Přejít na obsah
Plavidla.cz

za čím taháte


rumburak

Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 417
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Nejlepší přispěvatelé v tomto tématu

Jo, tyhle etudy mam taky za sebou, auto s original lakem ale vazne omlatit nechci, takze se k vozidlu chovam alespoň s mirnym respektem. :)

 

http://www.seaflea.eu/foto/IMG_113648B.jpg

 

http://www.seaflea.eu/foto/IMG_113714B.jpg

 

A mimochodem.... taha VYBORNE! :D

 

http://www.seaflea.eu/foto/IMG_181028B.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 2 months later...
  • 1 month later...
Zdravím všechny, jsem nováček co se nejen fóra týká, ale i jako majitel člunu. Já zatím tahám člun za Seatem Altea 2,0 TDI 103kw, směr mi to drží dobře, ale příčné nerovnosti pěkně autem cukaji. Při rozjezdu zrychlení z 0 na 100 za dva dny a bržděni taky hrůza. Jo abych doplnil váha člunu 850kg váha vleku 400kg na kouli 1400kg takže len tak tak. Proto přemýšlím o jiném vozidle. Buď to Audi A6 3,0tdi, nebo Nissan Pathfinder, nebo Mercedes E320 cdi. A nebo namontuji tažné za manželčineho Superba ll 2,0tdi 103kw, ale to si nejspíš oproti altei nepomůžu. Tak ještě uvidím dejte třeba nějaký návrh. Dík.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A nemá ta Altea třeba vuli v taznym?


Aby to cukani nebyla spis zavada nez vlastnost. Jinak teda nejaky to trhnuti se od vleku da ocekavat, to bys musel mit hodne tezky auto, aby s tim nadskoceni 1300kg necuklo. Predpokladam ze vlek je jednoosej.


Edit: Tedka mne napadlo, kolik mas nastavenou zatez na kouli?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Millane chce to těžký auto , to co popisuješ jsou jen městský žehličky . Zamysli se nad nějakým 4WD nebo to co má Viky . Ps já mám Pajero a je mu celkem jedno co tahá , dokonce mi vytáhl lod ze zahrady se zabržděným přívěsem , jen to moc nezatáčelo než sem si toho všiml
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nee... to je jina, potrebovali jsme ji o kus prestehovat, abysme ji nerozbili padajícími predmety.... No kdo by shanel traktor. Jak ma velky kola, docela dobře se s ni dalo hejbat i v tom mekkym podlozi. Akorát jsem musel na par mistech poradne dupnout na plyn a odhrabnout to, protože mi viskozni spojka predku zabira pozde, je uz chudera obehana. Ale jinak to jelo krasne, i couvat se s tim dalo.


Trochu blby je, ze nemam na aute ani vzduchovy brzdy, ani traktorovej cep, takze to nebyla z nejbezpecnejsich akci. :D Po silnici bych s tim asi jet nechtel. Za 1800kg autem mit nebrzdeny 4t není nejlepší plan.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A nemá ta Altea třeba vuli v taznym?

 

Aby to cukani nebyla spis zavada nez vlastnost. Jinak teda nejaky to trhnuti se od vleku da ocekavat, to bys musel mit hodne tezky auto, aby s tim nadskoceni 1300kg necuklo. Predpokladam ze vlek je jednoosej.

 

Edit: Tedka mne napadlo, kolik mas nastavenou zatez na kouli?

Ne ne na tažném vůle neni,ale ta zátěž na kouli to se musím podívat to by mohlo být, jak to budu vytahovat z vody tak to zjistím a dám vědět, to mne fakt nenapadlo, díky.

 

 

My65hp: myslíš že ani ta dvoutunova a6 4x4 ani ten Pathfinder, protože třeba Chorvatsko s pajerem? Nevím Teda jak dalece je pohodlné a jak frčí po dálnici?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já tahám loď s vlekem cca 1000 kg celková za dvojkovou octávkou 1,9 tdi 77 kw. A HR se dá jezdit v pohodě. Po dálnici na tempomat tachometrových 110 a skoro není znát, že něco táhneme. Do kopce se, ale musí podřadit. Přes nerovnosti je znát, že vlek tochu houpe autem, ale nic zásadního.

Jen mám na kouli skoro 100 kg, ale vlek je stabilní, ani se nehne. Je to bržděný vlek a brzdí jako drak.

Jediná nevýhoda je, že má auto dost rychlou jedničku a jen přední náhon, tak při vytahování lodi z vody je občas problém s prohrábnutím kol.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vítej mezi lodičkáři.

S tím autem je to těžký. Záleží na tom jak často taháš, kde spouštíš, jestli to bude auto jen na loď, nebo i na běžný ježdění, atd. atd.

Takže když to přeženu, tak jestli táhneš loď jednou za rok kolem baráku a jinak jezdíš štreky po dálnici, tak offroad se žebřinovym rámem nebude to pravý.


Já jsem supem tahal taky tak cca 1,3t. Na silnici byl lepší, než bavorák 3.0. Bylo to stabilnější. Honit výkony a rychlosti s půl druhou tunou za prdelí je stejně nesmysl. Bohužel koncernovky mají poddimenzovaný spojky. Takže tahání z vody byl porod. Na tohle jsou nejlepší automaty. Myslim klasycký s hydroměničem. Žádný DSG, CVVT a podobný.


