Přejít na obsah
Plavidla.cz

za čím taháte


rumburak

Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 417
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

KATEGORIE M: motorová vozidla konstruovaná a vyrobená především pro dopravu osob a jejich zavazadel.


2.1. Kategorie M1: vozidla kategorie M, s nejvýše osmi místy k sezení kromě místa k sezení řidiče. Vozidla náležející do kategorie M1 nesmí mít prostor pro stojící cestující. Počet míst k sezení může být omezen na jedno (tj. místo k sezení řidiče).


2.2. Kategorie M2: vozidla kategorie M, s více než osmi místy k sezení kromě místa k sezení řidiče a s maximální hmotnosti nepřevyšující 5 tun. Vozidla náležející do kategorie M2 mohou mít kromě míst k sezení i prostor pro stojící cestující.


2.3. Kategorie M3: vozidla kategorie M, s více než osmi místy k sezení kromě místa k sezení řidiče a s maximální hmotností převyšující 5 tun. Vozidla náležející do kategorie M3 mohou mít prostor pro stojící cestující.


3. KATEGORIE N: motorová vozidla konstruovaná a vyrobená především pro dopravu nákladů.


3.1. Kategorie N1: vozidla kategorie N s maximální hmotností nepřevyšující 3,5 tuny.


3.2. Kategorie N2: vozidla kategorie N s maximální hmotností převyšující 3,5 tuny, ale nepřevyšující 12 tun.


3.3. Kategorie N3: vozidla kategorie N s maximální hmotností převyšující 12 tun.


4. KATEGORIE O: přípojná vozidla konstruovaná a vyrobená pro dopravu nákladů nebo osob i pro ubytování osob.


4.1. Kategorie O1: vozidla kategorie O s maximální hmotností nepřevyšující 0,75 tuny.


4.2. Kategorie O2: vozidla kategorie O s maximální hmotností převyšující 0,75 tuny, ale nepřevyšující 3,5 tuny.


4.3. Kategorie O3: vozidla kategorie O s maximální hmotností převyšující 3,5 tuny, ale nepřevyšující 10 tun.


4.4. Kategorie O4: vozidla kategorie O s maximální hmotností převyšující 10 tun.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Terénní vozidla


„Terénním vozidlem“ se rozumí vozidlo zařazené do kategorie M nebo N, které má zvláštní technické vlastnosti umožňující jeho použití mimo běžné vozovky. V případě těchto kategorií vozidel se k písmenu a číslici označujícím kategorii vozidla připojí písmeno „G“. Kritéria pro zařazení vozidla do podkategorie „terénních vozidel“ jsou uvedena v oddílu 4 části A přílohy II směrnice 2007/46/ES.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 months later...

At se trochu zasmejete:

Byl jsem okolnostmi donucen provest na mem taznem voze velmi nestandardni opravu.

Mam tedka spodek motoru z Transportera, hlavu s hydrostelama z Golfa (ano, nepasuje, ale upravil jsem ji), doplneno uz od drivejska turbem z Audi 80 a alternatorem z Favorita.

 

A ted to nejdulezitejsi.... natacel jsem si onboard kamerou postup prace .... a kdyz jsem to sestrihal, vzniklo 10 minut videa, kde se prevazne do neceho triska kladivem. Vcetne rovnani pistu v motoru.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

At se trochu zasmejete:

Byl jsem okolnostmi donucen provest na mem taznem voze velmi nestandardni opravu.

Mam tedka spodek motoru z Transportera, hlavu s hydrostelama z Golfa (ano, nepasuje, ale upravil jsem ji), doplneno uz od drivejska turbem z Audi 80 a alternatorem z Favorita.

 

A ted to nejdulezitejsi.... natacel jsem si onboard kamerou postup prace .... a kdyz jsem to sestrihal, vzniklo 10 minut videa, kde se prevazne do neceho triska kladivem. Vcetne rovnani pistu v motoru.

 

 

To je naprostá bomba! Já chci bejt taky šikovnej!!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono to bylo fakt spis z donuceni, nechtel jsem to udelat takhle na prasaka, ale bohuzel jsem nikoho nesehnal, kdo by s tim pomohl a druhymu autu koncila technicka, tak jsem tuhle prasarnu udelat proste musel, jinak bych byl bez auta.

 

Ono se nikomu do oprav takhle starych aut nechce. Ale uz si zase uzivam ze to jezdi. :)

 

IMG-20190226-152222-B.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono to bylo fakt spis z donuceni, nechtel jsem to udelat takhle na prasaka, ale bohuzel jsem nikoho nesehnal, kdo by s tim pomohl a druhymu autu koncila technicka, tak jsem tuhle prasarnu udelat proste musel, jinak bych byl bez auta.

