viky_cz Odesláno 29. Listopad 2010 Sdílet Odesláno 29. Listopad 2010 Vono je to na pokutu i u nas - ostry hrany.Uz jsem videl i tady v CR cloveka co daval takovy plastovy krytky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viita Odesláno 29. Listopad 2010 Sdílet Odesláno 29. Listopad 2010 Taky dám trošku do mlýna, Kia Sorento 3,5 benzín 145kW, automat, vlek dvounáprava 1600 kg otyp, jinak nápravy na 2200 kg, prázdná loď s vlekem 1850 kg, spotřeba cca 15l benzín, a 17 l plyn.Má to redukci a samosvor zad. dif., takže vytažení z vody je hračka i v blátě.Závěs na autě je na 2550 kg, jo holt ještě starý typ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Standa Odesláno 30. Listopad 2010 Sdílet Odesláno 30. Listopad 2010 Ahoj letos mne Rakušáci stavěli okolo půlnoci jak jsme mastili 2 lodě za sebou tak 110-115 km za hodinu předjeli mne tak jsem zbrzdil na 80 km před 1 odpočívadlem zapli maják a vystrčili kužel ať odbočím za nima.Chteli všechny doklady tak 10 minut je v autě lustrovali něco pořád mluvili ale jediné na co jsem se zmohl bylo nerozumím nerozumím tak mne chytl za rukáv a odtáhl na konec traileru baterkou posvítil na nálepku 80km/h a řekl tytyty pak mne vrátili všechny doklady oba jsme se zasmáli a já jel dále.Neměli žádný radar na aute nic na měření rychlosti a že jsem o minimálně o 300kg těžší oproti dokladům vzhledem k mojí rychlosti zřejmě neřešili. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomas80 Odesláno 1. Prosinec 2010 Sdílet Odesláno 1. Prosinec 2010 (upraveno) Ahoj. Tak to jsi asi narazil na mejaky policajty co meli dost dobrou naladu :) . Kazdopadne musim rict ze si docela strelec s takovou lodi to takhle mastit. Ja kdyz se priblizuju hranici 100 a to jeste kdyz je apsolutne hladka silnice a nefoukne ani vanek :) tak uz se to zacina vrtet a vic si s tim nelajsknu. Premejslel jsem ze asi posunu napravy kousek dozadu, protoze nad 90 to zacina za autem litat z leva doprava coz je docela neprijemny a myslim si, ze to jeste neni tak zavratna rychlost aby to todle delalo. Kazdopadne si myslim, ze hranice do 100 je uplne dostacujici s takovimhle zaprahem. Upraveno 1. Prosinec 2010 uživatelem tomas80 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Uživatel Odesláno 1. Prosinec 2010 Sdílet Odesláno 1. Prosinec 2010 Při transportu, zvláště na delší vzdálenost, je lépe prop. demontovat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anachy Odesláno 1. Prosinec 2010 Sdílet Odesláno 1. Prosinec 2010 Nevím jak Vy, ale vždy si říkám, že na prvním místě je dojet OK a potom až jak rychle to bude - ono to asi přichází s věkem, dřív jsem byl taky docela střelec a mazat s vlekem při váze okolo dvou tun 130 mi připadalo docela normální. :) :) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
asfaltsurfer Odesláno 1. Prosinec 2010 Sdílet Odesláno 1. Prosinec 2010 jo,jo...rakušani...ti váží jako diví...osobně jsem měl také tu čest ,ale pokaždé OK...pár lodí jsem viděl posledně odstavených na přechodu Spielfeld..na Rakouské straně ve směru ze Slovinska byla váha a brali vše co se jim nezdálo... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
skodavrs Odesláno 23. Prosinec 2010 Sdílet Odesláno 23. Prosinec 2010 Zatím jsem tahal jen po městě s Octavii 2.0Tdi a naprosto bez problémů, akorát má psáno na kouli pouze 1400kg.Tak jsem pořídil na taháni Audi A4 Avant 2.5Tdi quattro 132kW automat, tak doufám, že to bude ok na závěs má 1800kg, mě stačí 1500kg.Tak hold má maželka lepší auto než předtím (fabia) na to její ježdění po městě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vokousana vrtule Odesláno 5. Únor 2011 Sdílet Odesláno 5. Únor 2011 Jo mimochodem jenom takova blbost, ale ja jsem ji taky do lonska nevedel. Hlavne si necim obalte pri prevozu vrtuli. Treba nejakym hadrem nebo neco takoveho. Konkretne zase prej nemci po tomhle jdou. Kdyz mate holou vrtuli na noze, tak je to na pokutu. Na to mne tenkrat upozornoval ten nemcour co jsem to od nej kupoval.Ahoj nechal sem si u šíčů autoplachet vyrobit tekovej vak nahoře protažená tkanička je to navlečeny na nohu a aby to bylo DIZAJNOVÝ tak v barvě lodi obšitý částí reflexní vesty fuguje to Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ago Odesláno 6. Únor 2011 Sdílet Odesláno 6. Únor 2011 VW Caravelle 128kW;4X4; možnost tahat až 2500KG;vytáhne bez problému z vody i 3500kg spotřeba po dálnici 14l při 100km za hodinu. čau všichni!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie Odesláno 12. Únor 2011 Sdílet Odesláno 12. Únor 2011 Já tahám plachetnici 6,7m 1740kg i s vlekem za Peugeotem 607 2,2HDi - max. na tažnym 1800kg. A je schopnej s tim hejbat od 1000ot/min Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
