Přejít na obsah
Plavidla.cz

za čím taháte


rumburak

Doporučené příspěvky

Po pajeru koukam taky. Jezdil jsem s nim ještě na škole a byl jsem moc spokojenej. Sice přezutí tehdy stálo přes 100 tis., ale jinak dobrý auto. Zapřáhnout za něj 3,5t by ale byl nesmysl. Výkonu to mělo sotva pro sebe. Taky na dálnici to byla hrůza. Náchylný na boční vítr a na balonech to plavalo.

To ten cherokee je jiná liga. V8 benzín beru jako výhodu. Objem ničim nenahradíš a poctivej motor je poctivej motor. Ty dnešní vyturbený motory ze sekaček sotva přežijou cestu z autosalonu. V kopci se rozpálí do běla a jsou náchylný i na prdy šejků u vrtů. Jinak ale má cherokee místo brzd víčka od jogurtů. Jízdní vlastnosti taky dost podprůměrný.

Nechci to nikomu hanit. Jen já prostě jezdim velký porce a potřebuju na to auto. Když si vezmu jízdní vlastnosti, tak mi z toho ti němci zatím vycházej nejlíp. Pořád vycházim z toho, že 90% to budu používat jako běžnej osobák.


Rozpočet, co jsem dal samozřejmě neobsahuje vstupní servis. Z BMW jsem zvyklý na cca 50 tis. a s takovou částkou ještě počítám. Mám raději auta v horším stavu a udělám si je, než tzv. "po servisu", ale plný dílů starline a podobných sraček. Po pár km to pak jde celý do kopru.

Na nějaký ty díly jsem koukal. Třeba měch stojí 5 tis. Vydrží cca 200 tis. km. Kompresor stjí 7 tis. Takže když odejde tohle, tak je to za 15 - 20 tis. Diferáky se daji snadno a za pár korun repasovat. Největší dardy jsou za almary (cca 70 tis.), ale to je stejný, jako u osobáků. Mercedes má s 4x4 dobrý zkušenosti a jde jim to. Je potřea dát si pozor na velký diesely a malý benzíny. U turka je drahej servis R5 a V10. Jinak se v něm sype výbava. kliky, zámek volantu, gateway, jednotky atd.

Koňáci mi nejvíc doporučujou ML. Prej je spolehlivý a bytelný. Kupodivu i docela levný. Za 250 - 300 tis. jsou to jen 10 let starý auta s nájezdy 150 - 200 tis. km.

S autem neplánuju žádný řádění v terénu. Prostě cesty do práce a v létě s lodí k vodě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 417
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Zdendo , s tím Pajerem nesekl ses ?? to moje má skoro 3 tuny a na kouli 3300 Kg . Motor výkon 161 Hp (3,2 l ) A ve větru se to ani nehne . Pokud přezouváš bez disku na nové nezávodní pneu tak se vejdeš do 5 tis za ks . Navíc to akceleruje na tak těžký auto jako prase .

Jinak to svezení je parádní .Jezdím s tím po lese se dřívím a tuna a půl mu v terénu nedělá žádný problém , spíš mám dojem že pak lepší topí než když je to prázdné .

Samo sebou souhlasím,že po nákupu v bazaru si to musíš dodělat

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem pro Jeepa.Mel jsem 4.0l 5.9l 2.7l a musím konstatovat že V8 na tahání byl super.Samozdřejme bez LPG.(Kdo má na opici musí mít na banány😀) Nejlepší byl však 2.7 nafta(MB). Mechanický Full4x4 .V lepším offroadu jsem ještě nejel. Z vody jsem tahal lodě kdekoliv bez sebemenších problémů.Spotreba do 10l.Jen jsem měl upravený výkon na cca200k.V porovnání s nově zakoupeným mím zatím posledním SUV Touaregem.4.2V8 který má v testech offroadu velmi dobré výsledky nesahá Jeepu v terénu ani po paty.Zato na silnici je král.Radoby dokonalé elektrické výmrdy(má redukce i uzávěrky, chytré brzdy atd.) prostě na Quadra Drive nestačí.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To o tom pajeru co jsem psal je platný v době, kdy jsem s tím jezdil. Někdy kolem 2000. Auto bylo ani ne rok starý, takže v naprostym pořádku. Jedna standardní pneumatika stála někde kolem 25 tis. Dneska už bude všechno jinak.