Obecně se tedy dívej po autech s krátkým převisem, modely, kam se montují mega silný motory (budou mít dimenzovanou spojku a převodovku) a dobré je i mít 4x4.


Já jsem na to pořídil Mercedes ML. Na silnici je to normální auto s normálními jízdními vlastnostmi, komfort cestování parádní a spotřeba 9l. Loď za sebou ani nepoznám a spustím to a vytáhnu prakticky všude.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vítej mezi lodičkáři.

S tím autem je to těžký. Záleží na tom jak často taháš, kde spouštíš, jestli to bude auto jen na loď, nebo i na běžný ježdění, atd. atd.

Takže když to přeženu, tak jestli táhneš loď jednou za rok kolem baráku a jinak jezdíš štreky po dálnici, tak offroad se žebřinovym rámem nebude to pravý.

 

Já jsem supem tahal taky tak cca 1,3t. Na silnici byl lepší, než bavorák 3.0. Bylo to stabilnější. Honit výkony a rychlosti s půl druhou tunou za prdelí je stejně nesmysl. Bohužel koncernovky mají poddimenzovaný spojky. Takže tahání z vody byl porod. Na tohle jsou nejlepší automaty. Myslim klasycký s hydroměničem. Žádný DSG, CVVT a podobný.

 

Obecně se tedy dívej po autech s krátkým převisem, modely, kam se montují mega silný motory (budou mít dimenzovanou spojku a převodovku) a dobré je i mít 4x4.

 

Já jsem na to pořídil Mercedes ML. Na silnici je to normální auto s normálními jízdními vlastnostmi, komfort cestování parádní a spotřeba 9l. Loď za sebou ani nepoznám a spustím to a vytáhnu prakticky všude.

No super ðŸ˜ðŸ˜ðŸ˜ tak s tím Ml jsi mi dal brouka do hlavy. Motorizace? A automat nebo manuál. (omlouvám se že tady všem tykam). Jinak auto na běžné používání+ na jaře na zermanice v červnu na prodloužený víkend Vltava srpen HR (14 dnů snad, pokud bude kotvení cenově dostupné) takže cca 4x do vody a ven. (mimochodem s tou Vltavou se tady musím taky podívat kde spustit, kotvit, kde je nějaký kemp atd.)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, podobně jako píše šedivák, na tuhle lodičku nepotřebuješ offroad. Roky jsem každý víkend tahal 50km tam a 50km zpět plus v létě dovolená do Chorvatska Bayliner 1851 kterej i s vlekem vážil 1600kg běžným VW Passat 1,9 Tdi 96kw a posléze jeho nástupcem Passat 2.0 Tdi 103 kw. Ani jedno z aut nebylo ve čtyřkolce, všechny manuál a neměl jsem nikdy ani problém s vytahováním z vody. Na silnici se s tím jelo úplně parádně a když jsem se zapoměl, tak jednou i radši nebudu říkat, zkrátka hodně přes limit a vozejk s lodí v pohodě. Pokud ti to dělá nějakou rotyku tak bude vůle v žehličce nebo může být už i ojebaná koule, nebo třeba i špatně rozložená váha na vleku. Jo jasně za takovým SUV či OFF se to tahá jako bys nic netáhl ale jako pokud takový auto nepotřebuješ, tak obyčejná silniční placka kor třeba A6 Quattro s torsenem a HDM automatem tu tvou lodičku bude tahat s prstem v nose úplně stejně. Je to jen o preferencích jaké auto chceš a co se ti líbí. Ta tvoje pidiváha (promiň) tam opravdu nehraje roli.


PS: čím delší rozvor tím lepší, Altea je prcek, na podvozku Golfu, nediv se že to není ideální. Zkus to za toho Supa a uvidíš že je to nebe a dudy.

Upraveno uživatelem Sullaco
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Millane,

MLka se dělají všechny jen v automatu. Já mám W164, 320 v naftě. Měl jsem štěstí na kousek v dobrém stavu. Zatím jen jezdím.

Na silnici je z toho výborně vidět. Samosebou to není žádnej závoďák. Má to přecejen 2,5t. Pořád to ale je svižnější, než passat, nebo superb, co jsem měl. Víš jak.... tyhle auta spíš uklidňujou, než nutí jet rychle. :)

Bál jsem se automatu, ale dneska bych už manuál nechtěl.

Mě to auto prostě sedlo.

Jasně, superb jezdil s menší spotřebou a nenasíral tolik okolí...… ale ten komfort a zdravý záda mi za to stojí.


Letos jsem táhl půjčenej karavan do Francie. Majitel ho tahá superbem. Prej nad stovkou už se začíná vlnit, tak ať si dám pozor. Já jsem si na karavan jednou vzpomněl až při 130 km/h. :) Pořád byl přitom krásně stabilní. :)

Stejné je to s loděma. Motorák za autem neřeším. Ten má max tunu s vlekem a je stabilní. Plachetnici si hlídám, ale 110 je furt v pohodě. Má to 1,4t s vlekem a pořád si pamatuju, jak mi to v necelý stovce rozhoupalo superba cestou do chorvatska. To bylo na čistý spodní prádlo.

Upraveno uživatelem Zdenda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...