asfaltsurfer Odesláno 12. Únor 2011 Sdílet Odesláno 12. Únor 2011 já dříve tahal Nissanem Patrolem pak ,,discem 300,, /srdeční záležitost / tedy Landroverem Discovery 2,5tdi,koule na 3500kg a spotřeba do 100 na dálnici s lodí do 10-ti litrů,ale to už je ,,maňána,,teď tahám 2000kg a tak stačí Renault Trafic Bus Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bootcentrum Odesláno 13. Únor 2011 Sdílet Odesláno 13. Únor 2011 pro Tomas80 - Když ti lod třeba již při 80-90 km/h začne cestovat ze strany na stranu,máš jí špatně naloženou /pokud není závada na vleku/, je třeba jí naložit tak ,aby jsi mněl na kouli / ve výšce tvé koule na autě/ max povolenou váhu /napsáno na nájezdové brzdě/ a nebo raději i o 30-50% více. Např.vlek o celk váze 3500kg,může mít na kouli až 150kg-hodnota AL-KO brzda. Když tuto hodnotu dodržíš,né míň - vlek se ti nerozkmitá při běžné jízdě ani při 120km/h.Mnoho lidí ke mně jezdí na servis a mají vžitou velmi mylnou představu,že když mají 2nápravový vlek,takže při odpojení nesmí tažné spadnout na zem,ale musí zustat vlek vodorovně i bez podpěry /kolečkem/,tudíž je na kouli svislá síla rovna 0 kg,to je ovšem velice špatně,pak se s vlekem můžou rozmlátit i při 60km/h.proto useazení lodě na vlek a zvolení správného těžiště je velmi důležité pro bezpečnou jízdu.Pokud budete mít někdo zájem můžete přijet a vše vám správně seřídím.Bootcentrum Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomas80 Odesláno 13. Únor 2011 Sdílet Odesláno 13. Únor 2011 (upraveno) Ahoj. Diky za info. Pri odpojeni mi sice tazne nezustane stat v rovine, ale tech 150 kilo tam rozhodne nemam. Sacuju to tak max kolem 60 kil, vcelku bez problemu to sam uzvednu. Jak jsem jiz psal. Na lodi uz nemam co prestehovat a letos jeste trochu zatizim zadek, takze az bude v lete sundana lod, tak chci trochu posunout napravy dozadu a pocitam, ze by se to melo zlepsit. 120 s tim jezdit nehodlam, takovej strelec nejsem :) , ale uz pro te 90 je to docela neprijemny. Upraveno 13. Únor 2011 uživatelem tomas80 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie Odesláno 13. Únor 2011 Sdílet Odesláno 13. Únor 2011 Jak tedy správně vyvážit dvouosý vlek za auto? Já po koupi jiného auta mám žehličku výš, než je závěs na autě. Je třeba to tedy srovnat do stejné výšky? Posunout nájezdovku níž nějakým mezikusem na vleku? Nebo stačí posunout nápravy dozadu aby šla žehlička k zemi, ale pak bude vlek jakoby napadat na přední nápravu a zadní bude "odlehčená". Já teď když velk odpřahnu, tak se sám zvedne nad závěs, tudíž má tendenci auto nadzvedávat, což je hodně nebezpečné. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
taurus Odesláno 13. Únor 2011 Sdílet Odesláno 13. Únor 2011 Charlie - vyvaž to jak píše Bootcentrum. S tím posouváním náprav bych byl hodně opatrný - je to práce jak na kostele. Mimo náprav samotných jde ještě o blatníky a brzdy. Já to řešil už 2x a šlo to přesunutím žehličky pod a nad jekly oje, ale záleží na konstrukci. Jako nejjednoduší se mi zdá posunout loď více dopředu (máš-li na to za autem místo). Pak většinou stačí posunout přední opěru. Nejsnadnější je pochopitelně přerovnat vybavení lodě. ale u dvouosáku to většinou nestačí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie Odesláno 13. Únor 2011 Sdílet Odesláno 13. Únor 2011 No já mám právě nájezdovku zespodu jeklů oje, takže bych musel vkládat mezikus. Jinak já mám nápravy s blatníky na samostatném rámu a na tom je až nosný rám velku s ojí, takže posunutí by neměl být problém - jen upravyt případně táhla brzd. Ale jde mi o to, jestli nebude vadit, že se zatíží více přední náprava než zadní. Loď ještě o kousek posunout můžu, ale moc už to nejde, takže spíše posouvat nápravy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