S těmi výkony je to relativní. Jasně auto má dost výkonu pro běžnou jízdu. Ve 150 už ale ztrácí dech a začíná se hřát. Přitom to je rychlost ve který já strávim nejvíc km. Upřímně 160Hp je pro mě zoufalý i v osobáku. Natož v autě co váží 2,5t. Bavorák měl 2t a 230Hp a přišlo mi to jako naprostý minimum rozumný motorizace. Je to fakt věcí úhlu pohledu a já to tak mam.

No ale hlavně jak jsem psal, schopnosti v terénu mě vůbec netrápí. Potřebuju dobrý auto na silnici, ale přitom s možností občas legálně zapřáhnout vlek 3,5t. Na silnici jsou pak tuhý nápravy a žebřinovej rám spíš ke škodě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono je asi Pajero a Pajero. To co popisuješ možná dělaly první generace, rozhodně nikoliv generace co má my65hp a ty poslední verze V80 nemluvě o poslední V90 z minulýho roku to už je nesmysl totální. Jezdím 800 až 1000 km denně osobákama jako je poslední model Passatu či Superbu, v max výbavě, tím chci říct že jsem vcelku zhejčkanej. Jezdím rychle, myslím že docela rychle. Mišák lítá se 190/200 kobylama zcela přehledně po dálnici 170 a klidně i víc, cestovní rychlost kolem 130 s prstem v nose. Zrychlení velmi slušné. Na to jaká to je kráva a na co jsem zvyklej, nemám problém se zatáčkama a myslím, že dokážu potrápit hodně osobáků pokud bych chtěl. Přezutí za 100 litrů? Letňáky mám z výroby a tak jsem kupoval akorát zimáky a slušný gumy což jsou Nokiany WR SUV3 o rozměru 265/65 R18 jsem cáloval 3800,- za kus. Tolik k Pajeru od generace co má my65hp až po současnou kterou mám já. Jo, je hlučný, nemá tolik měkčenejch plastů, nemá různý technický píčoviny, má i jiný vady, ale je pořád svoje, všechny generace jezděj napříč kontinenty v nejhorších podmínkách narozdíl od ML, X5 a podobnejch. A to něco znamená. Aspoň pro mě. Je v té nejlepší rodině starých poctivých aut jako jsou Toyoty LC, Jeepy, Land Rovery Disca a Def atp. Když sem zavítá Tomáš, může povědět více, lítá s ním několik let a nevšiml jsem si, že by byl pomalej pilot a taktéž si na nic podobného nestěžoval. PS: pokud jsi ovšem do ML tak si dej bacha hlavně na vířivé klapky u 320 CDI a hlavně na měchy a jejich čerpadlo. Ono auto co stálo cca 2 míče nestojí tak málo jen tak pro nic. Hodně štěstí! Upraveno uživatelem Sullaco
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenomže poslední generaci asi nepořídim v rámci danýho rozpočtu.

Jasně že to co jsem psal platí o pájovi z r.v. 2000. Vždyť jsem to i psal. Bohužel i ty gumy jsem na to tehdy kupoval. Nedaly se koupit nikde jinde, než v autorizáku. Ale to je teď vedlejší. To jsem sem dal jen jako perličku. Je mi jasný, že dneska jsou ceny jinde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě poslední věc. Ono u týhle kategorie aut to není o lítání 150 a výše. Docela jsem čuměl jak člověk jako já, tzn. vcelku divoch pěkně přirozeně zkrotne a je tak nějak víc v nadhledu a větší pohodě. Stejný pocity jsem měl když jsem měl před lety na čtvrt roku k dispozici MB GL 420. Jo umělo to 230 možná i víc ale nikdy jsem tolik nelítal. Proč taky. Vidím, že jsi stejně rozhodnut, takže cokoliv říkat dál nemá smysl, přeji ti šťastnou ruku a ať dobře vybereš, mrkni ještě na nějaké ty Jeepy, to jsou hodně slušný povozy, ale asi jen benzín PS: Mergla 420 CDI V8 neber, vcelku se to sralo. A koukej se pak pochlubit :) Upraveno uživatelem Sullaco
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta 420 CDI je prý nejhorší volba co do servisních nákladů. Prý max. 350, ale lépe 320 obě v naftě. Já bych nejraději pořádnej benzín. Žádný turba, jen hromada kýblů. To je to co mě láká na jeepu.

