Přejít na obsah
Plavidla.cz

Ucast povinna


viky_cz

Doporučené příspěvky

  • 4 months later...
  • Odpovědi 185
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Zveřejněné obrázky

Uz dva dny se tu nehnulo ani vlakno. To jse vsichni na vode a vysekavate lode z ledu, nebo co se deje?


Dneska jsem predbehl vsechny duchodce a koupil jsem si v LIDLu v akci plachtu na auto z pogumovanyho platna s gumickou kolem na stazeni. Co nebude pasovat tak to postriham detem na stan.


Mam dve velikosti tak jedna snad pasne a na zakryti clunu uz nebudu muset blbnout s tou tezkou a neskladnou modrou plachtou. Jak jsem s ni furt soupal, tak je podrena a uz skrz ni tece.

Upraveno uživatelem viky_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Loď nevysekávám, zato přesunuji tuny kamení, co máme před domem na zahradě, abych tam mohl parkovat s lodí. Měl jsem ji 2 zimy u kamaráda a i když je to k němu jen 1,5 km, stejně jsem se na loď dostal jednou za dva měsíce. Chci ji už mít pěkně při ruce na očích a ve chvílích volna budu opravovat a vylepšovat.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

minulej tyden se zima zeptala co jsem delal v lete a ja na to-slidil jsem s lodi po labi malem jsem prisel o premie a deti mohli mit reditelske volno-kdyz jsem omet pavučiny z kotle a chtel ve skole zatopit kotel bezel tak pul minuty a konec- no a tak už tyden blbnu abych to vsechno uved do stavu aby to prošlo revizi-ale 26-28.10. vypluju i kdybych mel drtit pred sebou led
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem včera vyndal loďku z vody , umyl vapkou co šlo, dnes vypustil vodu - nalil fridex, zakonzervoval motor , vyndal baterky , vystěhoval z lodě zbylé "potraviny" a lůžkoviny a mám pomalu připraveno to někam fláknout pod střechu. Oleje dělám vždy až před sezonou - sice by se to prý mělo dělat po sezoně ale mě to tak více vyhovuje, že jezdím na čerstvé a neriskuji, že to bude zbytečně natahovat do sebe vlhkost. Na jaře budu muset nasadit nějaký antifoulink na sladkou vodu , tak prosím nějaký tip.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, fouling jsem ti napsal v tematu. Jinak koukam, ze jsme na tom podobne. Dnes jsem take odvodnil lod. Jeste cekam na olej a filtr, abych zazimoval motor a pujde se holka ulozit k zimnimu spanku.

Co se tyce oleje, tak ja ho menim nyni pred zimou, protoze s tim starym olejem vylejes i pripadnou vodu, ktera v tom je a pak mas jistotu, ze pres zimu je v motoru jenom olej. Myslim si, ze pres zimu to rozhodne do oleje nachyta mene vody, nez kdybych tam nechal ten starej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já byl dnes na vodě vyzkoušet novej motor a trim klapky a ač bylo na Orlíku nádherně, voda skvělých 16°C, tak bylo jen 5°C na vzduchu a fakt žádnej šlágr, po hodině jsem to zabalil asi už opravdu. Pořád mě to láká, když vykoukne sluníčko, ale fajn to bylo jen při výtlaku. Nicméně už je to nuda, nikde nikdo, člověk je tam sám jako blázen. Na hrázi už vytahali i velký bóje, voda je 4m nad normálem. Přemýšlím ještě o příští sobotě, zajel bych za Taurusem na kafe, bude kácet stěžeň, tak uvidíme.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pro Anachy - Olej v Z-antrib by jsi měl měnit vždy po skončení sezony.Uvědom si,že je celý rok pod vodou a do cca 80% všech Zetek proniká do oleje voda a to někdy i dosti značně,a ted si představ co to tam udělá za paseku,když tam ta voda stojí cca půl roku,přál bych ti vidět ty ložiska a vykorodované zuby na kolech,zejména těch částí,které jsou nad olejem /emulzí/.A když je vody ještě více,pokud je lod na mrazech,zmrzne a dokáže i roztrhat obal převodovky,a jaká škoda ti vznikne,netřeba snad uvádět!I několik takových případů jsem mněl za dlouhá léta provádění servisu.


Bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pro Anachy - Olej v Z-antrib by jsi měl měnit vždy po skončení sezony.Uvědom si,že je celý rok pod vodou a do cca 80% všech Zetek proniká do oleje voda a to někdy i dosti značně,a ted si představ co to tam udělá za paseku,když tam ta voda stojí cca půl roku,přál bych ti vidět ty ložiska a vykorodované zuby na kolech,zejména těch částí,které jsou nad olejem /emulzí/.A když je vody ještě více,pokud je lod na mrazech,zmrzne a dokáže i roztrhat obal převodovky,a jaká škoda ti vznikne,netřeba snad uvádět!I několik takových případů jsem mněl za dlouhá léta provádění servisu.

 

Bootcentrum

Děkuji za doporučení ale měl jsem na mysli olej v motoru, jasně že v noze kontroluji jak to vypadá a jelikož jsem z jara celou nohu přetěsňoval, tak bohudíky mám olej v noze stále jako olej. Stejně jej ale vypustím a dám nový ta investice je fakt nepatrná proti možným problémům které mohou nastat :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji za doporučení ale měl jsem na mysli olej v motoru, jasně že v noze kontroluji jak to vypadá a jelikož jsem z jara celou nohu přetěsňoval, tak bohudíky mám olej v noze stále jako olej. Stejně jej ale vypustím a dám nový ta investice je fakt nepatrná proti možným problémům které mohou nastat :)

ono se to týká úplně stejně motorového oleje. starej je plnej sajrajtu podporujícího korozi. zejména u dieselů, ale i benzínů

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 weeks later...

