a kavitační deskou 42cm. Když motor trimuju na další stupně od člunu tak ten problém mám dřív. Může ten rozdíl na válcích mezi 40 a 45 cm udělat takový brikule?? Neměl bych motor pustit ještě níž?? Byly jsem jenom dva na člunu cca 150kg.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem dneska taky zkoušel gumak, 3m a motorem 10koníků nějaká střední noha. Dá se s deseti koníkama jet normálně ve skluzu?Jeli jsme ve dvou plný plyn a jen tak tak se zvedl s odřenýma ušima :)

Tlačilo to vodu a po dlouhý době se to rozjelo,max tak na 30

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj všem.

Mám stejný problém s člunem satri 350 a motorem 5hp. Pokud sklopím motor na předposlední pozici v zrcadlu začně ve vyšší rychlosti přisávat vzduch, tak jak popisije 44franta. Pokud jej dám až k zrcadlu, tak se zhorší jízdní vlastnosti. člun je pomalejší a nejede tak lehce. Poradí někdo, co s tím? Níž je již motor dát nemohu. Byl jsem na vodě teprvé poprve a jezdil jsem sám.

Ono toto je docela alchymije. Mne se stalo onehda neco podobneho na lodi. Jel jsem, jeden clovek byl na pridi a nebyl sebemensi problem. Najedenou po delsi dobe jezdeni jsem si vsiml, ze vrtule zacala tahat vzduch. Divil jsem se co se deje. Pak jsem si uvedomil, ze od zacatku jsem projel uz 100 litru benzinu a tim padem se zad vynoruje vic nad vodu, protoze je lehci. Vyhnal jsem dotycnou osobu z pride a uz zase bylo vse v poradku. Toto je docela pakarna vychytat a zalezi na kazdem centaku. Myslim si, ze kdyz Libor-e vezmes jeste nekoho k sobe, tak tento problem jiz mit nebudes.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je ono, 80% všech levných gumáků nemá dostatečně tuhé dno a při použítíí více jak 5 HP dochází k různým deformacím dna,člun pouze hrne vodu a nejde řádně do skluzu.Pokud chcete s 8 nebo 10HP jezdit hezky ve skluzu,kupte si gumák s laminátovým dnem!

V tuto chvíli mám krátce použitý 3,10m max 10HP, skladem za půl ceny ,nyní prodej za 25000,-


Bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...