Zatím sbírám moudrosti. Na jaře si to začnu projíždět. Počítám, že než se ukáže co hledám, může trvat klidně půl roku. Do podzima by něco mohlo klapnout. Doufám, že do tý doby soudruzi z čnb uvolní korunu.

Nejvíc mě mrzí ta X5. Něco s ní mám najeto. Dobře drží na silnici, nenaklání se a dynamika 4,8i byla dostačující. Jenomže 3,5t tažný se dávalo jen za hooodně tučnej příplatek, takže kombinace benzín, 3,5t, výbava a dobrej stav je reálně nesehnatelná. Ještě mi doporučují Range. Technika stejná jako X5, ale tažný to má na 3,5t. Většinou nejsou moc ojetý a většinou mají za sebou slušnej servis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

GL jsem jezdil, hodně velkej mazel, bohužel jak se to začne sypat, posereš se stejně jako u ML. Ty auta uměj krásně rozmazlovat, to jim jde fenomenálně ale pak jak přijde jejich čas, musí pryč. Range Rovery mám kolem sebe asi čtyři. Dvě klasiky a dva sporty. Ty sporty jsou nádherný a za směšný love ale všechny čtyry kusy byly několikrát na odtahovkách, zkušenosti s firmou/dovozcem AMT Group, tragedie, což mohu potvrdit i já když jsem kdysi měl osobáka značky Rover. Zkus nějaké staré klasické discovery, to byly taky fajn káry, než se to všechno ve jménu doby zkurvilo. Na ksichtoknize teď ke mě dorazilo na prodej několik Jeepů Grand CHerokee 4,7i V8 v moc pěknym stavu a za super prachy. Asi bych si vybral tuhle nebo podobnou ameriku a zbytek neřešil.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na loď je offroad dost důležitej(teda z mého pohledu).Já tady pomlouvám touarega a ty jsi uvažoval o X5😀.To je v terénu ještě o třídu níž.Ta 4.7v 8 je skutečně super nezničitelná motorizace,ale možná by stálo za úvahu(větší investice )Zauvažovat o Hemi (WK).Menší spotřeba a větší výkon.A nebo alespoň koukej po overlandu v tom WJ.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přiznam se, že ty zkratky mi nic neříkaji. :D druhá půlka tvýho příspěvku je pro mě jak španělská vesnice. :D Máš pro mě slovník?


K tý X5 vs turek v terénu. Jak jsem psal, o schopnosti v terénu mi vůbec, ale vůbec nejde. Vim, že vy občas spouštíte i na plážích a bývalých brodech. Tam já samozřejmě nemůžu. Zatím jsem ale všude našel místa vhodný na spouštění běžnym osobákem. Dokonce i se sníženou pětkou bavorákem. Jde mi fakt jen o to číslo 3500 kg v papírech. Kdyby měla sedma (750, nebo 760) tažný na 3,5t, tak mam naprosto jasno. Neváhal bych ani pikosekundu. :D


