Přejít na obsah
Plavidla.cz

Volvo Penta D1-30 saildrive


Doporučené příspěvky

Zdravim ve spolek,


rad bych pozadal o radu ohledne motoru a nahonu v nize popsane kombinaci.


Na svou lod planuji instalovat diesel motor Volvo Penta a saildrive nahonem. Primy nahon, ktery bych chtel, se mi do motorarny bohuzel nevejde na delku ( motorarna ma delku 150cm ) a od Z nahonu me odradili lide, kteri lodim rozumi vice nez ja. Mam moznost dovezt z NL pouzity Volvo Penta D1-30A ( rv 2007 ) a nohou MS25S ( prevodovy pomer 2,47:1 ). Legislativne neni zadny problem, v motoru je prohlaseni o shode a CE, cili v CR lze na lod prihlasit.


Mozna komplikace je v tom, ze na webu Volvo Penta jsou k dispozici technicke listy pro motory rady D1 a D2 a kombinace D1 + MS25 vubec neuvadeji. Dle technickych listu k motorum D1-30 jsou urceny saildrive nahony MS15 nebo 130S, zatimco s silnejsim motorum D2-50 jsou urceny saildive nahony MS25 nebo 130S. Prevodove pomery, ktere Volvo Penta uvadi, jsou jine nez 2,47:1. Rozdil mezi nahonem MS15, MS25 a 130S se mi nepovedlo najit ( krom prevodoveho pomeru ).


Prodejce tvrdi, ze nabizena konfigurace D1-30 a MS25 byla provozovana na lodi a fungovala bez problemu, nicmene asi je jasne, ze prodejce bude tvrdit cokoli, aby prodal.


Volvo Penta v CR nema sve zastoupeni, pouze dva dealery. Poslal jsem dotaz primo na Volvo Penta a odpovedeli mi, ze technicke konzultace neposkytuji. Bohuzel tim me moznosti skoncily. Dle meho je evidentni, ze nahon je technicky kompatabilni s motorem, ale nejsem si jisty, zda prevodovka v MS25 nebude moc velka/tezka na motor o 27HP a zda nebude dochazet k velkym ztratam vykonu jen na roztoceni prevodovky.


Nenasel by se tady nekdo, kdo vyse uvedenou kombinaci motoru a nahonu ma, nebo se v tom vyzna vice nez ja?


Lod ocel, LOA 10,6m, cca 6t. Pochopitelne plavba vytlacna.


Diky predem vsem

L.

D2-50img.jpg


D1-30img.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Dedek

neni to plachetnice, je to haubot. Ze me by byl idealni vykon cca 50HP, ale vzhledem k rozmerum motorarny si nemuzu vyskakovat. U trivalce D1 mam jistotu, ze se vejde. Na druhou stranu kdyz se podivam kolem sebe, tak lidi na tezky lode davaj privesne 5HP a taky zijou, i kdyz s velkym otaznikem. Me nejde o rychlost, ale hlavne o manevrovatelnost, a nizka spotreba taky neni k zahozeni.

Jinak inspiraci na potrebny vykon jsem bral i tady

https://plavidla.cz/forum/viewtopic.php?t=696&hilit=hausbot


27HP diesel se spravnym prevodovym pomerem a spravnou velkou tlacnou vrtuli by mohl stacit. Bohuzel si to neumim spocitat a vyzkouset to jde jen tak, ze motor s nahonem nainstaluju a hodim to na vodu. Coz uz muze byt pozde.




to Lubor

za saildrive nohou musi byt kormidlo, i kdyz snad uz existuje i saildrive s otacenim o Yanmaru. Na zivo jsem to ale nevidel.

https://pdf.nauticexpo.com/pdf/yanmar-europe-bv/steerable-propulsion-pod/22876-109393-_2.html

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...