Přejít na obsah
Plavidla.cz

ZAZIMOVÁNí ZÁVěSNéHO MOTORU


Doporučené příspěvky

čau,

zazimování je stejné u závěsného tak vestavěného motoru. Vyměnit olej v převodovce a motoru, napustit do motoru nemrznoucí směs a stříknout do válců konzervační sprey např Konkor. Určitě je ještě dobré vypustit karburátory.

To je v podstatě vše k základnímu zazimování, dále můžeš sundat vrtuly a pohledově zkontrolovat gufero pod ní jestli není poškozené, popřípadě můžeš zkontrolovat impeller. Důležité je používat oleje, které jsou určené pro lodní motory, hlavně do převodovky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud vypustíš karburátory,může se ti stát,že se ti v některém přilepí (přirezne) jehla a budeš ho muset celej rozebrat což zabere nějakej čásek + nějaké těsnění.A co se týče toho nastříkání konkoru do válců tak to je taky výborná záležitost,vzhledem k tomu,že ty válce ležej tak je to tam celkem k prdu (nehledě na to ,že k tomu je určen jiný prostředek s jinou aplikací)- ikdyž jak říká pan Zdeněk Pohlreich když nemáš limetku,dej tam citron a když nemáš citron dej tam cibuli je to taky na ci.Servisy za to chtějí takový peníze z toho důvodu,že by měly vědět jak to udělat a použít takové materiály a prostředky k tomu určený i když netvrdím,že tomu všude tak je,bohužel záleží na koho narazíš.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

TAKŽE DOPORUčUJEš RADěJI KARBURÁTORY NEVYPOUšTěT,OLEJ VYPOUšTěT TAKé NEBUDU,PROTOŽE MOTOR BYL NEDÁVNO NA GARANčNí PROHLíDCE KDE OLEJ MěNILI A JE NA NěM NAJETO ASI 2 HODINY.DO VÁLCŮ URčITě PRODÁVAJí NěJAKÝ SPECIÁLNí SPREY,TAK TEN KOUPíM A NA KONKOR RADěJI ZAPOMENU.JINAK DíK ZA RADU AHOJ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

karburátory budeš muset vypustit na jaře jinak motor nenatočíš protože benzín zvodnatí nebo použít stabilizátor paliva. Konkor je nejlevnější konzervační sprey cca 100kč, pokud koupíš speciální zazimovací cena cca 600kč s trochou šikovnosti splní naprosto stejnou službu jako ten speciální. Zazimovací spreje se stříkají při běžícím motoru do škrtící klapky a děláš to tak dlouho dokud motor sám nezhasne. Pokud použiješ konkor, tak je potřeba odpojit drát od cívky a stříkat do škrtící klapky a startovat aby se olej dostal všude kde je potřeba, důležité hlavně u dvoutaktů a se konzervovala ložiska kliky.


Co se týká cen servisů, tak to snad ani nemá cenu komentovat. Drahý to není kvůli tomu, že něco umějí, ale kvůli tomu, že přecejenom lodí je u nás relativně málo a spousta věcí je velmi drahých tak proč neodrbat majitele i na servisu oni to zaplatí. Zajímalo by mne co stojí na zazimování 3.0 Mercruiseru 10000kč? Olej (převodovka i motor) cca 2000kč, zazimovací sprej cca 600kč, nemrznoucí směs cca 300kč, max 2hodiny práce- 500kč/hod. ať počítám jak počítám, tak mi to nevychází. Za normálních okolností by to mělo stát tak max 5000kč a to by bylo ještě relativně drahý. Jo jo hold mají na tom vatu jako prase ostatně jako většina firem v čR.

Upraveno uživatelem skodavrs
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jak říká pan Zdeněk Pohlreich když nemáš limetku,dej tam citron a když nemáš citron dej tam cibuli je to taky na ci.Servisy za to chtějí takový peníze z toho důvodu,že by měly vědět jak to udělat a použít takové materiály a prostředky k tomu určený .......

Bohuzel jde spise o to, ze spousta tech specializovanych servisu Vam tam da misto te limetky cibuli, ale ty limetky si napocitaj dve. To tedko neni nic proti Vam, chran buh, nemam sebemensi duvod, ale jinde to tak bohuzel funguje.