Velká výhoda turka je redukce, kterou mají téměř všichni. Na druhou stranu auta o kterých uvažuju jsou všechny v matu a ten hydroměnič si to přebere líp, než spojka. Za tu chvilku, než vytáhnu loď se olej v almaře určitě nepřehřeje. Navíc loď ven z vody taham vždy studenym autem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně.Jeep v tvém případě ideální Grand Cherokee je značen dle modelu písmeny (WK,ZJ,WG,atd.)Tvoje úvaha směřuje někam mezi WJ -WK. WJ je model do 2004 US model.tudiz benzín.(diesel je označení pro Evropu WG) 4.7V 8 jejíž vrcholná verze Overlandu má lepší výbavu a zvýšený vykon. WK 2005-2010.ktery se dělá s motorem HEMI s vypínáním (mechanickým)4 válců a dokáže jezdit i za 11L/100km.Ta 4.7 bude jezdit za 15l a má o cca 70k méně.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

moje staré Pajero 2,5TD neumí rozmazlovat,je to zemědělec se všemi neduhy,které zde popisujete,má rám a tuhé nápravy,na balonech po silnici plave,výkon 73kW určitě není na žádné divočení,ale je to perfektní pracant 4x4 s redukcí,namočím ho zadkem metr do vody tak,že z místa řidiče vidím metrový pás vody před autem a nevadí mu to,loď vyškubne z vody jako nic,je to spolehlivá jednoduchá kára bez elektroniky,neměnil bych,dokonce s ním jezdím raději než s osobákem,spotřeba solo 8,5-9 l/100km,s lodí max.13,5l/100km,spolehlivost příkladná,zimní starty po nažhavení na brnknutí,auto bez koroze,ceny ND za hubičku,co víc si přát...až jednou doslouží budu nešťastný z jiného, byť pravděpodobně fungl nového moderního offroadu,který sice bude umět perfektně polykat asfaltové kilometry,ale namočím ho podle potřeby lodě a nebude se mu to ani trochu líbit...


TZ má na 2,8 tuny,od letošní sezony po odlehčení lodě budu mít za sebou do 2.190kg,na jaře po dokončené přestavbě lodě ještě převážím a případně upravím kvich vleku tak,aby opět svislé zatížení oje mělo ideálních 100kg,auto bude mít cca 2,5 tuny,vlek do 2,2tuny,souprava by tedy měla být provozně optimální

Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně jak popisuje Zdenek 2013 to pohodlí , pracovitost ,tuhost odolnost ,, neuvěřitelné . Loď vytáhne odkudkoliv a s redukcí můžu připřáhnout i pluh . Facinuje mně kdy v lese stojí v rigolu , pravé přední a levé zadní kolo ve vzduchu ..... za mnou 1,5 tuny vozejk a to auto se chová jako na silnici , ani neproklouzne a nedrncne . Budu ho oprašovat pokavad to jen trochu bude možné . Současný auta se mu ani nepřiblíží .

Spotřeba , to je otázka , dá se jet za 8l/100 se zapnutnou pouze zadní nápravou , ale spíš tak 10-11 l . I když ted v té zimě na pojíždky dlouhý 5 km se zavřenejma redukcema klidně i 16L /100 . ale co , každý ten litr je požitek a hlavně ta spolehlivost a pohodlí jsou úžasný . Neměnil bych a až to bude muset přijít tak Pajero opláču.

Upraveno uživatelem my65hp
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem z Pajera (byť novějšího) také nadšený až na pár drobností, které si soudruzi v zemi vycházejícího slunce mohli odpustit. Jen mi ale neřikejte, že nemáte na japoncích rez? Moje Mitsu Carisma kdysi rezla jen pohledem. Na forech co čtu a co vidím i já na živo je koroze největší zabiják všech Pajer (u Nisanů i Patrolů atp). U nového Pajera co stálo 14 dní před barákem už jsem měl kropenatý konec výfuku, takže jsem to musel hned ošetřit. Upraveno uživatelem Sullaco
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sullaco to souhlas , nemám to tedy nějako moc zrezlé , ale taky jsem se až tak podrobně nedíval ale tomhle vím a musím nechat ošetřit spodek nějakým nástřikem jak u stodvacítky . Mám ještě voskový spray na mořskou vodu co používáme na konzervaci kotnejteru na moři a ten to pokryje vzduchotěsně .