taurus Odesláno 13. Únor 2011 Sdílet Odesláno 13. Únor 2011 Jasně, je to vždy o konkrétním případu. Pochopitelně, že když zatížíš kouli tak u dvouosáku o to odlehčíš přední nápravu, ale ten rozdíl je vzhledem k váze myslím nepodstatný a jinak to stejně nejde. Ono taky jde hodně o typ a stav auta. Já ten samý vlek když táhnu za Omegou tak můžu s rozložením váhy dělat psí kusy a stejně to při 90ti začne houpat a když to zapřáhnu za Patrola (zatížení koule stejné) tak se to při 130ti ani nehne. To ale nic nemění na tom, že zatížení koule musí být min. 50 kg - rozhodně to nesmí být naopak. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie Odesláno 13. Únor 2011 Sdílet Odesláno 13. Únor 2011 Ok, takže já zkusím posunout nápravy, aby na kouli tlačil vlek mezi 50 - 75kg (víc než 75kg nemůžu kvůli autu) a uvidím co to bude dělat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
asfaltsurfer Odesláno 13. Únor 2011 Sdílet Odesláno 13. Únor 2011 aby jsi zachoval rozložení váhy lodi i na konstrukci vleku tj.posazení kýlu na všech rolnách tak se zřejmě posunutí náprav nevyhneš... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie Odesláno 13. Únor 2011 Sdílet Odesláno 13. Únor 2011 Mě loď sedí na bočních stavitelných podpěrách (mám plachetnici), takže si ji můžu posadit defakto kam chci, ale dopředu už nemám moc kam šoupat s příďovým dorazem, takže jedině posunutím náprav. Mě šlo hlavně o to, jestli není třeba na rovině srovnat při odpřaženém vyrovnaném vleku výšku žehličky s výškou závěsu na autě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
taurus Odesláno 13. Únor 2011 Sdílet Odesláno 13. Únor 2011 Ideální stav je pochopitelně jak píšeš - aby odpřažený vlek stál +- rovně a váha při zapřažení byla těch 50 až 100 kg na kouli. Jenže s výškou závěsu na autě toho moc nevymyslíš. Přesunutí žehličky je nejlepší řešení, pokud by rozdíl výšek byl opravdu velký - když jsem tohle dělal, tak jsem měl rozdíl cca 15 cm. Při rozdílu menším než tak 10 cm bych to udělal změnou těžiště. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bootcentrum Odesláno 13. Únor 2011 Sdílet Odesláno 13. Únor 2011 Ano,dobře to píše taurus.Vlek má být postavený/konstruovaný/ tak aby vršek žehličky/ v místě koule/ byl 45 - 50 cm nad zemí/samozřelmně vlek na rovině a rám také vodorovně,tj.stejně zatížené oboje nápravy/, a koule na autě taktéž 45-50cm.Bohužel jsou tací výrobci,kteří nic nerespektujou, žehlička je třeba přílič vysoko a tažné naopak bývá na autě příliš nízko a když se to tak sejde a chcete připojit 2 nápravový vlek, je to špatně a musí se min.1 závěs upravit,protože se může stát,že zadní náprava na vleku bude minimálně zatížená a naopak přední bude přetížená a např při brždění se můžou i blokovat zadní kola,musí se to upravit!!Bootcentrum Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie Odesláno 13. Únor 2011 Sdílet Odesláno 13. Únor 2011 Takže upravit zavěšení žehličky na vleku na výšku koule u auta?? No přeměřit vzdálenost žehličky od tažného budu moci až na jaře, kdy spustím vlek na kola, ale určitě mi při odpřažení vleku vyběhne oj nahoru a velk stojí jen na kolech, bez potřeby jakékoliv podpěry. Je tedy nějaká vzdálenost, kdy to stačí jen řešit posunem těžiště (jak píše taurus 10cm), nebo to upravit v každém případě? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
taurus Odesláno 13. Únor 2011 Sdílet Odesláno 13. Únor 2011 (upraveno) Napsal jsem do 10ti cm a to je takové střelení od boku. Oni ty malé rozdíly stejně nevychytáš do důsledků - jde o naložení kufru, rozložení váhy v lodi a tuhost pérování auta a vleku. Proto u menšího rozdílu výšek to stačí řešit změnou těžiště. Většina osobáků má závěsy zhruba stejně vysoké (ale i tam se najdou dost rozdíly), zásadnější problémy mohou vzniknout při změně auta třeba na dodávku. Zažil jsem "dobastlenou" kouli na odtahovce, že jsme museli provizorně podložit čubu štosem matic a stáhnout to závitovými tyčemi, jinak by jsme rozorali zadkem vleku silnici až do Znojma (na moji omluvu budiž řečeno, že přepojování se odehrálo ve Vídni na náměstí a nebyl čas na jiné řešení). Nezbyde Ti, než to vyzkoušet a pak uvidíš. Pokud vlek nebude nějak zásadně nahnutý, dá se to dohonit jak bylo napsáno, když to bude o moc nezbyde než předělat výšku žehličky. Při velkých rozdílech si už nepomůžeš ani přesazením náprav - většinou nemívají nijak velký zdvih pérování a jednu by sis pak vozil "jako náhradní". :) Upraveno 13. Únor 2011 uživatelem taurus Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.