Co si budeme povidat. Tedko trochu odbocim, vsichni to asi zname, sprej na cisteni klimatizaci stoji necele dve stovky. Kdyz jsem si ji nechal cistit pred lety v servisu, tak mi napocitali ten sprej celej. Jako neznalej veci jsem jim veril. Druhej rok uz jsem si to delal sam a svete div se, on ten sprej vydrzi bez problemu na dvakrat. Takze to je spis o tomto pristupu.

To je asi hlavni duvod, proc si lidi kteri neco umej ,dovedou a nebojej se umazat od smiru a oleje, delaj vetsinu veci sami a proto je mi jasny, ze tato fora jsou trnem v oku vsech techto servisu, kterym zde temito radami kazime jejich byznys. Nicmene sice na zazimovani vnitrku pouzivam neco jineho nez konkor, na netu jsem nasel jeho specifikaci, ktera si myslim neni nejhorsi

"KONKOR 101 je určen k ochraně výrobků ze železných kovů proti atmosférické korozi. Používá se ke konzervaci a mazání zbraní, přístrojů, jemných mechanismů, náhradních dílů. Svou kompaktibilitou s palivy a velice tenkým konzervační filmem je určen také pro konzervaci motorů a vstřikovacích čerpadel. Nedoporučuje se používat ke konzervaci alkalicky černěných povrchů."

Nerikam, ze mne to presvedcilo o jeho vyjimecnosti, zalezi co myslej slovem konzervace, ale myslim si, ze by to motoru nemuselo uskodit. Nicmene bych spis sahnul po necem vylozene urcenym pro tyto ucely, ale za normalni penize.

Co se karburatoru tyce, jak zde jiz bylo psano nevypoustet. Kolem lodi se motam uz pres 15 let a letos poprve jsem daval do benzinu na zimu prisady. Respektive jsem tam nelyl prachobycejnej velfobin. Za cele ty predesle roky jsem do benzinu nedal ani kapku nejake zimni prisady, jak jsem na podzim naposledy dotankoval a dojezdil, tak jsem to nechal bejt a s benzinem nic nedelal. Na jare jsem v zivote nemel sebemensi problem se startovanim, nebo zavodnenyma karburatorama.

Upraveno uživatelem tomas80
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj pánové,

jenom něco k tomu vašemu KONKORU.Před několika lety jsem dělal pokusy s konzervačními sprey:mněl jsem jeden poškozený motor,jehož válce jsem na podzim ošetřil různými konzervačními sprey, i Konkorem.na jaře jsem motor,který byl uskladněn venku,rozebral a ejhle,válce ošetřené konkorek i jinými levnými sprey byly rezavé!! jedině válce ošetřené speciálními sprey /Qicksilver a Johnson/ byly bez rzi.Takže,co z toho plyne ušetřit 200kč a mít škodu za mnoho tisíc? A nebo použít tu správnou a vhodnou věc?

Jenom pro ůplnost,konzervační sprey u mne stojí cca 300,- né jak píšete 600,-,to možná nabízejí jen" zlatokopové".

Ještě s tou uváděnou cenou 10000,- za zazimování.Neplette si pojmy "zazimování" a "posezoní servis",který může být dosti drahý - dle toho v jakém je lod /motor/celkovém stavu.

zazimování obnáší jen toto:vypustit vodu,napustit antifreez, zakonzervovat vnitřek motoru,případně demontovat vodní pumpu a vyjmout impeler,natřít glycerýnem,nakonzervovat motor i z vně,zejména spoje a táhla.Vše ostatní spadá do posezoního servisu.Zazimování-práce je cca za 1000-1500,-dle složitosti a /vyndavání impeleru/