Jinak soudruzi v Japonsku taky nedělají otvírání zadních dveří na druhou stranu tedy od chodníku , stejně tak automatická výsuvná anténa vpravo co se urazí o každou větev . No ale to jsou drobnosti. Přeci jen mám 15 let starý auto .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kluci,vaše Pajera jsou kočáry s nezávislým zavěšením,ten můj rámový stařeček je ještě traktor...


s korozí je pravděpodobně jediná možná pomoc-Rust stop,je to něco jako hodně řídký Dextron,ten v Dymokurech (Auto Boura) nastříkají do rámu i dutin karoserie a je po jakékoliv korozi,kdyby jim to moje tehdy nespadlo ze zdviže dolů,nemělo to chybu,naštěstí to odnesly jen nášlapy,ty mi zaplatila pojišťovna a kamarád vyrobil nové,tedy vše dopadlo dobře a naštěstí ani človíček stříkač ne nepodobný Pierru Richardovi to přežil bez úhony,maximálně se po...


cca po roce jsem měl sundaný zadní tapec na 5-tých dvěřích kvůli montáži couvací kamery a ty dveře zevnitř jsou totálně namaštěné,jako nové bez jakékoliv koroze a díval jsem se,že ta mastnota vyvzlínala sloupky až nahoru do střechy,stejně tak je ošetřený i rám,ale bylo by potřeba to každé dva roky nechat udělat znovu,jinak ta plechárna by byla schopná za jednu zimu shnít,proto těch starých aut už moc není...ta moje vykopávka je z Itálie a nebyla shnilá,tak jsem ji hned nechal ošetřit a dobře jsem udělal,stojí to asi 2,5 tis Kč a je klid,jen je škoda,že po aplikaci Rust stopu mi kvičely řemeny dokud je kamarád společně s opravou nášlapů nesundal a neodmastil včetně řemenic v čističi na brzdy,nebo v něčem podobném


tedy Rust stop,Autocentrum Boura a máte klid

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nástřik proti korozi jsem nechal na auto aplikovat ještě když stálo na showroomu. Stálo mě to asi 8000,- s DPH. Nevím jak dlouho to vydrží a za jak dlouho opakovat. Asi taky podle toho jak moc a čím se jezdí ne? Každopádně to udělali vcelku precizně. V kšeftech v austrálii jsem nalezl takové udělátko něco jako na lodi, přímo určené na off roady co reznou, třeba ty co jezdí často po plážích, brody a tak. Je to připojené na 12V a funguje to asi jako anody nebo co.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ano,platil jsem snad ještě méně ,protože poškodili auto,ale budou to mít v ceníku a měly by stačit ty cca 2,5 tisíce Kč,jsou pravděpodobně jediní,kdo v republice Rust stop dělá,mají snad filiálku i v Praze a celkem dlouho se čeká,ale ten sajrajt je moc dobrý,je to kanadský patent a funguje to určitě lépe než vosky,pod kterými to stejně shnije,tohle mastné svinsto aktivně likviduje rez,nějak se s tím spojí a ošetří veškeré dutiny,viz ty moje 5-té dveře...staré auto po nástřiku začne dokonce na 2-3 metry cca půl roku vonět novotou,chvilku ze dveří nepatrně kape mastnosta,což stačí 3-4x otřít a za pár dnů to vyvzlíná a jedinou nevýhodou je nutnost čištění řemenů a řemenic,všechno je zamaštěné,ale letos bych to rád nechal nastříkat znovu,to odmaštění cca na hodinu je určitě menší zlo než shnilé auto...


u nového auta a každoročním nástřiku jsou dokonce schopní dát záruku proti korozi po celou dobu životnosti auta,ten patent jak jsem psal je z Kanady a údajně od roku 1972 nemají jedinou reklamaci,ale to jsem se dočetl na jejich stránkách,ověřit to není jak a samozřejmě,že každá liška chválí svůj ocas...

Upraveno uživatelem zdenek2013
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...