Přejít na obsah
Plavidla.cz

za čím taháte


rumburak

Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 417
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Taky dám trošku do mlýna, Kia Sorento 3,5 benzín 145kW, automat, vlek dvounáprava 1600 kg otyp, jinak nápravy na 2200 kg, prázdná loď s vlekem 1850 kg, spotřeba cca 15l benzín, a 17 l plyn.Má to redukci a samosvor zad. dif., takže vytažení z vody je hračka i v blátě.Závěs na autě je na 2550 kg, jo holt ještě starý typ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj letos mne Rakušáci stavěli okolo půlnoci jak jsme mastili 2 lodě za sebou tak 110-115 km za hodinu předjeli mne tak jsem zbrzdil na 80 km před 1 odpočívadlem zapli maják a vystrčili kužel ať odbočím za nima.Chteli všechny doklady tak 10 minut je v autě lustrovali něco pořád mluvili ale jediné na co jsem se zmohl bylo nerozumím nerozumím tak mne chytl za rukáv a odtáhl na konec traileru baterkou posvítil na nálepku 80km/h a řekl tytyty pak mne vrátili všechny doklady oba jsme se zasmáli a já jel dále.Neměli žádný radar na aute nic na měření rychlosti a že jsem o minimálně o 300kg těžší oproti dokladům vzhledem k mojí rychlosti zřejmě neřešili.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj. Tak to jsi asi narazil na mejaky policajty co meli dost dobrou naladu :) . Kazdopadne musim rict ze si docela strelec s takovou lodi to takhle mastit. Ja kdyz se priblizuju hranici 100 a to jeste kdyz je apsolutne hladka silnice a nefoukne ani vanek :) tak uz se to zacina vrtet a vic si s tim nelajsknu. Premejslel jsem ze asi posunu napravy kousek dozadu, protoze nad 90 to zacina za autem litat z leva doprava coz je docela neprijemny a myslim si, ze to jeste neni tak zavratna rychlost aby to todle delalo. Kazdopadne si myslim, ze hranice do 100 je uplne dostacujici s takovimhle zaprahem. Upraveno uživatelem tomas80
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 3 weeks later...

Zatím jsem tahal jen po městě s Octavii 2.0Tdi a naprosto bez problémů, akorát má psáno na kouli pouze 1400kg.

Tak jsem pořídil na taháni Audi A4 Avant 2.5Tdi quattro 132kW automat, tak doufám, že to bude ok na závěs má 1800kg, mě stačí 1500kg.

Tak hold má maželka lepší auto než předtím (fabia) na to její ježdění po městě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 1 month later...
Jo mimochodem jenom takova blbost, ale ja jsem ji taky do lonska nevedel. Hlavne si necim obalte pri prevozu vrtuli. Treba nejakym hadrem nebo neco takoveho. Konkretne zase prej nemci po tomhle jdou. Kdyz mate holou vrtuli na noze, tak je to na pokutu. Na to mne tenkrat upozornoval ten nemcour co jsem to od nej kupoval.

Ahoj nechal sem si u šíčů autoplachet vyrobit tekovej vak nahoře protažená tkanička je to navlečeny na nohu a aby to bylo DIZAJNOVÝ tak v barvě lodi obšitý částí reflexní vesty fuguje to

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pro Tomas80 - Když ti lod třeba již při 80-90 km/h začne cestovat ze strany na stranu,máš jí špatně naloženou /pokud není závada na vleku/, je třeba jí naložit tak ,aby jsi mněl na kouli / ve výšce tvé koule na autě/ max povolenou váhu /napsáno na nájezdové brzdě/ a nebo raději i o 30-50% více. Např.vlek o celk váze 3500kg,může mít na kouli až 150kg-hodnota AL-KO brzda. Když tuto hodnotu dodržíš,né míň - vlek se ti nerozkmitá při běžné jízdě ani při 120km/h.

Mnoho lidí ke mně jezdí na servis a mají vžitou velmi mylnou představu,že když mají 2nápravový vlek,takže při odpojení nesmí tažné spadnout na zem,ale musí zustat vlek vodorovně i bez podpěry /kolečkem/,tudíž je na kouli svislá síla rovna 0 kg,to je ovšem velice špatně,pak se s vlekem můžou rozmlátit i při 60km/h.proto useazení lodě na vlek a zvolení správného těžiště je velmi důležité pro bezpečnou jízdu.Pokud budete mít někdo zájem můžete přijet a vše vám správně seřídím.


Bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj. Diky za info. Pri odpojeni mi sice tazne nezustane stat v rovine, ale tech 150 kilo tam rozhodne nemam. Sacuju to tak max kolem 60 kil, vcelku bez problemu to sam uzvednu. Jak jsem jiz psal. Na lodi uz nemam co prestehovat a letos jeste trochu zatizim zadek, takze az bude v lete sundana lod, tak chci trochu posunout napravy dozadu a pocitam, ze by se to melo zlepsit. 120 s tim jezdit nehodlam, takovej strelec nejsem :) , ale uz pro te 90 je to docela neprijemny. Upraveno uživatelem tomas80
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak tedy správně vyvážit dvouosý vlek za auto? Já po koupi jiného auta mám žehličku výš, než je závěs na autě. Je třeba to tedy srovnat do stejné výšky? Posunout nájezdovku níž nějakým mezikusem na vleku? Nebo stačí posunout nápravy dozadu aby šla žehlička k zemi, ale pak bude vlek jakoby napadat na přední nápravu a zadní bude "odlehčená". Já teď když velk odpřahnu, tak se sám zvedne nad závěs, tudíž má tendenci auto nadzvedávat, což je hodně nebezpečné.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Charlie - vyvaž to jak píše Bootcentrum. S tím posouváním náprav bych byl hodně opatrný - je to práce jak na kostele. Mimo náprav samotných jde ještě o blatníky a brzdy. Já to řešil už 2x a šlo to přesunutím žehličky pod a nad jekly oje, ale záleží na konstrukci. Jako nejjednoduší se mi zdá posunout loď více dopředu (máš-li na to za autem místo). Pak většinou stačí posunout přední opěru. Nejsnadnější je pochopitelně přerovnat vybavení lodě. ale u dvouosáku to většinou nestačí.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já mám právě nájezdovku zespodu jeklů oje, takže bych musel vkládat mezikus. Jinak já mám nápravy s blatníky na samostatném rámu a na tom je až nosný rám velku s ojí, takže posunutí by neměl být problém - jen upravyt případně táhla brzd. Ale jde mi o to, jestli nebude vadit, že se zatíží více přední náprava než zadní. Loď ještě o kousek posunout můžu, ale moc už to nejde, takže spíše posouvat nápravy.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně, je to vždy o konkrétním případu. Pochopitelně, že když zatížíš kouli tak u dvouosáku o to odlehčíš přední nápravu, ale ten rozdíl je vzhledem k váze myslím nepodstatný a jinak to stejně nejde. Ono taky jde hodně o typ a stav auta. Já ten samý vlek když táhnu za Omegou tak můžu s rozložením váhy dělat psí kusy a stejně to při 90ti začne houpat a když to zapřáhnu za Patrola (zatížení koule stejné) tak se to při 130ti ani nehne. To ale nic nemění na tom, že zatížení koule musí být min. 50 kg - rozhodně to nesmí být naopak.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě loď sedí na bočních stavitelných podpěrách (mám plachetnici), takže si ji můžu posadit defakto kam chci, ale dopředu už nemám moc kam šoupat s příďovým dorazem, takže jedině posunutím náprav. Mě šlo hlavně o to, jestli není třeba na rovině srovnat při odpřaženém vyrovnaném vleku výšku žehličky s výškou závěsu na autě.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ideální stav je pochopitelně jak píšeš - aby odpřažený vlek stál +- rovně a váha při zapřažení byla těch 50 až 100 kg na kouli. Jenže s výškou závěsu na autě toho moc nevymyslíš. Přesunutí žehličky je nejlepší řešení, pokud by rozdíl výšek byl opravdu velký - když jsem tohle dělal, tak jsem měl rozdíl cca 15 cm. Při rozdílu menším než tak 10 cm bych to udělal změnou těžiště.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano,dobře to píše taurus.Vlek má být postavený/konstruovaný/ tak aby vršek žehličky/ v místě koule/ byl 45 - 50 cm nad zemí/samozřelmně vlek na rovině a rám také vodorovně,tj.stejně zatížené oboje nápravy/, a koule na autě taktéž 45-50cm.Bohužel jsou tací výrobci,kteří nic nerespektujou, žehlička je třeba přílič vysoko a tažné naopak bývá na autě příliš nízko a když se to tak sejde a chcete připojit 2 nápravový vlek, je to špatně a musí se min.1 závěs upravit,protože se může stát,že zadní náprava na vleku bude minimálně zatížená a naopak přední bude přetížená a např při brždění se můžou i blokovat zadní kola,musí se to upravit!!


Bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže upravit zavěšení žehličky na vleku na výšku koule u auta?? No přeměřit vzdálenost žehličky od tažného budu moci až na jaře, kdy spustím vlek na kola, ale určitě mi při odpřažení vleku vyběhne oj nahoru a velk stojí jen na kolech, bez potřeby jakékoliv podpěry. Je tedy nějaká vzdálenost, kdy to stačí jen řešit posunem těžiště (jak píše taurus 10cm), nebo to upravit v každém případě?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Napsal jsem do 10ti cm a to je takové střelení od boku. Oni ty malé rozdíly stejně nevychytáš do důsledků - jde o naložení kufru, rozložení váhy v lodi a tuhost pérování auta a vleku. Proto u menšího rozdílu výšek to stačí řešit změnou těžiště. Většina osobáků má závěsy zhruba stejně vysoké (ale i tam se najdou dost rozdíly), zásadnější problémy mohou vzniknout při změně auta třeba na dodávku. Zažil jsem "dobastlenou" kouli na odtahovce, že jsme museli provizorně podložit čubu štosem matic a stáhnout to závitovými tyčemi, jinak by jsme rozorali zadkem vleku silnici až do Znojma (na moji omluvu budiž řečeno, že přepojování se odehrálo ve Vídni na náměstí a nebyl čas na jiné řešení). Nezbyde Ti, než to vyzkoušet a pak uvidíš. Pokud vlek nebude nějak zásadně nahnutý, dá se to dohonit jak bylo napsáno, když to bude o moc nezbyde než předělat výšku žehličky. Při velkých rozdílech si už nepomůžeš ani přesazením náprav - většinou nemívají nijak velký zdvih pérování a jednu by sis pak vozil "jako náhradní". :) Upraveno uživatelem taurus
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...