 

Ono se nikomu do oprav takhle starych aut nechce. Ale uz si zase uzivam ze to jezdi. :)

 

IMG-20190226-152222-B.jpg

 

Sem to myslel smrtelně vážně!

Já se opravdu klaním, a těším se, až jednou budu taky tak šikovnej :)

Toť fše.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj chlapi, cca 2 stránky zpět jsem se ptal jaké auto na tahání a že až něco koupím napíšu, tak už jsem koupil. Volba padla na Q7ku ve třilitru tažné 3,5 t. Ale aby to nebylo úplně jednoduché tak v TP N1. Přepážka kvůli DPH a byl z toho náklaďák, což může být problém v zahraničí, ale i u nás. Nesmíš s tím parkovat ve městě, na dálnicích pípák na mýtné atd. Já vím nikdo to neřeší do doby než někoho zastaví a dostane pokutu. Tak jsem si zajel za kámošem co dělá v Havířově přestavby a jelikož ve VTP byla věta že byla přestavba udělaná až po koupi tak za 2000,-mi zapsal přestavbu zpět na osobní, tedy M1. Na úřadě pajcka za zapsání změny a bylo hotovo. Píšu to vše proto aby jste měli představu o tom co vás čeká v případě podobné koupě. Takže nic hrozného. Je tu však Ale :) pokud je to auto prodané už od výroby s N1kou na osobní to předělat nejde. Zdravím vás všechny nadšence plavidel a snad jsem tímto příspěvkem někomu pomohl :)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám doma dva Oply N1. Z obou jsem před léty vyndal mříž a nikdy to nikdo neřešil ani na STK. Už nějakej čas se mříž nemusí vozit. Jedinej problém je počet míst. U Agily snížily z pěti na čtyři, což mi nevadí. Horší je to u zafiry, kde snížily ze sedmi na pět. Třetí řada sedadel byla zajištěna v podlaze proti vyklopení přinejtovaným kusem plechu. Nejty jsem odvrtal, sehnal jsem a namontoval bezpečnostní pásy. Ve víc jak pěti lidech jsem jel se sevřenou pr*elí snad jen dvakrát, pokud nepočítám cesty třeba do vedlejší vesnice na dětskej den, kdy jsem párkrát překročil i těch ilegálních 7 míst. Zadní sedadla však využívám, když vezu něco delšího (jako vánoční stromek a podobně), když potřebuju sklopit opěradlo prostřední řady sedaček. Pak děti neseděj vedle sebe, ale za sebou. Počet míst však nepřekračuju.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky jsem měl KIA SORENTO N1 a to bohužel už od prvního prodeje, jak píše Olin přepážka se tam od určitého data vozit nemusela,

a papírová přestavba je možná jen od určitého roku výroby (potvrdily mi to na zastoupení KIA - jen jsem bohužel byl pod tímto rokem výroby) Jako podstatný problém při provozu jsem řešil zákaz jízdy v levém pruhu pokud zde byla značka "zákaz vjezdu nákladních vozidel bez uvedené hmotnosti" .Naštěstí mne nikdy nikdo nezastavil takže jsem to trochu nedodržoval.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Millane,

jestli v techničáku nemáš napsáno M1G, tak těch 3,5t stejně zapřáhnout nemůžeš.

Vozidla kategorie M1 smí táhnout maximálně přívěs o hmotnosti nepřevyšující (teď nevím okamžitou, nebo celkovou) hmotnost tažného vozidla.

M1G smí táhnout 1,5 násobek.

Mám dojem, že Q7 má standardně M1G, proto smí tahat 3,5t.


Mám teď mizerné připojení, tak to nemůžu ověřit, ale někde se to tu už řešilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zpětné přestavby z N1 na M1 jdou provést u většiny aut bez ohledu na způsob zápisu v TP a rok výroby. Já ze své zkušenosti můžu doporučit Tom-Car v Maršovicích, před 2 lety jsem tam nechával "přestavět" Megane originálně prodaný jako N1 (tedy už první zápis v TP jako nákladní skříňový). Mají to tam nějak docela dost legislativně obšancované, vyřízená různá generální povolení apod. Je pravda, že v některých případech může být problém s vrácením původní obsaditelnosti.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

"Tažné zařízení nových automobilů: Proč už někde s koulí nepochodíte"

 

"Myslíte si, že spojovací zařízení – takzvanou kouli – doplníte na jakékoliv auto? Pak hodně zpozorněte. Přibývá modelů, které když jej nemají z výroby, mohou mít třeba tři sta koní, ale neodtáhnou ani ten vozík, co tahával dědeček za Škodou 100."

 

http://www.auto.cz/tazne-zarizeni-novych-automobilu-ani-vozik-po-dedovi-128002

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...