Bootcentrum

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No vida, jak nam ty ceny klesaji. Otazkou zustava kolik ta cena je ve skutecnosti. Posledni dobou se zacina rozsirovat takovej novodobej nesvar, ze nic neni problem a cena bude tolik a tolik. Nevim zda je to zamer a nebo nezkusenost firem, ale ejhle najednou je spousta problemu a cena je uplne nekde jinde. Zrovna jsem to resil pred tydnem kdyz jsem mel po dlouhe dobe poprve a zase naposled auto na garancce v autorizovanem servisu. Pri prijezdu jsem se domlouval co chci jeste navic vymenit a jaka bude cena, bohuzel vse jen per huba. Kdyz to meli hotove tak mi volali. Ptal jsem se na cenu a ta vicemene odpovidala tomu na cem jsme se dohodli. Kdyz jsem si pro auto prijel tak najednou po me chteli o litr vic. Ptal jsem se jak je to mozny ze to melo stat mene a nic vic nez jsme se domlouvali na tom nedelali. Docela arogantne mi bylo sdeleno no tak se asi technik splet no, bohuzel tam zrovna nebyl. Takze uz jsem nemel naladu se dohadovat ale uz me tam vicekrat neuvidej. Upraveno uživatelem tomas80
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj co se týká konkoru používám ho v lodi na vše,ale jen povrchově.Odstranit ze šroubů rezavý film a v podstatě k čištění.Do motoru bych ho nikdy nestříkal.Je rozdíl nakonzervovat něco studeného než to stříkat do karbecu kde to v podstatě chvilku pálíš místo benzínu než se zahltí motor nikdy nevíš co to udělá takhle za tepla a jakou máš jistotu promazání.Dělám to takhle 8 let a motor je jak novej.Na tomhle se šetřit nedá dávám tam co tam má být.

Je fakt že jsem ho kupoval okolo 550-600Kč,ale vydrží na 2x zazimování jetsli ho v BOOTCENTRUM mají za 300Kč tak bych to vůbec neřešil Standa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono je take dalsi otazka, jakym stylem ten motor zazimovavas. Ja to treba nedelam timto stylem, ze do rozpaleneho motoru za behu strikam sprej a cekam az zdechne. Necham ho trochu odpocinout, pak vytahnu vytrhovku, sundam filtr od karbce, otevru klapky. Zacnu rostacet motor starterem a do karbce strikame spray. Tim mam jistotu, ze se dostane pekne vsude do sani. Potom vyndam svicky a sprej nastrikam do valcu. Kdyz prostrikam vsecky valce, tak motor protocim lehce pomalu rucne, to udelam treba dvakrat. Potom jeste stirknu trochu spreje do valcu a zadelam svicky. Takze olej jiz nejde do rozpaleneho prostoru a nepali se.

Je to samozrejme zdlouhavejsi postup, ale myslim si, ze o dost jistejsi.

Takto zazimovavam odjakziva vsecky motory vc. zavesaku. Samozrejme mam klasickej motor, ne strikacku, tam by to asi bylo trochu jinak.

Na zazimovani beru primo urcenej sprej do valcu motoru od jednoho znameho vyrobce automobilovych maziv za 250-300 ,- jak kde .

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produktdb.nsf/id/e_1420.html

a na osetreni vnejsku motoru se mi velmi osvedcil tento

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produktdb.nsf/id/e_3314.html

Nebudu se hadat jestli je dobrej a nebo ne. Kazdej ma oblibenou jinou znacku. Ja mam ale zkusenosti s timto a nemam duvod menit.

Upraveno uživatelem tomas80
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,těch nápadů je zpousta.Já u záložáku odpojím přívod paliva a nechám ho vyjet,vyměním olej v noze a pověsím do garáže.Do nádrže naliju Velfobin a na jaře normálně nastartuju a jedu.Z velkým 4 taktem kromě oleje v noze a Velfobinu v nádrži po poradě s motorkářema nedělám vůbec nic a ještě jsem za ty roky neměl na jaře problém.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

co se týká karburace, tak to je zkušenost z motorek. On benzín tak rychle nezvodnatí, ale v karburaci začne kondenzovat vlivem změn teplot voda a pak motor nenatočíš. Záleží hodně na konstrukci karburace a také na změnách teplot. Já mám zkušenost, že když svoje závodní enduro nenatočím alespoň 1x za dva měsíce tak musím karbec vypustit jinak můžu točit přes kabely a baterku z auta a nic. Jakmile vypustím plovákovku, tak na první otočení naskočí. To samé u většiny motorek s karburací, většinou stačí vypustit, alespoň jeden karbec.

O servisech se již nebudu zmiňovat mám s nimi bohaté zkušenosti, alespoň co se aut týká a to ještě nejsou takový zloději jako servisy na lodě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...