Záleží kde s tím budeš jezdit. Tím rozvorem máš na mysli vzdálenost nápravy od závěsu??


Já při projektování vleku 7,5m dýlka, dvě nápravy, 2m šířka - max. hmotnost 2t uvažuju světlou výšku patek náprav od vozovky 32cm v nezatíženým stavu. Momentálně mám 42cm a je to až až až moc vysoko.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uz zase.

 

Za posledních 24 hodin nepřibyly žádné nové příspěvky.

Neco novyho? Zacinam stavet vlek pod lodicku. Staci mi pri rozvoru 300cm svetlost 23cm?

Svetlost mas stejne danou napravou. A mohu doporucit udelej ho tak, aby jsi mel lod co nejniz na vleku, protoze cim niz ji budes mit, tim lepe se to bude spoustet do vody.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taurus: Spravny odhad ma Charlie - skutecne se jedna o vzdalenost napravy od koule, pro vypocty prechodovyho uhlu je to vhodna nahrada.


Charlie: Chci vysuvnou oj, bud ji dam nad napravu a kyl lodi bud v miste napravy 45cm nad silnici, coz se mi vubec nelibi, nebo dam oj pod napravu, lod snizim na cca 38cm nad silnici a zaroven budu moct prid jeste snizit.


Tomas80: Snad bys ode mne necekal tradicni reseni? Protoze oj ma byt pod napravou, limitujici pro svetlost je oj.


Vlek bude kazdopadne sikmo, protoze pro vodorovnou polohu bych musel mit kouli 30cm nad zemi a mam 40-45, podle zatizeni auta. Mohl bych ten vlek trochu zvoodorovnit, kdybych zehlicku podlozil o 7cm, takze bych byl skoro vodorovne, jenze to bych prave pro potreby prejezdu pres terenni zlom mel svetlost jenom (v miste zlomu) jenom asi 24cm (23cm pod napravou). Kdyz tu zehlicku nepodlozim, tak, budu mit vlek vic sklopenej dozadu, coz je spis dobry pro spousteni do vody a svetlost v miste zlomu budu mit o neco vetsi, ale nemuselo by se to libit technikum na DI.


Kladu si teda otazku, jestli mi ta svetlost bude stacit na to abych vyjel ze dvora.

Pro velky uspech predchozich teoorii kolem vleku provedu matematicky dukaz:


Pro vodorovny vlek plati, ze X=2*atan(2*h/L), kde L je (nahradni) rozvor, h je svetlost v puli rozvoru a X je prechodovy uhel.


Pro muj nejhorsi pripad to zhruba odpovida takto: 2*atan(46/300)= 17°26´

Pro srovnani... Skoda Yeti ma prechodovy uhel 19°, Dacia Duster 23°, ovsem pro osobaky se neuvadi, takze nemam kloudny srovnani.


Moje otazka tedy znela: mate nekdo vozejk s pomerem h:L mensim nebo rovnym 0.075? Jak zvlada pricny zlomy? Nechytate oji o nerovnosti?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Počítat to nebudu, ale 1. nápravu mám od žehličky 367cm, 2. nápravu 442cm a výška oje nad vozovkou je 42cm. Celková délka vleku 7,5m


Problémy žádné nejsou. Záleží co jsou pro tebe nerovnosti, já jezdím po silnici a pak po písku s vymletejma strouhama k vodě (pláž na orlíku - Radava) ale zas mám poměrně velký kola 195R15C (průměr kola je 66cm) na novej vlek jsem uvažoval kola 195/50/R10 (průměr kola 46cm)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Viky, já bych nad tím moc nebádal. Výšku koule u auta máš danou, totéž nápravnici (jak píše Tomas). Pokud vlek bude v rovině, je to optimální. Ze zkušenosti s mnoha vleky a auty Ti mohu říct, že pokud někde chytíš, tak to bude nejspíš koncem vleku a to nakloněním dozadu nijak nevylepšíš.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Charlie: to je prinejhorsim 0.1, takze, jsi na tom lip nez ja. 195/50R10 jsou krasny kolecka, taky bych je rad namontoval, ale jsou dost tezky.


Taurus: I kdyz bude vlek naklonenej, tak zadek vleku bude vejs nez oj. Ze chytim zadkem se nebojim, lodicka ma teziste hodne vzadu a zadni previs bude celkem malej, nejvic asi 130cm.


Dekuju za nazory, zkusim tu oj namontovat k naprave a vyzkousim to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dneska jsem byl na vodě od dvanácti hodin do tří odpoledne.Sluníčko svítilo,takže jsem vytáhnul gumák a vydal se na výlet.Plavba libčice-nelahozeves,potom nahoru do roztok a zpět do libčic byla super.Chtělo to pouze bundu a kalhoty co mám na ryby do Norska a bylo teplíčko.Zastavil jsem se u nás v loděnici,kde na mě koukali jako na blázna.Bylo to krásně strávené odpoledne.Pokud bude alespoň takhle,tak pro mě sezóna jen tak neskončí. Upraveno uživatelem fishmaster
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...